Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oh, pardon, dat was de IC naar Maastricht.
De IC naar Maastricht is ingehaald door de IC naar Venlo, daar komt het op neer. Daartussendoor zat dus ook nog de sprinter Arnhem -> Dordrecht.
De IC naar Maastricht is ingehaald door de IC naar Venlo, daar komt het op neer. Daartussendoor zat dus ook nog de sprinter Arnhem -> Dordrecht.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik gok deze:
IC naar Mt komt stipt om .31 binnen op 6a.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In de categorie 'terug van weggeweest': eerder vanavond had ik in de 1500 gewoon controle. De Mikos van dienst gaf aan dat hij mij zag instappen, en of ik uitstaphulp nodig had op Amsterdam Centraal. De aansluitende 3000 had een bedelaar mee aan boord, die in ieder geval tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk in mijn coupe langskwam (NS webcare gaf later antwoord met de vraag of hij er nog was, en dat ik dit beter kon doorgeven via dat 06-nummer...).
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hier in Utrecht was het van de week angstvallig leeg, maar de toonbank enzo stonden er nog wel en ook de logo's hingen er nog geloof ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is dat niet ieder jaar, dat het in de winter vervangen wordt door een Unox-tentje met erwtensoep en rookworst?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die Swirl’s op Rotterdam Centraal is enige maanden geleden gesloten. Er lag een afscheidsbrief op A3-formaat achter de balie maar die was een paar dagen later weer weg, samen met alle logo’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het was er ook nooit kneiterdruk, althans niet op de momenten dat ik langs een vestiging liep. Dus het verbaast mij niets als ze de hele formule gewoon opgedoekt hebben.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De ICI Paris XL is ook weg op Rotterdam Centraal. En de verbouwing van de Broodzaak naar Treck ligt ook al een tijd stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat ze nog Broodzaken naar Treck verbouwen überhaupt... bij de filialen die eerder al omgebouwd waren heb ik zelden tot nooit klanten gezien terwijl de Broodzaak altijd nog wel wat aanloop had (ook pré-Corona).
De Treck op station Amersfoort Centraal lijkt in elk geval nu ook steeds minder vaak open te zijn.
Verbaast me op zich ook niet: het assortiment bij de Treck heb ik nou nooit echt heel aantrekkelijk gevonden.
De Treck op station Amersfoort Centraal lijkt in elk geval nu ook steeds minder vaak open te zijn.
Verbaast me op zich ook niet: het assortiment bij de Treck heb ik nou nooit echt heel aantrekkelijk gevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Bij de Broodzaak/Treck is het misgegaan toen het beheer van NS Stations naar HMS Host overging: de prijzen schoten direct omhoog terwijl de kwaliteit minder geworden is. De Treck deed daar nog een stapje bovenop, tot het niveau dat klanten nu eerder naar de Ap to Go gaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Eindhoven is de ruimte van de Swirl ook al enkele weken geleden ontdaan van zijn logo's, ook hangt de zonnewering helemaal naar beneden aan de bus kant en het meeste meubilair is ook verdwenen (de machines zijn weg maar de toonbank staat er nog wel).
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dus komen ze nu op de moeilijke manier achter dat broodjes verkopen op het station niet een onbeperkte geldmachine is...? Of liep Trek niet door het dalend aantal reizigers vanwege Corona?
Wel jammer dat Swirls weg gaat: was altijd wel fijn op een warme dag.
Wel jammer dat Swirls weg gaat: was altijd wel fijn op een warme dag.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Toch heb ik nog niet het idee dat het plan helemaal is stopgezet, want bijvoorbeeld bij de Broodzaak in Dordrecht zijn sinds kort de bakjes waarin de warme broodjes liggen voorzien van een Treck-logo. Dat was in de zomer nog zeker niet zo.Daniel schreef:Dat ze nog Broodzaken naar Treck verbouwen überhaupt... bij de filialen die eerder al omgebouwd waren heb ik zelden tot nooit klanten gezien terwijl de Broodzaak altijd nog wel wat aanloop had (ook pré-Corona).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Treck liep voor Corona ook al niet.
@Suus: aannemelijk is gewoon de oude voorraad niet meer bijbesteld en nu inmiddels op. Inderdaad was dat in de zomer nog niet zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Klopt, al gebeurde dat de laatste jaren helaas al niet meer.... In Zwolle is Swirls ook al een tijdje weg, dat is nu een voorraad opslag van NS Stations
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- AppleMoose
- Berichten: 6033
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nog duurder en de kwaliteit nog minder? Ik vond de Brooodzaak al behoorlijk duur en de kwaliteit daarvan niet denderend...Z2N schreef: ↑di 22 dec 2020, 17:34 Bij de Broodzaak/Treck is het misgegaan toen het beheer van NS Stations naar HMS Host overging: de prijzen schoten direct omhoog terwijl de kwaliteit minder geworden is. De Treck deed daar nog een stapje bovenop, tot het niveau dat klanten nu eerder naar de Ap to Go gaan.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat Unox tentje is al een paar jaar terug gestopt,niet rendabel genoegcassie127 schreef: ↑di 22 dec 2020, 21:29Klopt, al gebeurde dat de laatste jaren helaas al niet meer.... In Zwolle is Swirls ook al een tijdje weg, dat is nu een voorraad opslag van NS Stations
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo lang kijk ik op het station al niet meer naar de winkels...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Een gepimpt bruin Kaiserbroodje ham voor 4,95, dat door die prijs rustig twee uur ligt. Voor dat geld maak je liever je broodjes vóór vertrek.Ronaldussen schreef: ↑di 22 dec 2020, 22:04 Nog duurder en de kwaliteit nog minder? Ik vond de Brooodzaak al behoorlijk duur en de kwaliteit daarvan niet denderend...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ben meer verbaasd door de begeleidende tekst:
Doet mij denken aan een politieke partij uit een niet zo ver verledenTrots. Rechtdoorzee. Eigenzinnig. Competent. Kordaat. Dit is waar TRECK voor staat!
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen de visbroodjes kunnen toch 'recht door zee' zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die zijn recht uit zee. De vis dan, als het goed is. Niet de broodjes.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De t2214 kwam overpunctueel aan in Dordrecht, maar staat om mij onbekende redenen inmiddels al tien minuten langs het perron te wachten op vertrek.
8:20, dertien minuten na gepland vertrek: de trein is opgeheven, een storing voor een defecte trein Dordrecht - Breda is in de reisplanner verschenen.
8:24: sinds het opheffen van de 2214 zijn slechts vijf reizigers in de 5927 naar Roosendaal ingestapt. Vermoed dat de 2214 voor spek en bonen ging rijden. De 5927 mag overigens niet vertrekken omdat de defecte trein wordt teruggehaald naar Dordrecht (?)
8:20, dertien minuten na gepland vertrek: de trein is opgeheven, een storing voor een defecte trein Dordrecht - Breda is in de reisplanner verschenen.
8:24: sinds het opheffen van de 2214 zijn slechts vijf reizigers in de 5927 naar Roosendaal ingestapt. Vermoed dat de 2214 voor spek en bonen ging rijden. De 5927 mag overigens niet vertrekken omdat de defecte trein wordt teruggehaald naar Dordrecht (?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten