Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is wel erg voorbarig en ook opmerkelijk dat dit keer niet gekozen is om treinseries gedeeltelijk op te heffen. Nu blijft er een kwartierdienst tussen Elst en Wijchen of Driebergen-Zeist en Breukelen in stand, terwijl dat niet bepaald de drukste trajecten zijn op dit moment. Hopelijk gaat wel het niet rijdende materieel gebruikt worden om bijvoorbeeld de 4900 te verlengen, zodat de combinatie van uitval van treinseries en versoepelingen van de maatregelen het niet te gezellig gaan maken in de treinen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die heeft toch gewoon gereden tijdens de vorige afgeschaalde dienstregelingen?hauptbahnhof schreef: ↑do 27 jan 2022, 20:55Die 5700 kon trouwens niet achterblijven. Minste of geringste en hij rijdt niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar zou ik niet op hopen. Naast het feit dat NS überhaupt niet erg happig lijkt op het verlengen van treinen als een parallelle treindienst wordt uitgedund, zal het verwachte personeelstekort ook de conducteurs treffen, die volgens de bestaande regelgeving toch nodig zijn om een trein langer te maken.TreinenFreak schreef: ↑do 27 jan 2022, 21:33 Hopelijk gaat wel het niet rijdende materieel gebruikt worden om bijvoorbeeld de 4900 te verlengen, zodat de combinatie van uitval van treinseries en versoepelingen van de maatregelen het niet te gezellig gaan maken in de treinen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ligt aan de lengte van de trein natuurlijk. Niet persé alle verlengingen vereisen meer conducteurs.
(Dat de 3200 blijft rijden en de 3100 uitvalt pakt trouwens wel wat onhandig uit voor reizigers die nog verder dan hun bestemmingsstation willen reizen)
(Dat de 3200 blijft rijden en de 3100 uitvalt pakt trouwens wel wat onhandig uit voor reizigers die nog verder dan hun bestemmingsstation willen reizen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Aanpassingen worden door de afdeling die de dienstregeling op dagbasis maakt aangepast. Dit gebeurt dus niet in de bijsturingsfase.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als de 5700 wordt opgeheven, gaat de 14900 dan de hele dag rijden?
Voor jouw stokpaardje, Veenendaal-De Klomp, is dit toch juist beter?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 785
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wordt op het treinsamenstellingdiagram op een CTA ook weergegeven als een treinstel niet doorrijdt naar de eindbestemming? Bijvoorbeeld het achterste treinstel op Utrecht Centraal rijdt maar tot Zwolle i.p.v. Leeuwarden of Groningen.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nee, want in de vroege ochtend en na 18.30 stopt de 3100 daar. Als die vervalt houdt je alleen de 3000 nog over om er te stoppen en dat levert aansluitingen met 25 minuten overstaptijd op.Meltrain schreef: Voor jouw stokpaardje, Veenendaal-De Klomp, is dit toch juist beter?
Zou de 3200 vervallen en de 3100 er de hele dag gaan stoppen dan scheelt dat maar 5 minuten aan overstaptijd (eigenlijk wordt de aansluiting dan zelfs beter, want hij pakt nu soms vrij krap uit).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat ze de 2100 opheffen, vind ik best wel heftig.
Dan kan NS beter de 2100 ook op Hillegom en Voorhout laten stoppen (en dan de haltering op Haarlem en Leiden wat inkorten), en dan de 6300 opheffen. Daarmee had je veel minder reizigers getroffen, en veel meer kwartiersverbindingen in stand gehouden.
Ook de 2800 tussen Rotterdam en Utrecht opheffen, vind ik best wel heftig. Volgens mij zijn de Rotterdamse IC's vanaf Utrecht vaak drukker dan de Haagse IC's?
Bovendien leidt uitdunnen op Utrecht Rotterdam en op Rotterdam - Dordrecht mogelijk ook tot slechte overstappen op Rotterdam CS?
Dan kan NS beter de 2100 ook op Hillegom en Voorhout laten stoppen (en dan de haltering op Haarlem en Leiden wat inkorten), en dan de 6300 opheffen. Daarmee had je veel minder reizigers getroffen, en veel meer kwartiersverbindingen in stand gehouden.
Ook de 2800 tussen Rotterdam en Utrecht opheffen, vind ik best wel heftig. Volgens mij zijn de Rotterdamse IC's vanaf Utrecht vaak drukker dan de Haagse IC's?
Bovendien leidt uitdunnen op Utrecht Rotterdam en op Rotterdam - Dordrecht mogelijk ook tot slechte overstappen op Rotterdam CS?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 1783 met ICM-4 kan écht alleen in een tijd met behoorlijke coronamaatregelen: vandaag is 'ie tenminste tussen Utrecht en Apeldoorn (verder reisde ik niet mee dus kan ik ook niet beoordelen) bijna zitvol. Voor het eerst in maanden dat ik in zo'n drukke trein zit, en dat nota bene rond 23 uur. Zodra de reizigersaantallen in de avond weer iets verder opkrabbelen wordt dat geheid een probleemtrein
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die late treinen zijn sowieso heel vaak druk. Vooral na voetballen in Amsterdam, maar meestal lijken er meer mensen uit de richting Utrecht te komen, ook al is er niets bijzonders aan de hand.
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Pre corona waren de latere treinen ook al druk, gelijk vanuit vertrekpunt Gvc.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tot eind vorige week was deze trein nog vrij rustig. Maar sinds de horeca weer open is is het verschil goed te merken ja.DDietzen schreef: ↑vr 28 jan 2022, 23:10 De 1783 met ICM-4 kan écht alleen in een tijd met behoorlijke coronamaatregelen: vandaag is 'ie tenminste tussen Utrecht en Apeldoorn (verder reisde ik niet mee dus kan ik ook niet beoordelen) bijna zitvol. Voor het eerst in maanden dat ik in zo'n drukke trein zit, en dat nota bene rond 23 uur. Zodra de reizigersaantallen in de avond weer iets verder opkrabbelen wordt dat geheid een probleemtrein
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En die rit specifiek is dan logisch, als de kroeg tot 22u open is ga je daarna naar huis.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In het Parool vandaag:
Gezellig, met de trein reizenJongens van 12 en 14 bedreigen treinreiziger met nepvuurwapen
Een 12- en een 14-jarige jongen zijn zaterdagavond op Schiphol aangehouden. Ze hadden in een trein een andere passagier bedreigd met, naar later bleek, een imitatievuurwapen, meldt de marechaussee.
Nadat de marechaussee melding kreeg van een mogelijk vuurwapen, werd het tweetal door een speciale eenheid bij station Schiphol opgewacht. “De jongens zijn toen door ons aangehouden,” vertelt een woordvoerder. “Bij het uitstappen hadden ze het vuurwapen onder de trein gegooid. Het bleek om een imitatiewapen te gaan, die erg echt leek.”
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Over het algemeen is het reizen met de trein inderdaad erg gezellig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag vertrokken in Dordrecht de sprinter van 16:02 en 16:12 naar Den Haag Centraal praktisch tegelijkertijd. De treinen reden tot en met Rotterdam Lombardijen praktisch parallel, die van 16:02 over spoor 2 en die van 16:12 afwijkend over spoor 1. Nadat beide treinen tegelijkertijd vertrokken op Lombardijen werd echter de trein van 16:02 afgeremd, mocht die van 16:12 door de wissels naar spoor 2 en dus voorop naar Rotterdam Zuid en verder. Op spoor 2 van Rotterdam Blaak stond deze sprinter naast de IC van 15:35 uit Zeeland, die op spoor 1 binnenkwam met een vertraging van +55. Kortom, enerverend ritje vanmiddag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de 15e zal een treinpaar van de Pimpel met een Vectron tot Berlijn rijden.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Voor straf een rechtzaak.PHS schreef: ↑zo 30 jan 2022, 10:36 In het Parool vandaag:
Gezellig, met de trein reizenJongens van 12 en 14 bedreigen treinreiziger met nepvuurwapen
Een 12- en een 14-jarige jongen zijn zaterdagavond op Schiphol aangehouden. Ze hadden in een trein een andere passagier bedreigd met, naar later bleek, een imitatievuurwapen, meldt de marechaussee.
Nadat de marechaussee melding kreeg van een mogelijk vuurwapen, werd het tweetal door een speciale eenheid bij station Schiphol opgewacht. “De jongens zijn toen door ons aangehouden,” vertelt een woordvoerder. “Bij het uitstappen hadden ze het vuurwapen onder de trein gegooid. Het bleek om een imitatiewapen te gaan, die erg echt leek.”
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sta ik net in de keuken eten te koken en hoor ik plots een heleboel sirenes buiten en krijg vlak daarna een melding van een aanrijding op station Gouda. 1 + 1 = 2 natuurlijk
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Twee aanrijdingen? Tegelijkertijd?
Het zijn barre tijden, maar dit is wel extreem.
Het zijn barre tijden, maar dit is wel extreem.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gouda lijkt opgelost, nu ligt Rotterdam plat door een uitslaande brand op het station.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hebben anderen ook het idee dat in de tweede klas van ICM-III veel meer stoelen de ene kant op staan dan de andere kant?
In de kopbakken lijkt de verhouding ongeveer 40/60 respectievelijk 60/40, maar in de middenbak staan bijna alle stoelen dezelfde kant op.
In de kopbakken lijkt de verhouding ongeveer 40/60 respectievelijk 60/40, maar in de middenbak staan bijna alle stoelen dezelfde kant op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Rond 10:05 kwam een nachttrein met een blauwe nez cassé plus een sleep Euro Express- en enkele andere slaaprijtuigen in gemoedelijk tempo door Apd ri Amf, vlak achter de 242 aan. Voor zover ik vanaf de fiets kon zien, waren alle rijtuigen nagenoeg leeg, er liepen maar enkele mensen aan boord en dat leek op personeel.
De samenstelling deed mij erg denken aan de GreenCityTrip-trein, maar wat spookt die uit in lege staat in Apd?
De samenstelling deed mij erg denken aan de GreenCityTrip-trein, maar wat spookt die uit in lege staat in Apd?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Euro Express zit in Münster/Westfalen. Als de trein naar Nederland komt (standplaats Eindhoven) dan is de meest logische route vanaf Münster via Bad Bentheim, Amersfoort en Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten