Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Klinkt als een uitgevallen Zwolse verkeersleidingspost. Dat is helaas wel eens eerder voorgekomen. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Dat is inderdaad de reden, aldus de NS.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De trein uit Den Bosch die in Ut de 8840 zou worden kwam op tijd aan, toen ik in wilde stappen riep een conductrice om dat we niet mochten instappen en dat deze trein niet naar Leiden ging. Vond ik apart maar heb maar niet ingestapt. Na zo'n 3 minuten verwarring stond er 2 minuten voor vertrek op de CTAs dat de 8840 niet rijdt. Jammer dat het niet eerder op de CTAs stond.
zij/haar/hen/hun
AnderzamNL
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

Vanmiddag zag ik op Den Haag HS de volgende opmerking staan bij de IC Schiphol --> Venlo:

IC Eindhoven C. eerder in Eindhoven C.

Ligt natuurlijk een beetje voor de hand, maar leuk dat het er staat.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Dat wordt nog leuk bij de toekomstige doorkoppelingen, vanaf 2025 krijg je steeds meer dan dit soort routes.
jossevb
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 19 jan 2015, 17:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jossevb »

Wordt tijd om lijnnummers in te voeren. Of in ieder geval de vertrektijd te vermelden bij die melding.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

Dat met die lijnnummers zie ik waarschijnlijk sneller gebeuren bij de Zuid-Hollandse niet-Hoofdrailnet trajecten (Apn - Gd en Ddr - Gdm) dan bij het Hoofdrailnet zelf. Die twee trajecten krijgen dan hoogstwaarschijnlijk de lijnnummers RS40 en RS41.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

En waar zijn die nummers dan weer opgebaseerd ? :|
AnderzamNL
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

In het spoorboekje van Rover van dit jaar staat bij Dordrecht - Geldermalsen al RS40.
Aangezien elke "regionale-treinregio" haar eigen range heeft (Friesland-Groningen 1 tot 9, Limburg 10 tot 19, Drenthe/Overijssel 20 tot 29, Gelderland 30 tot 39), is dat makkelijk te extrapoleren naar de enige regio die nog geen lijnnummers heeft: Zuid-Holland. Dus 40 tot 49.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

AnderzamNL schreef: vr 17 mar 2023, 22:47 Vanmiddag zag ik op Den Haag HS de volgende opmerking staan bij de IC Schiphol --> Venlo:

IC Eindhoven C. eerder in Eindhoven C.

Ligt natuurlijk een beetje voor de hand, maar leuk dat het er staat.
Kunnen ze niet slimmere CTA aanduidingen maken? Als een andere trein eerder in X is en vooral als je een omweg maakt zoals deze trein, zet dan niet Eindhoven of Venlo op de CTA maar Amsterdam (want Utrecht is ook sneller via Gouda.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Cas »

Daar wordt bij mijn weten aan gewerkt, zodat de bestemming iets als Amsterdam Zuid -> Venlo zou worden.
請勿靠近車門
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Er wordt toch al Shl>Vl getoond ? :|
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik slaagde er net in om een onmogelijke aansluiting te halen in Amersfoort Centraal. Ik vertrok om 16.23 uit Ede Wageningen met de Valleilijn die normaal gesproken om 17.01 aankomt. Echter de aankomst was om 16.59 en de aansluitende trein richting Baarn om 17.01 vertrok een minuut later. Dus dat was een mazzeltje. :)
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tjoektjoek »

AnderzamNL schreef: za 18 mar 2023, 11:52 In het spoorboekje van Rover van dit jaar staat bij Dordrecht - Geldermalsen al RS40.
Aangezien elke "regionale-treinregio" haar eigen range heeft (Friesland-Groningen 1 tot 9, Limburg 10 tot 19, Drenthe/Overijssel 20 tot 29, Gelderland 30 tot 39), is dat makkelijk te extrapoleren naar de enige regio die nog geen lijnnummers heeft: Zuid-Holland. Dus 40 tot 49.
Regio Amsterdam kan dan gebruik maken van de serie 50 t/m 59, waarbij de metro de M kan vervangen naar RM50.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

En dan Utrecht en Brabant/Zeeland 6x resp. 7x?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Dat is allemaal wel heel erg hypothetisch...
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik heb in de 5900 die op Roosendaal staat te keren een persoonlijke OV-Chipkaart gevonden. Even die kaart uitgecheckt en ingeleverd bij V&S die toevallig rond liep, maar het is toch gek dat de persoon van wie die kaart is nergens te vinden is, want Roosendaal heeft poortjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Diegene kan natuurlijk ook al eerder uitgestapt zijn, geen van de tussenstations tussen Dordrecht en Roosendaal heeft immers poortjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat die persoon ook in Rsd is uitgestapt. Zvb zit aan dezelfde lijn, maar heeft dan weer geen poortjes.

EDIT: Daniel was mij voor.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 1779 komt in Ut op vertrektijd slechts met een heeeeeel trage slakkengang van z'n plaats, de motor lijkt niet harder te willen. Na enkele tientallen meters op wandeltempo komen we langs het perron weer tot stilstand; technisch defect. Deuren open, trein opnieuw opstarten, ondertussen komt de 579 aan de overkant al binnen maar ik moet naar Apd dus sla er geen acht op. Nieuwe poging met de 1779, deuren dicht, weer een klein stukje op sjoksnelheid, opnieuw terug naar stilstand aan puntje perron terwijl de 579 naast ons wegrijdt. Helaas, defect nog altijd niet verholpen. Trein wordt opgeheven op het moment dat de 11781 aan de overkant binnenrolt, dus iedereen stapt over. Gelukkig rijdt die ook met DDZ-6 dus is er genoeg plaats.

Die vertrekt netjes op tijd en de overstap in Amf op de 1681 richting Es wordt alvast keurig omgeroepen "voor de reizigers uit de defecte trein aan de overkant" wanneer we pas bij Bhv zijn. De gifbeker is echter nog niet leeg, want in het zicht van de Amersfoortse haven komen we stil te staan. Ik vrees voor mijn aansluiting van 2 minuten, dus ik baal dat ik niet de 579 al had genomen in Ut.
Er lijkt iets mis op spoor 2, gezien de spoorwijzigingen. Wij worden eerst gewijzigd naar spoor 5a, wat wordt omgeroepen door de HC met de aanvulling dat ze de treindienstleider heeft gebeld om de 1681 vast te houden. We blijven echter nog steeds muurvast staan, en uiteindelijk worden we weer terug naar spoor 2 gewijzigd. Na 10 minuten mogen we dan eindelijk binnenrijden, en halleluja, de 1681 staat er nog!

Groot compliment voor de heldere omroepen en het proactieve handelen van de HC's van de 1779 en 11781 :pos:
IIVQ
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Chrysa schreef: ma 20 mar 2023, 19:02 Ik heb in de 5900 die op Roosendaal staat te keren een persoonlijke OV-Chipkaart gevonden. Even die kaart uitgecheckt en ingeleverd bij V&S die toevallig rond liep, maar het is toch gek dat de persoon van wie die kaart is nergens te vinden is, want Roosendaal heeft poortjes.
Als je je kaart echt niet kan vinden kom je ook wel door de poortjes. Door mee te lopen met iemand, er overheen of onderdoor te klimmen, de poortjes een goede trap te geven (of als je niet al te dik bent er tussendoor te kruipen) of de noodknop in te drukken.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Doe dat allemaal maar gewoon niet en gebruik de daarvoor bestemde knop op de informatiezuil bij de poortjes. De mensen van de klantenservice daarachter kunnen op afstand een poortje openen in deze situatie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Op de A2-corridor gaat een hoop mis vanwege een defect spoor tussen Den Bosch en Boxtel. En dit duurt volgens de laatste update tenminste tot morgenochtend 7:00 uur :o
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Kan nog wel even duren, want het gaat ook hier om dassen:
https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-l ... -en-boxtel
Er is herstel van de spoorbaan en de ondergrond nodig, maar we weten nog niet wanneer dat kan plaatsvinden. De dassen zijn namelijk beschermde dieren en daarom is er eerst toestemming nodig van bevoegd gezag.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Bijna goed, PHS, Den Bosch klopte. :mrgreen:
PHS schreef: wo 15 mar 2023, 12:53 Stel je voor dat even een maand geen treinen zouden kunnen rijden tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch, een ander traject waar problemen zijn (geweest) met dassen. Dat zou behoorlijke schade toebrengen aan de economie en het treinverkeer in het hele land.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten