Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jammer dat ik het fysiek niet aan kan. Anders had ik het best een leuke job gevonden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb voor de grap het Besluit Spoorwegpersoneel er eens op nagelezen, en blijkbaar mag je als stabiele en goed ingeregelde diabeet gewoon treindienstleider worden, dat wist ik niet. Bij de luchtverkeersleiding ben ik bij voorbaat uitgesloten.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag is er weer onomstotelijk bewijs geleverd dat een vierde perronspoor in Tilburg meer dan welkom is.
Iets na half twee vanmiddag heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg (uiteraard alle sterkte aan de betrokkenen). Zoals tegenwoordig gebruikelijk zijn ook de stations tussen Breda en Tilburg daar de dupe van, want de 6600 is er ook vandaag weer tot aan Breda uitgeknikkerd gedurende de storing, terwijl de intercity's wel reden. Businzet voor Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen kwam pas na anderhalf uur op gang.
Daarbovenop volgde iets na drieën een chaos, omdat de evacuatietrein precies in Tilburg arriveerde op het moment dat de 1150 binnen had moeten rijden. Deze werd abrupt gespoorwijzigd naar spoor 1, om daarmee de 5249 in de weg te zitten.
Iets na half twee vanmiddag heeft een aanrijding plaatsgevonden tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg (uiteraard alle sterkte aan de betrokkenen). Zoals tegenwoordig gebruikelijk zijn ook de stations tussen Breda en Tilburg daar de dupe van, want de 6600 is er ook vandaag weer tot aan Breda uitgeknikkerd gedurende de storing, terwijl de intercity's wel reden. Businzet voor Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen kwam pas na anderhalf uur op gang.
Daarbovenop volgde iets na drieën een chaos, omdat de evacuatietrein precies in Tilburg arriveerde op het moment dat de 1150 binnen had moeten rijden. Deze werd abrupt gespoorwijzigd naar spoor 1, om daarmee de 5249 in de weg te zitten.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel bijzonder dat op zulke momenten dan niet de 200 verlengd wordt naar Breda.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De ICE verlengen naar Breda?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik vermoed dat Meltrain de 5200 bedoelt
En met hem ben ik het helemaal eens, het is al veel vaker geopperd als oplossing, maar de NS wil niet aan het wijzigen van treinseries die niet direct door de verstoring worden geraakt...
En met hem ben ik het helemaal eens, het is al veel vaker geopperd als oplossing, maar de NS wil niet aan het wijzigen van treinseries die niet direct door de verstoring worden geraakt...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb al meermaals bij NS gemeld waarom dan de 6600 niet gewoon in Tilburg kan keren,op spoor 3.Kreeg dan meestal een antwoord over geen ruimte,tijd( )moeilijk te regelen.
Mij lijkt dat een busdienst inhuren veel duurder is dan de 6600 gewoon op spoor 3 binnen te nemen,keren kan dan in 7 minuten
Mij lijkt dat een busdienst inhuren veel duurder is dan de 6600 gewoon op spoor 3 binnen te nemen,keren kan dan in 7 minuten
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Of gewoon het overgebleven deel van de 3600 als stopper laten rijden op in ieder geval Breda->Tilburg (ik weet namelijk niet of je dat op Tilburg->Breda ook redt met behoud van de overstap in Roosendaal)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, de overstap is in Roosendaal al vrij krap met 3 minuten... Al denk ik niet dat die overstap op dat soort momenten haalbaar zou zijn (want die trein zal vast wel vertraagd worden). Al staat de trein wel 5 minuten stil in Breda
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die twijfel bij mij kwam dan inderdaad ook door die lange stop in Breda. Desnoods stop je ri. Roosendaal alleen in Reeshof en Gilze-Rijen, waarbij je reizigers voor Tilburg Uni->Reeshof/Gilze-Rijen via Tilburg laat terugsteken zonder extra kosten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar in Breda zit je volgens mij nog met de overstap op de ICD en de IC Brussel... Daarnaast denk ik dat als je al 4 minuten van die tijd zou kunnen gebruiken, dat te krap is om op 3 stations met intercitymaterieel te stoppen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ey maat, hoe ist nou? Da gaan we dus efkes nie doen he?! Dan laat die intercity maar gewoon lekker voorbij razen, de bus zal dan ongeveer net zo snel zijn.SuperGhost schreef: ↑wo 02 dec 2020, 23:50 Desnoods stop je ri. Roosendaal alleen in Reeshof en Gilze-Rijen, waarbij je reizigers voor Tilburg Uni->Reeshof/Gilze-Rijen via Tilburg laat terugsteken zonder extra kosten.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag is al het DDZ aan de kant gezet vanwege zaken rondom een onrustige loop. De meeste inzet wordt ondervangen door extra inzet van VIRM, maar in de 8800 vervangen tien bakken SLT een omloop met DDZ.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8676
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1827 die normaal met 10 of 12 bakken DDZ rijdt, moet het nu doen met 4 bakken ICM...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sommige treinen hebben de neiging zich als een vibrator te gedragen. Heeft nog lang geduurd voordat ze daar iets mee gingen doen, dat is niet een probleem dat vorige week ontstond
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat viel mij wel eens eerder op tussen Den Haag Centraal en Schiphol in de DDZ en ICM. Maar waarom is het nu dan ineens een probleem?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Blijkbaar zou het zomaar kunnen dat die trillingen veroorzaakt wordt door iets ernstigs, of in ieder geval iets waarmee je geen 140 wilt rijden als het toevallig misgaat. Ze doen het dus maar even zonder totdat ze zeker weten wat het probleem is. Dat is iig waar het persbericht naar toe lijkt te gaan.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ben op weg van Lochem naar Deventer. Net mijn laatste werkdag gehad voor ik mag genieten van anderhalve week vrij.
Voor het inrijden van Zutphen komen we tot stilstand. De machinist roept om dat een defecte trein behoorlijk overdwars door de wissels staat en het inrijden van station Zutphen onmogelijk maakt.
Om 21:50, na bijna een half uur gewacht te hebben, roept hij om dat de verkeersleiding geen enkele mogelijkheid ziet om Zutphen binnen te kunnen komen. Momenteel rijden we dus helemaal terug naar Lochem, waar we weer op de volgende trein terug moeten wachten, die bij aankomst in Zutphen hopelijk wel weer het station in kan gaan rijden.
Er kwamen vanavond ook al een paar erg late bestellingen binnen op het werk. Net alsof al mijn vaste gasten en mijn vaste forenzenrit mijn vakantie proberen tegen te houden
Edit 22:30: we kwamen om 22:00 aan in Lochem. De machinist riep om dat er tien minuten later weer een trein naar Zutphen zou gaan. De AV gaf dat ook aan: 22:09 +3.
Ik was eigenwijs, dat kan helemaal niet! Want mijn trein moet nog helemaal naar Goor, en dan pas kan er een trein terug komen. Dat wordt dus sowieso 22:20, en de rest.
Dus ik loop mijn restaurant weer in, want ik was niet van plan in de kou te blijven wachten. Hoor ik om 22:10 ineens de overweg rinkelen. Huh, hoe kan die trein zo snel al hier zijn? Ik kon hem niet halen, want moet nog licht uit doen, deur weer dicht alles.
Ik was vergeten dat Markelo er nog halverwege tussen ligt... ook een kruisingsplaats net zoals Laren-Almen. Dus ik ga zo met de trein van 22:39 mee...
Voor het inrijden van Zutphen komen we tot stilstand. De machinist roept om dat een defecte trein behoorlijk overdwars door de wissels staat en het inrijden van station Zutphen onmogelijk maakt.
Om 21:50, na bijna een half uur gewacht te hebben, roept hij om dat de verkeersleiding geen enkele mogelijkheid ziet om Zutphen binnen te kunnen komen. Momenteel rijden we dus helemaal terug naar Lochem, waar we weer op de volgende trein terug moeten wachten, die bij aankomst in Zutphen hopelijk wel weer het station in kan gaan rijden.
Er kwamen vanavond ook al een paar erg late bestellingen binnen op het werk. Net alsof al mijn vaste gasten en mijn vaste forenzenrit mijn vakantie proberen tegen te houden
Edit 22:30: we kwamen om 22:00 aan in Lochem. De machinist riep om dat er tien minuten later weer een trein naar Zutphen zou gaan. De AV gaf dat ook aan: 22:09 +3.
Ik was eigenwijs, dat kan helemaal niet! Want mijn trein moet nog helemaal naar Goor, en dan pas kan er een trein terug komen. Dat wordt dus sowieso 22:20, en de rest.
Dus ik loop mijn restaurant weer in, want ik was niet van plan in de kou te blijven wachten. Hoor ik om 22:10 ineens de overweg rinkelen. Huh, hoe kan die trein zo snel al hier zijn? Ik kon hem niet halen, want moet nog licht uit doen, deur weer dicht alles.
Ik was vergeten dat Markelo er nog halverwege tussen ligt... ook een kruisingsplaats net zoals Laren-Almen. Dus ik ga zo met de trein van 22:39 mee...
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Markelo staat op de ProRail saneerlijst, dus je probleem wordt opgelost
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja top... En ondertussen hebben we Markelo deze maand al vaker gebruikt om te kruisen dan ik me in de afgelopen 3 jaar kan heugen
Dan reken ik de opleidingsritten die we 3 jaar geleden deden even niet mee, dat waren extra lege ritten...
Dan reken ik de opleidingsritten die we 3 jaar geleden deden even niet mee, dat waren extra lege ritten...
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zit er eigenlijk over na te denken... Heb zelf vwo-diploma en een bijna afgeronde HBO-opleiding (tot docent natuurkunde). Zijn er hier toevallig ook treinverkeersleiders die mij via privebericht kunnen vertellen waar ik aan moet denken wat precies lastig zou zijn, wat ik zou moeten kunnen, of dat ik ergens al een testje ofzo kan doen. En waar ik evt. ook vragen aan kan stellen?Z2N schreef: ↑ma 30 nov 2020, 19:53Ik heb nou juist niet het idee dat de opleiding tot treinverkeersleider een groot probleem is. De opleiding is zwaar, en de meeste sollicitanten vallen af, maar misschien is dat voor de veiligheid van het treinverkeer wel beter: het vereist nou eenmaal enorm veel inzichtelijk vermogen, snel schakelen en een hoog niveau van vooruitdenken in verschillende scenario's. En een minimumvereiste opleiding op MBO-4 niveau is ook niet zo bijzonder, voor de luchtverkeersleiding heb je bijvoorbeeld minimaal VWO of een HBO-propedeuse nodig. Maar zoals PHS aanhaalt: mensen die op hoger niveau opgeleid worden kunnen meer verdienen op een andere positie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dit had je bekeken?
Overigens snap ik wel dat het ze niet lukt om aan nieuw personeel te komen als ze geen vacatures hebben
Overigens snap ik wel dat het ze niet lukt om aan nieuw personeel te komen als ze geen vacatures hebben
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, maar het waren nogal vaagheden die in dat eisenlijstje stonden. Was benieuwd over of iemand me wat meer kon vertellen en ook wat bijv. in die screening/tests zoal gevraagd kan worden.
(p.s.: bij die vacatures moet je eerst een van die zoekbalkjes invullen voor je iets krijgt. Als ik bijv. als locatie Utrecht invul, krijg ik gewoon vacatures voor treinverkeersleider in Utrecht te zien. Handig om pas vacatures te laten zien nadat er pas iets is ingevuld is het zeker niet nee.)
(p.s.: bij die vacatures moet je eerst een van die zoekbalkjes invullen voor je iets krijgt. Als ik bijv. als locatie Utrecht invul, krijg ik gewoon vacatures voor treinverkeersleider in Utrecht te zien. Handig om pas vacatures te laten zien nadat er pas iets is ingevuld is het zeker niet nee.)
Laatst gewijzigd door SuperGhost op vr 04 dec 2020, 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten