Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ha, een goede ontwikkeling! Een paar opmerkingen die me hierbij te binnen schieten:
  • De tekst van de bestemmingen wordt nu wel erg klein weergegeven, haast even klein als de tussenstations. Ik zou liever de kortere versies van de bestemmingsstations zien, bijvoorbeeld: Schiphol (vliegtuigsymbool) -> Arnhem C.
  • Op de TB7 staan al weinig tussenstations, dus is het zonde dat Shl er tweemaal opstaat (zowel tussenbestemming als tussenstation). Dan lijkt me Asdz of Asb ipv Shl informatiever om weer te geven, het is immers al duidelijk aan de tussenbestemming dat de trein in Shl stopt.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tjoektjoek »

Daelea schreef: wo 24 nov 2021, 09:17 Vanochtend op Den Haag HS: de nieuwe aanduiding van de tienminutentrein naar Arnhem. Ik gok dat er in plaats van de placeholder in de bestemming een pijltje moet staan?
Ze zouden ook vakborden bij de treinlengte moeten zetten, plus aanduiding waar de fietsen in kunnen en de eerste klas.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Interessante haasje-over bij Gouda, waar tegen vier uur even alle treinen in het rood staan ivm een spoorloper. Mijn 2059 haalt aan de westkant de (tussen de weilanden stilstaande) 657 in en mag als eerste langs het perron komen. Vervolgens slenteren we op wandeltempo naar Goverwelle, waar we langs het perron weer worden ingehaald door de 657. Bijzondere afhandeling dit :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Op De Klomp deden de pijltjes het wel, dus zo horen de TB7s in de proef eruit te zien...
AfbeeldingIMG_20211124_161502083 by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Er is snel een update gepushed die het probleem verholpen heeft.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Hoe wordt deze trein omgeroepen dan?
Als "Intercity naar Schiphol Airport vliegtuig pijltje rechts Rotterdam Centraal"?
De omroep sprak laatst ook meerdere leestekens uit bij de ICB namelijk :')
tjoektjoek
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tjoektjoek »

Welke leestekens werden er uitgesproken?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

marvinkok schreef: zo 14 nov 2021, 12:35 De Engelstalige omroep had het vanmorgen over de "Intercity Berlinpuntkommaengroterdan"
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik zit nu in de 3628. We vertrokken met +13 uit Tilburg, maar kwamen met -1 aan Dieren. Ik wist dat de 3600 behoorlijk wat marge heeft in de dienstregeling, maar dat het een alleen al een kwartier is tussen Tilburg en Dieren wist ik niet. In de praktijk kan de 3600 dus ook best snel zijn: de 101 kilometer hebben we afgelegd in 1:05 in plaats van 1:19, wat zich vertaalt in 93 km/u gemiddeld. Dat haal ik met de auto niet.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Joh, de 3628 was een SNG terwijl de dienstregeling is gebouwd op intercitymaterieel, geen wonder dat er zoveel vertraging eruit wordt gereden :p

Dat ligt dus niet aan de ingebouwde speling maar aan het ingezette vlotte materieel.

Edit: toegegeven, met de lange stationnementen in Ht, Nm en Ah win je ook al aanzienlijke tijd. Dus SNG is niet de énige oorzaak van het zo snel vertraging inlopen, maar het zal vast wel een handje geholpen hebben.
Laatst gewijzigd door DDietzen op do 25 nov 2021, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: wo 24 nov 2021, 11:08 Op de TB7 staan al weinig tussenstations, dus is het zonde dat Shl er tweemaal opstaat (zowel tussenbestemming als tussenstation). Dan lijkt me Asdz of Asb ipv Shl informatiever om weer te geven, het is immers al duidelijk aan de tussenbestemming dat de trein in Shl stopt.
Dat ben ik niet met je eens: ik vind wel dat alle tussenstations genoemd moeten worden, zodat elke onduidelijkheid weggenomen wordt. Asdz en Asb worden toch ook gewoon vermeld?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik zei de TB7 hè (het actuele vertrektijdenbord met beknopte info van 7 treinen onder elkaar), niet de CTA (het bord op het perron met 1 trein tegelijk met alle details) ;)

De TB7 toont nu op Klp (gezien de foto van Daniël) bijvoorbeeld "Shl -> Rtd; via Ut, Asdz, Shl". Dan is 2x Shl een beetje zonde van de ruimte, maak daar dan bv Ledn van als laatste weergegeven tussenstation.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Foutje van mij. :oops: Ik las TBP in plaats van TB7.
Voor wat betreft de TB7 ben ik het wel met je eens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 849 had afgelopen vrijdag uit Zaandam +18, aldus de NS app. Dit vanwege een defecte spoorbrug. Maar die defecte spoorbrug was ergens tussen Alkmaar en Heerhugowaard, terwijl deze trein gewoon op Alkmaar begon.
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Bij Keolis hebben ze de mondkapjesomroep maar weer van stal gehaald. Zowel bij aankomst als vertrek in Raalte werd omgeroepen dat mondkapjes verplicht is in de trein en dat je afstand moet houden (niet dat dat in de spits lukt)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

De omroep is nooit weggeweest, maar kan door de machinist afgespeeld worden.
Hij is wel bij een enkel station standaard te horen zonder tussenkomst van de machinist
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De 3132 rijdt vandaag met 3x VIRM-4 van Nijmegen naar Arnhem, om maar met 1 VIRM-4 door te rijden naar Utrecht.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Geheel volgens planning, maar wel leuk is dat het 3 verschillende kleurstellingen betrof vanuit de 3027.
9595 + 9422 + 9516
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

jelmerrr schreef: ma 29 nov 2021, 08:27 Bij Keolis hebben ze de mondkapjesomroep maar weer van stal gehaald. Zowel bij aankomst als vertrek in Raalte werd omgeroepen dat mondkapjes verplicht is in de trein en dat je afstand moet houden (niet dat dat in de spits lukt)
Net na vertrek uit Raalte, Nijverdal, Almelo en Hengelo zit die omroep er standaard in. Zo vaak dat hij voor mij momenteel te aanwezig is en op sommige stukken de omroep nog nauwelijks stil is. bijvoorbeeld vanaf de omroep Almelo de Riet tot Wierden zelf
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

In Nijverdal vandaag niet
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Wacht maar tot je vanuit Nijverdal richting Wierden vertrekt en tel tot 10 vanaf het wegrijden :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Op de terugweg deed de automatische omroep het dan ook helemaal niet *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Tussen Breda en Tilburg lagen rond 16:30 drie overwegen tegelijk in storing. Mijn 6655 en zijn tegenliggers konden er nog doorheen met vertragingen van zeven tot 25 minuten, maar daarna is er toch maar een storingsberichtje aangemaakt voor een seinstoring. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De NS heeft vandaag een nieuw treintype onthuld: de Stoomtrein Nieuwe Generatie *O*

Afbeelding

(wat gebeurde werkelijk: de lokale jeugd stak vuurwerk af op het parkeerterrein, en ik drukte op precies het goede moment af :lol: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten