Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TreinenFreak
Berichten: 232
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TreinenFreak »

Het is wel erg voorbarig en ook opmerkelijk dat dit keer niet gekozen is om treinseries gedeeltelijk op te heffen. Nu blijft er een kwartierdienst tussen Elst en Wijchen of Driebergen-Zeist en Breukelen in stand, terwijl dat niet bepaald de drukste trajecten zijn op dit moment. Hopelijk gaat wel het niet rijdende materieel gebruikt worden om bijvoorbeeld de 4900 te verlengen, zodat de combinatie van uitval van treinseries en versoepelingen van de maatregelen het niet te gezellig gaan maken in de treinen. :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

hauptbahnhof schreef: do 27 jan 2022, 20:55Die 5700 kon trouwens niet achterblijven. Minste of geringste en hij rijdt niet.
Die heeft toch gewoon gereden tijdens de vorige afgeschaalde dienstregelingen?
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

TreinenFreak schreef: do 27 jan 2022, 21:33 Hopelijk gaat wel het niet rijdende materieel gebruikt worden om bijvoorbeeld de 4900 te verlengen, zodat de combinatie van uitval van treinseries en versoepelingen van de maatregelen het niet te gezellig gaan maken in de treinen. :lol:
Daar zou ik niet op hopen. Naast het feit dat NS überhaupt niet erg happig lijkt op het verlengen van treinen als een parallelle treindienst wordt uitgedund, zal het verwachte personeelstekort ook de conducteurs treffen, die volgens de bestaande regelgeving toch nodig zijn om een trein langer te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ligt aan de lengte van de trein natuurlijk. Niet persé alle verlengingen vereisen meer conducteurs.

(Dat de 3200 blijft rijden en de 3100 uitvalt pakt trouwens wel wat onhandig uit voor reizigers die nog verder dan hun bestemmingsstation willen reizen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

CamilleKreemers schreef: do 27 jan 2022, 20:16 Waarom stapsgewijs?
Aanpassingen worden door de afdeling die de dienstregeling op dagbasis maakt aangepast. Dit gebeurt dus niet in de bijsturingsfase.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Als de 5700 wordt opgeheven, gaat de 14900 dan de hele dag rijden?
Daniel schreef: do 27 jan 2022, 22:07 (Dat de 3200 blijft rijden en de 3100 uitvalt pakt trouwens wel wat onhandig uit voor reizigers die nog verder dan hun bestemmingsstation willen reizen)
Voor jouw stokpaardje, Veenendaal-De Klomp, is dit toch juist beter?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 726
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Wordt op het treinsamenstellingdiagram op een CTA ook weergegeven als een treinstel niet doorrijdt naar de eindbestemming? Bijvoorbeeld het achterste treinstel op Utrecht Centraal rijdt maar tot Zwolle i.p.v. Leeuwarden of Groningen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: Voor jouw stokpaardje, Veenendaal-De Klomp, is dit toch juist beter?
Nee, want in de vroege ochtend en na 18.30 stopt de 3100 daar. Als die vervalt houdt je alleen de 3000 nog over om er te stoppen en dat levert aansluitingen met 25 minuten overstaptijd op.

Zou de 3200 vervallen en de 3100 er de hele dag gaan stoppen dan scheelt dat maar 5 minuten aan overstaptijd (eigenlijk wordt de aansluiting dan zelfs beter, want hij pakt nu soms vrij krap uit).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Roeland »

Dat ze de 2100 opheffen, vind ik best wel heftig.
Dan kan NS beter de 2100 ook op Hillegom en Voorhout laten stoppen (en dan de haltering op Haarlem en Leiden wat inkorten), en dan de 6300 opheffen. Daarmee had je veel minder reizigers getroffen, en veel meer kwartiersverbindingen in stand gehouden.
Ook de 2800 tussen Rotterdam en Utrecht opheffen, vind ik best wel heftig. Volgens mij zijn de Rotterdamse IC's vanaf Utrecht vaak drukker dan de Haagse IC's?
Bovendien leidt uitdunnen op Utrecht Rotterdam en op Rotterdam - Dordrecht mogelijk ook tot slechte overstappen op Rotterdam CS?
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 1783 met ICM-4 kan écht alleen in een tijd met behoorlijke coronamaatregelen: vandaag is 'ie tenminste tussen Utrecht en Apeldoorn (verder reisde ik niet mee dus kan ik ook niet beoordelen) bijna zitvol. Voor het eerst in maanden dat ik in zo'n drukke trein zit, en dat nota bene rond 23 uur. Zodra de reizigersaantallen in de avond weer iets verder opkrabbelen wordt dat geheid een probleemtrein :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Die late treinen zijn sowieso heel vaak druk. Vooral na voetballen in Amsterdam, maar meestal lijken er meer mensen uit de richting Utrecht te komen, ook al is er niets bijzonders aan de hand.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Pre corona waren de latere treinen ook al druk, gelijk vanuit vertrekpunt Gvc.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

DDietzen schreef: vr 28 jan 2022, 23:10 De 1783 met ICM-4 kan écht alleen in een tijd met behoorlijke coronamaatregelen: vandaag is 'ie tenminste tussen Utrecht en Apeldoorn (verder reisde ik niet mee dus kan ik ook niet beoordelen) bijna zitvol. Voor het eerst in maanden dat ik in zo'n drukke trein zit, en dat nota bene rond 23 uur. Zodra de reizigersaantallen in de avond weer iets verder opkrabbelen wordt dat geheid een probleemtrein :N
Tot eind vorige week was deze trein nog vrij rustig. Maar sinds de horeca weer open is is het verschil goed te merken ja.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

En die rit specifiek is dan logisch, als de kroeg tot 22u open is ga je daarna naar huis. ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

In het Parool vandaag:
Jongens van 12 en 14 bedreigen treinreiziger met nepvuurwapen

Een 12- en een 14-jarige jongen zijn zaterdagavond op Schiphol aangehouden. Ze hadden in een trein een andere passagier bedreigd met, naar later bleek, een imitatievuurwapen, meldt de marechaussee.

Nadat de marechaussee melding kreeg van een mogelijk vuurwapen, werd het tweetal door een speciale eenheid bij station Schiphol opgewacht. “De jongens zijn toen door ons aangehouden,” vertelt een woordvoerder. “Bij het uitstappen hadden ze het vuurwapen onder de trein gegooid. Het bleek om een imitatiewapen te gaan, die erg echt leek.”
Gezellig, met de trein reizen :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Over het algemeen is het reizen met de trein inderdaad erg gezellig. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Vanmiddag vertrokken in Dordrecht de sprinter van 16:02 en 16:12 naar Den Haag Centraal praktisch tegelijkertijd. De treinen reden tot en met Rotterdam Lombardijen praktisch parallel, die van 16:02 over spoor 2 en die van 16:12 afwijkend over spoor 1. Nadat beide treinen tegelijkertijd vertrokken op Lombardijen werd echter de trein van 16:02 afgeremd, mocht die van 16:12 door de wissels naar spoor 2 en dus voorop naar Rotterdam Zuid en verder. Op spoor 2 van Rotterdam Blaak stond deze sprinter naast de IC van 15:35 uit Zeeland, die op spoor 1 binnenkwam met een vertraging van +55. Kortom, enerverend ritje vanmiddag *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lijn 45 »

Op de 15e zal een treinpaar van de Pimpel met een Vectron tot Berlijn rijden.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door CamilleKreemers »

PHS schreef: zo 30 jan 2022, 10:36 In het Parool vandaag:
Jongens van 12 en 14 bedreigen treinreiziger met nepvuurwapen

Een 12- en een 14-jarige jongen zijn zaterdagavond op Schiphol aangehouden. Ze hadden in een trein een andere passagier bedreigd met, naar later bleek, een imitatievuurwapen, meldt de marechaussee.

Nadat de marechaussee melding kreeg van een mogelijk vuurwapen, werd het tweetal door een speciale eenheid bij station Schiphol opgewacht. “De jongens zijn toen door ons aangehouden,” vertelt een woordvoerder. “Bij het uitstappen hadden ze het vuurwapen onder de trein gegooid. Het bleek om een imitatiewapen te gaan, die erg echt leek.”
Gezellig, met de trein reizen :')
Voor straf een rechtzaak.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Sta ik net in de keuken eten te koken en hoor ik plots een heleboel sirenes buiten en krijg vlak daarna een melding van een aanrijding op station Gouda. 1 + 1 = 2 natuurlijk :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Twee aanrijdingen? Tegelijkertijd?
Het zijn barre tijden, maar dit is wel extreem. :N
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Gouda lijkt opgelost, nu ligt Rotterdam plat door een uitslaande brand op het station.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Hebben anderen ook het idee dat in de tweede klas van ICM-III veel meer stoelen de ene kant op staan dan de andere kant?
In de kopbakken lijkt de verhouding ongeveer 40/60 respectievelijk 60/40, maar in de middenbak staan bijna alle stoelen dezelfde kant op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Rond 10:05 kwam een nachttrein met een blauwe nez cassé plus een sleep Euro Express- en enkele andere slaaprijtuigen in gemoedelijk tempo door Apd ri Amf, vlak achter de 242 aan. Voor zover ik vanaf de fiets kon zien, waren alle rijtuigen nagenoeg leeg, er liepen maar enkele mensen aan boord en dat leek op personeel.

De samenstelling deed mij erg denken aan de GreenCityTrip-trein, maar wat spookt die uit in lege staat in Apd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Euro Express zit in Münster/Westfalen. Als de trein naar Nederland komt (standplaats Eindhoven) dan is de meest logische route vanaf Münster via Bad Bentheim, Amersfoort en Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten