Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Zowel de 7926 als 7924 zijn wel met dubbelstel gepland.
Waarom er vanmorgen 1 manco was, geen idee...
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

In de categorie obscure softwarebugs waar alleen ik last van heb: als je een rit aanmeldt in de Treinwijzer en daarna je e-mailadres van Mijn NS wijzigt, kan je je aangemelde ritten niet meer zien of cancellen. (Blijkbaar wordt het e-mailadres als sleutel gebruikt en niet een intern user-id.)
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

jelmerrr schreef: ma 17 mei 2021, 08:07 Ik reis 1x naar Zwolle en mag vanaf Wierden al staan omdat Keolis een los flirtje rijdt in xe spits
Er zat een stel compleet onder de graffiti die eigenlijk op de 7926 gepland stond. Gok dat het daar mee te maken heeft...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Alsin de machinist had geen zicht meer omdat z'n ruit dicht zat, of omdat dat niet netjes staat en de reizigers dan beter kunnen staan?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Indien mogelijk worden, afhankelijk van hoe erg, gevandaliseerde stellen niet ingezet.
Los van dat het er niet uit ziet, wil je deze "artiesten" ook geen podium geven. Stellen worden dan ook in principe dezelfde dag nog van de "kunstwerken" ontdaan.

Dit beleid lijkt aardig doorgedrongen in deze groep, waardoor er maar weinig last van graffiti is...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Enige keer dat ik wel veel stellen heb zien rijden met graffiti was met werkzaamheden in Zwolle waardoor er stellen in Raalte en Kampen hebben overnacht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Tuigdorp ook, dat Raalte! :Y
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

marvinkok schreef: ma 17 mei 2021, 18:03 Indien mogelijk worden, afhankelijk van hoe erg, gevandaliseerde stellen niet ingezet.
Los van dat het er niet uit ziet, wil je deze "artiesten" ook geen podium geven. Stellen worden dan ook in principe dezelfde dag nog van de "kunstwerken" ontdaan.

Dit beleid lijkt aardig doorgedrongen in deze groep, waardoor er maar weinig last van graffiti is...
Maar dan is het niet geven van een podium aan de jongens van de spuitafdeling dus belangrijker dan het comfortabel (en momenteel "veilig" ) vervoeren van je klanten?
Laatst gewijzigd door Aking op di 18 mei 2021, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Dat puntje over veiligheid klinkt een tikkie hypocriet uit jouw mond, Aking. Verder is het ding met de echte wereld nou eenmaal dat er altijd keuzes gemaakt moeten worden, en dat daar altijd wel iets op aan te merken is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan me voorstellen dat een machinist ook graag via de zijruiten van zijn cabine het perron wil kunnen overzien. Bij eenmansbediening wordt dat aspect nog veel belangrijker, zeker in combinatie met de smalle perronnetjes van Heino en Raalte. Dat gaat allemaal niet als zo'n stel eruit is gaan zien als die SNG's die vorig jaar in Wormerveer volledig zijn beklad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Tja, wat is "onveilig in deze tijd"?
Als je doelt op een volle trein, ja dat is niet wenselijk maar alle plaatsen mogen gebruikt worden, dus je voldoet gewoon aan de richtlijnen...
En in hoeverre is dichter bij elkaar in de treinmet mondkapje gevaarlijker dan met z'n allen zonder mondkapje klieken op het perron...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

trolly schreef: di 18 mei 2021, 04:46 Dat puntje over veiligheid klinkt een tikkie hypocriet uit jouw mond, Aking.
Ik zal ff de "haakjes" toevoegen, want mij boeit 't weinig inderdaad :Y
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Het was weer eens raak op het kamperlijntje... Maar wat die Keolis S&V medewerker schreeuwt in het filmpje gaat mij ook wel weer wat te ver, zeker voor een boa in functie.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1721865/V ... gio-Zwolle
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Ik kan me goed voorstellen dat als je de hele dag al van alles naar je hoofd geslingerd hebt gekregen en er dan ook nog zoiets gebeurt dat je dan in de volle adrenaline wel eens iets gaat roepen wat je beter niet zou kunnen doen in uniform. Maar het blijven gewoon mensen he...
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Men kan veel hebben maar er is een grens. En dat weten die tokkies ook heel goed.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

De 8-delige ICNG 3203 staat op dit moment buiten te spelen op spoor 11a van Amsterdam Centraal. Nog geheel zwart met alleen gele kop en deuren.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Vandaag herdenken de collega's van standplaats Zwolle, maar ook alle andere standplaatsen en de concullega's om 12.00 uur het ongeluk bij Hooghalen van een jaar geleden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Interessante actie op Rotterdam Centraal. De 945 uit Breda is daar nooit aangekomen, nu wordt het materieel van de 1047 gebruikt om een nieuwe 945 naar Amsterdam te gaan rijden. De 1047 wordt opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 1844 reed vanmiddag met een solo ICM4. De Mikos van dienst riep iedereen op de tassen niet op de stoelen neer te zetten, en maakte reizigers daar ook op attent tijdens de serviceronde.
Beul van de blindegeleidelijn
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Dat gebeurde afgelopen vrijdag ook in de vrij volle 3839, waar ik met mijn fiets in de hand moest staan tussen diverse andere staande reizigers terwijl er mensen op de uitklapzitjes waar je je fiets normaal neer kan zetten bleven zitten ondanks dat er verderop plekken vrij waren.

Überhaupt reden alle treinen die ik dit Pinksterweekend (incl. de vrijdag) nam met solotreinstellen. Het aantal fietsplaatsen in de IC's was erg krap.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

En dan vraag je die mensen niet om plaats te maken voor de fiets?

fiets onderstreept want er zijn mensen die denken dat de klapzittingen juist voor zichzelf bedoeld zijn, zodat ze hun fietsen al zittend vast kunnen houden -0-
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Dan hadden er eerst nog een stuk of tien mensen opzij moeten gaan... Na Ommen was er wel genoeg ruimte en deed ik dat alsnog.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

In de stationshal van station Maastricht heeft iemand het nodig gevonden om een bordje "Roger van Boxtel Passage" op te hangen. _O-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

:')
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Chaos in West-Brabant vanmiddag: Voordat een 6600 defect ging bij Tilburg Reeshof, waren er al de nodige vertragingen door een grote pile-up aan goederentreinen. Later zou een voorwerp in de bovenleiding bij Zevenbergen de boel nog een keer verergeren.

Ik was zelf al in Breda toen die Sprinter besloot ermee te kappen, maar met het uitzicht dat deze en de volgende lang op zich zouden laten wachten ben ik maar via Rotterdam Centraal naar huis gegaan. Gigantisch mijl op zeven, maar ik heb nu wel een klein deel van de HSL-Zuid afgestreept. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten