Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Op de eerste site staat een "welke vacature we hebben"link, die uitkomt op de 2e *O*

Met mijn ogen is dus zeer weinig mis, hoogstens met hoe het bij Prorail op de site is verwerkt :trein:
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^ ze willen ook alleen het jonge grut hebben.
ProRail vraagt

Een mbo+-/hbo- werk- en denkniveau en een pas afgeronde theoretische opleiding (..)
https://werkenbijprorail.nl/vacatures/t ... srq129383/

Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Je zou bijna kunnen afvragen of het niet aantrekkelijk is voor ProRail om onder bijvoorbeeld HBO studenten te werven als bijvoorbeeld een bijbaan en dan natuurlijk wel opleiden zoals een fulltime treinverkeersleider.

Studenten zijn vaak flexibel genoeg en vinden het vaak helemaal niet erg om in het weekend te werken, dan kun je met het fulltime personeel meer gaan focussen op momenten op werkdagen overdag, waar studenten vaak minder de mogelijkheid hebben om bij te springen.

Maar ja als de opleiding voor TRDL 9 maanden duurt, zou die voor een student dus al snel minimaal één jaar moeten duren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
teun
Berichten: 1509
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Durashift schreef: za 05 dec 2020, 00:38 Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
Dat is in veel gevallen absoluut geen illusie hoor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Durashift schreef: za 05 dec 2020, 00:38 ^^^ ze willen ook alleen het jonge grut hebben.

Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
Gezien de eerder in dit topic genoemde salarisindicatie kunnen ze HBO'ers met werkervaring überhaupt geen aantrekkelijk salaris meer aanbieden, dan heeft het allicht ook geen zin meer om ze nog specifiek te gaan werven?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Door werkzaamheden bij Schiphol rijdt de 2400 niet en rijdt de 4300 tussen Amsterdam Zuid en Lelystad. Bij aankomst in Lelystad zojuist met deze sprinter deed de conducteur de omroep handmatig. Pluim naar deze man die omriep dat Lelystad het eindpunt is, maar ook omriep dat de intercity waarop je kunt overstappen tot Zwolle rijdt en dat er vanaf daar door werkzaamheden bussen rijden. Ook vermeldde hij dat reizigers voor de sprinter naar Zwolle moesten opletten, want het achterste van de drie treinstellen bleef achter in Lelystad.

Nette omroep met voldoende informatie :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Veel OV-bedrijven werven wel degelijk onder studenten, omdat het personeelsbestand chauffeurs er ook niet jonger op wordt en studenten inderdaad minder problemen hebben met de flexibele werktijden. Qbuzz liet een tijd lang in de Utrechtse bussen advertenties langskomen, en ik begreep dat ook GVB hierop inzet. Maarja, buschauffeur of metrobestuurder is natuurlijk wel een andere rol, met een stuk minder verantwoordelijkheid en stress.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Visgraatmodel »

Ik herinner mij nog heel goed dat GVB via Olympia in 2017 de vacature voor metrobestuurder als bijbaan hadden geopend en het na drie dagen alweer sloten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Punt met al die functies is dat er een behoorlijke vooropleiding aan vast zit. Dat is allemaal heel veel investering voor iemand die je voor een korte periode parttime laat bijspringen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Ik heb ook zo'n OV-bijbaan gehad. Ja, dat is een aardige opleiding en investering, maar volgens mij heb ik mezelf wel terugverdiend door op allerlei onmogelijke momenten te komen werken als er weer eens iemand ziek was of de mensen-met-kinderen allemaal verlof wilden. Natuurlijk moet je goed kijken naar de balans en het ene baantje is beter geschikt dan het andere, maar onmogelijk of de investering niet waard is het zeker niet per definitie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Karl »

Maar als ik het goed lees, dan is de opleiding al 9 maanden voltijd. Tegen de tijd dat je die als deeltijder hebt afgerond is je studie voorbij...
Het is een spectrum.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Destijds bij hermes ook gezien dat ze studenten zochten. Misschien dat dat de reden is dat ze het niet meer zochten. Lange opleidingstijd en hoge kosten rijbewijs en code-95.
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RnBn »

Ik weet dat er op dit moment meerdere studenten rijden in Eindhoven en er rijden ook meerdere chauffeurs die begonnen zijn als student. De opleiding kan in twee a drie maanden gedaan worden, wat op zich nog wel mee valt met opleidingstijd zeker in vergelijking met spoorweg personeel. Het andere verschil tussen het spoor en de bus is dat bij de bus de aankomende werknemer de opleiding zelf betaalt (meestal voorgeschoten door het uitzendbureau) en dit in eigen tijd doet waar in het spoor het gebruik is dat de werkgever dit betaald en ook al de uren uitbetaald. Zoals eerder is gezegd is het voordeel dat studenten bereid zijn om meer in het weekend en in de vakanties te werken. Op dit moment heeft Hermes overigens helemaal geen vacatures online staan. Maar we zijn ondertussen best ver van alledaagse gebeurtenissen op het spoor.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mr-W »

Durashift schreef: za 05 dec 2020, 00:38 ^^^ ze willen ook alleen het jonge grut hebben.
ProRail vraagt

Een mbo+-/hbo- werk- en denkniveau en een pas afgeronde theoretische opleiding (..)
https://werkenbijprorail.nl/vacatures/t ... srq129383/

Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
Heeft het centraliseren in verkeerposten het werk misschien te complex gemaakt in vergelijking met vroeger?
Daniel schreef: za 05 dec 2020, 11:01
Durashift schreef: za 05 dec 2020, 00:38 ^^^ ze willen ook alleen het jonge grut hebben.

Hebben ze nog de illusie dat die groep een baan voor het leven ambiëren ofzo?
Gezien de eerder in dit topic genoemde salarisindicatie kunnen ze HBO'ers met werkervaring überhaupt geen aantrekkelijk salaris meer aanbieden, dan heeft het allicht ook geen zin meer om ze nog specifiek te gaan werven?
Het salaris is wel beter dan van wegverkeersleider, maar dat is (nog) een MBO4 functie.
https://www.spielwork.com/rijkswatersta ... ersleider/
Voor HBOers denk ik dat een functie van luchtverkeersleider misschien interessanter is?
https://www.lvnl.nl/werken-bij-lvnl/vac ... eersleider
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

De eisen bij luchtverkeersleiding zijn wel hoger dan bij het spoor.
Mr-W schreef: zo 06 dec 2020, 22:31 Heeft het centraliseren in verkeerposten het werk misschien te complex gemaakt in vergelijking met vroeger?
Ik denk dat het zeker niet alleen het centraliseren is. De hogere intensiteit van het treinverkeer en de hogere eisen aan bijvoorbeeld punctualiteit spelen daar ook een rol, en de automatisering heeft er ook voor gezorgd dat het werk veranderd is.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Weet iemand toevallig waarom de treinen 14627 en 14629 vandaag t/m donderdag geen vier maar vijf minuten rijtijd hebben tussen Almere Poort en Muziekwijk? Hierdoor rijden beide treinen een tot twee minuten later tussen Muziekwijk en Oostvaarders. Ik kan echter geen aanleiding bedenken hiervoor... :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Station Dordrecht werd vanochtend rond 7:50 getroffen door een stroomonderbreking. Die was relatief snel opgelost, maar het had wel wat gevolgen:

5925 opgeheven
2229 +15
7125 opgeheven
5020 +11
6624 +10
5122 opgeheven
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Terwijl de Treinwijzer nog niet zo heel erg gebruikersvriendelijk is, zag ik net op YouTube dat NS er mee adverteert...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb nog nimmer problemen gehad met de Treinwijzer. Niet alleen vanwege eigenbelang zou ik wel de termijn voor het vooraf aanmelden oprekken naar op zijn vroegst enkele dagen van tevoren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Dat zou ik inderdaad ook wel fijn vinden. Ik zou in tien minuten tijd mijn forenzenritten er weken vooruit in kunnen zetten. Nu moet ik dat om de dag doen en dan vergeet ik het 9 van de 10 keer.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dat kan niet, omdat de definitieve materieelinzet pas enkele dagen vooraf bekend is je bij het aanmelden te zien krijgt of het verstandig is je voor een bepaalde trein aan te melden of toch een ander te nemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Interessante actie in Ht. Sprinter naar Ddr komt aan om .30 met +2 op spoor 7a. IC naar Mt komt stipt om .31 binnen op 6a. Sprinter vertrekt stipt om .33. Vertraagde IC naar Vl van .25 komt om .35 binnen op 7a en vertrekt na een zeer korte stop. Om .36 mogen wij er stipt op snelheid slak achteraan. Lang geleden dat ik zo'n inhaling heb gezien! :trein:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Wel weer jammer dat ze in Eindhoven niet wat spoorwijzigingen hebben doorgevoerd. Daar moest de IC naar Venlo (met nu nog +8) alsnog op vertrektijd voorlangs kruisen. Ach ja, de 800 heeft toch te veel rijtijd tot Roermond.
gkw1969
Berichten: 1762
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gkw1969 »

umbusko schreef: di 15 dec 2020, 19:40 Interessante actie in Ht. Sprinter naar Ddr komt aan om .30 met +2 op spoor 7a. IC naar Mt komt stipt om .31 binnen op 6a. Sprinter vertrekt stipt om .33. Vertraagde IC naar Vl van .25 komt om .35 binnen op 7a en vertrekt na een zeer korte stop. Om .36 mogen wij er stipt op snelheid slak achteraan. Lang geleden dat ik zo'n inhaling heb gezien! :trein:
En welke trein is “wij”? Ik snap je verhaal niet helemaal.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten