Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Oh, pardon, dat was de IC naar Maastricht.

De IC naar Maastricht is ingehaald door de IC naar Venlo, daar komt het op neer. Daartussendoor zat dus ook nog de sprinter Arnhem -> Dordrecht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik gok deze:
IC naar Mt komt stipt om .31 binnen op 6a.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

In de categorie 'terug van weggeweest': eerder vanavond had ik in de 1500 gewoon controle. De Mikos van dienst gaf aan dat hij mij zag instappen, en of ik uitstaphulp nodig had op Amsterdam Centraal. :pos: De aansluitende 3000 had een bedelaar mee aan boord, die in ieder geval tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk in mijn coupe langskwam (NS webcare gaf later antwoord met de vraag of hij er nog was, en dat ik dit beter kon doorgeven via dat 06-nummer...).
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Niet dat het er in deze tijd van het jaar druk geweest zou zijn, maar de Swirl's op station Ht is ter ziele. Alle signing en alle inrichting zijn weg. Is dat landelijk het geval, of enkel in Ht?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Het zou me niets verbazen als er ook andere locaties dicht zijn, bijvoorbeeld die in Zl. Ik ben donderdag pas weer op Ut, ik weet niet hoe het daar nu is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Hier in Utrecht was het van de week angstvallig leeg, maar de toonbank enzo stonden er nog wel en ook de logo's hingen er nog geloof ik.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Tom024 schreef: di 22 dec 2020, 15:10 Niet dat het er in deze tijd van het jaar druk geweest zou zijn, maar de Swirl's op station Ht is ter ziele. Alle signing en alle inrichting zijn weg. Is dat landelijk het geval, of enkel in Ht?
Is dat niet ieder jaar, dat het in de winter vervangen wordt door een Unox-tentje met erwtensoep en rookworst?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Die Swirl’s op Rotterdam Centraal is enige maanden geleden gesloten. Er lag een afscheidsbrief op A3-formaat achter de balie maar die was een paar dagen later weer weg, samen met alle logo’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Het was er ook nooit kneiterdruk, althans niet op de momenten dat ik langs een vestiging liep. Dus het verbaast mij niets als ze de hele formule gewoon opgedoekt hebben.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De ICI Paris XL is ook weg op Rotterdam Centraal. En de verbouwing van de Broodzaak naar Treck ligt ook al een tijd stil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat ze nog Broodzaken naar Treck verbouwen überhaupt... bij de filialen die eerder al omgebouwd waren heb ik zelden tot nooit klanten gezien terwijl de Broodzaak altijd nog wel wat aanloop had (ook pré-Corona).
De Treck op station Amersfoort Centraal lijkt in elk geval nu ook steeds minder vaak open te zijn.

Verbaast me op zich ook niet: het assortiment bij de Treck heb ik nou nooit echt heel aantrekkelijk gevonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Bij de Broodzaak/Treck is het misgegaan toen het beheer van NS Stations naar HMS Host overging: de prijzen schoten direct omhoog terwijl de kwaliteit minder geworden is. De Treck deed daar nog een stapje bovenop, tot het niveau dat klanten nu eerder naar de Ap to Go gaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
RnBn
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RnBn »

In Eindhoven is de ruimte van de Swirl ook al enkele weken geleden ontdaan van zijn logo's, ook hangt de zonnewering helemaal naar beneden aan de bus kant en het meeste meubilair is ook verdwenen (de machines zijn weg maar de toonbank staat er nog wel).
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Dus komen ze nu op de moeilijke manier achter dat broodjes verkopen op het station niet een onbeperkte geldmachine is...? Of liep Trek niet door het dalend aantal reizigers vanwege Corona?

Wel jammer dat Swirls weg gaat: was altijd wel fijn op een warme dag.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Dat ze nog Broodzaken naar Treck verbouwen überhaupt... bij de filialen die eerder al omgebouwd waren heb ik zelden tot nooit klanten gezien terwijl de Broodzaak altijd nog wel wat aanloop had (ook pré-Corona).
Toch heb ik nog niet het idee dat het plan helemaal is stopgezet, want bijvoorbeeld bij de Broodzaak in Dordrecht zijn sinds kort de bakjes waarin de warme broodjes liggen voorzien van een Treck-logo. Dat was in de zomer nog zeker niet zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

VIRM schreef: di 22 dec 2020, 20:43 Dus komen ze nu op de moeilijke manier achter dat broodjes verkopen op het station niet een onbeperkte geldmachine is...? Of liep Trek niet door het dalend aantal reizigers vanwege Corona?
Treck liep voor Corona ook al niet.

@Suus: aannemelijk is gewoon de oude voorraad niet meer bijbesteld en nu inmiddels op. Inderdaad was dat in de zomer nog niet zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef: di 22 dec 2020, 15:39
Tom024 schreef: di 22 dec 2020, 15:10 Niet dat het er in deze tijd van het jaar druk geweest zou zijn, maar de Swirl's op station Ht is ter ziele. Alle signing en alle inrichting zijn weg. Is dat landelijk het geval, of enkel in Ht?
Is dat niet ieder jaar, dat het in de winter vervangen wordt door een Unox-tentje met erwtensoep en rookworst?
Klopt, al gebeurde dat de laatste jaren helaas al niet meer.... In Zwolle is Swirls ook al een tijdje weg, dat is nu een voorraad opslag van NS Stations
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Z2N schreef: di 22 dec 2020, 17:34 Bij de Broodzaak/Treck is het misgegaan toen het beheer van NS Stations naar HMS Host overging: de prijzen schoten direct omhoog terwijl de kwaliteit minder geworden is. De Treck deed daar nog een stapje bovenop, tot het niveau dat klanten nu eerder naar de Ap to Go gaan.
Nog duurder en de kwaliteit nog minder? Ik vond de Brooodzaak al behoorlijk duur en de kwaliteit daarvan niet denderend...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
RobertT
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

cassie127 schreef: di 22 dec 2020, 21:29
Mikos schreef: di 22 dec 2020, 15:39
Tom024 schreef: di 22 dec 2020, 15:10 Niet dat het er in deze tijd van het jaar druk geweest zou zijn, maar de Swirl's op station Ht is ter ziele. Alle signing en alle inrichting zijn weg. Is dat landelijk het geval, of enkel in Ht?
Is dat niet ieder jaar, dat het in de winter vervangen wordt door een Unox-tentje met erwtensoep en rookworst?
Klopt, al gebeurde dat de laatste jaren helaas al niet meer.... In Zwolle is Swirls ook al een tijdje weg, dat is nu een voorraad opslag van NS Stations
Dat Unox tentje is al een paar jaar terug gestopt,niet rendabel genoeg
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Zo lang kijk ik op het station al niet meer naar de winkels... :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Ronaldussen schreef: di 22 dec 2020, 22:04 Nog duurder en de kwaliteit nog minder? Ik vond de Brooodzaak al behoorlijk duur en de kwaliteit daarvan niet denderend...
Een gepimpt bruin Kaiserbroodje ham voor 4,95, dat door die prijs rustig twee uur ligt. Voor dat geld maak je liever je broodjes vóór vertrek. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ik ben meer verbaasd door de begeleidende tekst:
Trots. Rechtdoorzee. Eigenzinnig. Competent. Kordaat. Dit is waar TRECK voor staat!
Doet mij denken aan een politieke partij uit een niet zo ver verleden :')
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Alleen de visbroodjes kunnen toch 'recht door zee' zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10581
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Die zijn recht uit zee. De vis dan, als het goed is. Niet de broodjes.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De t2214 kwam overpunctueel aan in Dordrecht, maar staat om mij onbekende redenen inmiddels al tien minuten langs het perron te wachten op vertrek.

8:20, dertien minuten na gepland vertrek: de trein is opgeheven, een storing voor een defecte trein Dordrecht - Breda is in de reisplanner verschenen.

8:24: sinds het opheffen van de 2214 zijn slechts vijf reizigers in de 5927 naar Roosendaal ingestapt. Vermoed dat de 2214 voor spek en bonen ging rijden. De 5927 mag overigens niet vertrekken omdat de defecte trein wordt teruggehaald naar Dordrecht (?)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten