Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het is ook een niet heel praktisch spoor, het ligt zo vlak voor de klim naar de brug dat goederentreinen niet het hele spoor kunnen gebruiken, dan halen ze de klim niet meer. Dus om er een nuttig wachtspoor van te maken zal je de boel eigenlijk compleet opnieuw aan moeten leggen en daar is geen geld voor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21446
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door werkzaamheden aan het emplacement van Hoofddorp is spoor 1 het enige beschikbare perronspoor. De 4600 stopt daarom niet in Hoofddorp.
Reizigers van Hoofddorp richting Leiden vv. moeten omreizen via Schiphol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4537
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit een IC naar Maastricht/Heerlen die om 9.39 uit Utrecht Centraal vertrok en momenteel met 40km/u tussen Culemborg en Geldermalsen rijdt. We gaan niet op tijd rijden denk ik. :lol:
en-es
Berichten: 4537
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In Sittard overgestapt op het treindeel naar Heerlen van 11.26 die dankzij de lange stop in Eindhoven niet erg vertraagd is. Erg proper is die trein trouwens niet. Overal rommel en vieze ramen. Geen reclame voor NS.
waldo79
Berichten: 7683
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Nou, gisteren een aantal SLT gezien die in roestbruine kleuren rondrijden. Das niet zoals het bedoeld is (A)
T-hijs
Berichten: 432
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

en-es schreef: vr 10 mei 2024, 09:58 Groeten uit een IC naar Maastricht/Heerlen die om 9.39 uit Utrecht Centraal vertrok en momenteel met 40km/u tussen Culemborg en Geldermalsen rijdt. We gaan niet op tijd rijden denk ik. :lol:
Daar zit al behoorlijk lang een TSB. Geen idee wanneer ze dat gaan oplossen, maar vermoedelijk reed je trein daarna weer op normale snelheid.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7683
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De snelheidsbeperking zie ik niet verdwijnen voor het volgende groot onderhoud.
TLP
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TLP »

Op Rotterdam Centraal had een fietser een originele manier gevonden om treinstam 16235 als trein 9235 het rijden onmogelijk te maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12879
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

U wilt hier uw fiets stallen, mag dat?
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10641
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Ja

Er staat niet voor niks zo'n sticker op die deur.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
iamthedutchdude
Berichten: 1061
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door iamthedutchdude »

Volgens mij geeft die sticker op de deur alleen aan dat je er een rolstoel met inzittende mag stallen (wat me overigens niet zo comfortabel lijkt voor de inzittende), maar dat kan aan mij liggen... ;)
en-es
Berichten: 4537
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Na een wandeling van Bocholtz naar Aken nam ik uit Aachen Hbf de tweelandentrein van 17.17 naar Heerlen, die vertrok om 17.20 omdat die met vertraging uit Nederland was aangekomen. Het was best wel druk en in Herzogenrath stapten ook veel mensen in. Door iets langere stilstanden in Aachen West en Herzogenrath met 7 minuten vertraging aangekomen in Heerlen. Na een maaltijdstop aldaar gaat het verder met de IC van 18.49 naar Eindhoven waarvan de WC nogal vies is.
en-es
Berichten: 4537
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Stoptrein Utrecht Centraal naar Baarn van 21.07 loopt helemaal vol. Volgens mij heeft dat te maken met de stoptrein naar Zwolle die zo te zien niet vertrokken is.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5298
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Mijn 1628 is Baarn nog niet uit en de conductrice begint al met de omroep voor Hilversum. :p
IIVQ
Berichten: 927
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Op de Argos-borden te Zp staat
Zutphen - Oldenzaal
Beperkingen materieel t/m 20:30

De trein van 19:06 staat op dat kleine scherm in de hal met de volgende paar treinen* aangekondigd als "Rijdt niet wegens gewijzigde drgl" en wordt door Truus** aangekondigd als "Rijdt vandaag niet" en algemeen "Door beperkingen in de amterieelinzet rijden er minser treinen tussen Zp en Odz"

* en **: of hoe ze ook heten, ik ben gaar na 7 uur autorijden met meer dan 2 uur bonustijd door STAU en BAUSTELLE EN VOLLSPERRUNG in het Ruhrgebiet.
dennistd
Berichten: 5561
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Gisteren en vandaag rijdt Zp-Odz een uursdienst, dus vandaag rijden de 'extra' ritten (die van ±14:30 tot ±20:30) niet. Morgen lijkt Hgl-Odz verbust te gaan worden, met wel een halfuursdienst op Zp-Hgl.
VIRM
Berichten: 7697
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

IIVQ schreef: zo 12 mei 2024, 19:04
* en **: of hoe ze ook heten, ik ben gaar na 7 uur autorijden met meer dan 2 uur bonustijd door STAU en BAUSTELLE EN VOLLSPERRUNG in het Ruhrgebiet.
Karin. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

dennistd schreef: zo 12 mei 2024, 20:49 Gisteren en vandaag rijdt Zp-Odz een uursdienst, dus vandaag rijden de 'extra' ritten (die van ±14:30 tot ±20:30) niet. Morgen lijkt Hgl-Odz verbust te gaan worden, met wel een halfuursdienst op Zp-Hgl.
Is het overigens nog mogelijk om eventueel met elektrische treinen te pendelen tussen Hengelo en Oldenzaal?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3275
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Als Arriva een elektrisch die kant op haalt met een bevoegde machinist uiteraard.
Bij Keolis was dat minder eenvoudig (hoe gek het ook klinkt...) ivm de contracten met de leasemaatschappij mbt de inzet. Het is wel eens geopperd om bij werkzaamheden en carnaval een Flirt te pakken ipv te dieselen onder de draad, maar dat was ten eerste niks goedkoper (hoe raar dat ook klinkt) en mocht niet van de leasemaatschappij.
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Spoor 1b in Oldenzaal heeft geen bovenleiding, dus je staat eens in de 2 uur in de weg voor de IC Berlijn.
teun
Berichten: 1519
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Lekker toekomstgerichte nieuwbouw. :')
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het is dan ook een tijdelijke maatregel, op later moment zou Oldenzaal grondiger verbouwd moeten worden maar de versnelling van de IC Berlijn kon daar niet op wachten.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3275
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Bemined schreef: ma 13 mei 2024, 09:39 Spoor 1b in Oldenzaal heeft geen bovenleiding, dus je staat eens in de 2 uur in de weg voor de IC Berlijn.
Ohja, dat gedrocht is er ook nog, al kan je natuurlijk ook keren op 2 en de paar minuutjes voor de ICB voor lief nemen die via 3 passeert. Punctueel is dat ding toch amper, dus bijsturen moet de trdl toch al
VIRM
Berichten: 7697
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Bemined schreef: ma 13 mei 2024, 09:52 Het is dan ook een tijdelijke maatregel, op later moment zou Oldenzaal grondiger verbouwd moeten worden maar de versnelling van de IC Berlijn kon daar niet op wachten.
Wat moet er dan nog gebeuren? Dat station is vorig jaar toch al vrij grondig op de schop gegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined
Berichten: 6005
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Sowieso moeten de goederenwachtsporen naar 740 meter (slechts 1 van de 3 wachtsporen in Oldenzaal voldoet nu aan de TEN-T norm) maar men wilde ook de baanvaksnelheid verhogen geloof ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten