Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Kan je vanuit het zuiden keren in Hoofddorp langs het perron?
Nieuw-Vennep en Sassenheim volgens mij niet, want dan zijn haltes langs de vrije baan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Dat kan zeker in Hoofddorp, al weet ik niet of de perrons in Hoofddorp lang genoeg zijn voor Intercity's.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Hoofddorp sp1 is lang genoeg voor 14 bakken, spoor 4 echter max 8 bakken. Maar je zou ook op Schiphol sp3 moeten kunnen keren, in die buis zouden alle wissels nog in dienst moeten zijn. In de andere buis liggen enkele wissels vastgespijkerd waardoor je bij keren op sp4 heen en terug over hetzelfde spoor moet.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat de welkomstomroep liefst 8 minuten na vertrek was, maar in mijn 2037 uit Gvc werden we welkom geheten aan boord van de trein toen we al Ztm voorbij waren. Ik dacht dat het al een vroege omroep van station Gd ging worden :lol:
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Omdat de Zwolse stadsbus niet deed wat hij moest doen vanochtend, had ik vanuit Zwolle niet de t28540 maar de 540. Ergens halverwege de Veluwe moest er links worden gereden vanwege een wissel waar geen beweging in kwam. Aankomst op Amersfoort was met +21. Uiteindelijk in Gouda overgestapt op een IC naar Den Haag Centraal, en aankomst was met +30. Gelukkig was de verstoring tussen Gouda en Zoetermeer voorbij, want daar hebben een paar uur lang geen treinen gereden.
Beul van de blindegeleidelijn
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

DDietzen schreef: wo 30 nov 2022, 10:20 Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat de welkomstomroep liefst 8 minuten na vertrek was, maar in mijn 2037 uit Gvc werden we welkom geheten aan boord van de trein toen we al Ztm voorbij waren. Ik dacht dat het al een vroege omroep van station Gd ging worden :lol:
De 30917 kon er gisteren ook wat van: na Wl, waar ik instapte, kwam er een omroep dat het volgende station Gdr zou worden, terwijl we in richting Ah reden. En dat bleef zo, Zv werd Dtch, Dvn werd Wl... Lijkt me toch lastig als visueel gehandicapte die afhankelijk is van zo'n omroep.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Scheurtjes in de Mandelabrug. Station Zoetermeer voorlopig dicht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Voorlopig als in 'minimaal 1 week'. Er gaan bussen rijden tussen Zoetermeer Oost en Zoetermeer voor de klanten die in Zoetermeer moeten zijn, treinen stoppen niet op station Zoetermeer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Lijkt me een onhandig traject om te verbussen (bij gebrek aan keermogelijkheden bij station Oost). Hadden ze niet beter afspraken met RET over het gebruik van lijn 170 kunnen maken? Die rijdt er immers al langs het spoor, dus zou je geen schaarse touringcars hoeven zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Misschien komen er alsnog afspraken met RET.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Klachten kunnen naar de gemeente Zoetermeer, zij verzorgen deze busdienst, inclusief toezicht en coördinatoren. Dit gaat buiten NS en ProRail om.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ik dacht even een trein eerder te halen op Almere Centrum door onderweg daar naartoe op Almere Parkwijk vast van de M5 op de 4644 over te stappen, maar dat ging bijna de mist in... betreffende trein kwam met een noodgang het station binnen rijden en ging vol in de remmen om uiteindelijk met 2 bakken buiten het perron tot stilstand te komen (op treinposities.nl zie je 'm binnen dezelfde minuut van 140 km/u naar 0 km/u gaan).

Uiteindelijk heeft de conducteur via de achterste deur de wachtende reizigers de trein in gelaten. De machinist hield het er via de omroep bij dat hij door een technische storing de deuren niet kon ontgrendelen, maar zou eerder het idee hebben dat er iets met de remmen was dan met de deuren ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Als door een technische storing de remmen het niet goed deden en hij daarom pas te laat stil stond, waardoor de deuren vanwege de veiligheid niet (allemaal) open konden, dan klopt het nog altijd dat hij "door een technische storing de deuren niet kon ontgrendelen" ;)
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Als door een technische storing de remmen het niet goed deden was de trein onmiddellijk buiten dienst gegaan. Dit klinkt meer als een gevalletje van machinist die even vergeten was hoe kort de afstand tot het volgende station was, de meeste treinen halen die 140km/u ook niet tussen Almere Buiten en Parkwijk, wanneer je op zo'n 125km/u zit moet je al weer gaan remmen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De s5100 dit weekend toont aan dat een doorgaande sprinter in Dordrecht geen probleem is. Hoog tijd dat dit structureel wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik snap de meerwaarde van die doortrekking dit weekend niet zo, maar verder moet het toch prima kunnen inderdaad.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Chrysa schreef: zo 04 dec 2022, 16:50 Ik snap de meerwaarde van die doortrekking dit weekend niet zo, maar verder moet het toch prima kunnen inderdaad.
Komt door werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal, zorgt vast voor een omloop minder.
zij/haar/hen/hun
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik weet dat er werkzaamheden zijn, maar de treinvervangende bussen sluiten ook gewoon aan op de sprinter vanuit Breda. Volgens mij had je de serie tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht ook gewoon op kunnen heffen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Gisteren reed de 5100 nog van/naar Odb, wat daarin wél een toevoeging was.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

En gisteren kwam de 5100 ook naar voren in de reisplanner omdat de 3600 een uurdienst reed waardoor soms sneller was om de stopbus en 5100 te pakken dan wachten tot de volgende 3600. Vandaag komt de 5100 echter niet uit de reisplanner omdat de busreis tot Lage Zwaluwe dusdanig lang is dat een uur wachten op de volgende 3600 alsnog sneller is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: zo 04 dec 2022, 16:40 De 5100 dit weekend toont aan dat een doorgaande sprinter in Dordrecht geen probleem is. Hoog tijd dat dit structureel wordt.
Volgens mij is al meerdere keren aangegeven dat het qua tijden ook geen probleem is, maar dat de treinen qua drukte (en dus benodigde capaciteit) slecht aan elkaar passen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Daarom reed men ook al vanaf 1981 vanuit Rsd met de 5100.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef: zo 04 dec 2022, 22:13Volgens mij is al meerdere keren aangegeven dat het qua tijden ook geen probleem is, maar dat de treinen qua drukte (en dus benodigde capaciteit) slecht aan elkaar passen.
Hierover is al vaker aangegeven dat dit in het weekend eigenlijk niet relevant is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

In het weekend niet, nee. Maar "structureel" betekent wat anders dan "elk weekend".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Ja?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten