Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Groeten uit trein 9692, die nu met 80 minuten vertraging Noorderkempen inrolt. *O* Een dag niet gestrand is een dag niet geleefd toch?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Het is inderdaad perfect weer voor het strand. :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Groetjes terug uit trein 62, wij rijden met ongeveer +10 geloof ik *O*

Al duurt het nog tot ergens morgenavond voordat ik op het strand ben geloof ik, maar dat belooft wel weer wat te worden *O* *O* *O*
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Chrysa schreef: wo 02 jun 2021, 09:23 Groeten uit trein 9692, die nu met 80 minuten vertraging Noorderkempen inrolt. *O* Een dag niet gestrand is een dag niet geleefd toch?
Was een ICD gestrand op de HSL tussen Rotterdam en Breda. Zag rond 9:00 op het opstelspoor aan de oostkant van Breda een 6 delige ICD stam staan die een 9 delige ICD stam op sleeptouw had.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanochtend was er blijkbaar weer een excursietrein op het zuidelijke deel van HSL. Om redenen die mij nog steeds niet helemaal duidelijk zijn wordt de sprinter Dordrecht - Roosendaal dan automatisch ook geschrapt. Dus dat werd met de eerstvolgende trein naar Lage Zwaluwe en dan maar de buurtbus.

De kaartlezer van buurtbus 218 kan niet overweg met de NS-Business Card dus maar een los kaartje gepind. Dat kost tegenwoordig een absurde 4,46 voor een enkele rit zonder overstap :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ach, ik had +104 op Mechelen en daarna wilde ze dat ik 20 euro neerlapte voor de Thalys. :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Werd er met Thalys extra gestopt in Mechelen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Suus schreef: wo 02 jun 2021, 20:41Om redenen die mij nog steeds niet helemaal duidelijk zijn wordt de sprinter Dordrecht - Roosendaal dan automatisch ook geschrapt.
Om een pad vrij te maken voor de Benelux/Thalys zodat die via Roosendaal kunnen rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Er is alleen niet via Roosendaal gereden door die treinen en dan nog lijkt een reguliere trein mij belangrijker dan een omgeleide trein. Vertraagd is hij dan toch al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

De trein die normaal om 8:42 in Breda vertrekt zou via Roosendaal gereden zijn.
waldo79 schreef: wo 02 jun 2021, 21:00 Werd er met Thalys extra gestopt in Mechelen?
Nee, ik wilde die naar Duitsland hebben vanaf Brussel.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Er was vanochtend in eerste instantie een wisselstoring tussen Apeldoorn en Amersfoort waardoor er geen treinen reden, nu is er al een paar uur een politieonderzoek aan de gang. Vreemd. Zouden ze denken dat iemand de boel heeft gesaboteerd daar? :p
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Aanrijding met een persoon volgens De Stentor.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Hmm okee, mijn Stentor meldt er niks over.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Lijkvinding bij Barneveld.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Consternatie in mijn 741 eerder vanmiddag: het was een andere passagier een of twee rijen achter mee opgevallen dat een reizigster er vreemd bijlag in haar stoel en dat haar telefoon op de grond lag: ze bleek te zijn flauwgevallen. Enkele reizigers hebben zich over haar ontfermd, en omdat het om een solo ICM3 ging was de dienstdoende Mikos ook snel aanwezig. Gelukkig was de reizigster snel weer bij kennis, en werd verplaatst naar de eerste klas waar ze meer ruimte had. :pos: Bij aankomst in Zwolle werd voor reizigers die het te druk vonden verwezen naar de Sprinter naar Groningen.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Door werkzaamheden rijden de 1600 en 11600 allebei naar Vathorst en rijdt de 15800 niet. De 5600 rijdt daardoor niet tussen Schothorst en Centraal, maar de overstap vanuit die laatste richting Amersfoort met 18 minuten is wel erg ruim op Vathorst en Schothorst
Omdat door diezelfde werkzaamheden de spooropstelling in Amersfoort gewijzigd is, moet je nu in een paar minuten van spoor 6 naar spoor 5a voor een aansluitende 1700 / 11700, best wel rennen is dat....

Edit: Duidelijker omschreven
Laatst gewijzigd door Etienne op vr 04 jun 2021, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Je hebt 18 minuten maar de overstap is niet heel ruim? :s
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Interessant: er is dit weekeinde een 7066xx Ht-Ddr ingelegd, rijdend met dubbele stellen SLT. De oorspronkelijke 6600 rijdt Ht-Ah. Dit aannemelijk vanwege de omreizigers door werkzaamheden bij Boxtel.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Raymond »

De 3600 rijdt ook niet tussen Den Bosch en Tilburg, dus ook die reizigers moeten met de sprinter. Wel goed dat daar op geanticipeerd wordt, dat is wel eens anders.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

Wat wel raar is dat er een combinatie rijdt met twee zesjes en ook met twee viertjes. Zou zelf dan gekozen hebben voor een viertje met een zesje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Wederom een dodelijke aanrijding op een onbeveiligde overweg, dit keer tussen Leeuwarden en Sneek. Als ik de betreffende overweg (die leidt naar een kampeerboerderij en waarover dus relatief veel 'vreemden' rijden) opzoek op Streetview valt me op dat er niet eens schrikhekken staan :roll:

Afbeelding
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Live verslag van uw razendsnel rennende reporter ter plaatse in de 706639! De 800 is uitgebogen om in Ht op zichzelf te kunnen keren zonder conflict met zichzelf, waardoor een rit Ut-Ht nu volgens de planner 30 minuten duurt en de overstap van 800 naar (70)6600 is verbroken: in 0 minuten van spoor 6a naar 6b.

In de praktijk komt de 800 gewoon op de normale tijd (.01/.31) aan en kan met een stevige draf vanaf de voorste deur de 706600 nog gehaald worden. Zojuist moest wel nog het achterste van de drie Flirtjes platgelegd worden, dus werd de sprintafstand nog iets langer.

Waarom de 800 in Ht niet op de 3900 keert is mij overigens een raadsel. De 3900 keert nu behoorlijk kort op zichzelf (6 minuten) en de kering van de 800 is juist weer overdreven lang (in theorie 24 minuten, in praktijk eerder 26).

Daarnaast is het wel zuur voor de reizigers van Ut naar Rm/Hm en verder, die moeten nu 3x overstappen ipv 0x. Bij eerdere werkzaamheden was dat nog slim opgelost door een IC uit Utrecht en een IC uit Venlo/Limburg beide door te trekken naar Tb en daar op elkaar te laten keren.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

dennistd schreef: za 05 jun 2021, 12:10 valt me op dat er niet eens schrikhekken staan :roll:
Dy stean der sûnt Google der foar it lêst west is wol.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

DDietzen schreef: za 05 jun 2021, 12:17 Live verslag van uw razendsnel rennende reporter ter plaatse in de 706639! De 800 is uitgebogen om in Ht op zichzelf te kunnen keren zonder conflict met zichzelf, waardoor een rit Ut-Ht nu volgens de planner 30 minuten duurt en de overstap van 800 naar (70)6600 is verbroken: in 0 minuten van spoor 6a naar 6b.

In de praktijk komt de 800 gewoon op de normale tijd (.01/.31) aan en kan met een stevige draf vanaf de voorste deur de 706600 nog gehaald worden. Zojuist moest wel nog het achterste van de drie Flirtjes platgelegd worden, dus werd de sprintafstand nog iets langer.

Waarom de 800 in Ht niet op de 3900 keert is mij overigens een raadsel. De 3900 keert nu behoorlijk kort op zichzelf (6 minuten) en de kering van de 800 is juist weer overdreven lang (in theorie 24 minuten, in praktijk eerder 26).

Daarnaast is het wel zuur voor de reizigers van Ut naar Rm/Hm en verder, die moeten nu 3x overstappen ipv 0x. Bij eerdere werkzaamheden was dat nog slim opgelost door een IC uit Utrecht en een IC uit Venlo/Limburg beide door te trekken naar Tb en daar op elkaar te laten keren.
2 van de 3 sporen bij Vught Aansluiting zijn buitendienst, vandaar dat ook de 3600 niet rijdt tussen Den Bosch en Tilburg.
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Mikos schreef: za 05 jun 2021, 12:20
dennistd schreef: za 05 jun 2021, 12:10 valt me op dat er niet eens schrikhekken staan :roll:
Dy stean der sûnt Google der foar it lêst west is wol.
Dat valt nog mee dan...
"Als het echt niet anders kan met een overweginstallatie, dat geldt ook voor Boazum, dan moet het opgelost worden met bellen en slagbomen. We zijn in gesprek met de betrokkenen, gemeente Waadhoeke en de provincie om het project samen te betalen. Die gesprekken zijn bijna afgerond en in het najaar moeten de bomen en bellen er daadwerkelijk komen, al is dat nog afhankelijk van het aanbestedingsproject."
Aldus de woordvoerder van ProRail in juli 2019 na een ongeluk op deze zelfde overweg. Blijkbaar weinig van terecht gekomen
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten