Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Trein 1734 met een losse ICM-IV is een groot succes: staanplaatsen vanaf Deventer en vanaf Apeldoorn de gangpaden ook in de 1e klas vol....
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE11 »

ArrivaBas schreef: ma 17 okt 2022, 14:03 Een interview met een ooggetuige maakt een menselijke fout als oorzaak zeer onwaarschijnlijk. In datzelfde interview lijkt de schrik bij de chauffeur mee te vallen, maar desondanks vind ik het gewaagd van Connexxion om hem vanmiddag alweer onder begeleiding op de bus te zetten.
Inmiddels gaat men van een technisch defect uit:

https://www.hvzeeland.nl/nieuws/52626-o ... paign=home
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Veel lange treinen vandaag: ICM11 in mijn 1832, en tot tweemaal toe in VIRM12 gezeten in de 3000. Opvallend was dat de HC van de 3032 omriep dat de IC vanaf Castricum door rijdt als stoptrein: de meeste HC's geven aan dat dit pas vanaf Alkmaar het geval is.

Nog wat opmerkelijk en creatief spoorgebruik op Zwolle vanavond: er stond een trein defect op spoor 6. De 1883 en de 583 werden achter elkaar gezet op spoor 7. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Ik zit nu in trein 2930, treinstel 9409. Er kwam bij Best een mededeling dat er een noodremtest wordt uitgevoerd. En inderdaad bij Liempde staan we stil. Ik had dit nog niet eerder zo meegemaakt. Wat is het idee hierachter?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Misschien een leerling-machinist waarvan de mentor hem het een keer wil laten doen om het gevoel te kennen?
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Gisteren maakte mijn 568 een "extra" stop te Mp, incl deuren open, deuren sluiten.

De aansluiting in Zl naar de 1868 ging maar net goed.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

sneltram schreef: za 28 jan 2023, 09:28 De meest creatieve is wellicht de 2000 die vandaag Gvc-Hlm rijdt via Gd en Asd (als sprinter tussen Hlm en Asd).
Vandaag reed deze overigens maar tot Sloterdijk, om aldaar te keren. Vanaf Bijlmer Arena kwamen we echter achter een 4000 te hangen, waar we pas na Muiderpoort voorbij konden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dan was de 2000 te vroeg, want deze zit totaan Asd sowieso achter de 4000 aan.

Wel apart dat deze vandaag bijvoorbeeld niet was doorgekoppeld aan de 3900 (waar het pad tussen Bkl en Asd al van wordt gebruikt).

Iets met materieel en nog belangrijker, personeel besparen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: zo 29 jan 2023, 17:07 Dan was de 2000 te vroeg, want deze zit totaan Asd sowieso achter de 4000 aan.

Wel apart dat deze vandaag bijvoorbeeld niet was doorgekoppeld aan de 3900 (waar het pad tussen Bkl en Asd al van wordt gebruikt).
Het zal niet helemaal hetzelfde pad geweest zijn, want de 2000 stopte extra te Dvd en Asb en reed tussen Asb en Bkl over de middelste sporen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Bij nazoeken bleek dat de 4000 waar wij achter zaten, vanaf Holendrecht +3 bleek te hebben.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Ik heb vanmiddag weer mijn mening mogen geven over mijn reis. De vrolijke senior die mij aansprak was verbaasd dat ik zowel het CROW (dataanalyse) als het Ministerie van I&W (opdrachtgever) kende.

Wat zo'n forum al niet met je kan doen Afbeelding

EDIT: te Zv weigert een reiziger medewerking omdat de senior "zeker van de Belastingdienst is". Ja, het is inderdaad dezelfde cesuur, maar er zit meer onder dat logo'tje dan waar je direct mee in aanraking komt...
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Mijn 1824 ging voor Lelystad in de ankers. Waar de machinist eerst omriep dat er niks aan de hand zou zijn, gaf hij even later aan dat er problemen met de tractie was. Vertrek uit Lelystad was met +15. Op advies van de HC zijn er denk ik aardig wat overstappers geweest voor de 2400: in mijn coupé was er in ieder geval een exodus. Nu hopen dat de trein het blijft doen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De andere kant op waren er ook vertragingen: mijn 2418 kwam met +9 aan te Asdz en met +4 te Dvd. Met een beetje doorlopen haalde ik nog precies de overstap op metrolijn 54 (normaal 5 minuten). :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Heb ik eindelijk eens een graffitiplakkaat gezien waar ik nog op tijd een foto van kan maken omdat het niet wegrijdt (het toilet van SNG 2713 is compleet besmeurd van binnen), vul ik zo snel mogelijk alle gegevens in de graffitimeldapp in...

"Your connection has timed out." :evil:

Het wordt je niet makkelijk gemaakt om graffiti te melden... :roll:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Graffiti Vrij was recent toch stopgezet?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Zou kunnen, de huidige (nieuwe?) app heet op mijn telefoon "NS Graffiti" en heeft een logootje van Hago Rail Services.

Update: ik maak nu een nieuwe melding aan voor een ander treinstel met eveneens een volledig besmeurd toilet (SNG 2750). Zegt die app "Het maximaal aantal meldingen is bereikt!" Grmbl :6
En nee, ik had de melding van vanochtend niet zitten spammen. Die kon ik namelijk maar één keer indienen en daarna verdween de knop, ondanks dat de melding niet succesvol was ingediend. Oordeel na 2 pogingen: wat een rotapp :X

---

Ik wandelde net na mijn tentamen op m'n dooie akkertje naar Dtcp, ruim op tijd voor de 5057. Gelukkig keek ik toch nog eens extra in de app, want in de tien minuten sinds mijn vorige reisplannercheck bleek de trein te zijn opgeheven. Meteen begonnen rennen en zo alsnog de 5148 gehaald. Het materieel van de 5057 sjeesde in volle vaart door Dt heen om 15:19 (de geplande halteertijd daar), met lichten aan en bestemming 'Dordrecht' op de borden. Ben benieuwd wat daar defect aan was gegaan.

De omroep van de SNG 2750 waar ik nu in zit, hapert overigens wel als een malle. Zeker een kwart van wat er wordt omgeroepen, valt weg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: di 31 jan 2023, 15:26 Ik wandelde net na mijn tentamen op m'n dooie akkertje naar Dtcp, ruim op tijd voor de 5057. Gelukkig keek ik toch nog eens extra in de app, want in de tien minuten sinds mijn vorige reisplannercheck bleek de trein te zijn opgeheven. Meteen begonnen rennen en zo alsnog de 5148 gehaald.
Maar dan reis je de andere kant op? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Als je nou wat minder zou zeiken, hoefde je minder naar de plee en dus minder grafitti te melden (A)

Zowel vanmorgen als zonet was mijn 1600 opgegeven, en beide keren binnen 10mn voor vertrek. Dit is al de 3e keer deze week dat ik stopper tussen Dvd(of Dmnz, of Wp) en Dvd. Gelukkig ook de laatste, morgen naar Hlms en do naar Amr.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Meltrain schreef: di 31 jan 2023, 15:59
DDietzen schreef: di 31 jan 2023, 15:26 Ik wandelde net na mijn tentamen op m'n dooie akkertje naar Dtcp, ruim op tijd voor de 5057. Gelukkig keek ik toch nog eens extra in de app, want in de tien minuten sinds mijn vorige reisplannercheck bleek de trein te zijn opgeheven. Meteen begonnen rennen en zo alsnog de 5148 gehaald.
Maar dan reis je de andere kant op? :s
Als Gouda of Utrecht de eindbestemming was dan kan dat natuurlijk prima ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Al Utrecht Centraal binnenrijdende kan ik bevestigen dat ik inderdaad die kant op moest :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

DDietzen schreef:Ik wandelde net na mijn tentamen op m'n dooie akkertje naar Dtcp, ruim op tijd voor de 5057. Gelukkig keek ik toch nog eens extra in de app, want in de tien minuten sinds mijn vorige reisplannercheck bleek de trein te zijn opgeheven. Meteen begonnen rennen en zo alsnog de 5148 gehaald. Het materieel van de 5057 sjeesde in volle vaart door Dt heen om 15:19 (de geplande halteertijd daar), met lichten aan en bestemming 'Dordrecht' op de borden. Ben benieuwd wat daar defect aan was gegaan.
Ik denk gebrek aan personeel, in het bijzonder een conducteur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het lijkt erop dat de trein een rit eerder kort defect heeft gestaan in Dordrecht, trein 5044 liep +20 op en is toen vanaf Rotterdam leeg doorgereden naar Den Haag in ik gok een poging de vertraging in te lopen, maar dat zal niet gelukt zijn omdat deze achter een andere trein terecht gekomen is waardoor de kering op de 5057 alsnog niet gehaald werd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

IIVQ schreef: di 31 jan 2023, 16:00 Zowel vanmorgen als zonet was mijn 1600 opgegeven, en beide keren binnen 10mn voor vertrek.
Er zijn al de hele dag herstelwerkzaamheden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid gaande, waardoor de 1600 / 11600 niet tussen Schiphol en Hilversum rijdt. Ik snap niet waarom hij dan niet op Amsterdam Zuid keert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ik snap het wel want het zou een kering van 30 minuten op Amsterdam Zuid betekenen, daar is niet veel ruimte om te keren. Zeker als er ook al een IC uit de richting Utrecht keert.

In Hilversum is kan de 1600 in een kwartier keren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Meltrain schreef: di 31 jan 2023, 19:25
IIVQ schreef: di 31 jan 2023, 16:00 Zowel vanmorgen als zonet was mijn 1600 opgegeven, en beide keren binnen 10mn voor vertrek.
Er zijn al de hele dag herstelwerkzaamheden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid gaande, waardoor de 1600 / 11600 niet tussen Schiphol en Hilversum rijdt. Ik snap niet waarom hij dan niet op Amsterdam Zuid keert.
Betreft een spoorstaafbreuk bij Hoofddorp,wordt vannacht hersteld
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten