Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Is dat ding vastgeroest ja? :shock:

En dat ding is niet Canadees toch? (A)
RobertT
Berichten: 583
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Ardan schreef: wo 30 jun 2021, 20:15 De Dijksgracht is bijna helemaal leeg :o Staan alleen nog twee Buffeltjes en dat Canadese ding dat aan het spoor vastgeroest is.
3420 en 3423 als ik goed heb gezien
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Aking schreef: wo 30 jun 2021, 20:16 Is dat ding vastgeroest ja? :shock:

En dat ding is niet Canadees toch? (A)
Hebben we het over dat blauw gele geval? De Northlander of zoiets ja? Die komt toch uit Canada?
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Op de Dijksgracht staat een oud treinstel in originele TEE-kleurstelling al heel lang roest te vangen. Volgens mij was het laatste nieuws dat er fondsen geworven gaan worden om dat ding naar Nieuw-Vennep te halen en te restaureren, maar wie weet hoe het daarmee staat.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik reed er langs van Centraal naar Amstel, dus 'dat ding' stond achter de Buffeltjes vanuit mijn zichtpunt. Ik ben me nu even aan het bedenken of er dan niet twee rijtuigen stonden? Een rode én een blauw-gele? De rode staat er nog. Die blauwgele was van Ontario Northland.

Gek is dat. Je bent er al honderd keer langs gereden en keek er elke keer naar, maar als je dan uit je hoofd moet visualiseren wat er nou precies stond dan weet je het niet meer :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

en-es schreef: do 01 jul 2021, 00:50
Aking schreef: wo 30 jun 2021, 20:16 Is dat ding vastgeroest ja? :shock:

En dat ding is niet Canadees toch? (A)
Hebben we het over dat blauw gele geval? De Northlander of zoiets ja? Die komt toch uit Canada?
Nadat ie vanuit hier ergens die kant op is verscheept volgens mij
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

NS en SBB hadden een gezamenlijke serie van vijf dieseltreinstellen type DE4 voor de TEE, gebouwd door Werkspoor en SIG. Deze stellen reden oorspronkelijk op de TEE Edelweiss (Zürich - Amsterdam) en een aantal andere diensten. Vanaf de jaren '70 werd de TEE vanuit Nederland met elektrisch materieel gereden, toen zijn ze aan een Canadese spoorwegmaatschappij verkocht. Die heeft al vrij snel de motorwagens vervangen door andere locomotieven en ze daarna nog geruime tijd ingezet. Wat nu in Nederland terug is, is dus sowieso al niet compleet, dus of het ooit echt weer gaat rijden durf ik te betwijfelen. Maar nu er een museum is waar het binnen kan staan is er in ieder geval meer uitzicht op een opknapbeurt dan voorheen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef: do 01 jul 2021, 01:11Ik ben me nu even aan het bedenken of er dan niet twee rijtuigen stonden? Een rode én een blauw-gele? De rode staat er nog. Die blauwgele was van Ontario Northland.
Gelukkig heeft Google maps er foto's van: het zijn vier rijtuigen waarvan eentje nog blauwgeel is.
Hierbij ontbreekt dus een motorwagen, maar er is wel een extra stuurstand: het idee was ooit om die te verbouwen tot motorwagen om een compleet treinstel te maken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

En er staat nog een vijfde rijtuig op de Wgm.
Casper schreef: do 01 jul 2021, 01:01 Op de Dijksgracht staat een oud treinstel in originele TEE-kleurstelling al heel lang roest te vangen. Volgens mij was het laatste nieuws dat er fondsen geworven gaan worden om dat ding naar Nieuw-Vennep te halen en te restaureren, maar wie weet hoe het daarmee staat.
Ze willen het stel voor september uit Amsterdam weghalen.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Ik wens ze veel succes. Het verbouwen zal een monsterklus zijn. Als je ook ziet hoe het er van binnen uitziet..............
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Voor de liefhebbers, de zomerwerkzaamheden van 2021: https://www.ns.nl/reisinformatie/werkzaamheden-zomer

Fijne zomer 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

en-es schreef: do 01 jul 2021, 09:31 Ik wens ze veel succes. Het verbouwen zal een monsterklus zijn. Als je ook ziet hoe het er van binnen uitziet..............
En voor wie dat niet weet: kijk even Andere Tijden van afgelopen maandag terug.
en-es
Berichten: 4449
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Sowieso een absolute aanrader die aflevering van Andere Tijden.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Welke vooroordelen? Dat alle reizigers zonder mondkapje kilo's MDMA bij zich hebben? :')

Vertel me dan ff waar ik die precies heb zitten, is toch een leuk zakcentje _O-
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Dat vraag ik mij ook af; er zijn zeer legitieme uitzonderingen op de mondkapjesplicht, waaronder meerdere leden op dit forum.

Toch moet ik wel grinniken om deze lieden: als ik zeven kilo pillen bij me had, dan zou ik er toch ietsje meer voor zorgen om niet de aandacht te trekken van de politie, bijvoorbeeld door een mondkapje te dragen, een ID bij me te hebben en niet proberen te vluchten. Vooral dat laatste is oerstom, want anders waren ze waarschijnlijk niet aangehouden en waren hun tassen ook niet doorzocht :X
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

reisthijs schreef: do 01 jul 2021, 08:34 Hierbij ontbreekt dus een motorwagen, maar er is wel een extra stuurstand: het idee was ooit om die te verbouwen tot motorwagen om een compleet treinstel te maken.
Op de wikipediapagina van Stichting TEE staat dat het eerder al niet mogelijk bleek om het stuurstandrijtuig om te bouwen tot een motorwagen. Een bron daarvoor is dan weer niet te vinden.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

PHS schreef: do 01 jul 2021, 19:46 Dat vraag ik mij ook af; er zijn zeer legitieme uitzonderingen op de mondkapjesplicht, waaronder meerdere leden op dit forum.

Toch moet ik wel grinniken om deze lieden: als ik zeven kilo pillen bij me had, dan zou ik er toch ietsje meer voor zorgen om niet de aandacht te trekken van de politie, bijvoorbeeld door een mondkapje te dragen, een ID bij me te hebben en niet proberen te vluchten. Vooral dat laatste is oerstom, want anders waren ze waarschijnlijk niet aangehouden en waren hun tassen ook niet doorzocht :X
Misschien hadden ze nog iets open staan bij politie of iets dergelijks?
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Suus schreef: do 01 jul 2021, 10:29 Voor de liefhebbers, de zomerwerkzaamheden van 2021: https://www.ns.nl/reisinformatie/werkzaamheden-zomer

Fijne zomer 8-)
Werkzaamheden schrikken mij meer af dan volle treinen :x
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Casper schreef: do 01 jul 2021, 19:55
reisthijs schreef: do 01 jul 2021, 08:34 Hierbij ontbreekt dus een motorwagen, maar er is wel een extra stuurstand: het idee was ooit om die te verbouwen tot motorwagen om een compleet treinstel te maken.
Op de wikipediapagina van Stichting TEE staat dat het eerder al niet mogelijk bleek om het stuurstandrijtuig om te bouwen tot een motorwagen. Een bron daarvoor is dan weer niet te vinden.
Ze willen nu een compleet nieuwe motorwagen bouwen. :trein: :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ach, de RTM bouwt ook een nieuwe stoomlocomotief. :trein:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door diederickx »

umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

En daarna reeën de treinen zeker even niet? (A)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Levensgevaarlijk, gelukkig is deze reiziger niet aangereeden :lol:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

M'n reis begint weer goed met de 1100 die +45 bij vertrek in Breda heeft en in Tilburg op wordt geheven. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten