Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: ma 16 jan 2023, 19:27 Den Haag Centraal staat al jaren bekend om z'n niet doorlopende reizigers... toen ik zelf een keer wel doorgelopen was merkte de conducteur net voor Gouda op dat ik de enige passagier in het voorste stel was :p
En dan ook nog het voordeel dat het ook in Utrecht de drukste kant van het perron toch aan de Amsterdamse/Amersfoortse/Haagse zijde zit en dat ook daar de voorste stellen die dan dus de achterkant worden nog altijd rustiger zijn.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1824 liep na Almere Centrum ongeveer +3 op door een vertraagde trein naar Utrecht. Tot en met Leiden Centraal bleef de vertraging ongeveer gelijk. Echter was de binnenkomst op Den Haag Centraal met +11 wegens een bezet spoor.
Beul van de blindegeleidelijn
April064
Berichten: 667
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

In de 6957 werd er heel hard geremd voor Ztmo, ik denk dat de machinist niet helemaal op zat te letten want we reden dat station harder dan normaal binnen. Na kort stil te hebben gestaan reden we een klein stukje om weer kort stil te staan, daarna zijn wij met -2 van het station weggereden. Niet ideaal.
zij/haar/hen/hun
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Wellicht dacht de machinist een intercity te zijn als gevolg van het overslaan van Ztm enkele minuten eerder :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

6954 is vandaag dubbeldekker, de 8635 verzekert de rit. Gezien te Utln.
April064
Berichten: 667
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Als ik op treinposities en de NS app kijk staat er nog steeds dat die rit tussen Ut en Utt heel druk is, best pessimistisch voor een rit met virm-6 op die route :P
zij/haar/hen/hun
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Treinstel was vrij leeg :mrgreen:
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

April064 schreef: di 17 jan 2023, 16:38 Als ik op treinposities en de NS app kijk staat er nog steeds dat die rit tussen Ut en Utt heel druk is, best pessimistisch voor een rit met virm-6 op die route :P
Uit mijn ervaring wordt die drukte-indicatie nooit aangepast op last-minute wijzigingen, maar blijft die uitgaan van het voor die dag gepland staande materieel. Zo is het mij wel eens voorgekomen dat een ICM-3 's avonds als "rustig" maar de DDZ-4 van een halfuur later als "gemiddeld druk" stond aangeduid (wat in realiteit natuurlijk andersom was qua drukte aan boord) omdat daar wat was gewisseld met het materieel ten opzichte van de planning.

En nog een voorbeeldje van vandaag: je maakt me niet wijs dat een enkele VIRM in de 863 van Ut naar Ht in volle avondspits "rustig" is (volgens planning had daar VIRM-10 moeten rijden en dan wil ik het nog wel geloven) ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een aanrijding en/of defecte trein, staan we met de 2471 stil ter hoogte van Sassenheim.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 2989
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Nou, heeeeel veel succes alvast gewenst. Ga nog even naar de plee nu het nog kan, trek je warme jas an, gebruik je telefoon minimaal en dan kom je een heel end.

Tot over een uur of zes he!
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Inmiddels is bekend geworden dat de trein voor ons een aanrijding met een persoon had en dat wij terugrijden naar Hoofddorp.
Ik hoor vanzelf wel welke reismogelijkheden worden geboden, maar ik vermoed dat ik via Schiphol en de HSL naar Rotterdam zal gaan.

Edit 19:03: Inmiddels rijdt de trein terug en stopt dan nog Nieuw Vennep, Hoofddorp, Schiphol en Amsterdam Centraal.

Edit 19:40: Ik ben op Schiphol overgestapt op de 1000 die me naar Rotterdam zal brengen.

Edit 19:51: Door de verstoring is het een chaos rond Hoofddorp en staan we met de 1000 stil in de Schipholtunnel.

Edit 20:35: Ongeveer 100 minuten later dan gepland heb in station Delft bereikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Door een verstoring tussen Den Haag Mariahoeve en Voorschoten (iemand enig idee wat er aan de hand was?) viel de 1855 die ik wilde nemen vanaf Den Haag uit. Dan maar met de 11757 naar Utrecht en de 657 naar Zwolle. Aankomst in Zwolle was met +28.
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

2057 en 555 geen optie meer ?
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Die kwam niet uit de reisplanner. Maar zo te zien is er vandaag iets niet helemaal goed gegaan met die 2057: +21 tussen GOuda en Utrecht...
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ow wacht, zie het al. De spits is schijnbaar nog niet begonnen met de 2057, de 2059 is pas de eerste spitstrein.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Te Ht stond zonet op spoor 4b een lege trein met alle lichten uit. Geen idee wat ermee aan de hand was, hoe lang 'ie er al stond enz. enz., maar hij stond wel in de weg voor de (toch al licht vertraagde) 2982 die eromheen moest om naar 4a te verhuizen. Dat leek fataal te zijn voor de cross-platformoverstap met de 3682 die op 3b stond; het scheen een onheilspellend teken dat de omroepende HC in de 2982 niet eens meer de 3682 noemde als overstapmogelijkheid.

Maar tot mijn positieve verrassing bleef de 3682 netjes wachten op de overstappers en vertrok met slechts +2. Het kan dus wél! :pos:

De verwarming staat trouwens wel op standje max in de 2982, pfoehee.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Groeten uit de 2981, op het fietsenbalkon is het niet zo warm.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Compliment aan de machinist van de 1746 die lekker doorreed en de conducteur van de 5057 die de deuren nog even open liet toen ik kwam aandraven. Dankzij jullie kon ik in Gvc voor het eerst in jaren weer de overstap van -1 minuut van de 1700 op de 5000 halen *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dann ben je dus eigenlijk tijdreiziger :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

8-) 8-) 8-)

Deze is (voor mij althans) nieuw voor de DBingokaart: in de 243 gaan maar twee deuren open in Amf. Hierdoor wordt het ook aardig druk in de betreffende rijtuigen (9 + 10), waarbij het ook niet meewerkt dat alle Abteilen op slot zijn gedaan. We staan voorlopig nog wel even stil hier tot het deurenprobleem is opgelost.

Update: om 19:48 zijn binnenlandse reizigers eentalig verwezen naar de 1771 omdat de Berliner waarschijnlijk niet meer zal gaan rijden. (Dan mogen ze reizigers naar Bad Bentheim ook wel daarheen verwijzen, want die kunnen dan in Hgl tenminste nog de 20387 halen.) De 1771 rijdt wel met een schamele ICM-4, kwam al behoorlijk vol aan en vertrekt uit Amf met volle balkons.

Note to self: ga nooit meer op het balkon aan het uiteinde van een treinstel zitten, want precies daar blijft iedereen plakken die door de trein loopt maar geen zitplek kan vinden.
April064
Berichten: 667
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

DDietzen schreef: wo 18 jan 2023, 15:11 Compliment aan de machinist van de 1746 die lekker doorreed en de conducteur van de 5057 die de deuren nog even open liet toen ik kwam aandraven. Dankzij jullie kon ik in Gvc voor het eerst in jaren weer de overstap van -1 minuut van de 1700 op de 5000 halen *O*
Ik had 1 keer dat ik die overstap nog relatief comfortabel haalde. Volgens mijn ervaringen kan er best wel een minuut of twee van de rijtijd van de 1700 en 11700 richting Gvc afgesnoept worden op tijdstippen waarop de 6800 niet rijdt.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: wo 18 jan 2023, 19:43 waarbij het ook niet meewerkt dat alle Abteilen op slot zijn gedaan.
Wat zijn Abteilen?
En ging je vandaag dan al weer terug naar Apeldoorn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Coupe's.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Klopt. Ik had eerst "coupé's" geschreven toen ik mijn vorige post aan het opstellen was, maar had gedacht dat dat weer verwarring zou geven met het in Nederlandse treinen gebruikelijke "Großraum" met tientallen stoelen in één ruimte in een rijtuig. (Hoe zeggen jullie dat zonder verwarring te voorkomen?)
Meltrain schreef: wo 18 jan 2023, 20:31 En ging je vandaag dan al weer terug naar Apeldoorn?
Jep, ik ben weer terug daarheen verhuisd. Mijn onderhuur in Den Haag (als opvolger van onder-onderhuur in Delft) was afgelopen en ik zoek nu een woonplek in Utrecht voor m'n scriptie, maar dat was uiteraard niet te verkrijgen. (Tips zijn vanzelfsprekend heel welkom :D ) Dus voortaan maar weer pendelen vanuit m'n ouders. Gelukkig zijn m'n laatste colleges voorbij dus kan ik mijn tijd zelf indelen en hoef ik niet meer enorm vroeg uit de veren :)

De 243 zie ik nu trouwens in de reisinfo staan als "Rijdt niet door logistieke beperkingen". Waarom er geen "defecte trein" als oorzaak van de rituitval staat, is mij een raadsel...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Terwijl we nog voor Almere Oostvaarders in de remmen gaan met de bijna 10 minuten vertraagde trein 774 om vanaf daar achter de licht vertraagde 4674 aan te hobbelen, begint de conductrice al gelijk om te roepen dat we bijna in Almere Centrum aankomen :lol:

Wel ruim op tijd in elk geval :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten