Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Marc schreef: zo 25 sep 2022, 09:24 Tussen Maastricht en Valkenburg zouden vandaag weer treinen moeten rijden, maar dat is niet het geval. De reizigers moeten het zich maar uitzoeken, treinen worden in de AV opgeheven maar verder geen berichten bij de verstoringen of op Twitter. Ook geen woord over vervangende bussen (die wel mondjesmaat rijden).
Ondertussen is de webcare van Arriva ontwaakt: https://twitter.com/Arriva_NL/status/15 ... 1914913792
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 586
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Daar staat voor komende week nog steeds niet de uitgevallen 2400 op. Dus dat is echt niet "Op werkdagen elk kwartier een Intercity" bezuiden Schiphol.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

PHS schreef: zo 25 sep 2022, 08:31 'Voorlopig' geen treinverkeer, aldus ProRail. NS houdt het op 'tenminste 18:00 vanavond'.

NS zet géén bussen in. Er wordt dit weekend wel echt alles aan gedaan om Zuid-Limburg onbereikbaar te maken. :')
Inmiddels is de trein weg en meldt ProRail dat er geen reparaties aan het spoor nodig zijn. Benieuwd hoe lang NS erover doet om het treinverkeer eerder dan verwacht weer op te starten :X
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

waldo79 schreef: zo 25 sep 2022, 09:21 Hoezo? Die ontsporing lijkt me sowieso overmacht voor NS. Er zijn geen boze krachten actief voor zover ik weet.
Gezien het feit dat:
- Er slechts mondjesmaat bussen rijden tussen Sittard en Susteren, waardoor de wachttijd tot enkele uren kan bedragen;
- De werkzaamheden tussen Maastricht en Valkenburg uitlopen, waarbij ook maar zeer beperkt bussen rijden;
- Een trein is ontspoord tussen Weert en Roermond, zonder dat er ook maar één bus rijdt;
Zou je haast gaan denken dat er boze krachten actief zijn die het niet op hebben met Limburg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

dennistd schreef: zo 25 sep 2022, 13:33 Inmiddels is de trein weg en meldt ProRail dat er geen reparaties aan het spoor nodig zijn. Benieuwd hoe lang NS erover doet om het treinverkeer eerder dan verwacht weer op te starten :X
Totdat de politie klaar is met het (strafrechtelijk) onderzoek ter plaatse is er geen treinverkeer mogelijk natuurlijk (Politie).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

NS heeft inmiddels de 847 (vertrek Weert 14:45) weer ingelegd naar Susteren: https://treinposities.nl/ritinfo/20220925/847
Benieuwd of die inderdaad alweer gaat rijden
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Groot compliment aan de HC van de 1770 op Ut-Gvc die heel duidelijk en luid genoeg omriep en uitstekend articuleerde. Toen ik 'm bij Gd voor het eerst hoorde, dacht ik de eerste drie seconden dat dit een proef voor een automatische omroep moest zijn, zo helder klonk het!

Ik heb het de laatste tijd wel aardig gehad met de vele HC's die maar zachtjes mompelen in de microfoon en al hun woorden in elkaar doen overlopen waardoor je geen idee hebt wat er nu precies gezegd wordt tenzij je het script kent. Dit was een zeer welkome afwisseling.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het valt me de laatste tijd op dat vooral in de nieuwste treinen (zoals SNG en Flow VIRM) de hoofdsteunen van de stoelen zo kort zijn. De bovenkant zit ter hoogte van mijn oor en dat zit niet zo prettig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MaartenD
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Bemined schreef: zo 25 sep 2022, 09:12 Als ditzelfde bij Meppel was gebeurd hadden we nu een discussie over de Lelylijn gehad.
Mooie aanleiding om het HSL-plan A2 Limburg van stal te halen!
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Meltrain schreef: ma 26 sep 2022, 08:29 Het valt me de laatste tijd op dat vooral in de nieuwste treinen (zoals SNG en Flow VIRM) de hoofdsteunen van de stoelen zo kort zijn. De bovenkant zit ter hoogte van mijn oor en dat zit niet zo prettig.
Zijn ook beiden geen lekkere stoelen. Maar NS ga zo door zou ik zeggen, reizigers lopen vanzelf weg. Ik merk oa van mezelf dat ik tegenwoordig veel meer met de auto ga dan vroeger. Reden daarvoor is oa dat de eerste klasse steeds slechter wordt. 2+2 in Sprinters vind ik nog niet zo erg maar zorg voor goede stoelen en beenruimte. Daar ontbreekt het bij SNG aan. Bij de IC's hebben eig alleen ICM/ICR en VIRM 4 goede stoelen in de 1e klasse.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De stoelen zélf in de Flow VIRM vind ik behoorlijk comfortabel (zowel in de eerste als tweede klas). Ik vind alleen de rugleuning en hoofdsteunen te kort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De eerste klasse stoelen in de Flow VIRM zijn wel wat aan de harde kant (zeker ook vergeleken met 2e klasse), maar dat kan eraan liggen dat ze nog wat minder ingezeten zijn. Verder zitten ze immers niet heel slecht ofzo, ze zijn lang zo hard niet als in de vierde deelserie VIRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik vind de tweede klas in de Flow VIRM zelf comfortabeler dan de eerste klas. :X Daar glijd ik gewoon van de stoel af bij fors remmen.

Te korte stoelen heb ik vooral last van in de DDZ (2de klas). Hoewel men beweert dat het dezelfde stoelen zijn als in VIRMm1, vindt mijn hoofd in de DDZ net geen steun (dat klapt dan dus achterover over de stoel heen) en in de VIRMm1 net wel, waardoor ik daar veel comfortabeler zit. Dat kan er natuurlijk ook net aan liggen hoe de stoelen gemonteerd zijn.
April064
Berichten: 667
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Het grootste probleem voor mij met te korte hoofdsteunen ligt ook bij de VIRMm-1 en DDZ. Voor mijn gevoel heeft de DDZ ook een hardere zitting dan de VIRMm-1, dus ondanks dat ze er hetzelfde uitzien denk ik dat ze iets anders zijn.
zij/haar/hen/hun
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Vanochtend was er een aanrijding tussen Dtcp en Sdm, en het valt me op hoe rigoureus er wordt uitgedund tussen Gv en Dt. Aan het begin van de storing reden alleen de beide sprinterseries nog, inmiddels is dat uitgedund naar enkel de 5100 (kerend op Dtcp). Dat zorgt voor grote drukte: de (30)5140 reed met SNG-7 en was minstens zitvol, en de andere omloop is een los stel dus zal helemaal uitpuilen.

Waarom kan er geen tweede treinserie keren in het Delftse? Je hebt overloopwissels bij Delft aansluiting, en de 5100 toont aan dat je kunt keren in Dtcp (en ik neem aan dat dat in Dt ook kan). Dan zou de 2200 of de 5000 ook nog tot Dt of Dtcp moeten kunnen blijven komen, denk ik althans als leek.
teun
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

De 859 heeft net een goede 50 reizigers achtergelaten in Utrecht, maar ik denk dat mensen die op de volgende trein gokken misschien weer misgrijpen, dat is namelijk ook een VIRM4. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2400 rijdt (al weken) niet en de 1827 rijdt met 7 bakken ICM.
What could possibly go wrong? :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Karl »

Ns werkt goed om het personeelstekort op te lossen. Van de treinen tussen Den Haag en Amsterdam zijn een aantal ((dag)planmatig) uitgevallen. Het restant rijdt bijvoorbeeld met zeven bakken icm, waardoor er in Leiden mensen achterbleven. Het gangpad staat echt helemaal vol, toen de conducteur riep "Tassen van de stoel", leidde dat tot wat gegrinnik. De keuzereizigers die er nog zijn, jaag je zo goed weg en zo wordt het tekort aan personeel opgelost. Ga zo door.
Het is een spectrum.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

In de 2800 zie ik de laatste weken wel regelmatig VIRM10 gepland staan waar deze serie historisch eigenlijk nooit met zulke lengte reed...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat een heel groot deel van de huidige reizigers geen reëel alternatief voor de trein heeft.
Deze reizigers zullen dus wel de trein blijven gebruiken, dus dat lost niks op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Karl schreef: di 27 sep 2022, 08:39 Ns werkt goed om het personeelstekort op te lossen. Van de treinen tussen Den Haag en Amsterdam zijn een aantal ((dag)planmatig) uitgevallen. Het restant rijdt bijvoorbeeld met zeven bakken icm, waardoor er in Leiden mensen achterbleven. Het gangpad staat echt helemaal vol, toen de conducteur riep "Tassen van de stoel", leidde dat tot wat gegrinnik. De keuzereizigers die er nog zijn, jaag je zo goed weg en zo wordt het tekort aan personeel opgelost. Ga zo door.
Klopt. NS heeft als hoogste doel om de reizigers te pesten. Treintjes rijden is leuk, maar liefst zonder reizigers. Zoiets?

Kom op zeg! Overal in de arbeidsmarkt is er een tekort aan mensen, ook bij NS. Ze zijn hard aan het werven, maar die hebben heb het niet zomaar even gevonden. Vervolgens moeten ze nog worden opgeleid. Ja, het is zwaar kl*te dat de dienstregeling zo enorm is uitgedund en dat overal mensen als haringen in een ton worden vervoerd; dat weerhoudt mij er ook van om van de auto over te stappen op de trein. Maar er is momenteel geen oplossing voorhanden. Weet jij die wel? Ga dan solliciteren bij NS!

En nee, ik werk niet bij NS, überhaupt niet in de vervoerssector, maar ik erger me kapot aan alle insinuaties dat NS niet zou doen wat ze kunnen!
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het niet rijden van de 2400 komt niet door een tekort aan rijdend personeel...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Bemined schreef:In de 2800 zie ik de laatste weken wel regelmatig VIRM10 gepland staan waar deze serie historisch eigenlijk nooit met zulke lengte reed...
Ja, zeer comfortabel dat iedereen in de spits in de 2800 zijn eigen tweezitter heeft *O*. Maar waarom daar wel en in de 500/600 dan niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Bemined schreef: di 27 sep 2022, 09:12 Het niet rijden van de 2400 komt niet door een tekort aan rijdend personeel...
Daarmee ga je voorbij aan de kern van mijn opmerking:
T-hijs schreef: di 27 sep 2022, 09:08
(...), maar ik erger me kapot aan alle insinuaties dat NS niet zou doen wat ze kunnen!
F.k.a. Bollenstad
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dit is natuurlijk vloeken in de kerk: maar kun je in overeenstemming met vakbonden niet de HC-norm loslaten als het personeel er echt niet is? Zijn daar echt zwaarwegende argumenten tegen?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten