Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Vrijwel geen treinen van en naar Utrecht Centraal vanwege een stroomstoring. NS.

Dat is ook niet voor eerst...
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door quakkerillo »

Commendatore schreef: zo 13 nov 2022, 20:09 Bij deze wil ik even iedereen waarschuwen voor de wasbak in het toilet op het eilandperron van station Sittard: de afvoer loopt niet door en dat is geen goede combinatie met de Dyson Airblade-kraan ter plaatse. Ik zie eruit alsof ik gedouched heb met kleren aan. :')
Als dat gisteren ook al was, dan was dat heel gezellig. Ik stond rond 11:00 daar vast vanwege een hert op het spoor, en er was een wachtrij van bijna 20 man voor dat ene toilet van alle gestrande reizigers... En het duurde nog een uur voor de eerste trein kon vertrekken, dus dan hebben velen een douche gehad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het lijkt wel een algemene bijwerking van toiletten met die kranen. Ik heb het zelf ook een keer in Deventer gehad, al kon ik de douche zelf nog ontlopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

PHS schreef: zo 13 nov 2022, 20:20Vrijwel geen treinen van en naar Utrecht Centraal vanwege een stroomstoring. NS.
Ik was er rond 21.45 en merkte er niks van.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

De boel reed weer vanaf negen uur, dus dat kan kloppen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

quakkerillo schreef: zo 13 nov 2022, 20:47
Commendatore schreef: zo 13 nov 2022, 20:09 Bij deze wil ik even iedereen waarschuwen voor de wasbak in het toilet op het eilandperron van station Sittard: de afvoer loopt niet door en dat is geen goede combinatie met de Dyson Airblade-kraan ter plaatse. Ik zie eruit alsof ik gedouched heb met kleren aan. :')
Als dat gisteren ook al was, dan was dat heel gezellig. Ik stond rond 11:00 daar vast vanwege een hert op het spoor, en er was een wachtrij van bijna 20 man voor dat ene toilet van alle gestrande reizigers... En het duurde nog een uur voor de eerste trein kon vertrekken, dus dan hebben velen een douche gehad.
Nou ja, het heeft dan één voordeel: je kunt heel goed zien wie braaf de handen wast en wie niet. :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik weet niet of ik moet lachen of janken om de reizigersspreiding die ik net zag op de Oude Lijn. De 11659, verzorgd met DDZ 4+6, vertrok in Gv met volle balkons achterin het viertje. Ondertussen was het in het zesje veel en veel rustiger; de achterste bak was zelfs helemaal leeg, ik was de enige reiziger tot Gv :')

Ligt dit nou echt alleen aan domme luie reizigers die te beroerd zijn om te kijken naar de treinlengte en een stukje verder te lopen voor een zitplaats? Of wordt het toch ook eens tijd dat er meer spreiding in de perrontoegangen wordt gebouwd? In onder meer Sdm, Dt, Gv, Laa en Ledn (haltering aan de b-zijde) zitten de (hoofd)toegangen immers allemaal aan de noordkant van het perron. Alleen in Dt heb je nog de toegang tot de fietsenstalling, maar die wordt ook niet heel veel gebruikt; rond die trap is het nagenoeg altijd rustig op het perron.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Dit is typisch zoiets dat waarschijnlijk nooit gaat veranderen. Combinatie van onwetendheid, luiheid en kuddegedrag, denk ik. Door hier rekening mee te houden kun je vaak juist zelf wel een goede, ruime zitplaats bemachtigen, dat is dan weer het voordeel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De oplossing was kortere, maar frequentere treinen in te zetten. Maar ja, personeelstekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Reiziger Delft »

De oplossing is ook een verbod om op het balkon te blijven staan; vaak zijn er nog genoeg zitplaatsen als reizigers daar al gaan ophopen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Ik vind dat soort kuddegedrag juist altijd wel prettig. Voorin kun je lekker rustig zitten, prima toch. Maar ik heb dan ook een hekel aan (veel) mensen. (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Vaak kan je ook nog prima zitten in de rijtuigen waar iedereen zich op het balkon ophoopt. Zodra daar wat mensen staan loopt opeens niemand meer door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

In Gv zou het al een beetje helpen als de treinen aan het puntje van het perron stoppen. De treinen stoppen nog altijd min of meer halverwege, wat na het sluiten van de trappen bij de fietstunnel niet meer logisch is.
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Janmetdepet »

Bij de 11663 te gv stond de voorste deur van de middelste ICM bij de trap. Daar gingen de mensen allemaal op het balkon staan. Voorste stel was bijna helemaal leeg. Meeste deuren waren zelfs helemaal ongebruikt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MdJ »

Suus schreef: ma 14 nov 2022, 16:16 De oplossing was kortere, maar frequentere treinen in te zetten. Maar ja, personeelstekort.
Dat zou juist nu geen probleem moeten zijn: op Ledn-Rtd rijden deze week juist 6 ipv 4* IC's per uur:
1600/11600 Rtd-Ledn-Shl-Amfs, de 2100 (Ddr-Ledn-Hlm-Asd) en de 2200 (onaangepast).
Vanuit Gvc komen vervolgens de 2400 (Gvc-Shl-Asd-Lls) en 700/1800 (Gvc-Shl-Asd-Lls).

*t.o.v. afgeschaalde treindienst
Laatst gewijzigd door MdJ op ma 14 nov 2022, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

DDietzen schreef: ma 14 nov 2022, 15:44 Alleen in Dt heb je nog de toegang tot de fietsenstalling, maar die wordt ook niet heel veel gebruikt; rond die trap is het nagenoeg altijd rustig op het perron.
Ik heb wel het idee dat die trap steeds meer gebruikt wordt. 's Ochtends om 8:00 uur is het er nog behoorlijk druk (en is Fietsenstalling 1 ook al vol).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Commendatore schreef: ma 14 nov 2022, 16:12 Dit is typisch zoiets dat waarschijnlijk nooit gaat veranderen. Combinatie van onwetendheid, luiheid en kuddegedrag, denk ik. Door hier rekening mee te houden kun je vaak juist zelf wel een goede, ruime zitplaats bemachtigen, dat is dan weer het voordeel.
Slechte spreiding van reizigers gebeurt zelfs in een SNG3 nog, heb ik vrijdag ervaren. De overstap van de 3639 op de 5944 was doordat deze eerste voor de rode kwam te staan bij aankomst in Roosendaal erg krap geworden, maar bijna iedereen die de 5944 nam bleef achterin het drietje hangen, terwijl er voorin nog volop tweezitters vrij waren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Kwam zojuist een IC Brussel (rijtuigen hadden NMBS logo's dus het was geen binnenlandse IC Direct) door Gouda heen. Ik dacht eerst dat het een lege rit was maar er zaten mensen in.
zij/haar/hen/hun
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Vanwege werkzaamheden te Schiphol rijdt de IC Brussel vanaf Rotterdam, enkele vroege/late ritten rijden wel door van/naar Amsterdam en doen dit, uitgezonderd de eerste rit naar Brussel, via Gouda.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 9216, 9267 en 9271 rijden inderdaad via Bkl.
De 9212 rijdt nog vroeg genoeg om in een aangepast pad via Shl en de HSL te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb vandaag trein 6661 als terugreis naar Dordrecht, en die rijdt op oorlogssterkte met 10 bakken FLIRT. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Op de instagrampagina van ProRail gezien: bij Meteren wordt het Nieuwe Generatie Sein getest. Zes stuks, een stuk kleiner en met maar één van kleur veranderende lamp in plaats van drie losse.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Dat was op de eerste dagen al een heel groot succes in de nacht, waar de groene lamp van het sein pas op ± 200 meter zichtbaar was.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

Meer info in een nieuwsbericht van ProRail: https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-i ... nieuw-sein
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten