Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zo fijn toch, dat je weet dat bepaalde mensen gegarandeerd overschakelen van standje 'boos' naar standje 'WOEDEND!!1!'. Dat toont maar aan dat op een dag dat het OV niet goed gaat, er toch dingen zijn waar je op kan rekenen.
Geheid ook dat er dalijk weer klachten komen dat het zo lang duurde voor er bussen waren...
Terwijl natuurlijk een deel van alle bussen nog geschorst staat door corona en weinig tourwerk
Alargule schreef:NOU, DAN ZAL RIKUS WEL WEER HEEL BOOS ZIJN OVER DEZE KLAP IN HET GEZICHT VAN DE REIZIGER!1!
Brevet van onvermogen. Volstrekt onaanvaardbaar. Honderdduizenden reizigers in de brandende zon op perrons.
Zomaar wat teksten die ik nu op de site lees.
"Onduidelijk is, hoe voor deze passagiers gaat worden gezorgd. Krijgen zij koele dranken? Worden zij op de hoogte gehouden van prognoses?"
Als je reizigers consequent blijft afschilderen als nooddruftige schapen die bij de minste of geringste tegenslag ach-en-weeklagend in de foetushouding schieten, dan gaat het op den duur wel een self fulfilling prophecy worden inderdaad.
Ik verbaas me er wel over dat er (wederom) geen backup-systeem is blijkbaar. Hetzelfde dus als bij de stroomstoring aantal jaren geleden en ook bij 112-storing tijdje terug. Afhankelijk van maar 1 systeem. Dat zou toch eigenlijk niet meer moeten.
erka schreef: ↑ma 31 mei 2021, 15:45
Ik verbaas me er wel over dat er (wederom) geen backup-systeem is blijkbaar. Hetzelfde dus als bij de stroomstoring aantal jaren geleden en ook bij 112-storing tijdje terug. Afhankelijk van maar 1 systeem. Dat zou toch eigenlijk niet meer moeten.
Wat stel je precies voor? Alle machinisten twee telefoons mee? Bovenleiding dubbel uitvoeren? Of maar meteen een compleet reservespoornet? En laat je vooral niet hinderen door beuzelarijen als kosten of uitvoerbaarheid, zou ik zeggen.
Laatst gewijzigd door trolly op ma 31 mei 2021, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanwaar die merkwaardige, bijna agressieve reacties? Ik vraag me gewoon af waarom er geen backup is of een noodsysteem. Is toch geen rare vraag zeg...
Ik heb het antwoord ook al, een backup valt blijkbaar ook uit bij deze storing. Is dat ook weer helder.
erka schreef: ↑ma 31 mei 2021, 15:58
Vanwaar die merkwaardige, bijna agressieve reacties? Ik vraag me gewoon af waarom er geen backup is of een noodsysteem. Is toch geen rare vraag zeg...
Ik heb het antwoord ook al, een backup valt blijkbaar ook uit bij deze storing. Is dat ook weer helder.
Daarom dus. Het is een voorspelbaar patroon op sociale media - zie mijn toespeling op Spithorst die ik al maakte vóór de tirade op zijn site verscheen: mensen die weer van alles gaan lopen roepen over hoe er bij de treinen alleen maar kneuzen werken die nog nooit aan een backupsysteem hebben gedacht, zonder zich eerst in de materie te verdiepen. Eerst springen en dan pas checken of je het touw om je middel hebt geknoopt...
Ja, ja, ja, ik ben er al. En zodra Mikos het station binnenkomt is de storing verholpen, dus ook wij rijden. Lichtelijk te laat omdat andere treinen niet dezelfde kwaliteit Mikos hebben, maar vooruit.
Het plan is nu elk half uur een IC en een Sprinter waar dat kan tot ongeveer 19 uur. De rest van de dag geen 1000, 1900, 2000, 2100, 2400, 2800 en 5000.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Ik had dan wel mazzel; ik kwam op Rotterdam Alexander aan om iets voor 5'en en om 17:05 kwam de 4058 keurig op tijd aanrijden en de SLT10 was niet veel voller als anders. Niks te klagen dus
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik vind het interessant dat de Volkskrant een artikel heeft waarin wordt gevraagd waar het gisteren mis ging. Ja, in dat hele artikel kun je natuurlijk nog geen antwoord geven op die vraag...
Ardan schreef: ↑zo 30 mei 2021, 19:17
Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat
Tussen Almere/Amersfoort en Zwolle heb ik doorgaans een dubbel stel. Maar ik merk ook dat het de laatste tijd drukker wordt.
Ardan schreef: ↑zo 30 mei 2021, 19:17
Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat
Wellicht moet men van de IJssellijn weer de Schrootlijn maken. Door de 3600 met het stilstaande SGM te rijden, speel je toch aardig wat VIRM vrij.
Hoe zit het eigenlijk met de terugkeer van ETMET op Ehv-Ut? Hier rijdt men nog steeds met een scheve 10/20-interval.
Ardan schreef: ↑zo 30 mei 2021, 19:17
Is er al iets bekend over de terugkeer van het DDZ? Ik kan niet wachten tot ze weer terug zijn. Al die losse stampvolle ICM'metjes op de NoordOost ben ik behoorlijk zat
Wellicht moet men van de IJssellijn weer de Schrootlijn maken. Door de 3600 met het stilstaande SGM te rijden, speel je toch aardig wat VIRM vrij.
1 omloop met de hondekop van de stichting Hondekop plus het tweetje van het spoorwegmuseum,en 1 omloop met de 3 plan V's die er nog zijn.
Heb je al 2 VIRM's vrij