Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik blijf me verbazen hoeveel stuurlui hier aan de wal staan...
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het personeelstekort zou er in één klap mee opgelost zijn!
🗣
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb vanochtend contact gehad met de NS meldkamer en ben een ervaring rijker, maar een illusie armer.
Een reiziger, man in de dertig, nogal ruw type, stapt in met rokende sigaret. Hij loopt de eerste klas in, waar ik zit, en zet op een speaker luide muziek aan en rookt ondertussen vrolijk verder. Dus ik app meteen de meldkamer om het roken en de geluidsoverlast te melden.
De reactie van de meldkamer:
Bij het volgende station stapt de man uit. Meteen nadat de trein stilstaat stormt de machinist zijn cabine uit om te kijken waar de herrie vandaan kwam; de reiziger is dan echter al gevlogen. Ik vertel hem kort wat er is gebeurd, hij belt vervolgens over de portofoon de conducteur, die in de eerste klas achter in de trein zat. Hij komt daarop naar voren, neemt mijn verhaal op, verontschuldigt zich voor de reactie van de meldkamer en maakt een melding van een onregelmatigheid. Kudo's dus voor het treinpersoneel
Een reiziger, man in de dertig, nogal ruw type, stapt in met rokende sigaret. Hij loopt de eerste klas in, waar ik zit, en zet op een speaker luide muziek aan en rookt ondertussen vrolijk verder. Dus ik app meteen de meldkamer om het roken en de geluidsoverlast te melden.
De reactie van de meldkamer:
Goedendag, u heeft contact met de meldkamer van NS.
Ik begrijp dat de situatie vervelend is, wij nemen vanuit de meldkamer alleen meldingen aan waarbij de sociale veiligheid van de reizigers in het geding komt. Hier valt geluidsoverlast helaas niet onder. In dit geval raad ik u aan de conducteur op te zoeken als de overlast aanhoudt.
Bij het volgende station stapt de man uit. Meteen nadat de trein stilstaat stormt de machinist zijn cabine uit om te kijken waar de herrie vandaan kwam; de reiziger is dan echter al gevlogen. Ik vertel hem kort wat er is gebeurd, hij belt vervolgens over de portofoon de conducteur, die in de eerste klas achter in de trein zat. Hij komt daarop naar voren, neemt mijn verhaal op, verontschuldigt zich voor de reactie van de meldkamer en maakt een melding van een onregelmatigheid. Kudo's dus voor het treinpersoneel
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er staat op de sticker in de trein "overlast of onveilige situatie". Maar blijkbaar is dit dus geen overlast?PHS schreef: ↑za 17 sep 2022, 10:41 Ik heb vanochtend contact gehad met de NS meldkamer en ben een ervaring rijker, maar een illusie armer.
Een reiziger, man in de dertig, nogal ruw type, stapt in met rokende sigaret. Hij loopt de eerste klas in, waar ik zit, en zet op een speaker luide muziek aan en rookt ondertussen vrolijk verder. Dus ik app meteen de meldkamer om het roken en de geluidsoverlast te melden.
De reactie van de meldkamer:Goedendag, u heeft contact met de meldkamer van NS.
Ik begrijp dat de situatie vervelend is, wij nemen vanuit de meldkamer alleen meldingen aan waarbij de sociale veiligheid van de reizigers in het geding komt. Hier valt geluidsoverlast helaas niet onder. In dit geval raad ik u aan de conducteur op te zoeken als de overlast aanhoudt.
Bij het volgende station stapt de man uit. Meteen nadat de trein stilstaat stormt de machinist zijn cabine uit om te kijken waar de herrie vandaan kwam; de reiziger is dan echter al gevlogen. Ik vertel hem kort wat er is gebeurd, hij belt vervolgens over de portofoon de conducteur, die in de eerste klas achter in de trein zat. Hij komt daarop naar voren, neemt mijn verhaal op, verontschuldigt zich voor de reactie van de meldkamer en maakt een melding van een onregelmatigheid. Kudo's dus voor het treinpersoneel
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hier afgelopen donderdag twee wiet rokende jongens op het balkon. Meldkamer geappt die hebben de conducteur ingeschakeld, maar die zat op het andere stel. In Zwolle stond Veiligheid & Service de trein op te wachten.PHS schreef: ↑za 17 sep 2022, 10:41 Ik heb vanochtend contact gehad met de NS meldkamer en ben een ervaring rijker, maar een illusie armer.
Een reiziger, man in de dertig, nogal ruw type, stapt in met rokende sigaret. Hij loopt de eerste klas in, waar ik zit, en zet op een speaker luide muziek aan en rookt ondertussen vrolijk verder. Dus ik app meteen de meldkamer om het roken en de geluidsoverlast te melden.
De reactie van de meldkamer:Goedendag, u heeft contact met de meldkamer van NS.
Ik begrijp dat de situatie vervelend is, wij nemen vanuit de meldkamer alleen meldingen aan waarbij de sociale veiligheid van de reizigers in het geding komt. Hier valt geluidsoverlast helaas niet onder. In dit geval raad ik u aan de conducteur op te zoeken als de overlast aanhoudt.
Bij het volgende station stapt de man uit. Meteen nadat de trein stilstaat stormt de machinist zijn cabine uit om te kijken waar de herrie vandaan kwam; de reiziger is dan echter al gevlogen. Ik vertel hem kort wat er is gebeurd, hij belt vervolgens over de portofoon de conducteur, die in de eerste klas achter in de trein zat. Hij komt daarop naar voren, neemt mijn verhaal op, verontschuldigt zich voor de reactie van de meldkamer en maakt een melding van een onregelmatigheid. Kudo's dus voor het treinpersoneel
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag met een gratis dagkaart voor Flevoland, Gelderland en Overijssel van Ervaar het OV op reis geweest. Van Apeldoorn naar Arnhem Velperpoort via Zutphen en Winterswijk en van Ede Wageningen naar Amersfoort. Mijn dagkaart had ik op telefoon maar een poortje op station Apeldoorn daarmee openen was een hele uitdaging. In Zutphen met een flinke regenbui te maken gehad. De trein van 11.38 naar Winterswijk was goed vol maar na Lichtenvoorde-Groenlo zat er amper nog iemand in de trein. In Arnhem Velperpoort maakte een man die op krukken liep een val op het perron waarbij een van zijn krukken op de rails viel. Een medereiziger sprong van het perron de rails op en pakte die kruk en gaf het terug. Best wel gewaagd. Ede Wageningen ziet er anders uit dan ik gewend ben. Een extra perron die net als andere perrons geen overkapping heeft. Sta je daar te wachten in de regen! In Amersfoort een dinnertrain voorbij zien rijden. En een plan U diesel vol treinfappers die via het zijlijntje richting Woudenberg ging. Er zou ook een speciale trein naar Arnhem via Vaartse Rijn komen maar die had een vette vertraging en die moest ik aan me voorbij laten gaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Verder dan Leusden kom je niet meer over dat lijntje
Ede-Wageningen ziet er nu behoorlijk anders uit inderdaad, maar de uitdaging om met fiets en al van spoor 5 naar spoor 1 over te stappen in 3 minuten is gelukt vanmorgen. Even wennen dat de Valleilijn daar nu ook net wat verder op het perron staat dan voorheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan heb ik je misschien gezien, ik was toen op Amersfoort CS om een foto van de Plan U te maken.en-es schreef: ↑za 17 sep 2022, 20:10 In Amersfoort een dinnertrain voorbij zien rijden. En een plan U diesel vol treinfappers die via het zijlijntje richting Woudenberg ging. Er zou ook een speciale trein naar Arnhem via Vaartse Rijn komen maar die had een vette vertraging en die moest ik aan me voorbij laten gaan.
Hij zat vol met Duitsers en maakte een tripje naar de Amsterdamse haven en daarna de lijn naar Leusden. De speciale trein naar Arnhem was de aankondiging voor het vertrek van dat stel nadat hij uit Leusden terug kwam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt erop dat morgen wederom de 2400 niet rijdt.
Wat is er toch aan de hand dat uitgerekend die treinserie steeds opgeheven wordt? De 3200 rijdt natuurlijk ook al maanden niet, dus de capaciteit op het traject Rotterdam Centraal - Amsterdam Zuid is echt ontoereikend.
Wat is er toch aan de hand dat uitgerekend die treinserie steeds opgeheven wordt? De 3200 rijdt natuurlijk ook al maanden niet, dus de capaciteit op het traject Rotterdam Centraal - Amsterdam Zuid is echt ontoereikend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tja, maar je zou toch zeggen dat ze nu in Lelystad ook personeel over houden wat normaal de ICs en Sprinters richting Zwolle zou hebben gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is het dan ook niet mogelijk om de 2400 alleen tussen Dordrecht en Duivendrecht te laten rijden?
(Overigens zou je verwachten dat NS ook gewoon zelf het personeel met een taxibusje kan vervoeren tussen Zwolle en Lelystad.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Of de 3700 de hele dag te laten rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, maar dan moet hij wel een stop van 5 minuten te Asdz hebben, zodat in het (doordeweekse) pad van de 2400 gereden wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar waarom zou je dat doordeweekse pad aanhouden, als de 3200 tenslotte niet rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat je anders achterop de 3300 knalt in Sassenheim.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de 5000.
Maar er moet wel iets gebeuren, want het kan niet zo zijn dat tot half december maar twee Intercity's per uur op de corridor Rotterdam - Leiden - Amsterdam Zuid rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Blijven er momenteel structureel mensen achter op de stations dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is niet achterblijven op het station de planningsnorm geworden dan?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had diezelfde ochtend in mijn 800 bij Amstel een invasie van leden van een studievereniging die op weg waren naar Limburg. Een aantal roken al naar verschraald bier, om kwart voor tien 's ochtends.Suus schreef: ↑vr 16 sep 2022, 13:04 Vanochtend had de intercity naar Vlissingen van 7:55 op Rotterdam Blaak een vertraging van circa 3-4 minuten. Niet heel problematisch, daarom de sprinter van 7:59 overgeslagen. De sprinter reed weg en de vertraging van de intercity liep vrij snel op naar +10 en +15
Uiteindelijk kwam de intercity met +17 opdagen met een sport camping in de coupé, met slapende jongeren, overal backpacks en een stroompje bier door het gangpad. Dat bleek ook de oorzaak van de vertraging, de politie had op Rotterdam Centraal de alcohol uit de trein gehaald: https://www.ad.nl/rotterdam/politie-pak ... ~adf71c6e/
Aangekomen in Dordrecht was de sprinter van 8:23 naar Roosendaal al weg, die stond vlak buiten het station echter te wachten totdat de vertraagde intercity alsnog voorbij was
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb vaak genoeg in de 7624 gezeten dat ik wel eens heb meegemaakt dat er mensen te Est moesten achterblijven,
ook als de trein de geplande lengte had.
Hoera voor solo SGM-3 pre-corona...
ook als de trein de geplande lengte had.
Hoera voor solo SGM-3 pre-corona...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die vraag zal ik morgen beantwoorden.henrivanderweijden schreef: ↑zo 18 sep 2022, 18:19 Blijven er momenteel structureel mensen achter op de stations dan?
Vorige week dinsdag moesten er wel in Leiden reizigers achterblijven (waaronder ikzelf), maar toen was dat minder erg omdat 10 minuten later de 2400 reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 736
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten