Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Zal wel het stel zijn dat gisteren gestrand was.
Ik heb nog niks gehoord over de oorzaak, maar gisteren zijn er uiteindelijk 4 treinen vlak achter elkaar met problemen geweest. Drie keer een IC Brussel en die Thalys, waarvan schijnbaar twee in de tunnel Groene Hart, wat een geweldige locatie is om te stranden (*kuch*).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

"Door een gestrande trein" rijdt de 5100 nu niet tussen Sdm en Gvc. Maar als er daadwerkelijk een trein in de weg staat, kunnen er toch helemaal geen treinen rijden? De overige treinen rijden echter normaal. :s
Daarnaast zag ik in beide richtingen een Thalys door station Delft rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

1+1=2.

De gestrande trein staat op de noordelijke sectie van de HSL, aldaar geen treinen. Thalys en Benelux worden omgeleid via Gv, en past niet zonder ophef. Daardoor rijdt de 5100 niet tussen Rtd-Gvc.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Jultar schreef: wo 27 apr 2022, 10:24 Zal wel het stel zijn dat gisteren gestrand was.
Ik heb nog niks gehoord over de oorzaak, maar gisteren zijn er uiteindelijk 4 treinen vlak achter elkaar met problemen geweest. Drie keer een IC Brussel en die Thalys, waarvan schijnbaar twee in de tunnel Groene Hart, wat een geweldige locatie is om te stranden (*kuch*).
Ik ken toevallig een reiziger die dinsdag in de 9388 zat, daarvan zei het personeel dat het radiocontact verbroken was :|

Deze ochtend ook weer drie (!) strandingen tegelijkertijd op de HSL tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal, daar gaat toch iets niet goed :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Ik zag rond 9:40 iets wat op een Thalys leek in noordelijke richting langs Sassenheim rijden; het ging een beetje te snel om goed te zien vanuit mijn trein.

Kort daarvoor stilgestaan in de 1824 voor de brug bij de Kaag, met de (t/m 4 mei omgeleide) 2224 voor ons.
Laatst gewijzigd door gpvos op do 28 apr 2022, 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Suus schreef: do 28 apr 2022, 10:04 Ik ken toevallig een reiziger die dinsdag in de 9388 zat, daarvan zei het personeel dat het radiocontact verbroken was :|

Deze ochtend ook weer drie (!) strandingen tegelijkertijd op de HSL tussen Schiphol Airport en Rotterdam Centraal, daar gaat toch iets niet goed :|
Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik geloof dat men momenteel wel bezig is met het upgraden van de zendmasten, ook op de HSL. Wellicht dat men daar nu toch tegen problemen aanloopt, maar wel vreemd dat het dan de rest van de tijd gewoon goed gaat.
Van Thalys weet ik in ieder geval wel dat daar een issue is met de RBC-verbinding in z'n algemeenheid. Daarvoor is vorige maand een update getest, maar ik weet niet of die al uitgerold is naar de hele vloot.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Er heeft afgelopen week ergens ook een Thalys in Breda gestaan op het station.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

In de 1754 werd, tijdens de stilstand te Ut, omgeroepen dat de Jongeren Dagkaart niet geldig is tijdens de middagspits en toen stapten nog snel drie jongeren uit de trein. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De ICM van de 3688 had "Den Bosch" op het bestemmingsdisplay (gespot nabij Bd). Was dat niet altijd geschreven als "'s-Hertogenbosch", of ben ik abuis?

En is dat de enige plek waar NS in 'geschreven' media "Den Bosch" gebruikt?
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Ik zag een paar jaar geleden zelfs een setje ICM waar het ene treinstel Den Bosch en het andere 's-Hertogenbosch aangaf.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

NS heeft vandaag besloten om negen uur eerder te beginnen met treinstellen afkoppelen. De 6632 laat zijn achterste treinstel niet in 's-Hertogenbosch of Nijmegen achter, maar al in Breda. :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Vandaag in de 4400 juist lekker lange treinen. Ik zat net voor het eerst in heeel lange tijd in een FLIRT van 8 bakken die vanochtend om 8 uur uit Oss gekomen is.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

De omroep van blauwnet is niet aangepast naar Almelo maar denkt nog steeds eindbestemming Enschede -0-
Is niet zo handig
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Blijkbaar keren de sprinters uit Tiel en Den Bosch vandaag in Gdm op elkaar vanwege werkzaamheden.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dat was/is al de gehele periode van werkzaamheden, waarin afwisselend ook een FLIRT meerijdt op deze pendeldienst.

Wat aan de noordelijke kant wel anders is, is dat de Intercity's (800 en 3500) Htn en Htnc overnemen qua bediening en dat de 6900 en 8800 op elkaar keren te Ut (Utln wordt niet aangedaan).
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dat aan de noordkant de intercity's Htn en Htnc was me al opgevallen ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Intercity Direct 9263 heeft op het gehele traject niet gereden (had om 18:44 uit Brussel-Zuid moeten vertrekken). Toen ik om 19:07 aankwam op Brussel-Zuid stond er op spoor 16 een ICD-trein met een rangeerlocomotief ertegenaan, die heeft de trein een tijdje later weggesleept, ik neem aan naar Vorst-Werkplaats.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Er rijdt een bedrijf met meerdere bussen met Sloveens kenteken op het SEV rondom Gdm. :shock:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Dat zijn waarschijnlijk de kentekens die met LJ beginnen in dit bericht van lijn 45. LJ is de regiocode van Ljubljana op de Sloveense kentekens.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Tom024 schreef: ma 02 mei 2022, 08:14 Er rijdt een bedrijf met meerdere bussen met Sloveens kenteken op het SEV rondom Gdm. :shock:
Toevallig had ik zaterdagochtend een chauffeur die geen Nederlands sprak. Reageerde niet op mijn goedemorgen, een moment later werd me duidelijk dat er in het Engels werd gecommuniceerd.

Maar we mogen daar best wel een bericht richting NS sturen, dat ze verantwoordelijk zijn voor de contractpartners die het busvervoer verzorgen.
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ze waren zeker goedkoper?
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het is allemaal contractvervoer, de aannemer is weer verantwoordelijk voor de onderaannemer. En ik heb als reiziger een vervoerscontract met de NS. Dus ik kan hen een verzoekje om opheldering sturen.

Maar in dit geval boeit het me weinig, ik werd vlot (in ruim 25 minuten van Gdm naar Ut) gebracht.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Ik begreep dat Jan de Wit normaal het TVV in die regio coördineert, maar dat ze de coördinatie van deze stremming aan Pouw hebben overgedragen. Pouw is dus het bedrijf dat ervoor gezorgd heeft dat die Slovenen er nu rijden.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Zo, ik had het idee dat er geen Nederlandse chauffeurs te vinden waren. Over de bus geen klagen, was een comfortabele touringcar.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Ik woon zelf in Gdm en zie de bussen af en aan rijden. Het overgrote deel is gewoon Nederlands maar ze komen echt uit het hele land...
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten