Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jossevb »

Een seinstoring door sneeuwval (A)
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

ProRail meldt in een reactie op z'n eigen tweet dat de seinen door de sneeuwval niet goed zichtbaar meer zijn en dat men daarom deze maatregel genomen heeft.

OT: Als gevolg van de verstoring bij Rotterdam Blaak was het rond 5 uur een grote puinhoop op Rotterdam Centraal. De machinist van de 4060 zat ook in deze verstoring vast en daarom werd deze trein vastgehouden. Een heleboel reizigers, mijzelf incluis, dan maar op het idee om de 665 te nemen die gelukkig voorlangs mocht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2278 naar Roosendaal had ongeveer +5 bij vertrek en aankomst op Den Haag HS. Iemand was was alert, er verscheen bij aankomst op Gv meteen ook een +5 bij de 5191. Die bleef daarom op Den Haag HS staan totdat de 2278 er was. Top dat op de late avonden zulke overstappen verzekerd worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Op de late avond nóg een primeur voor mij, ditmaal een nieuwe reden voor vertraging: de 1689 wordt in Amf opgeheven omdat er in de voorste coupé is gekotst en de machinist het te erg vindt stinken :') (Ik ben net in die coupé ingestapt, het oogt allemaal nog vers en het ruikt inderdaad wel, maar naar mijn idee niet extreem, terwijl ik normaal vrij gevoelig ben voor vieze luchtjes.)
De ogenschijnlijke dader (als ik mag uitgaan van de uitspraken van haar vriendinnen) laat optekenen dat ze het een "hoerentrein" vindt :lol:

Uiteindelijk met een luttele +15 vertrokken met het treinstel van de 689 die in Amf eindigde als vervangende trein. Heel netjes en vlot opgelost, dat is een pluim waard :pos:

Schreef een buschauffeur hier niet ooit dat dronken reizigers in een warm voertuig rustig blijven maar sneller overgeven? Dat zou wel wat verklaren, de verwarming stond (zoals in wel meer treinen) in het ondergekotste treinstel op standje stookoven.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ je hebt die dame toch wel direct aangesproken op het grensoverschrijdend gedrag?
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

In Voorhout liet een machinist vanmiddag een reiziger via de cabine instappen nadat de deuren al gesloten waren :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dat mocht ik ook een keer in Rhenen. Toen reed er nog Mat '64. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef: vr 10 mar 2023, 19:17 ProRail meldt in een reactie op z'n eigen tweet dat de seinen door de sneeuwval niet goed zichtbaar meer zijn en dat men daarom deze maatregel genomen heeft.
Ja meldt dan gewoon dat er geen treinen kunnen rijden door de weersomstandigheden.

En verdraai de boel niet door te zeggen dat er een seinstoring is. Is dit nu tegenwoordig zo moeilijk :s ?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

AppleMoose schreef: vr 10 mar 2023, 18:30 Maakt dat uit? Resultaat is hetzelfde: de treinen rijden niet.
Ik quote Applemoose even, als antwoord op jouw post. Volgens mij is het niet zo dat we als reizigers echt het recht hebben om alle details van verstoringen en uitval te weten. Het wordt uit het oogpunt van service gemeld.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

ODRAIL schreef: zo 12 mar 2023, 22:11
Etienne schreef: vr 10 mar 2023, 19:17 ProRail meldt in een reactie op z'n eigen tweet dat de seinen door de sneeuwval niet goed zichtbaar meer zijn en dat men daarom deze maatregel genomen heeft.
Ja meldt dan gewoon dat er geen treinen kunnen rijden door de weersomstandigheden.

En verdraai de boel niet door te zeggen dat er een seinstoring is. Is dit nu tegenwoordig zo moeilijk :s ?
Het sein is niet waar te nemen en daarmee gestoord -> seinstoring
De oorzaak van de seinstoring zijn dan weer de weersomstandigheden :Y
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Op de CTAs in Gd staat bij de 6900 richting Tiel dat de 500/600 eerder in Utrecht Centraal is. Goede toevoeging, ik hoop dat dit op meer stations standaard wordt.
zij/haar/hen/hun
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Het waait hard. Minstens windkracht 6 in het westen.
Zijn er nog geen beperkingen voor de HSL-brug over het Haringvliet?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Als die brug over het Haringvliet gaat, heeft de wind al flink huisgehouden... :p Waarschijnlijk bedoel je de brug over het Hollandsch Diep. Door windschermen kan men tegenwoordig tot windkracht 8 doorrijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Trein 6643 gaat zojuist na vertrek uit Breda-Prinsenbeek voor de tweede keer in een kwartier tijd op de noodrem. Eerder hebben we ook al stilgestaan tussen Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

April064 schreef: ma 13 mar 2023, 13:35 Op de CTAs in Gd staat bij de 6900 richting Tiel dat de 500/600 eerder in Utrecht Centraal is. Goede toevoeging, ik hoop dat dit op meer stations standaard wordt.
Ligt het aan mij of bestaat die toevoeging al jarenlang? Volgens mij heb ik die toevoeging bijna 10 jaar geleden al meerdere keren gezien (en niet alleen in Gd).
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Hendrik schreef: ma 13 mar 2023, 13:46 Als die brug over het Haringvliet gaat, heeft de wind al flink huisgehouden... :p Waarschijnlijk bedoel je de brug over het Hollandsch Diep. Door windschermen kan men tegenwoordig tot windkracht 8 doorrijden.
Ik kom uit Limburg, ik weet niet hoe die wateren allemaal heten :mrgreen:
Dank je wel!
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

omaylie schreef: ma 13 mar 2023, 13:52
Ligt het aan mij of bestaat die toevoeging al jarenlang? Volgens mij heb ik die toevoeging bijna 10 jaar geleden al meerdere keren gezien (en niet alleen in Gd).
Die toevoeging bestaat al langer, maar ik heb hem hiervoor eigenlijk alleen in Zl gezien voor de treinen richting Alm.
zij/haar/hen/hun
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

In Ehv heeft het ook een tijdje bij de 4400 richting Ht gestaan. :Y
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Omdat de 800 toen een minuut later vertrok dan de 4400, deze is al even een minuut vervroegd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 722 vertrok vanochtend met +4 uit Zwolle. Vlak voor Lelystad ging de snelheid er uit: volgens de omroep omdat het een en ander nog moest worden opgestart na werkzaamheden. Raar, want er zijn volgens mij daarvoor ook gewoon andere rijdende treinen geweest.
Beul van de blindegeleidelijn
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

April064 schreef: ma 13 mar 2023, 13:35 Op de CTAs in Gd staat bij de 6900 richting Tiel dat de 500/600 eerder in Utrecht Centraal is. Goede toevoeging, ik hoop dat dit op meer stations standaard wordt.
Op Hoofddorp is het ook (weer) verschenen, ik zag het hij de 4665 en 5865 (5765 is eerder in Hilversum/Weesp).
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Hetzelfde verschijnt ook in Rotterdam Centraal bij de 2400, op de borden staat dat de Sprinter Uitgeest eerder in Duivendrecht is.

OT: Rond 17:50 was het even kortstondig een lekkere puinhoop vanwege 'inzet van hulpdiensten' tussen Utrecht en Woerden. Ik was net in de 2867 gestapt toen de omroep van Tuffy volgde dat deze opgeheven werd. Dit kwam echter niet aan bij de meeste reizigers, waardoor slechts een enkele reiziger nog met de 4000 kon. In Gouda aangekomen zag ik vele treinen tot wel +40 staan op de borden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Tuffie = Karin ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Eigenlijk zouden ze een omroep van Tuffy moeten opnemen in de collectie van het Spoorwegmuseum...
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Vanwege een systeemstoring rijden er geen treinen van/naar Deventer, Hengelo en Zwolle. Met andere woorden: in het oosten en noorden van het land ligt het spoor plat :|
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten