Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 3325 van vanochtend startte wegens inzet van hulpdiensten tussen Zaandam en Purmerend in Zaandam. De trein kwam vanuit de richting Amsterdam binnen (op de schermen binnen stond dat Zaandam het eindpunt was), en vertrok met +3 als 303325 naar Den Haag Centraal. Het was vrij rustig (doorgaans is hij in Zaandam zitvol of meer dan zitvol), dus goed te zien hoe goed deze trein door reizigers uit Hoorn en Purmerend worden gebruikt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het gekke is ook dat er totaal geen communicatie over is. Zeker nu deze serie al meerdere dagen uitvalt, mag je toch wel een klein berichtje verwachten?Meltrain schreef: ↑zo 18 sep 2022, 11:26 Het lijkt erop dat morgen wederom de 2400 niet rijdt.
Wat is er toch aan de hand dat uitgerekend die treinserie steeds opgeheven wordt? De 3200 rijdt natuurlijk ook al maanden niet, dus de capaciteit op het traject Rotterdam Centraal - Amsterdam Zuid is echt ontoereikend.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de 5200 rijdt wel gewoon, dus elke tien minuten een sprinter tussen Rotterdam en Dordrecht en elk half uur een intercity...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is wel logisch, de 3300 is namelijk de enige treinserie die in Purmerend stopt, en Purmerend is nog een relatief grote plaats.VIRM schreef: ↑ma 19 sep 2022, 08:47 De 3325 van vanochtend startte wegens inzet van hulpdiensten tussen Zaandam en Purmerend in Zaandam. De trein kwam vanuit de richting Amsterdam binnen (op de schermen binnen stond dat Zaandam het eindpunt was), en vertrok met +3 als 303325 naar Den Haag Centraal. Het was vrij rustig (doorgaans is hij in Zaandam zitvol of meer dan zitvol), dus goed te zien hoe goed deze trein door reizigers uit Hoorn en Purmerend worden gebruikt.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Dordrecht en Rotterdam is dat geen probleem en, als ik eerlijk ben, tussen Rotterdam en Den Haag HS, ook niet.
Het grootste capaciteitsprobleem zit tussen Leiden en Schiphol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De machinist van de 6647 grapte net over de intercom dat wij ondanks dat een intercity ons mocht inhalen in Lage Zwaluwe alsnog eerder in Dordrecht zijn dan de automobilisten die op de parallelle A16 in de file stonden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De conducteur van de 11757 riep het nummer van de NS meldkamer om, dat was de eerste keer dat ik dat gehoord heb, goede zaak dat dat nu ook wordt omgeroepen.
zij/haar/hen/hun
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vandaag op dat trajectdeel einde middag volle gangpaden in zuidelijke richting. Ik kon niet zien of er in Amsterdam of op Schiphol achterblijvers waren. Het verbaast mij vooral dat er nergens een "waarom?"-vraag beantwoord wordt.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De 725 moest vandaag reizigers achterlaten te Leiden Centraal.henrivanderweijden schreef: ↑zo 18 sep 2022, 18:19 Blijven er momenteel structureel mensen achter op de stations dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Morgen gaan we in de herhaling, ook dan is de 2400 opgeheven.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja.
Ik heb zojuist maar even de Klantenservice van NS gebeld om door te geven dat dit gewoon echt niet door kan gaan.
Er rijden nu potjandorie maar twee Intercity's per uur op een traject waar er eigenlijk zes per uur zouden moeten rijden!
Zelfs als de 2400 alleen tussen Gv en Dvd zou rijden, zou dat al heel veel schelen.
Andere suggestie: de 2200 (met VIRM) vanaf Leiden naar Lelystad laten rijden en de 700 en 1800 (met ICM) vanaf Leiden naar Haarlem en Amsterdam laten rijden.
Ik heb zojuist maar even de Klantenservice van NS gebeld om door te geven dat dit gewoon echt niet door kan gaan.
Er rijden nu potjandorie maar twee Intercity's per uur op een traject waar er eigenlijk zes per uur zouden moeten rijden!
Zelfs als de 2400 alleen tussen Gv en Dvd zou rijden, zou dat al heel veel schelen.
Andere suggestie: de 2200 (met VIRM) vanaf Leiden naar Lelystad laten rijden en de 700 en 1800 (met ICM) vanaf Leiden naar Haarlem en Amsterdam laten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de klantenservice gooide het op personeelstekort? Zou dat verfoeide rondje om de kerk niet efficiënter zijn totdat er weer voldoende personeel is?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De Klantenservice had geen idee wat er aan de hand was en zag ook geen verstoringen op het traject.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is nou eigenlijk het grootste probleem?Meltrain schreef: ↑di 20 sep 2022, 08:07 Ja.
Ik heb zojuist maar even de Klantenservice van NS gebeld om door te geven dat dit gewoon echt niet door kan gaan.
Er rijden nu potjandorie maar twee Intercity's per uur op een traject waar er eigenlijk zes per uur zouden moeten rijden!
Zelfs als de 2400 alleen tussen Gv en Dvd zou rijden, zou dat al heel veel schelen.
Andere suggestie: de 2200 (met VIRM) vanaf Leiden naar Lelystad laten rijden en de 700 en 1800 (met ICM) vanaf Leiden naar Haarlem en Amsterdam laten rijden.
Tussen Ddr en Rtd zijn er 6 mogelijkheden per uur.
Tussen Rtd en Gv zijn er 8 mogelijkheden per uur.
Tussen Gv en Ledn is het wat minder, 4 x per uur waarvan 2 met overstap.
Tussen Ledn en Shl zijn er 6 mogelijkheden per uur.
Tussen Rtd en Shl gebruik je de hsl, 5x per uur.
Er zijn veel lijnen of stations in NL die het met minder moeten doen hoor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het aantal rechtstreekse reismogelijkheden tussen Dt/Gv en Shl/Asdz is van 4x/uur naar 0x/uur gedaald. Om de extra reistijd te beperken nemen reizigers de 2200 en dan de 700/1800 en daar passen reizigers niet meer in. Dan kan je een sprinter nemen, maar geen van de sprinters in Leiden Centraal gaat naar Amsterdam Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, maar dat levert wel een erg scheve verdeling op. De route via Gvc duurt namelijk bijna 10 minuten langer.henrivanderweijden schreef: ↑di 20 sep 2022, 12:56 Wat is nou eigenlijk het grootste probleem?
Tussen Gv en Ledn is het wat minder, 4 x per uur waarvan 2 met overstap.
Ja, maar die treinen zijn allemaal enkeldeks (en veel te kort) en qua aansluitingen is alleen de IC echt handig.henrivanderweijden schreef: ↑di 20 sep 2022, 12:56 Tussen Ledn en Shl zijn er 6 mogelijkheden per uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De treinen die nu geschrapt zijn, reden eerder natuurlijk niet voor niets. Dus alleen maar wijzen op het aantal treinen dat nog wél rijdt, is een beetje gek. De treinen die nog wel rijden, zijn op sommige momenten van de dag echt propvol of zelfs overvol.
Edit: Op dit moment rijden er door een defecte bovenleiding maar twee intercity's per uur tussen Den Haag en Rotterdam. De reisplanner geeft daardoor zelfs reisadviezen via Laan van NOI + RET metro... Maar goed, dat staat natuurlijk los van de geschrapte treinseries.
Edit: Op dit moment rijden er door een defecte bovenleiding maar twee intercity's per uur tussen Den Haag en Rotterdam. De reisplanner geeft daardoor zelfs reisadviezen via Laan van NOI + RET metro... Maar goed, dat staat natuurlijk los van de geschrapte treinseries.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Opmerkelijk genoeg rijden er wel sprinters tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS. Kortste traject van een treinserie ooit?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Den Haag Centraal - Den Haag HS met een Sprinter kwam wel eens eerder voor door werkzaamheden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Helaas, toen Arriva net begon hebben er een tijdje pendeltreinen gereden tussen Maastricht en Maastricht Randwyck, en dat is toch nog net iets korter.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Was de NS-tram Houten - Houten Castellum niet de allerkortste?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Houten-Castellum was het kortste baanvak, maar vgm niet de kortste treinserie. Heb net even snel gemeten via google maps: Den Haag HS-Den Haag Centraal is 1.7 km, Maastricht-Maastricht Randwyck 1.6, en Houten-Houten Castellum 2.1.
zij/haar/hen/hun
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen was Houten - Castellum wel vroeger een aparte treinserie en de rest niet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten