Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ik zie nergens iets van een storing die erop duid dat er geen of minder treinen kunnen rijden tussen Utrecht en Arnhem. Die wisselstoring van woensdag is namelijk al een tijdje verholpen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Er was er vanmorgen ook een (Rijden de Treinen).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond zat ik achtereenvolgens in de t2669 en t769 tussen Muiderpoort en Lelystad achter de vertraagde t14669. Aankomst in Zwolle was met iets van plus 10. De t769 reed ook nog eens mmet een losse ICM3.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag werd de 3643 waar ik in zat opgeheven in Breda als gevolg van een wissselstoring in Roosendaal. Kennelijk zat een treindienstleider mee te denken, want met +5 en als extra trein werden we omgeleid via Lage Zwaluwe en konden daardoor nog net voor de 2238 uit en met even omrijden via het emplacement, werden we zo'n 20 minuten later in Roosendaal gedropt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Berichtje van Karin: Een bericht voor reizigers tussen Amsterdam en Brussel HSL. Tussen Amsterdam Centraal en Brussel-Zuid/Midi is voldoende afstand houden in de trein onmogelijk door grote drukte. Dit duurt tenminste tot 2 januari 21:00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Al die Ollanders die vanwege de lockdown uitwijken naar vooral Antwerpen :trein:
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Eindelijk een fatsoenlijke bezetting op Breda - Noorderkempen. :pos:
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Een vriend van me zweert dat ie vanochtend op Ah om iets voor 10 uur een trein met SNCF-logo zag. De trein was donkerblauw met grijstinten en reed ri Ut. Het was waarschijnlijk op spoor 9, want hij zei dat hij in een trein uit Ut ri Nm zat en de SNCF-trein aan de overkant voorbij kwam. Een Nightjet was het volgens hem niet.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn geweest? Op Treinposities en Somda vind ik geen melding van iets dat erop lijkt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Er zijn Nightjet-rijtuigen met SNCF-logo's, en rond die tijd reed Nightjet 420 langs Arnhem (met ruim een uur vertraging zoals gebruikelijk).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Waarschijnlijk een omloop met rijtuigen die normaal tussen Wenen en Parijs rijden?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Ik zag de trein toevallig op Amsterdam Centraal en het was inderdaad de NightJet met SNCF logo's op de deuren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zag gisteren tussen 9:30 en 9:40 een trein bestaande uit een Vectron, DB-rijtuigen, SBB-rijtuigen en donkerblauwe rijtuigen in noordelijke richting Amsterdam Amstel passeren.
Is dat ook de NightJet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Jup, dat is de nieuwe Nightjet / nacht-IC combi uit Zürich.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Er reden ook Franse rijtuigen mee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Die zaten volgens de melding hierboven in de 420, da's de trein uit Wenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: wo 29 dec 2021, 10:59 Er zijn Nightjet-rijtuigen met SNCF-logo's, en rond die tijd reed Nightjet 420 langs Arnhem (met ruim een uur vertraging zoals gebruikelijk).
Hmm, dan was ie vorige week een keer 'redelijk op tijd'.. zag 'm rond half tien bij Maarsbergen voorbij rijden richting Utrecht. :pos:

Komt de nightjet uit Zurich via Venlo - Den Bosch binnen?
Die Vectron NS zag ik namelijk vorige week donderdagochtend op de brug tussen Schalkwijk en Houten, richting Utrecht.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Gisterenmiddag was de 4054 defect gegaan bij Nieuwerkerk a/d IJssel en dat zorgde voor een heuse treinfile met alles wat daar nog achteraan moest komen. De trein waar ik in zat, de 661, werd als eerste opgeheven, maar gelukkig mocht wel de 4058 vertrekken, dus de vertraging viel alleszins mee en dat scheelde weer een omweg met de bus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Tussen Ow en O staat een trein defect, vermoedelijk de 6622. Het materieel van de 6629 wordt nu gebruikt om het zaakje af te slepen. Leuk om dat weer eens een keer live mee te maken, jammer dat mijn geplande wandeling in het water valt
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Durashift schreef: wo 29 dec 2021, 23:42Komt de nightjet uit Zurich via Venlo - Den Bosch binnen?
Alleen als er een omleiding is, normaal rijden beide Nightjets via Emmerich.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

De mcn van de 4646 dacht blijkbaar dat ie op Asd heel spoor 10a nodig had voor zeven bakken SNG: hij stopte pas voor het uitrijsein, met als geval een halve volksverhuizing naar het einde van het perron...
Als ie dat nou de volgende keer ook even op de TBP wil laten melden :s
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Al op 2 januari mijn eerste ontregelende treindienst van het jaar meegemaakt :D

Ik zat gisteren in de t3031 van Utrecht naar Arnhem, maar na de stop in Veenendaal-de Klomp kwam de snelheid er maar niet in, uiteindelijk kwam de trein op het viaduct over de Kastelenlaan in Ede tot stilstand. De eerste melding van de machinist was een stroomstoring, later werd het een systeemstoring. Na een klein kwartier mochten we toch doorrijden tot Ede-Wageningen, maar naar Arnhem ging niets meer rijden.

Mijn bestemming was Zetten-Andelst, uiteindelijk met een creatieve route daar gekomen. Eerst met lijn C3 naar Wageningen, waarvan de geleding van de bus wat zorgwekkende geluiden maakte. Daarna met lijn 44 naar station Kesteren, met tot nu toe de vriendelijkste buschauffeur van het jaar. En daarna nog een stukje met de trein. Uiteindelijk was ik ongeveer 70 minuten later op station Zetten-Andelst dan gepland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend was ik onderweg van Zwolle naar Zaandam, toen ik al in de 1828 de melding over de defecte brug bij Amsterdam zag. Dan maar via Schiphol. Eenmaal aangekomen op Schiphol, was de storing net verholpen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 2831 had vanochtend direct na vertrek vanaf Rotterdam Alexander een storing. Deze was gelukkig vrij snel verholpen, waardoor de trein met iets meer dan 5 minuten vertraging weer kon vertrekken.
Helaas had daardoor een slimmerd van ProRail besloten om de 4026 via spoor 2 te sturen (en de reisinformatie niet aan te passen), waardoor ik die miste. :evil: (Hoewel er geen enkel risico was, vond ik het toch niet waard om via het spoor te lopen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die spoorwijziging heeft zo te zien de reisinfo ook nooit gehaald.
https://treinposities.nl/ritinfo/20220108/4026
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Voor mijn boosterprik een noodzakelijke treinreis gemaakt naar Hilversum. Vertrek uit Baarn om 8.08 al was er vier minuten vertraging. Op het perron o.a. een zwarte jongeman zonder mondkapje die aan het zingen was. In Hilversum stapte de machinist uit om iets bij de Kiosk te halen maar hij vergat wel zijn mondkapje. Die zwarte jongeman glipte door mijn poortje toen ik uitcheckte.

Terug nam ik in Hilversum de trein van 10.45 en ik zag twee jonge knullen die ook aan het tailgaten waren. De IC naar Amersfoort Schothorst van 10.37 was een SLT. In mijn trein naar Baarn stapten twee medewerkers van V&S in die gingen controleren. Toen had iedereen wel zijn mondkapje op. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten