Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

DDietzen schreef: di 31 jan 2023, 15:26 Zou kunnen, de huidige (nieuwe?) app heet op mijn telefoon "NS Graffiti" en heeft een logootje van Hago Rail Services.

(..)Oordeel na 2 pogingen: wat een rotapp :X
Denk dat ze druk waren met interne zaken; het is immers sinds dit jaar geen Hago meer maar Vebego Cleaning Service.
Voor betekenisvol werk. ;)
(..)
Vebego Cleaning Services is een samenvoeging van de bedrijven Hago Nederland, Hago Next, Westerveld, Stoffels Bleijenberg, Hago Rail Services, Hago Food & Industry, Fortron en Balanz Facilitair. Deze bedrijven maakten al deel uit van de Vebego Group, maar zijn nu opgegaan in de nieuwe organisatie Vebego Cleaning Services. Daarnaast zal schoonmaakbedrijf hectas per 1 april 2023 worden toegevoegd aan Vebego Cleaning Services. Per 1 januari 2024 wordt ook Hago Airport Services officieel onderdeel van de nieuwe organisatie.
https://servicemanagement.nl/sector/nie ... g-services

De applicatie zal dus, op z'n minst, een nieuw logo'tje moeten krijgen.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

In een ander topic was het volgens mij al gemeld, maar de Graffitivrij-app is sinds begin dit jaar buiten gebruik. Er is nu een nieuwe app:
https://play.google.com/store/apps/deta ... tification
Voor Apple devices zou er ook een app moeten zijn, maar ik heb geen Apple, dus geen idee hoe die heet of waar die te vinden is.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Het wegvallen van de 2100 door werkzaamheden leverde gisteren een bomvolle 1867 op vanaf Den Haag Centraal. Die reed overigens met ICM7. Vertrek was met +3, omdat de HC mensen de kans wilde geven in te stappen. Waarom is er niet voor gekozen om in ieder geval een losse pendel Den Haag Centraal - Leiden Centraal in te leggen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef: di 31 jan 2023, 20:44 Ik snap het wel want het zou een kering van 30 minuten op Amsterdam Zuid betekenen, daar is niet veel ruimte om te keren. Zeker als er ook al een IC uit de richting Utrecht keert.

In Hilversum is kan de 1600 in een kwartier keren.
Ze hadden natuurlijk ook de 3100 en 1600 op elkaar kunnen laten keren, maar dat zal wel weer te creatief bedacht zijn voor de NS.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gamma
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Dat kan gewoon echt niet qua capaciteit: ICM versus VIRM. Dus dat is geen kwestie van onwil, maar gezond verstand en het beste voor de reiziger qua capaciteit.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Jultar schreef: wo 01 feb 2023, 08:13 In een ander topic was het volgens mij al gemeld, maar de Graffitivrij-app is sinds begin dit jaar buiten gebruik. Er is nu een nieuwe app:
https://play.google.com/store/apps/deta ... tification
En die nieuwe app is degene waar ik zo'n gezeik ( ;) ) mee had gisteren. Het probleem is dus niet dat ik met een uitgefaseerde app werkte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Gamma schreef: wo 01 feb 2023, 09:29 Dat kan gewoon echt niet qua capaciteit: ICM versus VIRM. Dus dat is geen kwestie van onwil, maar gezond verstand en het beste voor de reiziger qua capaciteit.
In de 1600 en 11600 rijdt voldoende DDZ en af en toe ook VIRM. Zo veel verschil qua capaciteit is er dus niet.
Maar een dag lang geen fatsoenlijke verbinding aanbieden tussen Amersfoort en Amsterdam Zuid is volgens jou dus beter voor de reiziger?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Men had beter de 3100 kunnen inkorten tot Asb (die kan volgens mij prima in een aangepast pad er kort keren.

Anders tot Ut en de 1600/11600 tot Asdz.
Voor de 3100 is de 3500 nog een alternatief, de 1600/11600 heeft hiervoor géén alternatief.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door sneltram »

Je moet ook de hoeveelheid reizigers meenemen. De 3100 en 3500 zijn in de spits zeer druk. Als je de 3100 weghaalt, puilt de 3500 Ut-Asdz zo ver uit, dat reizigers achterblijven. Van Amf naar Asdz kun je 4x/uur reizen Amf-Ut-Asdz, waardoor de drukte zich verspreidt als de (1)1600 niet rijdt. Bedenk dat als je de (1)1600 naar Asdz wil rijden, je niet alleen de 3100, maar ook de 5700 moet opheffen.
April064
Berichten: 668
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 1747 rijdt niet en de 11749 rijdt waarschijnlijk met ICM-4 in plaats van de geplande ICM-6. Op Gvc staat 10 bakken ICM aan het perron. Op de CTA aan het begin van het perron staat "Alleen vooraan instappen", maar op de 2e CTA staat nog dat de trein met 6 bakken ICM rijdt. De deuren van het achterste treinstel, een ICM-4, was tevens de enige die open waren.

De deuren van de ICM-4 zijn tijdens het typen ook dichtgegaan. Ik ben blij dat ik toch al van plan was om de 1751 te nemen.

Edit: kort na het verzenden van het bericht gingen de deuren van de ICM-4 open.

Edit 2: de deuren van het voorste stel op het perron, een ICM-3, zijn nu open. En iedereen uit het al volle 4tje wordt daarin gepropt.

Edit 3: na verder te lopen zie ik nog een 3tje, gelukkig dat het toch nog een 6je wordt, en er staan nu dus ook 13 bakken aan spoor 5.
zij/haar/hen/hun
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Poging 3 met de Hago Rail Services-app voor het melden van graffiti: wederom "connection has timed out". Terwijl er slechts 2 minuten zat tussen het openen van de app en het indienen van het formulier. Sorry hoor, maar ik kan écht niet sneller een formuliertje invullen én meerdere verplichte foto's van graffiti en treinstelnummer maken dan dit.

Helaas, deze app krijgt van mij een heel dikke onvoldoende en smijt ik in de digitale prullenMAND! :N

(Voordat iemand me beticht van overvloedig zeiken: nee, deze keer betrof het geen toilet maar de buitenwand van twee bakken van ICM 4076 (A) )
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Van en naar Amsterdam Centraal rijden geen treinen vanwege, volgens de storingsmelding, een 'grote sein- en wisselstoring'. Dat type melding kende ik nog niet. En belooft niet veel goeds.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Zulk soort storingsmeldingen heb ik in het verleden wel vaker langs zien komen hoor. Niets nieuws.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Is inderdaad niet de eerste keer.
Met 9219 hebben we voor en op Bkl zo'n 20 minuten stilgestaan.
Op Asd ben ik in gesprek geraakt met de mcn van 737 +30, deze zei dat hij nog niets van de bijsturing gehoord had. Waardoor alle dienstkaartjes voorlopig opgevolgd worden tot dat uiteindelijk in het honderd draait.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik zie nu in ICM 4018 voor het eerst dat er in de stiltezone stickers van 'stilte aub' en 'geen geluid uit telefoon' zijn aangebracht op de zijwand tussen de ramen.

Goede ontwikkeling, maar ik had liever gezien dat er meer aanduidingen op en naast de coupédeuren kwamen; in de coupé hangen er al aardig wat. Ik maak het zelf namelijk vaak mee (gisteravond nog twee keer) dat een kletsend groepje niet ziet dat er een stiltecoupé is tot ze er al lekker zitten, en dan willen ze natuurlijk niet meer verhuizen.
Captian_Sparkle
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 feb 2022, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Captian_Sparkle »

Geen nachttrein (of alternatief vervoer) vannacht vanaf Gn stad naar Schiphol aldus RTV Noord.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Geen vervangend vervoer
Om die reden was ook het regelen van vervangend vervoer niet mogelijk, aldus de woordvoerder. 'Uiteraard krijgen alle mensen die een ticket hebben geboekt wel hun geld terug.'
Oh ja, ze krijgen hun geld terug? Dat lijkt mij niet voldoende: als Arriva geen vervangend vervoer - desnoods een taxi - wil regelen, had Arriva een hotel moeten boeken voor de gestrande reizigers en ze de volgende ochtend op hun kosten met de NS trein naar Schiphol laten reizen :X
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Als je een vroege vlucht moet hebben en daarom deze trein moet nemen, had Arriva de kosten van de laatste NS-trein kunnen vergoeden of een taxi regelen. Nu lijkt het meer op: zoek maar zelf uit. Ben benieuwd wat er over in de algemene voorwaarden van de nachttrein staat.
Beul van de blindegeleidelijn
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door huibf »

Volgensmij regelt Arriva de nachtrein helemaal uitzichzelf en zitten er helemaal geen voorwaarden aanvast zoals in een concessie is beschreven.
Het enige wat er in de voorwaarden staat is dat er restitutie van het ticket wordt geboden.
Niet dat het fraai is wat ze doen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dan heeft Arriva zich nog steeds te houden aan landelijke en Europese wetgeving, daar horen de regels over vervangend vervoer of overnachtingsmogelijkheid bij.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ze weten dat ze er mee weg komen. Net als NS.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik vraag mij af: om hoeveel reizigers ging het die naar Schiphol moesten, en waar was die spoedreparatie?
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Weesp
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Was het niet mogelijk om om te rijden over Amersfoort en Utrecht?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat moet maar net passen want dat kan alleen met kopmaken op spoor 5 of 7 in Utrecht. En vanaf Schiphol dus met links rijden vanaf Maarssen.
Ik kan me ook nog voorstellen dat die Arriva-machinist daar überhaupt geen wegbekendheid heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten