Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Gek genoeg heeft de NS de eindtijd nu weer teruggezet op morgenavond.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Toch best knap om deze brug te raken. De doorrijhoogte is 4,2 meter - meer dan vier, dus dan moet je al met ontheffing rijden en WEET je dus dat je al of niet te hoog bent. Desondanks hangt de hoogtebalk op Streetview ook al op half zeven... :X

Gelukkig dat het overloopwissel bij Susteren nog niet aan de wegsaneermanie ten prooi is gevallen. Nu is het 'maar' vijfenhalve kilometer lang enkelspoor...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Bemined schreef: ma 18 jul 2022, 14:31 Gek genoeg heeft de NS de eindtijd nu weer teruggezet op morgenavond.
Inmiddels definitief op 5 september.
Ik moet bekennen dat ik de toegevoegde waarde van de 3900 tot Eindhoven niet helemaal begreep, aangezien deze trein in Eindhoven helemaal nergens op aansloot.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Jammer dat ik (vooralsnog) nergens een bericht zie van NS of Arriva, iets in de trant als 'let op, door een defecte spoorbrug rijden er minder treinen', zodat de reiziger alvast is geïnformeerd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Jawel hoor, om 16:21 vandaag is aangekondigd dat de storing tot 5 september duurt en wat de impact is op het treinverkeer: storingsmelding.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

ProRail is voorzichtiger, die noemt nog geen datum en stelt dat er mogelijk eerst een tijdelijk herstel volgt en later een definitief herstel.
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 18 jul 2022, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Alleen voor tijdelijk herstel moet weer toestemming worden aangevraagd aangezien de doorrijhoogte dan nog lager wordt met als eventueel gevolg een nog grotere kans op een nieuwe aanrijding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

hauptbahnhof schreef: ma 18 jul 2022, 12:55 En jij denkt: schijt, ik stap gewoon in? :roll:
Niet echt. Ik zat boven en zag in de onofficiële apps dat de ICE eerder zou komen dan de eerstvolgende intercity, toen ik naar het perron liep kwam hij al aan (want hij wacht de vertrektijden niet af) en tegen de tijd dat ik binnen poolshoogte kon nemen van hoe druk het (niet) was vertrokken we alweer. Ik was niet de enige die instapte en de conducteur die bij dezelfde deur uitstapte heeft ons er ook niet op aangesproken. Ik zou het niet zo snel nog een keer doen, maar in dit geval leek het dus wel te kunnen.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

nvdw schreef: ma 18 jul 2022, 15:10 Toch best knap om deze brug te raken. De doorrijhoogte is 4,2 meter - meer dan vier, dus dan moet je al met ontheffing rijden en WEET je dus dat je al of niet te hoog bent. Desondanks hangt de hoogtebalk op Streetview ook al op half zeven... :X
Ik heb nu ook beeld gevonden van de brug, dat moet toch een flinke klap geweest zijn. :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Oh, is het dat viaduct. Daar zit vlakbij een bedrijf dat tijdelijke eenheden voor bijvoorbeeld festivals verhuurt, kan mij voorstellen dat een onbekende chauffeur die zoiets vervoert al snel tegen de hoogtelimiet oploopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Zou het geen idee zijn om voor een dergelijke brug een boog neer te zetten die iets lager, maar flink sterker is dan de brug zelf? Dan gaat de vrachtwagen eraan voordat er schade aan de brug kan ontstaan.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Geloof me, als je de hoogtebalk raakt, dan merk je dat echt.

Je kunt intussen driehonderdduizend borden, balken en knipperende lichten ophangen, maar sommige mensen zijn onverbeterlijk. Zie ook de The Canopener Bridge in North Carolina.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Het idee is meer dat de vrachtwagen ‘onschadelijk’ wordt gemaakt voordat hij de brug kan raken, dus er gaat ofwel een stukje af, ofwel het ding komt al voor de brug compleet vast te zitten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door nvdw »

Het enige verschil is dat-ie zich dan te barsten rijdt op de balk in plaats van de brug. Beter voor de trein maar alle andere ellende is er dan nog steeds; je zal maar achter zo'n konijn rijden en de afvallende lading of onthoofde trailer voor je knar krijgen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Een vrachtwagen heeft in Sittard op de omleidingsroute het spoorviaduct op de Tunnelstraat aangereden. Het treinverkeer heeft er gelukkig geen last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door UtrechtOV »

Treinen in Zeeland lopen door stremming ook niet lekker. Zou minder rijden tusen Bergen op Zoom en Kruiningen maar als je AV van Goes kijkt, rijdt daar ook amper iets. Alleen een paar treinen naar Vlissingen
tjoektjoek
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door tjoektjoek »

Is voor de Eurostar Breda-Utrecht-Amsterdam een uitwijkroute als er geen werkzaamheden waren geweest?
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Ik vraag me af of de machinisten bekend zijn op de omleidingen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Die van de Thalys wel (voor een deel) in ieder geval; die heb ik meer dan eens voorbij zien komen in Tilburg.
Laatst gewijzigd door PHS op wo 20 jul 2022, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Er zijn al eens Eurostars via Haarlem gereden, en ook via Roosendaal. Via Utrecht vermoed ik niet, aangezien de trein dan andersom komt te staan en tot niet zo lang geleden had je natuurlijk nog een halve trein voor reizigers naar Brussel die dan nog niet zijn security check gehad had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De treinlengtes in de 2418 variëren ook behoorlijk: gisteren reden er 10 bakken VIRM en vandaag maar 4.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Gisteren is er ook een Eurostar via Gouda gereden, maar dat was er eentje richting Amsterdam dus dan maakt het minder uit dat ie andersom aankomt.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Daniel schreef: wo 20 jul 2022, 07:51 Er zijn al eens Eurostars via Haarlem gereden, en ook via Roosendaal. Via Utrecht vermoed ik niet, aangezien de trein dan andersom komt te staan en tot niet zo lang geleden had je natuurlijk nog een halve trein voor reizigers naar Brussel die dan nog niet zijn security check gehad had.
Hoe komt een Eurostar in Amsterdam dan andersom te staan als hij vanaf Breda via Tilburg en Utrecht naar Amsterdam gaat? Hij maakt op die route nergens kop.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Nee, maar hij komt Amsterdam van de andere kant binnen. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het security check gebeuren speelt ook vooral bij vertrek hè, niet bij aankomst. En na aankomst vanaf de Watergraafsmeer maak je dan in Amsterdam Centraal kop alvorens naar Utrecht te kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten