Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het perron van Dordrecht Zuid is dan ook 8 centimeter hoger dan de uitstap van de FLIRT, dus dat lijkt mij een vrij terechte waarschuwing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JordiBrabant »

Dat was toch al langer? Bij Eindhoven Strijp-S had ik het al vaak gehoord
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Ik wou inderdaad al zeggen, bij Hmh en Ehs hoor ik dat al zolang als er FLIRTs rijden (hoewel het verschil daar volgens mij een stuk kleiner is).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Heb 'm ook al eens gehoord. Echter niet bij Tilburg Reeshof, terwijl daar toch serieus een flink verschil is.
🍉
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

De beruchte ICE 4651 (met altijd defecte bordbistro) is vandaag defect geraakt nabij Zevenaar
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wannes »

Daar zat ik in Arnhem dus op te wachten :shock:
Alvorens met een paar honderd medereizigers om te moeten reizen vanwege een aanrijding :cry:
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Intercity 3061 reed zojuist snoeihard Ede-Wageningen voorbij zonder te stoppen :lol: #oops
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Die dacht dattie een ICE was?
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Zoiets :shock: Machinist moest misschien heel erg nodig naar het toilet. Historisch lang stationnement van 13 minuten :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er is sprake van een aanrijding tussen Tilburg en Tilburg Universiteit, maar mijn 1121 is zojuist gewoon uit Breda vertrokken voor Eindhoven Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Het is kennelijk geen aanrijding met een persoon geweest, want de verstoring was al heel snel opgelost. Of ze hebben het verkeerde storingslabel erop geplakt. De meeste aanrijdingen op dat traject zijn tussen Breda en Gilze-RIjen (bij Dorst) en Tilburg Reeshof en Tilburg Universiteit (bij de Zwartvenseweg). Tussen Tilburg Universiteit en Tilburg zijn niet echt mogelijkheden voor aanrijdingen, alles is ook heel goed dichtgetimmerd met hekken.

En net: een mevrouw sprak mij aan dat ik mijn mondkapje afdeed om een boterham te eten. Volgens mevrouw was eten en drinken niet meer toegestaan in de trein :roll:
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Zugführer »

Een flink aantal berichten verplaatst naar het topic over het coronavirus
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Apart, zag net bij Rotterdam Alexander een Syntus bus 'NS Stopbus Rotterdam - Woerden' rijden, terwijl er op Alexander ook gewoon een pendeltrein Rotterdam - Nieuwerkerk reed. Dan zou je eerder een snelbus verwachten lijkt mij, maar die reed er dus niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Er rijden vandaag zowel stopbussen Rtd-Gd als sprinters Rtd-Nwk. Snelbussen zijn er niet, ook niet tussen Gvc en Gd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Waarbij de sprinter dus 16 minuten doet over Nieuwerkerk - Rotterdam en de bus mede vanwege alle onnodige stops 44 minuten. Je zou dus bijna een half uur sneller zijn door over te stappen in Nieuwerkerk, ware het niet dat de bus en trein totaal niet op elkaar aansluiten (overstap van respectievelijk 32 en 33 minuten).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Met een beetje rennen is dat dus een overstap van 2 resp. 3 minuten. :mrgreen:

Maar inderdaad: dan zou een snelbus Rotterdam Alexander - Nieuwerkerk - Gouda - Woerden een veel beter idee zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er is trouwens ook wel een ietwat onhandige combi van werkzaamheden: omdat er ook beperkingen zijn tussen Utrecht en Woerden mag alles van/naar de bussen met de 8800 mee die ook al als omreisroute naar Den Haag in gebruik is.
Gelukkig rijdt die dan wel met 8 bakken DDZ en is die zodoende niet overvol ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Nu de treinen toch wat minder vol zitten is er wellicht voor gekozen om de inzet van bussen te minimaliseren en een groot deel van het vervoer met omleidingen aan te bieden.
waldo79
Berichten: 7629
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Van Utrecht naar Den Haag bestaat nog de mogelijkheid om via Amsterdam Zuid te reizen (vergt wel 2 keer overstappen).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Om een of andere wazige en onaangekondigde reden is de 3600 tussen Zwolle en Arnhem in een ander tijdspad komen te liggen, tien minuten vroeger dan normaal. Die ik natuurlijk gemist heb en nu een half uur te laat op het werk kom.
Lesson learned: doe kort voor vertrek de reisplanner-check, ook al reis je het traject elke dag en zie je nergens plakkaten met aangekondigde werkzaamheden op je traject. Leuk voor de ouderen zonder smartphone.
In Zutphen is gek genoeg spoor 3 buiten gebruik, maar er is niets van enige werkzaamheden te zien. IC's gaan nu buiten de knoop van spoor 1 en 2.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef: za 12 sep 2020, 13:31Om een of andere wazige en onaangekondigde reden
"conserveren eilandperronkap zijde spoor 3a/b waarbij ook 504a/b buiten dienst is" (bron)
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef: za 12 sep 2020, 13:31 Om een of andere wazige en onaangekondigde reden is de 3600 tussen Zwolle en Arnhem in een ander tijdspad komen te liggen, tien minuten vroeger dan normaal. Die ik natuurlijk gemist heb en nu een half uur te laat op het werk kom.
Lesson learned: doe kort voor vertrek de reisplanner-check, ook al reis je het traject elke dag en zie je nergens plakkaten met aangekondigde werkzaamheden op je traject. Leuk voor de ouderen zonder smartphone.
In Zutphen is gek genoeg spoor 3 buiten gebruik, maar er is niets van enige werkzaamheden te zien. IC's gaan nu buiten de knoop van spoor 1 en 2.
De 7000 ligt ook al in een ander pad zo'n 9 minuten eerder dan normaal
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Daniel schreef: za 12 sep 2020, 12:21 Er is trouwens ook wel een ietwat onhandige combi van werkzaamheden: omdat er ook beperkingen zijn tussen Utrecht en Woerden mag alles van/naar de bussen met de 8800 mee die ook al als omreisroute naar Den Haag in gebruik is.
Gelukkig rijdt die dan wel met 8 bakken DDZ en is die zodoende niet overvol ofzo.
Ja. Mijn 8859 reed gisteren inderdaad met een DDZ8. Als compensatie werd op de terugweg van de 8878 een verdieping en een treinstel afgheaald (ICM4). Maar de aansluitende 1887 reed vervolgens met DDZ12. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik zag net hoe bij een VIRM een rolstoelbrug werd geplaatst om een fiets naar binnen te rijden. (Misschien was eerder ook een persoon naar binnen geholpen, dat kon ik niet zien.) Mijn rug denkt terug aan het betreden van een Break in Hasselt met fiets. :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Volgens mij mogen die rolstoelbruggen alleen worden geplaatst door bevoegd/getraind personeel op aanvraag bij NS AVG. Het kan ook dat de fiets in dit geval als hulpmiddel diende (aangepaste fiets voor iemand met een beperking). :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten