Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Hainje schreef: ma 27 feb 2023, 16:11 Vanuit Eurostar 9126 zag ik dat men tegenwoordig bord C02 op de CTA gebruikt om aan te geven dat je niet mag instappen.
Dat is al een tijdje zo.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Groetjes uit het TVV Eindhoven-Weert. Waar ik eerst in Eindhoven niet wist waar ik moest zijn en wij nu wegrijden uit een tankstation waar wij 5 minuten stilstonden.
zij/haar/hen/hun
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Trein 559 was opgeheven van Rotterdam naar Utrecht vanwege logistieke beperkingen. Op de oorspronkelijke vertrektijd scheurde er een DDZ door Rotterdam Alexander heen, dus zal wel weer een gevalletje missende HC geweest zijn. Extra vervelend op een vrijdag omdat de 2800 niet rijdt, trein 661 zal wel erg vol geweest zijn, had volgens de reisinformatie bijna 3 minuten nodig voor de haltering in Alexander...
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Vandaag meegemaakt dat er wel afgewacht wordt, de 1185 had +21 door wat gerotzooi op de HSL waarna hij tot Boxtel achter de 6485 heeft gereden. Op Ehv hebben de 4485 naar Dn en de 2985 naar Mt mooi gewacht, naar Maastricht was het dan ook de laatste intercity van de dag. Alsnog heel fijn! *O*
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Gisteren: de Intercity van 22:04 vanuit Eindhoven richting Enkhuizen kwam met +4 aan in ‘s-Hertogenbosch (om 22:26) en weg was de aansluitende Intercity naar Zwolle dat best even had kunnen wachten. Nu was het voor een groep reizigers een half uur lang koukleumen. Die aansluiting gaat echt te vaak mis.

In Utrecht kwamen we met +3 aan, namelijk om 22:52. Dat was veel veel mensen hard rennen voor de aansluitende treinen naar Hilversum (22:54) en Leiden (22:55). Natuurlijk was er geen intentie om te wachten, maar heb het tafereel van de trein naar Hilversum kunnen aanschouwen. De hardlopers haalden nog net de deur en hebben vervolgens solidair de deur een minuut open gehouden voor de wat minder hard rennende overstappers, maar desondanks haalde niet iedereen de overstap.

Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.

Verder was de zitplaatskans in 5 van de 7 treinen laag tot niet. Hoezo geen vrijdagdrukte? Lag ook weer aan te kleine treinen, zowel IC’s op de A2 als Sprinters in de 6600 en 6400 die wel wat langer uitgevoerd hadden mogen worden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het lijkt me dat regelingen om aansluitingen over te nemen bedoeld zijn om sluitseinaansluitingen te voorkomen. Daar hoort niet bij tot minimaal. 27 wachten, terwijl je vertrektijd. 24 is. Dat is een onrealistisch verwachtingspatroon mijns inziens.

Op zich wel eens dat Den Bosch een achilleshiel is qua aansluitingen.

En wat betreft de zitplaatskans. Door de bank genomen reizen er beduidend minder reizigers op vrijdag dan op maandag tot en met donderdag, maar als je alle versterkingen eruit snijdt, wordt de rest van de treinen voller.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zelfs voor corona had NS al de neiging, vooral zo rond deze tijd van het jaar, om net wat te enthousiast in de materieelinzet op vrijdag te snijden

En die regelingen om aansluitingen over te nemen... tja, die lijken niet bepaald aangepast op de huidige situatie met minder treinen. Als de volgende trein een kwartier later gaat (of je kunt ook een kwartier eerder weg voor een ruimere overstap) is de noodzaak tot wachten natuurlijk minder dan bij halfuursdiensten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het is niet zo dat de huidige dalfrequenties nieuw zijn, het is vooral dat de dalperiode uitgebreid is. Maar een regeling om aansluitingen over te nemen in de daluren zou ook zonder personeelstekorten wenselijk zijn voor in de avonduren.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind het wel weer netjes dat vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp de 2400 extra rijdt tussen Almere Centrum en Schiphol en dat de 800 extra stopt in Duivendrecht. Tussen Weesp en Schiphol rijden nu de omgeleide 4600 en 5800, de 4300 rijdt daarentegen vandaag niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dionysusnu
Berichten: 481
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dionysusnu »

Gamma schreef: za 04 mar 2023, 12:18 Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.
Het helpt ook niet dat er bij Vg een TSB 80, en bij Gdm een TSB 40 zitten. Zonder die twee zou het pad best redelijk zijn.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

En ten oosten van Rs ligt ook een TSB waar de 3600 ook last van heeft in de richting Zwolle.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Om precies te zijn bij Geffen.De 3600 heeft echter voldoende reserve op de rit naar Zwolle,zodat in Arnhem vaak weer op tijd wordt gereden
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Milco schreef: za 04 mar 2023, 13:32 Je kan zeggen wat je wil, maar ik vind het wel weer netjes dat vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Muiderpoort en Weesp de 2400 extra rijdt tussen Almere Centrum en Schiphol en dat de 800 extra stopt in Duivendrecht. Tussen Weesp en Schiphol rijden nu de omgeleide 4600 en 5800, de 4300 rijdt daarentegen vandaag niet.
Ik heb gisteren een paar hele lange Sprinters gezien tussen Den Haag Centraal en Muiderpoort. Zelfs een SNG11.
Beul van de blindegeleidelijn
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Dionysusnu schreef: za 04 mar 2023, 13:49
Gamma schreef: za 04 mar 2023, 12:18 Ik weet niet of ik zo’n fan ben van die krap ingelegde 2900.
Het helpt ook niet dat er bij Vg een TSB 80, en bij Gdm een TSB 40 zitten. Zonder die twee zou het pad best redelijk zijn.
Die bij Gdm is alleen in zuidelijke richting; richting Utrecht rijdt de trein zijn normale snelheid.
F.k.a. Bollenstad
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Goedemorgen vanuit de 4430 die zojuist vanwege “gladde sporen” zonder stoppen door Hmbv gereden is… :')
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren kwam mijn 1824 met +5 Zwolle binnenrijden. Vertrek was ook met +5, want er werd gewacht op overstappers van de eveneens vertraagde 524.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IIVQ
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Trein 1664 heeft 37mn vast gestaan met een defect aan de remmen thv Keverdijk Aansluiting. We werden zeer professioneel (vaak updates, zakelijk met een vleugje humor en in goed Nederlands en Engels) op de hoogte gehouden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Meltrain schreef: do 09 mar 2023, 17:55 De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.
Ik zie vrijwel dagelijks wel minstens 1 keer een ICNG op station Breda staan. Meestal word dan spoor 2 gebruikt om te keren, soms word van het keerspoor aan de oostkant gebruik gemaakt en van de week stond er ineens eentje op spoor 5 of 6 dat is dan wel weer een zeldzaamheid.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Een primeurtje voor mij: volgens plan rijdt mijn 1742 met ICM-6 van Es tot Ut en krijgt daar zometeen een extra ICM-drietje bijgeplaatst voor het vervolg naar Gvc! Bijplaatsen in Dv (vooral vroeger) of Amf (meer recent) heb ik al eens meegemaakt, maar in Ut is dit de eerste keer. Ben benieuwd of het doorgaat - ik hoop het wel, anders wordt het erg gezellig vanaf Ut - en hoe de reizigers zich zullen verdelen.

Update: het bijplaatsen is doorgegaan. We stonden wel een paar minuten voor rood vlak voor het binnenrijden van Ut; ik zou vermoeden dat men was vergeten dat de rijweg een bezet blok in moest. Het bijgeplaatste stel was erg vol, natuurlijk omdat het al eerder klaar stond. Geheel ongebruikelijk was nu het voorste stel bij vertrek het rustigst, dus ik ben tactisch verhuisd :)
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Michael schreef: vr 10 mar 2023, 11:38
Meltrain schreef: do 09 mar 2023, 17:55 De testritten met ICNG zijn lekker bezig: ik zag er al eentje bij Asdz en een ander op de HSL in Nieuw Vennep.
Ik zie vrijwel dagelijks wel minstens 1 keer een ICNG op station Breda staan. Meestal word dan spoor 2 gebruikt om te keren, soms word van het keerspoor aan de oostkant gebruik gemaakt en van de week stond er ineens eentje op spoor 5 of 6 dat is dan wel weer een zeldzaamheid.
In Breda is het vrij standaard, maar het test- en proefbedrijf komt volgens mij niet standaard in Amsterdam Zuid. Maar ik zag ook berichten over een ICNG richting Deventer dus misschien dat ze ook de andere routes waar ze straks gaan komen aan het verkennen zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Door inzet van de politie rijden er geen treinen tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd is. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jultar »

Verdacht pakketje op Blaak. Bleek loos alarm, treindienst wordt inmiddels weer opgestart.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

ProRail meldt dat er vanwege hevige sneeuwval geen treinen tussen Alphen aan den Rijn en Gouda rijden, volgens NS is het "gewoon" een seinstoring. Wat is het nou...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Maakt dat uit? Resultaat is hetzelfde: de treinen rijden niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten