Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Er waren eerst paarden langs het spoor tussen Breda en Gilze Rijen,daarna een defecte goederentrein bij Gilze Rijen.Geen 6600,die heeft er waarschijnlijk achter gestaan.Er was wel een behoorlijke file tussen Tilburg en Breda met heel veel goederentreinen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Vanuit het perspectief van de reiziger (OVinfo en Rijden De Treinen) leek het erop dat de 6600 was gestrand, omdat deze ruim een half uur heeft staan wortelschieten op Tilburg Reeshof. Ik heb zelf twee keer in een trein gezeten die defect ging. Vaak reden die daarna gewoon nagenoeg probleemloos verder na een harde reset.
Maar achteraf bleek het toch niet logisch dat de Sprinter kapot ging. Toevallig zag ik de acht bakken die erachter gestrand waren toen ik naar huis fietste.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

In Zevenbergen hing vrij zichtbaar iets in de bovenleiding. Overigens was de busdienst daar in minder dan een half uur op poten gezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De 1700 en 11700 grossierden vandaag in losse stellen ICM. Tussen Amersfoort en Utrecht was dat een beetje aan de krappe kant.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Kan nog een restant zijn van de eerdere aanrijding tussen Amersfoort en Utrecht, waardoor treinen afwijkend gekeerd zijn. Er zat wel nogal wat verschil tussen de treinen, want in de 1700 reed ook een VIRM-VI rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Voor het eerst in tijden weer een conducteur bij NS gezien, de 1e klasse was gelijk zo goed als leeg ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Aan die stampvolle ICM'metjes kunnen ze alvast wat doen door in elk geval twee stellen in te zetten lijkt me. Als je ziet wat er overal in het land aan ICM op opstelterreinen staat zou er daar nog wel genoeg voor moeten zijn.

Zo'n los stelletje bracht me vanmiddag dan wel weer op Rotterdam Centraal, waar een beetje zon op het dak steeds wel heel fraaie effecten oplevert...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Ardan schreef: zo 30 mei 2021, 19:17 Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat :lol:
Ik las dat ze op zijn vroegst na de zomer terugkeren.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Treinverkeer in Nederland ligt stil door een 'grote sein- en wisselstoring'. Wat is er gaande joh? (NS op Twitter)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Vanwege een grote sein- en wisselstoring rijden er geen treinen van en naar onder andere Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal, Zwolle en Eindhoven Centraal. Volgens mijn conducteur (Berlijner op Amersfoort Centraal richting Amsterdam) is er een stroomstoring opgetreden bij de verkeersleiding, waardoor er geen communicatie tussen trein en verkeersleiding mogelijk is en seinen en wissels ook niet bediend kunnen worden. Wij staan voorlopig stil, zoals het er nu uitziet.
Laatst gewijzigd door Casper op ma 31 mei 2021, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

NOU, DAN ZAL RIKUS WEL WEER HEEL BOOS ZIJN OVER DEZE KLAP IN HET GEZICHT VAN DE REIZIGER!1!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Geen treinverkeer in vrijwel heel Nederland, aldus NOS :o
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Lijkt wel alsof de GSM-R is uitgevallen…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik ben aan de wandel vanaf Woudenberg en hoop over een half uur op Veenendaal West aan te komen. Ik ga mij toch niet vertellen dat ik dáár de rest van de middag moet doorbrengen? -0- Het plan was om daar zo snel mogelijk weer te maken dat ik weg kom...
Ik doe ook maar wat
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Het storingenkaartje van de NS is langzaam helemaal rood aan het kleuren, Utrecht en Den Haag zijn er nu ook aan toegevoegd. Alles staat stil.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Alargule »

O jee. Staat er Volk op de rails dan?

Afbeelding
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Ik denk dat Suus gelijk heeft en GSM-R is uitgevallen, daar lijkt het storingsbericht van de NS ook naar te wijzen. Ik ga maar weer met de bus terug dan. -0-
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Inderdaad de Gsmr en ook de aansturing van seinen en wissels. Alles op rood.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Inmiddels twee pushberichten van de NOS en eentje van de NS; ben ik even blij dat ik autorij (A)
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DingeZ »

marvinkok schreef: ma 31 mei 2021, 15:02 Inderdaad de Gsmr en ook de aansturing van seinen en wissels. Alles op rood.
Ook de sein- en wisselsturing? Voor zover ik weet is het alleen de GSM-R. Dat de treinen dan niet mogen rijden is niet vanwege de seinaansturing, maar dat er geen volgens de protocollen niet gereden mag worden zonder GSM-R.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ardan schreef: ma 31 mei 2021, 14:42 Ik ben aan de wandel vanaf Woudenberg en hoop over een half uur op Veenendaal West aan te komen. Ik ga mij toch niet vertellen dat ik dáár de rest van de middag moet doorbrengen? -0- Het plan was om daar zo snel mogelijk weer te maken dat ik weg kom...
Ga maar ergens in Veenendaal maar wat eten dan zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

DingeZ schreef: ma 31 mei 2021, 15:27
marvinkok schreef: ma 31 mei 2021, 15:02 Inderdaad de Gsmr en ook de aansturing van seinen en wissels. Alles op rood.
Ook de sein- en wisselsturing? Voor zover ik weet is het alleen de GSM-R. Dat de treinen dan niet mogen rijden is niet vanwege de seinaansturing, maar dat er geen volgens de protocollen niet gereden mag worden zonder GSM-R.
Er bestaat een kans dat Marvin nu zelf met diens eigen trein gestrand is, ook Blauwnet / RB61 ligt plat hè.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

DingeZ schreef: ma 31 mei 2021, 15:27
marvinkok schreef: ma 31 mei 2021, 15:02 Inderdaad de Gsmr en ook de aansturing van seinen en wissels. Alles op rood.
Ook de sein- en wisselsturing? Voor zover ik weet is het alleen de GSM-R. Dat de treinen dan niet mogen rijden is niet vanwege de seinaansturing, maar dat er geen volgens de protocollen niet gereden mag worden zonder GSM-R.
Algehele telecomstoring. Dus zowel gsmr, alsook de aansturing van seinen/wissels.

Ik zit zelf gewoon lekker op een stoeltje achterthuis in de zon, maar krijg nog wel wat mee van collega's en verkeersleiding ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten