Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Helder, maar als ik met een NS abonnement voor een binnenlandse reis op een niet gereserveerde zitplaats plaats neem, kan men mij de toegang niet ontzeggen :)
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Klopt, dat mogen ze ook niet nee. Al zijn zeker in de ochtend het land uit en in de avond het land in vrijwel alle plekken al uitverkocht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

cassie127 schreef: zo 26 jun 2022, 21:10
Jultar schreef: zo 26 jun 2022, 20:50 Is inderdaad een trucje om te voorkomen dat reizigers de trein voor binnenlandse reizen gebruiken. De stops staan op alleen instappen geloof ik (of iets vergelijkbaars), waardoor ze in de normale reisplannerinfo niet zichtbaar zijn, maar wel in de internationale planners.

Daarnaast zijn er nu afspraken met DB voor deze zomer dat alleen stellen zonder beperkingen aan de Tractie naar Nederland mogen rijden om op deze manier de kans te verkleinen dat treinen stranden en het klimaat goed blijft functioneren. Door deze afspraken moet er bij sommige treinen gewisseld worden van treinstel in Keulen
Mmmmm, apart. Köln Deutz is nou niet even een station waar je makkelijk overstapt. Ik zie wel regelmatig inkortingen yot Düsseldorf en dan moet je verder zelf maar zien hoe je verder komt. Maw, geen vervangend treinstel.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

cassie127 schreef: ma 27 jun 2022, 01:30 Klopt, dat mogen ze ook niet nee. Al zijn zeker in de ochtend het land uit en in de avond het land in vrijwel alle plekken al uitverkocht.
Maar ik neem aan dat dat in Amsterdam nog niet het geval is, toch? Anders kun je Ut en Ah net zo goed overslaan :-)
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

henrivanderweijden schreef: ma 27 jun 2022, 05:37
Mmmmm, apart. Köln Deutz is nou niet even een station waar je makkelijk overstapt. Ik zie wel regelmatig inkortingen yot Düsseldorf en dan moet je verder zelf maar zien hoe je verder komt. Maw, geen vervangend treinstel.
Kunnen ze niet een Vectron die overdag staat te niksen aan een stammetje ICR hangen en daarmee een ICE vervanger rijden? :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Een reis Harderwijk -> Duivendrecht duurt tijdens de ochtendspits 26 minuten korter dan tijdens de rest van de dag of het weekend.
Zou dat een record zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Het verschil is 'slechts' 18 minuten - 9292 stuurt je met de bus naar Lelystad Centrum waar je kunt overstappen op de 2400 :)
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Pim-AllianceB95 schreef: ma 27 jun 2022, 07:51
cassie127 schreef: ma 27 jun 2022, 01:30 Klopt, dat mogen ze ook niet nee. Al zijn zeker in de ochtend het land uit en in de avond het land in vrijwel alle plekken al uitverkocht.
Maar ik neem aan dat dat in Amsterdam nog niet het geval is, toch? Anders kun je Ut en Ah net zo goed overslaan :-)
Hoeso overslaan? Er zijn toch ook reserveringen vanaf Ut en Ah?
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Dat is precies waar Pim-AllianceB95 naar vraagt, inderdaad.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

cassie127 schreef: zo 26 jun 2022, 21:10Overigens staat er bij de stations in Nederland vanaf morgen ook in de internationale reisplanners dat je alleen mag instappen Nederland uit. (of uitstappen Nederland in)
De binnenlandse NS-reisplanner doet nu ook een poging blijkbaar. De ICE's in de 12x-reeks worden niet meer getoond in reisadviezen Amsterdam -> Arnhem. De 22x-ritten staan er nog gewoon in.
ICE 105 mocht je van de reisplanner vandaag alleen gebruiken tussen Amsterdam en Utrecht.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: ma 27 jun 2022, 09:32 Het verschil is 'slechts' 18 minuten - 9292 stuurt je met de bus naar Lelystad Centrum waar je kunt overstappen op de 2400 :)
Dan ga ik voor Nijkerk -> Duivendrecht, een reis die tijdens de ochtendspits 21 minuten korter is dan op overige tijdstippen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Even een nabrander van afgelopen weekend, de 1100 had toen een opvallend snel pad van Breda via Dordrecht naar Rotterdam: slechts 27 minuten rijtijd! Het normale omleidingspad ten behoeve van het onderhoudsrooster in de late avond is 28 minuten dus dit lijkt me wel een recordtijd via Dordrecht.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

De RS32 van Arriva is voor de tweede maal deze week niet beschikbaar in de spits. Breng rijdt vervolgens één GTW voor op Ahp, dus dat werd proppen tot Zv.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Bemined schreef: do 30 jun 2022, 17:10 Even een nabrander van afgelopen weekend, de 1100 had toen een opvallend snel pad van Breda via Dordrecht naar Rotterdam: slechts 27 minuten rijtijd! Het normale omleidingspad ten behoeve van het onderhoudsrooster in de late avond is 28 minuten dus dit lijkt me wel een recordtijd via Dordrecht.
Valt best mee. Als er niks voor je uit rijdt en je gewoon door kan rijden heb je hooguit een minuutje langer nodig dan via de HSL. De laatste trein vanuit Breda naar Rotterdam komt dan vaak ook te vroeg aan in Rotterdam, tenzij het ding achter een goederentrein zit tot de Kijfhoek.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Als je de rijtijdspeling gebruikt om vroeg thuis te zijn ben je uiteraard vroeger. En bij een laatste rit kan dat vaak ook prima, maar in de planning moet die rijtijdspeling natuurlijk wel aanwezig zijn.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Het valt me op dat het vertreklicht op de treinperrons knippert tegenwoordig. Wat is de gedachte hierachter?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Daardoor valt het beter op en kan niet meer per abuis de vertrekprocedure in gang gezet worden als alleen de zon in het vertreklicht reflecteert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Ah ja. Had uiteraard al een idee dat het met zichtbaarheid te maken heeft maar welk idee eeachter was me onbekend. Dank je.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Vanavond extra veel treinen naar Rotterdam vanuit Utrecht? Tot laat in de avond 4x per uur? :shock:
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 1700/11700 in het pad van de 2800 van/naar Rtd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

En dat alles vanwege het omreisadvies voor de werkzaamheden tussen Gouda en Den Haag. Beter dan de boel maar in Utrecht laten keren wat mij betreft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Door gedoe met deelfietsen miste ik de 1119 vanochtend, waarmee mijn reisplanning in de kachel kan.

Anyway, de 1121 had een technisch probleem met de locomotief in Breda dat in slechts 4 minuten werd opgelost en was gewoon op tijd in Eindhoven!

Daar bleek het treinstel van de 13519 naar Venlo kapot, dat moest afgerangeerd worden. Er werd echter een nieuw treinstel uit de tuin gehaald en op spoor 3 neergezet, dat met 10 minuten vertraging alsnog naar Venlo rijdt :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Timon91 »

Vrijdagochtend was het flink lachen bij 's-Hertogenbosch: ik ging met een maat naar Troisvierges in Luxemburg, hij vanuit Woerden en ik vanuit Arnhem. Toen hij in Geldermalsen was en ik in Oss klapte de stroom eraf en reed er niets meer van/naar/via 's-Hertogenbosch. Ik terug naar Nijmegen, hij zou via Tiel naar Nijmegen gaan en dan zouden we vanaf daar samen verder reizen. Echter, toen hij in Tiel stond was de storing opgelost en werd hij weer terug naar Geldermalsen gestuurd om alsnog via 's-Hertogenbosch naar Maastricht te reizen. Omdat hij toch niet via Nijmegen zou gaan was ik al in de stoptrein naar Roermond gestapt, waar ik dan een half uur zou moeten wachten om bij hem in de trein naar Maastricht te stappen. Helaas bleek de storing toch niet voorbij toen hij in Geldermalsen kwam en is hij alsnog via Utrecht naar Nijmegen gegaan voor de stoptrein naar Roermond. Die kwam vervolgens met +2 aan waardoor de overstap op de IC naar Maastricht misliep (waarom zou die ook wachten). Ik was ondertussen al twee uur aan het wachten in Roermond. Vervolgens zijn we met de stoptrein van een paar minuten later naar Maastricht gegaan, maar die komt om xx:49 aan terwijl de stoptrein naar Luik om xx:48 vertrekt. De machinist ging bellen en zei in eerste instantie dat de trein naar België waarschijnlijk zou wachten, maar kwam daar even op terug - de Belgen wilden echt niet wachten. Goed, ook in Maastricht weer een uur wachten, zodat we uiteindelijk met +240 in Troisvierges zijn aangekomen. Het was me het dagje wel :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De AH to Go op station Duivendrecht is tegenwoordig alleen nog maar op werkdagen tussen 7:30 en 15:00 uur geopend. :shock:
Is dat vanwege een personeelstekort?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Volgens mij was die AH to Go al wel langer vrij beperkt open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten