Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De t5927 bleef na Dordrecht Zuid traag rijden, kwam na het viaduct van de N3 tot stilstand voor een rood sein, volgens de machinist vanwege een vertraagde goederentrein. Daarna vertrokken we weer, maar het ging via een wissel naar links, de Moerdijkbrug werd ook links overgestoken en pas vlak voor het perron van Lage Zwaluwe ging het weer naar rechts. Een goederentrein is mij echter niet direct opgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 7300 rijdt al de hele dag in een uursdienst, volgens de NS-app door een tekort aan personeel, en rijdt richting Rhenen standaard met +7 tussen Breukelen en Utrecht en +10 tussen Utrecht en Rhenen.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zal dat misschien gedaan zijn om personeel vrij te spelen voor de extra treinen en langere treinen die in Brabant rijden vanwege carnaval?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was dit niet gewoon een geval van roest rijden?Suus schreef: ↑vr 17 feb 2023, 08:45 De 5927 bleef na Dordrecht Zuid traag rijden, kwam na het viaduct van de N3 tot stilstand voor een rood sein, volgens de machinist vanwege een vertraagde goederentrein. Daarna vertrokken we weer, maar het ging via een wissel naar links, de Moerdijkbrug werd ook links overgestoken en pas vlak voor het perron van Lage Zwaluwe ging het weer naar rechts. Een goederentrein is mij echter niet direct opgevallen.
Gisterenochtend werd dit namelijk ook gedaan door een trein tussen Gouda en Nieuwerkerk aan den IJssel. Alleen had deze trein vertraging, waardoor mijn trein vlak na station Nieuwerkerk aan den IJssel (richting Gouda) werd stilgezet en een vertraging opliep van ruim vijf minuten. Van de achteropkomende treinen was er zelfs een met een vertraging van ruim een kwartier.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met roestrijden ga je meestal direct weer terug en blijf je niet linkerspoor over de vrije baan verder rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik snap dat je dat denkt, maar dan zou ik dat niet zo doen. Je kan namelijk bij de wissels ten zuiden van Dordrecht Zuid meteen weer terug naar rechts, direct ten zuiden van de Moerdijkbrug ligt ook nog een wissel naar rechts. Dat pas het wissel op het emplacement van Lage Zwaluwe werd gebruikt om terug naar rechts te gaan doet vermoeden dat er een goederentrein op de fly-over richting Breda stond.
Deze hele exercitie leverde namelijk 8 minuten vertraging op, en dat is de normale tijd tussen de 5900 en 2200 bij aankomst vanuit Dordrecht in Roosendaal, dus ik verwacht eigenlijk dat de 2216 vrijdagochtend ook vertraging heeft opgelopen, en dat is een snelle intercity, dus die heeft een korte stilstand in Roosendaal.
Check, vermoeden klopte: https://treinposities.nl/ritinfo/20230217/2216
Deze hele exercitie leverde namelijk 8 minuten vertraging op, en dat is de normale tijd tussen de 5900 en 2200 bij aankomst vanuit Dordrecht in Roosendaal, dus ik verwacht eigenlijk dat de 2216 vrijdagochtend ook vertraging heeft opgelopen, en dat is een snelle intercity, dus die heeft een korte stilstand in Roosendaal.
Check, vermoeden klopte: https://treinposities.nl/ritinfo/20230217/2216
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tsja ... zo ging een paar weken geleden (ook op zaterdag trouwens) mijn trein van Gouda naar Utrecht roest rijden over het wachtspoor bij Oudewater. Nu maar hopen dat ik ooit een keertje in een trein zit die ook over het andere wachtspoor roest rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend een hele sympathieke conducteur gezien, not. Intercity naar Rotterdam Centraal komt een ruime minuut te laat aan op Utrecht Centraal, de aansluitende intercity naar Den Haag Centraal aan de overzijde staat er nog. Op het moment dat de deuren opengaan en de eerste reizigers naar de andere kant van het perron hollen, fluit de conducteur van de IC naar Den Haag en sluit de deuren
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is wel heel alledaags; helemaal conform de regels van NS. Het verbaast me dat je ervan opkijkt.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb dat wel vaker gezien. Op tijd vertrekken is voor NS belangrijk en gaat voor alles. Is al vele jaren zo.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is dat of boze reaguursels in de media dat de treinen weer eens te weinig punctueel rijden. Je kunt het toch nooit goed doen voor de machinisten en HC's aan wal.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja hoor, je kunt gewoon gebruikmaken van de ruim 3 minuten aan rijtijdspeling tussen Utrecht en Den Haag en dus zowel wachten op overstappers als op tijd aankomen op je eindbestemming.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat ben ik niet met je eens. In de praktijk wordt in Utrecht vrijwel altijd gewacht op de aansluiting van/naar Den Haag als vertraging slechts enkele minuten bedraagt, vandaar ook mijn irritatie. Deze overstap van slechts twee minuten staat bovendien in de Reisplanner. Ik kan mij zo voorstellen dat deze overstap ook bij het personeel bekend is zodat, als het even kan, er wordt gewacht.
En ook overigens kan er bereidheid zijn om te wachten hoor. Gisteren zat ik in een vertraagde intercity uit Roosendaal richting Zwolle. Voor Zwolle riep de conducteur om dat hij had gebeld met collega's van de intercity naar Groningen en dat die trein enkele minuten op ons zou wachten. En dat was ook het geval.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie in Eindhoven ook regelmatig de aansluiting tussen de 1100 en de 3500 mis gaan,zelfs als de trein net binnenkomt en de aansluitende trein er nog staat.Een oproep via de portofoon van de betreffende HC wil dan nog wel eens helpen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten uit Gvc, waar ik zojuist uit de 11769 geschopt ben. Waarom werd niet vermeld, maar de omroep kort nadat ik uitstapte zei dat er een aanrijding was tussen Utrecht en Woerden. Ik ben nu in de 769 gestapt op hoop dat de 8800 minstens tot Woerden rijdt
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Leiden was mogelijk een verkeerde gok, ondanks dat er veel mensen in zitten, staat de 8871 als vervallen op de infoschermen en reisplanners. Ik hoop dat we wel kunnen rijden, de beperkingen zijn voorbij volgens de ns app.
Edit: hij reed dus niet.
Edit: hij reed dus niet.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
We blijven nog even in de buurt, want een sprinter die eigenlijk richting Den Haag Centraal zou gaan, nam na Woerden de verkeerde afslag en ging dus richting Bodegraven: https://www.ad.nl/binnenland/trein-neem ... ~a4b714c5/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De treinen van Keolis (Kampen - Zwolle en Zwolle - Enschede) rijden vandaag niet vanwege een storting met een 'nog onbekende oorzaak'. Ben benieuwd wat daar aan de hand is...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Staking moet het zijn lijkt me
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Staking was gisteren en morgen, niet vandaag, toch?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij Keolis op Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede wordt er ook vandaag gestaakt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rond 07:00 was het wat rommelig in Gouda; de 2014 moest wachten op een voorlangs kruisende trein (geen idee wat!), de 614 zat daar weer achter. Onderwijl waren richting Alphen a/d Rijn ook de 8712 en 8614 opgeheven en zou de 8714 midden in de ochtendspits van spoor 10 gaan vertrekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten