Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Bij nader inzien was het waarschijnlijk toch de volgende bak, waar DDietzen ook mensen mee bezig zag. Ik kijk nog een keer naar de foto en realiseer me nu dat deze bak op 12b hangt, terwijl ik aan de a-zijde uit de trein kwam.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik zag gisteravond twee werklieden en een ladder bij de CTA tussen de roltrappen die op zwart stond, dat zal dezelfde zijn geweest die Z2N noemt. De CTA met de proef hing op het uiteinde van 12b (waar maar weinig reizigers komen) en werd niet aan gesleuteld. Verder heb ik geen werkzaamheden aan CTA's waargenomen langs spoor 12.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat ik mee maak vanochtend. De t2231 Vlissingen - Amsterdam Centraal is twee minuten te vroeg in Dordrecht :shock:

De t2231 heeft bij mij de reputatie met de tong op de schoenen rond te rijden, machinisten doen hun best maar het is verdomd krap allemaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hensepens
Berichten: 103
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hensepens »

Mikos schreef: ma 15 nov 2021, 20:19 Alleen op dit specifieke scherm wordt er momenteel getest, ik heb beelden gezien van dat wat men voor ogen heeft. Dat komt ergens volgend jaar en ziet er nog veel beter uit. Nog even geduld :pos:
Gaaf. Heb al eens zitten te mijmeren hoe dit soort informatie bewerkt zou kunnen worden op de de CTA's. Op Schiphol loop je soma echt heen en weer omdat trein weer eens een andere lengte heeft dan verwacht.

Dit is echt een zinvolle toevoeging om de lengte van de trein aan te geven. Letters e.d. hoeft niet eens zo. Want die worden (volgens mij) voor binnenlands treinen toch nauwelijks gebruikt.

Ben benieuwd.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Schiphol lijkt me wel het laatste station waar de treinsamenstelling op de CTA's moet komen; daar hangt immers al die LED-balk boven het hele perron die de samenstelling precies weergeeft, tot de posities van de deuren aan toe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ook alleen maar op perron 1/2 hoor. En al zo vaak een trein gezien die niet met de deuren bij de aangegeven plekken stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Karin heeft inmiddels ook de omroep in Maastricht en Maastricht Randwyck overgenomen. Het valt me op dat de termen stoptrein en sneltrein niet meer worden gebruikt. Deze zijn vervangen door RS-12, RS-18 en RE-18.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik vind Karin over het algemeen erg zacht klinken. Denk dat het ligt aan volume, een lagere intonatie en dat zij minder 'uitbundig' omroept dan Tuffy. Aan de articulatie kan ook nog wel iets worden verbeterd, want het gaat met horten en stoten en woorden die aan elkaar zijn geplakt.
Beul van de blindegeleidelijn
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Doet me denken aan de tandarts die V93 mompelde. Ongetwijfeld had hij gelijk, maar ik als cliënt had geen idee wat hij met die code bedoelde.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Is er al een indicatie wanneer het tweede spoor tussen Geldermalsen en Wadenoijen weer in dienst komt?
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Tot aan december. Maar dat is de eerste voorspelling.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Het laatste nieuws van ProRail: Wekenlang nachtwerk aan het spoor bij Tiel
"Aannemer Strukton werkt vanaf woensdagnacht 17 november wekenlang aan het spoor tussen Tiel en Geldermalsen."
Er staat alleen niet bij, hoeveel weken ze precies nodig denken te hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Dank. Als reiziger is het niet prettig om over Geldermalsen heen te reizen. Ben blij dat ik zelden het traject bereis :)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Het is nachtwerk, dus de reiziger heeft er als het goed is geen last van.
reisthijs schreef: za 20 nov 2021, 19:59 Het laatste nieuws van ProRail: Wekenlang nachtwerk aan het spoor bij Tiel
Het bericht van ProRail klopt overigens niet:
Overdag rijden er nu wel minder treinen dan gebruikelijk doordat maar een van de twee sporen beschikbaar is.
De halfuursdienst rijdt gewoon, alleen mag je richting Tiel twintig minuten wortelschieten in Geldermalsen.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gkw1969 »

Sinds kort staan er op Arnhem 't Broek, een nieuw opstelterrein aan de oostkant van Arnhem, DDZ's. Vanaf de Van Oldebarneveldstraat is het terrein goed te zien.

Met de bus te bereiken met lijn 12 en 43, halt Van Oldebarneveldstraat. Je ziet het terrein direct liggen.
When you're tired of London, you're tired of life
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Nu al de derde keer in korte tijd dat ik met de 2000 richting Amf een noodremming meemaak bij het uitrijden van Ut (spoor 12). Volgens de omroep zojuist in de 2069 was het een "veiligheidsstoring" die "enkele minuutjes" zou duren, maar hij was haast nog niet uitgesproken of we gingen alweer rijden. Gelukkig heb ik geen krappe overstap te Amf.

Puur toeval of een structurele storing? Ik word wel nieuwsgierig onderhand.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Klinkt als een storing in de ATB (-VV). Niets ernstigs dan (het ergste dat gebeuren kan is dat een trein stopt), maar niet optimaal.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

gkw1969 schreef: ma 22 nov 2021, 18:35 Sinds kort staan er op Arnhem 't Broek, een nieuw opstelterrein aan de oostkant van Arnhem, DDZ's. Vanaf de Van Oldebarneveldstraat is het terrein goed te zien.

Met de bus te bereiken met lijn 12 en 43, halt Van Oldebarneveldstraat. Je ziet het terrein direct liggen.
Daarvoor moet je wel een stukje de gelijknamige straat in. Je kan beter uitstappen bij halte Badhuisstraat en dan via de Thomas J. Witteroosstraat lopen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gkw1969 »

Ja, eigenlijk wel... had ik zo snel nog niet in de gaten. Werk nog niet zo lang in Arnhem. Zag het terrein al eerder, maar gisteren zag ik pas DDZ's staan toen ik lijn 12 had.
When you're tired of London, you're tired of life
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

3665 met een losse ICM-3 geeft staplaatsen van voor tot achter. Is gepland met twee drietjes, wat me ook al geen overbodige luxe lijkt.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De grote wisseltruc bij de 5255/6457: vanaf Tbu met twee Flirt-drietjes, in Ehv wordt het achterste drietje afgetrapt en wordt tegelijk aan de voorkant een nieuw drietje bijgeplaatst. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Misschien moest er eentje naar de kuilwielenbank. Er zijn de laatste tijd veel FLIRT's met (extreem) vierkante wielen onderweg.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

DDietzen schreef: di 23 nov 2021, 17:08 De grote wisseltruc bij de 5255/6457: vanaf Tbu met twee Flirt-drietjes, in Ehv wordt het achterste drietje afgetrapt en wordt tegelijk aan de voorkant een nieuw drietje bijgeplaatst. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt!
Dat zag ik idd ook ja,en het mooiste:Er stond niks op de CTA's over vooraan instappen of zo.gewoon de normale vermelding van de sprinter naar Weert.
Iedereen stapte dus ook gewoon in het achterste stel.Het betrof hier de stellen 2206(stond gereed)2233 en 2202(ging eraf)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daelea »

Vanochtend op Den Haag HS: de nieuwe aanduiding van de tienminutentrein naar Arnhem. Ik gok dat er in plaats van de placeholder in de bestemming een pijltje moet staan?AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Het lijkt me inderdaad een karakter dat niet in de tekenset van de tekst van de borden staat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten