Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Nou nou nou, what a belaydiging allemol where

Maargoed, omdat de hotels een beetje eentonig begonnen te worden, en ik eigenlijk toch ook wel graag zuhause wilde slapen was het gister weer eens tijd voor een taxi op kosten van de spoorwegen *O* En nog binnen de Neederlandje ook :shock:

Om maar weer ontopik te komen :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Hejje da Interrail ding van vorig jaar maart nou inmiddels helemaal verbruikt? Of peer je 'm binnenkort weer naar Oostblokkistan?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Van dit jaar maart bedoel je? wel gekocht in December vorig jaar ja :Y

Denk je dat het de spoorwegen inmiddels gelukt is om mij zonder vertraging om mijn eindbestemming te brengen? Dan heb je daar je antwoord _O- :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Oh zat er maar zo'n 365 dagen naast.

Maar goed, de een maakt gretig gebruik van de mazen in de Belastingwet en jij van de voordeeltjes in de Europese wetgeving.
Drie keer raden wat ik liever heb. :D
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

U bedoelt te zeggen dat ik keer op keer slachtoffer ben van het falen der Europeesche Spoorweeghen? Die het sinds maart jongstleden nog geen enkele keer is gelukt om mij zonder vertraging op mijn bestemming af te leveren? :')

Maar ik gok dat jij liever een bus hebt, al heeft dat weinig meer met gebeurtenissen op het spoor te doen (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Bij Zevenbergen vond een trekker het nodig om de bovenleiding naar de filistijnen te trekken. De 5900 is aan beide kanten ingekort tot de eerste mogelijkheid om te keren, maar door de dienstregeling tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht in combinatie met de inzet van bussen en een omreisadvies rijdt de serie aan de Dordtse kant wel een beetje voor de kat z'n viool. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Aangezien de 5900 zichzelf kruist tussen Dordrecht Zuid en Lage Zwaluwe, vermoed ik dat ze die treinen liever kwijt dan rijk waren in Dordrecht waar ze op woensdagen toch al erg krap in de perronsporen zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik kwam net de 9516 tegen, en die was wel heel geel. Is dat (weer) een nieuwe huisstijl? :o
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Dat is inderdaad de nieuwe huisstijl van NS, bekend als Flow. De VIRM2/3 krijgen deze als eerste bij hun revisie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^ Lelijke kop gekregen, die VIRM, vind ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De kleuren volgen niet de vouwen in de kop, levert een heel rommelig beeld op inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Dat en het volledige geel op de middenbakken geeft ook een erg kale indruk. De sprinterkleurstelling vind ik er nu visueel aantrekkelijker uitzien dan de nieuwe IC-kleurstelling.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De Mikos van de 14638 had er vrijdagochtend veel zin in: hij maakte al een controleronde voordat de trein vertrok uit Zwolle, en klopte zelfs netjes op de WC-deur alvorens deze te openen om te kijken of daar nog iemand in zat. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Als je in het toilet vast zit ben je toch blij als de conducteur even een kijkje komt nemen. :Y
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

In Amf vertrok de 2067 precies toen de licht vertraagde 1565 binnen kwam rollen, dus doeidoei cross-platformaansluiting. Vervolgens kwam de 2067 binnen een minuut (met de staart nog ter hoogte van het perron) weer tot stilstand voor een rood sein omdat de vertraagde 15863 voorlangs moest kruisen, dus duurde het nog eens een minuut of drie voordat we daadwerkelijk Amf verlieten. In die tijd hadden we ook gewoon kunnen blijven staan om de overstappers uit Asd over te nemen :')
Is er geen regel meer tegen vertrekken op geel? Vorige week was het ook al raak, toen werden mijn 500 en een vertraagde 2000 tegelijk weggestuurd uit Ut richting Gd, waarna de 500 bijna meteen voor de rooie liep omdat de 2000 voorrang kreeg.

In ander nieuws: te Ut zag ik iets nieuws op de CTA van spoor 12.
Afbeelding
Een zeer rudimentaire aanduiding van de treinsamenstelling. Zonder duidelijke treinlengte (in aantal bakken oid), zonder letterborden, zonder onderscheid tussen verschillende bakken, en zonder bestemmingsaanduiding per treinstel voor het geval van aftrappen. Heel veel heeft de reiziger er dus mijns inziens niet aan in deze vorm. Wellicht een kleine test als onderdeel van een groter geheel?
Op de andere perrons heb ik dit niet waargenomen, en ik heb niet gezien of het alleen om deze ene CTA van spoor 12 ging; aan de eerstvolgende CTA werd in ieder geval druk gesleuteld.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ik zie 10 bakken ICM, viertje voorop, alle stellen tot Deventer? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

U gaat door voor de koelkast! :Y Maar een leek heeft aannemelijk geen flauw benul of een kort balkje 1, 2, 3, 4 of 5 bakken betekent. Of ze zien niet eens dat er verschil is tussen de korte en de lange balkjes, dan denken ze misschien dat de trein maar 3 bakken heeft. Laat staan dat ze weten of het ICM of VIRM of SLT of SGM of wat dan ook is.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Alleen op dit specifieke scherm wordt er momenteel getest, ik heb beelden gezien van dat wat men voor ogen heeft. Dat komt ergens volgend jaar en ziet er nog veel beter uit. Nog even geduld :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Dat er verschil in die balkjes zat zag ik pas toen jullie het zeiden :') Dat de voorkant rechts zat was me wel duidelijk. Maar een mooi begin, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik vind dat dus echt onlogisch want je leest van links naar rechts, dus je verwacht de voorkant links. :X
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

En niet consequent, want in de treinsamenstelling bij de ritinfo in de NS-app zit de voorkant juist links.

Tenzij je het bekijkt vanuit het oogpunt van iemand die met z'n gezicht naar het betreffende spoor staat, dan is bij spoor 12 rechts juist wél de voorkant en dus correct.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zoveel detail zit er toch niet in? In Rijden de Treinen zit de voorkant van de trein ook rechts trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik zou zeggen dat als je naar het scherm kijkt, en daarna je hoofd draait naar de perronrand, dat de informatie die je op het scherm hebt gezien dan overeenkomt met de daadwerkelijke praktijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Ik zag ze bij aankomst op Ut sleutelen aan die CTA, maar toen was ie nog niet terug in bedrijf. Is het een beetje hetzelfde idee als wat ze toen testten op spoor 18, met de drukte-indicators?
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Was het specifiek die? Want de CTA-bak tussen de roltrappen in was gisteren daadwerkelijk defect, en dus is het logischer dat daaraan gesleuteld moest worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten