Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toen ik tussen 2010 en 2012 regelmatig op de IJssellijn reisde was het mijn favoriete materiaal. Destijds was het een ratjetoe met ICM, VIRM. Mat'64 dook ook nog wel eens op in de 3600.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Terwijl het een paar jaar eerder nog het domein van bijna alleen trek-duwsetjes ICRm was. Iets daarvoor hebben er ook gedeklasseerde ex-Benelux AB-rijtuigen in gereden, die waren bij mij ook wel favoriet.
Leukste ervaring met ICRm waren trouwens de trekduwsets uit de 3600 die één dag te gast waren in de 2800 (toen nog Rotterdam - Amersfoort - Deventer). Weet de exacte reden niet meer, maar volgens mij was dat toen wegens werkzaamheden nodig ofzo.
Leukste ervaring met ICRm waren trouwens de trekduwsets uit de 3600 die één dag te gast waren in de 2800 (toen nog Rotterdam - Amersfoort - Deventer). Weet de exacte reden niet meer, maar volgens mij was dat toen wegens werkzaamheden nodig ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En nu is het saai. Bijna uitsluitend VIRM.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De M2 hebben van 1989 tot 1994 bij NS gereden. Tien jaar later kwamen de K4-rijtuigen naar Nederland (en dat waren bij de NMBS al tweedehandsjes van de SNCF), maar die reden zover ik weet niet op de IJssellijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die (K4) reden volgens mij op de 1900 (Venlo(/Heerlen) - Den Haag). Ze reden in ieder geval door Tilburg en als ze dan niet op de IJssellijn reden, dan is richting Randstad het meest voor de hand liggende.
De stoelen zaten on-Nederlands goed en ik kan me zelfs nog gordijnen herinneren.
De stoelen zaten on-Nederlands goed en ik kan me zelfs nog gordijnen herinneren.
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Jup, K4 reed op de 1900 toen. Waren wel favorietjes voor mij als destijds tussen Dordrecht en Breda pendelende student. Al kon ik toen geloof ik wel elke dag kiezen welk type rijtuig ik nam, want er zaten dusdanig gevarieerde stammen tussen dat je soms K4, ICR, ICRm, ICK, IC+ en Plan W in één stam had. En meen zelfs te herinneren dat er een keer een stam met een DDM-1 rijtuig erin tussen zat.
Voor het K4 en ICK kwam had je ook nog compleet Duitse stammen (soortgelijke rijtuigen als ICK maar dan nog niet omgebouwd) in de 1900, ook menig ritje mee gemaakt.
En later kwam het toevallig zo uit dat ik bijna een jaar met ICK naar m'n eerste baan kon forensen.
Voor het K4 en ICK kwam had je ook nog compleet Duitse stammen (soortgelijke rijtuigen als ICK maar dan nog niet omgebouwd) in de 1900, ook menig ritje mee gemaakt.
En later kwam het toevallig zo uit dat ik bijna een jaar met ICK naar m'n eerste baan kon forensen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daarvoor reden de Duitse rijtuigen. Uiteraard omdat de dienst uit Keulen kwam. Maar deze reden ook op de 1900. Was ook een mooi tijdperk.
-
- Berichten: 774
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag reisde ik met de NS sinds 09:00 en alle treinen waren op tijd, behalve de laatste trein vanaf 's-Hertogenbosch naar Utrecht (15:48 IC -> Enkhuizen). De reden dat deze trein +8 had en de volgende +10 (15:58 IC -> Alkmaar) is mij onduidelijk.
Laatst gewijzigd door rooddolfijn op zo 08 aug 2021, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Meid, je bent al om 5 uur thuis! Wat voor treinfappen is dat nou.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Misschien gewoon begonnen met het nachtnet?
-
- Berichten: 774
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja begonnen met het nachtnet .
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik weet nog dat er ICK (ICL?) reed op de 2000 Arnhem-Den Haag. Met de ramen open Utrecht binnenrijden, leuk!
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
IC Lease reed op de 2000 inderdaad, IC Kort op de 1900.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICL is in 2007 begonnen op de 1500, die eerst nog niet in Hilversum stopte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij mijn weten kwamen in 2001 al geruime tijd geen rechtstreekse treinen meer uit Keulen via Eindhoven naar Den Haag Centraal anders. Dit waren volledig Duitse stammen, naar Keulen heeft NS juist met buurland-ICR gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Naar mijn weten werden de meeste treinen Den Haag-Keulen met Nederlands materiaal gereden. Tot begin jaren 80 met stokoude couperijtuigen. Af en toe inderdaad een Duitse stam met wel eens een TEE-rijtuig er tussen.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt helemaal. Voor ICR reden er Plan K en Plan N (ex ligrijtuigen) aangevuld met vooroorlogse bagagewagens. Die Plan N heeft ook nog in de spits tussen Amsterdam en Groningen gereden rond 1983. Als je die hebt meegemaakt klaag je niet meer over ICR.
Toen de OV studentenkaart kwam is ICR in de verbinding Den Haag - Keulen tijdelijk vervangen door DB materieel. Overigens reed de serie 2500 Den Haag - Keulen begin 80-er jaren op zondagen in de zomer een enkele keer door naar Cochem en Bullay.
Toen de OV studentenkaart kwam is ICR in de verbinding Den Haag - Keulen tijdelijk vervangen door DB materieel. Overigens reed de serie 2500 Den Haag - Keulen begin 80-er jaren op zondagen in de zomer een enkele keer door naar Cochem en Bullay.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ook naar Bad Hönningen en Siegen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Heb er een van Kreuzlingen aan de muur hangen. Geldig van 1 juni 1997-23 mei 1998.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De exemplaren die ik heb hebben ooit op de stations van Steenwijk en Waddinxveen gehangen .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten