Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door teun »

Nou ja meer een tramserie toch… (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dat de 1100 door een defecte bovenleiding niet tussen Gvc en Rtd rijdt, is te begrijpen. Maar waarom rijdt hij op het resterende traject maar een keer per uur? :s

Door deze storing rijden alle treinen op station Delft via spoor 2.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Trein 6640 heeft vanmiddag even stilgestaan voor de Moerdijkbrug met een storing. Van de vijf keer die ik inmiddels in een defecte trein heb gezeten (in een kleine drie jaar welteverstaan), was deze storing wel het snelst opgelost, want met een harde reset die ongeveer vijf minuten duurde reed de FLIRT weer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
omaylie
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

Ik word langzamerhand een beetje moe van de livestreams van de verbouwing van station Delft. Eerst zaten er beide streams een streamlock, daarna was er wel beeld maar dan met 30 minuten vertraging. Nu is er dus alweer een streamlock op beide streams :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Op spoor 2 van station Delft staat een kapotte SNG. Alle treinen rijden dus via spoor 1.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rooddolfijn
Berichten: 769
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Volgens OVinfo rijdt er ICM in de 6972 :shock:. Gelukkig heeft de 6900 een paar (lange) stationnementen, anders heeft de trein straks +10.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
IIVQ
Berichten: 888
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

April064 schreef: ma 19 sep 2022, 10:37
VIRM schreef: ma 19 sep 2022, 08:47 De 3325 van vanochtend startte wegens inzet van hulpdiensten tussen Zaandam en Purmerend in Zaandam. De trein kwam vanuit de richting Amsterdam binnen (op de schermen binnen stond dat Zaandam het eindpunt was), en vertrok met +3 als 303325 naar Den Haag Centraal. Het was vrij rustig (doorgaans is hij in Zaandam zitvol of meer dan zitvol), dus goed te zien hoe goed deze trein door reizigers uit Hoorn en Purmerend worden gebruikt.
Is wel logisch, de 3300 is namelijk de enige treinserie die in Purmerend stopt, en Purmerend is nog een relatief grote plaats.
En ook de enige treinserie die Hn en Zd verbindt, de 2900/3900 stopt pas weer in Ass.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Suus schreef: di 20 sep 2022, 13:03 Het aantal rechtstreekse reismogelijkheden tussen Dt/Gv en Shl/Asdz is van 4x/uur naar 0x/uur gedaald. Om de extra reistijd te beperken nemen reizigers de 2200 en dan de 700/1800 en daar passen reizigers niet meer in. Dan kan je een sprinter nemen, maar geen van de sprinters in Leiden Centraal gaat naar Amsterdam Zuid.

https://www.rover.nl/nieuws/44-drukte-i ... -en-zwolle
2400 keert (pas) op 3 oktober weer terug.
700/1800 worden omgelegd via Amf (en daar ongetwijfeld doorkoppeld aan een andere trein, waarschijnlijk de 1500 of 2000).
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Beetje gehannes op Hfd het laatste half uur: allemaal vertragingen van +/- 5 minuten. Rond 17:30 vertrokken er twee stellen SNG van spoor 3 die volgens mij om 17:05 hadden moeten vertrekken. Maar weet niet of dat de oorzaak is van het gehannes, nu om 17:45 nog steeds allemaal treinen met vertraging. Op vertrektijd van de 5765 kwamen er bijvoorbeeld leeg ICM stellen over spoor 4. 5765 nu met +7 en zo zijn er dus meer.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef: do 22 sep 2022, 15:01
Suus schreef: di 20 sep 2022, 13:03 Het aantal rechtstreekse reismogelijkheden tussen Dt/Gv en Shl/Asdz is van 4x/uur naar 0x/uur gedaald. Om de extra reistijd te beperken nemen reizigers de 2200 en dan de 700/1800 en daar passen reizigers niet meer in. Dan kan je een sprinter nemen, maar geen van de sprinters in Leiden Centraal gaat naar Amsterdam Zuid.

https://www.rover.nl/nieuws/44-drukte-i ... -en-zwolle
2400 keert (pas) op 3 oktober weer terug.
700/1800 worden omgelegd via Amf (en daar ongetwijfeld doorkoppeld aan een andere trein, waarschijnlijk de 1500 of 2000).
Wel jammer dat het zo lang moet duren. -0- Je zou toch zeggen dat de 2400 aanstaande maandag al weer zou moeten kunnen rijden? Ik zie oprecht geen belemmeringen.

Maar blijft er wel een IC Den Haag Centraal - Lelystad rijden als de 700 en 1800 via Amersfoort gaan rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Als de 700/1800 omgeleid wordt bij geplande werkzaamheden gaan ze meestal door als 1500 naar Amsterdam Centraal omdat deze aansluit op het pad vanuit Zwolle en dan zou de 700/1800 gewoon naar Lelystad blijven rijden. Als extra trein van Amersfoort naar Amsterdam Zuid is lastig in te passen, baanvak is daar te druk voor (1500 zit klem tussen de 5700 en 4900).
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Betekent het doortrekken van de 700/1800 dat de 15600 wordt geschrapt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Die was al geschrapt sinds 5 september bij mijn weten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Nee, de 15600 rijdt gewoon momenteel. Valt soms wel op vrijdag uit zo te zien, maar morgen wordt wel gereden.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Uitgaande van dat de 700/1800 op hun normale tijd uit Zwolle vertrekken richting Amersfoort (dus 3 minuten voor de 500/600) zitten deze de 15600 zo snel gezien niet in de weg. De IC paden moeten alleen iets uitgebogen worden bij Avat omdat ze anders te dicht op het goederenpad zitten, maar daar hebben ze voldoende voorsprong tot de 15600 opgebouwd dat deze daar geen last meer van heeft.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Rover heeft het jammer genoeg over pendeltreinen. https://twitter.com/ROVER_online/status ... 8185382912 :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Benieuwd waar ze die willen keren dan in Amersfoort. Gedurende de kering van zo'n pendeltrein komt over spoor 1 en 7 een doorgaande 15800 langs, stopt op spoor 2 en 6 de 500 / 600, staat op 4a de 2000 en op 5a de 1500.
Je hebt dan nog 5b over (wel een eind lopen als je moet overstappen), maar daar staat in de spits dan ook nog de 15600. En 4b is voor de 31400 in gebruik.

Volgens mij moet je dat ding wel doorkoppelen dus om het te laten passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Tja, ook in Zwolle zijn alle sporen gedurende de knoop ook vol (waarom de 4600 dus niet meer paste sinds eind 2016).
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Daniel schreef: do 22 sep 2022, 21:43 Benieuwd waar ze die willen keren dan in Amersfoort.
Op het opstelterrein?

Overigens zie ik de meerwaarde van pendeltreinen niet in. Dat snappen ze bij de NS ook wel. Dit bericht over pendeltreinen komt bovendien van Rover, dus ik neem het met een korreltje zout.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het lijkt mij dat elke trein die niet in op de normale tijd van de 700/1800 uit Zwolle vertrekt nauwelijks tot geen reizigers zal trekken aangezien die dan allemaal al overgestapt zijn op de 500/600.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Vandaag het rondje Breda - Rotterdam - Groningen - Eemshaven - Groningen - Enschede - Gronau - Zutphen - Breda gemaakt. Nu heb ik 100% van het Nederlandse Spoorwegennet in de reguliere dienstregeling gehad. Ook ben ik geen enkele keer gecontroleerd vandaag. :')
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Plutona »

Vandaag rijden er geen treinen tussen Susteren en Sittard. Nu is het merkwaardige geval dat de Arriva-stoptreinen alleen Maastricht - Sittard rijden en de NS-Intercity's in Susteren én in Echt halteren. Is dit vaker voorgekomen? Bij mijn weten is het zeer ongewoon dat ter vervanging van de ene vervoerder, de andere vervoerder wordt ingezet om nog in de dienstregeling te voorzien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ja, dit is vrij ongebruikelijk, maar het is ook redelijk ongebruikelijk dat NS en een andere vervoerder een parallelle treindienst verzorgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Iets wat men nu dus ook daadwerkelijk doet, want Arriva-bussen rijden naar de dus genoemde NS-treinen Stn-Ec-Rm.
https://treinposities.nl/vertrektijden/echt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten