Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Je mag tot 25 kilo per persoon aan vuurwerk meenemen in de trein, aldus NS webcast op Twitter
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Daarop inhakend: in de bus mag je helemaal niks meenemen, op grond van artikel 4.6 voorwaarden stads- en streekvervoer:
De vervoerder kan u de toegang tot het vervoermiddel weigeren dan wel noodzaken het vervoermiddel te verlaten, indien naar zijn oordeel uw handbagage gevaar, verontreiniging of hinder voor een ander kan veroorzaken.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Is geen expliciet verbod, toch?

Verpakt 'vuuurwerk' dat je bij de supermarkt kan kopen.. zou dan 'opeens' gevaarlijk zijn in de bus?

Een kinderwagen in de bus kan ook de potentie hebben om gevaarlijk te worden voor mede reizigers (als deze niet goed vast staat..etc..) :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dat met die kinderwagen is anders wel een dingetje. De vervoerder heeft een vervoersplicht, waarop voor zover ik weet geen uitzondering geldt voor minderjarigen. Toch kijkt menig chauffeur naar het hulpmiddel voor het verplaatsen van minderjarigen als "bagage". Bij andere groepen die afhankelijk zijn van een soortgelijk hulpmiddel zou die houding op minder begrip kunnen rekenen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Is geen expliciet verbod, toch?

Verpakt 'vuuurwerk' dat je bij de supermarkt kan kopen.. zou dan 'opeens' gevaarlijk zijn in de bus?

Een kinderwagen in de bus kan ook de potentie hebben om gevaarlijk te worden voor mede reizigers (als deze niet goed vast staat..etc..) :)
Om die discussie te voorkomen heeft RET naar alle haltes een bericht gestuurd dat ook ingepakt vuurwerk niet vervoerd mag worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door een ontspoorde trein rijden er momenteel geen treinen tussen Den Haag Centraal en Den Haag Ypenburg.
Bron: AD.nl
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

ProRail heeft nog een foto waarop wat meer detail te zien is. Dat oogt wel als een heel rare ontsporing met één rijtuig dat in zijn geheel naast de rest van de trein staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

DDZ koppeling die eerst losgeraakt is.. :?:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Lijkt me juist niet. Anders had het achterste deel waarschijnlijk in zijn geheel het overloopwissel (435) naar het naastliggende spoor genomen, als ik de rijdraden op de foto en google maps goed interpreteer.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Het lijkt nog wel aan elkaar te zitten.. :?:

Afbeelding

Bron: https://www.omroepwest.nl/nieuws/398132 ... n-Voorburg

Het is in ieder geval geen goed begin van de begrotingspost 'schade en bergingskosten 2020' voor de NS. :wink:
Gelukkig is het nog niet zo druk met scholieren / forenzen verkeer.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Het is juist een prima begin. De eerste klap is een daalder waard, enzo.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

Omreizen via Alphen aan den Rijn wordt ook moeilijk, geen treinen daar door defecte bovenleiding: https://www.omroepwest.nl/nieuws/398139 ... n-den-Rijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

trolly schreef:Het is juist een prima begin. De eerste klap is een daalder waard, enzo.
Daarom is het de tweede trein van NS die dit jaar herspoord moest worden. De eerste was op oudejaarsavond door een stootblok gereden in Leeuwarden en stond diep in de blubber.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

*trein*

Maar wel schade die ontstaan is in het afgelopen boekjaar, natuurlijk. Of houdt NS dienstregelingjaren aan?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Vandaag ben ik met het black friday-ticket naar Antwerpen geweest.

De reis naar Rotterdam is voorspoedig verlopen, maar op het perron waaraan de IC Brussel zou stoppen viel het me al op dat er ontzettend veel volk stond. In de trein bleek dat het te maken had met een uitgevallen Thalys doordat wat Fransen nu al een hele lange tijd iets doen waar ze de beste in zijn.

Na Breda paste er eigenlijk helemaal niemand meee bij. Gangpaden stonden vol, balkons puilden uit. Zelfs de WC werd gebruikt als staruimte.

Ondanks de drukte helemaal punctueel aangekomen op station Antwerpen. Top, NS!

Antwerpen zelf viel enigszins tegen. Ik miste een beetje het historische aspect van de stad. Dat had vooral te maken dat een groot deel van de stad in de steigers stond. Vervolgens nog de tunnel onder de Schelde afgegaan met de houten roltrappen. Na een bezoek aan het fotomuseum en een 3-gangenmenu bij de Pizzahut voor €10 (aanrader!) richting station gegaan.

Geplande vertrektijd was 18:44, dat werd helaas 18:53. Deze keer weer een vol perron, maar de trein kwam bijna leeg aan waardoor er genoeg plek was. In Breda was de IC opeens volgens alle apps punctueel, maar in werkelijkheid reden we nog steeds met +10.

In Rotterdam verwachtte ik drukte in de trein naar Utrecht vanwege de stremming bij Den Haag en Leiden. Dat was niet het geval, ruimte zat. Na even wat wortel schieten bij Utrecht met +3 aangekomen op CS.

Aldaar met -1 bij elk station naar Den Dolder gegaan.

Antwerpen is een mooie stad, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Dan ga ik liever naar Hamburg of Utrecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Stadsbus schreef:Omreizen via Alphen aan den Rijn wordt ook moeilijk, geen treinen daar door defecte bovenleiding: https://www.omroepwest.nl/nieuws/398139 ... n-den-Rijn
Ik vind het bericht erg verwarrend: er zouden donderdagmiddag geen treinen rijden, maar de verstoring zou tot 5 uur 's ochtends duren en om half 5 's nachts was de verstoring voorbij. :?
Ferdinand schreef: Antwerpen is een mooie stad, maar wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar. Dan ga ik liever naar Hamburg of Utrecht.
Ik vind Antwerpen juist wel een erg leuke stad, al zal dat deels ook wel komen door de vele tramlijnen. Ben je wel met de tram mee geweest?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7629
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Storing op dat baanvak was vannacht opgelost. Bij Den Haag geldt nu als prognose maandagavond 5.30 uur.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Er staat maandagochtend 05:00 als prognose.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

In verband met een kapotte ruitenwisser gaat de 129 kop maken in Zaltbommel en dan via de Betuweroute naar Arnhem, volgens mij kan ik daarmee dan weer een nieuw boogje van mijn lijst afstrepen *O*
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

Langs het perron in Zaltbommel? Dat is wel heel opmerkelijk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Aking schreef:In verband met een kapotte ruitenwisser gaat de 129 kop maken in Zaltbommel en dan via de Betuweroute naar Arnhem, volgens mij kan ik daarmee dan weer een nieuw boogje van mijn lijst afstrepen *O*
Nee, Zaltbommel - Betuweroute - Arnhem heb je al eens gedaan.
🍉
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Langs het perron in Zaltbommel zou inderdaad zeer opmerkelijk zijn, dus die zal denk ik eerder of bij het emplacementje van Oud Zaltbommel zijn gekeerd (of dan misschien nog op de hoofdlijn bij de aansluiting Meteren omdat je daar vanaf het noorden het wachtspoor niet op kunt). Een ICE ombouwen op Zaltbommel en dan nog helemaal terug naar de Betuweroute lijkt me namelijk echt funest voor de dienstregeling op het al drukke traject tussen 's-Hertogenbosch en Geldermalsen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Mjah gelet op het feit dat er in beide richtingen treinen passeerden aan dezelfde kant van de trein, gok ik dat we kop hebben gemaakt op spoor 703 te Oud Zaltbommel.maar het was donker dus geen garantie.
Hainje schreef:
Aking schreef:In verband met een kapotte ruitenwisser gaat de 129 kop maken in Zaltbommel en dan via de Betuweroute naar Arnhem, volgens mij kan ik daarmee dan weer een nieuw boogje van mijn lijst afstrepen *O*
Nee, Zaltbommel - Betuweroute - Arnhem heb je al eens gedaan.
Volgens mij was dat direct vanaf Geldermalsen zonder kopmaken?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Volgens mij was dat direct vanaf Geldermalsen zonder kopmaken?
Oh nee wacht inderdaad, vanaf de zuidkant is natuurlijk een andere boog. Had ik niet bij stilgestaan.
Dan heb je inderdaad een nieuw boogje af mogen strepen vandaag. *trein* *trein* *trein*
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Rond het middaguur zat ik in de 634, toen bij binnenkomst in Gouda de omroep kwam dat we tot nader order zouden blijven wachten in verband met een defecte trein voor ons. Werd uiteindelijk een vrij korte extra wachttijd, want gelukkig bleek er nog wat creativiteit toegepast te kunnen worden om de trein niet in Gouda te hoeven opheffen.
Voor Nieuwerkerk even wachten op een tegentrein, daar de wissels door en vervolgens tot Rotterdam Noord Goederen linkerspoor gereden. De defecte trein bleek de 4039 te zijn die op Rotterdam Alexander gestrand was. En de losse stelletjes kwamen deze zaterdag eens van pas want de gestrande 2834 bleek achter de defecte trein langs hetzelfde perron geparkeerd te zijn. Mooi opgelost zo zonder al te veel vertraging, al zag ik bij latere treinen wel wat meer opgeheven worden. Maarja, met zo'n eind links rijden krijg je natuurlijk ook geen kwartiersdienst in twee richtingen over één spoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten