Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Alargule schreef:NOU, DAN ZAL RIKUS WEL WEER HEEL BOOS ZIJN OVER DEZE KLAP IN HET GEZICHT VAN DE REIZIGER!1!
Brevet van onvermogen. Volstrekt onaanvaardbaar. Honderdduizenden reizigers in de brandende zon op perrons.

Zomaar wat teksten die ik nu op de site lees.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Zo fijn toch, dat je weet dat bepaalde mensen gegarandeerd overschakelen van standje 'boos' naar standje 'WOEDEND!!1!'. Dat toont maar aan dat op een dag dat het OV niet goed gaat, er toch dingen zijn waar je op kan rekenen. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Geheid ook dat er dalijk weer klachten komen dat het zo lang duurde voor er bussen waren...
Terwijl natuurlijk een deel van alle bussen nog geschorst staat door corona en weinig tourwerk _O_
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

Suus schreef: ma 31 mei 2021, 15:39
Alargule schreef:NOU, DAN ZAL RIKUS WEL WEER HEEL BOOS ZIJN OVER DEZE KLAP IN HET GEZICHT VAN DE REIZIGER!1!
Brevet van onvermogen. Volstrekt onaanvaardbaar. Honderdduizenden reizigers in de brandende zon op perrons.

Zomaar wat teksten die ik nu op de site lees.
"Onduidelijk is, hoe voor deze passagiers gaat worden gezorgd. Krijgen zij koele dranken? Worden zij op de hoogte gehouden van prognoses?"

Als je reizigers consequent blijft afschilderen als nooddruftige schapen die bij de minste of geringste tegenslag ach-en-weeklagend in de foetushouding schieten, dan gaat het op den duur wel een self fulfilling prophecy worden inderdaad.
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erka »

Ik verbaas me er wel over dat er (wederom) geen backup-systeem is blijkbaar. Hetzelfde dus als bij de stroomstoring aantal jaren geleden en ook bij 112-storing tijdje terug. Afhankelijk van maar 1 systeem. Dat zou toch eigenlijk niet meer moeten.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Klaasje »

Uiteindelijk heb je niets aan een backup als die door dezelfde fout ook plat gaat. Voor dit soort systemen is er sowieso een backup beschikbaar.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

erka schreef: ma 31 mei 2021, 15:45 Ik verbaas me er wel over dat er (wederom) geen backup-systeem is blijkbaar. Hetzelfde dus als bij de stroomstoring aantal jaren geleden en ook bij 112-storing tijdje terug. Afhankelijk van maar 1 systeem. Dat zou toch eigenlijk niet meer moeten.
Wat stel je precies voor? Alle machinisten twee telefoons mee? Bovenleiding dubbel uitvoeren? Of maar meteen een compleet reservespoornet? En laat je vooral niet hinderen door beuzelarijen als kosten of uitvoerbaarheid, zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door trolly op ma 31 mei 2021, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

En iedere trein twee machinisten he. Er zou er toch maar eentje besluiten het voor gezien te houden.

Krijgen we dan ook twee Mikossen en twee doorgeefluiken op dit forum?
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erka »

Vanwaar die merkwaardige, bijna agressieve reacties? Ik vraag me gewoon af waarom er geen backup is of een noodsysteem. Is toch geen rare vraag zeg...
Ik heb het antwoord ook al, een backup valt blijkbaar ook uit bij deze storing. Is dat ook weer helder.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Je sarcasmemeter is aan onderhoud toe, erka.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

erka schreef: ma 31 mei 2021, 15:58 Vanwaar die merkwaardige, bijna agressieve reacties? Ik vraag me gewoon af waarom er geen backup is of een noodsysteem. Is toch geen rare vraag zeg...
Ik heb het antwoord ook al, een backup valt blijkbaar ook uit bij deze storing. Is dat ook weer helder.
Daarom dus. Het is een voorspelbaar patroon op sociale media - zie mijn toespeling op Spithorst die ik al maakte vóór de tirade op zijn site verscheen: mensen die weer van alles gaan lopen roepen over hoe er bij de treinen alleen maar kneuzen werken die nog nooit aan een backupsysteem hebben gedacht, zonder zich eerst in de materie te verdiepen. Eerst springen en dan pas checken of je het touw om je middel hebt geknoopt...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Overigens wordt er mondjesmaat al weer wat opgestart
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

De eerste trein heb ik een paar minuten naar 16:00 weer zien vertrekken vanaf Db ri Ed.
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erka »

waldo79 schreef: ma 31 mei 2021, 16:01 Je sarcasmemeter is aan onderhoud toe, erka.
Sorry ik meng mij zelden in discussies hier (muv beeldverslagen). Voel het blijkbaar niet goed aan :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

DingeZ schreef: ma 31 mei 2021, 16:06 De eerste trein heb ik een paar minuten naar 16:00 weer zien vertrekken vanaf Db ri Ed.
Check. Op De Klomp kwam net een IC met +35 naar Nijmegen en een op tijd rijdende naar Utrecht langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik ben ook weer in beweging :trein:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Ja, ja, ja, ik ben er al. En zodra Mikos het station binnenkomt is de storing verholpen, dus ook wij rijden. Lichtelijk te laat omdat andere treinen niet dezelfde kwaliteit Mikos hebben, maar vooruit.

Het plan is nu elk half uur een IC en een Sprinter waar dat kan tot ongeveer 19 uur. De rest van de dag geen 1000, 1900, 2000, 2100, 2400, 2800 en 5000.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Ik had dan wel mazzel; ik kwam op Rotterdam Alexander aan om iets voor 5'en en om 17:05 kwam de 4058 keurig op tijd aanrijden en de SLT10 was niet veel voller als anders. Niks te klagen dus ;)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door regenmaker »

Gewoon forensen met de bus is echt een aanrader. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Mijn toer eindigde vroegtijdig op Amersfoort en daarna ben ik op busavontuur gegaan via Zeist terug naar huis, dat had zeker erger kunnen zijn. *bus*
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik vind het interessant dat de Volkskrant een artikel heeft waarin wordt gevraagd waar het gisteren mis ging. Ja, in dat hele artikel kun je natuurlijk nog geen antwoord geven op die vraag...
Ardan schreef: zo 30 mei 2021, 19:17 Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat :lol:
Tussen Almere/Amersfoort en Zwolle heb ik doorgaans een dubbel stel. Maar ik merk ook dat het de laatste tijd drukker wordt.
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Ardan schreef: zo 30 mei 2021, 19:17 Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat :lol:
Wellicht moet men van de IJssellijn weer de Schrootlijn maken. Door de 3600 met het stilstaande SGM te rijden, speel je toch aardig wat VIRM vrij. ;)

Hoe zit het eigenlijk met de terugkeer van ETMET op Ehv-Ut? Hier rijdt men nog steeds met een scheve 10/20-interval.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

3900 rijdt weer per 14/6.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Vanaf 14/6 gaat NS overal weer de volledige dienstregeling rijden (met uitzondering van enkele spits- en nachtnettreinen).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Tom024 schreef: di 01 jun 2021, 10:38
Ardan schreef: zo 30 mei 2021, 19:17 Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat :lol:
Wellicht moet men van de IJssellijn weer de Schrootlijn maken. Door de 3600 met het stilstaande SGM te rijden, speel je toch aardig wat VIRM vrij. ;)


1 omloop met de hondekop van de stichting Hondekop plus het tweetje van het spoorwegmuseum,en 1 omloop met de 3 plan V's die er nog zijn.
Heb je al 2 VIRM's vrij ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten