Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Jelle schreef: do 23 feb 2023, 07:57 Bij Keolis op Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede wordt er ook vandaag gestaakt.
Keolis gaf zelf gisteren en morgen als stakingsdagen aan in hun berichtgeving. Lekker handig.
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Precies. Dat verklaart wellicht ook waarom het werd aangekondigd als storing met een 'nog onbekende oorzaak'. Inmiddels is het overigens wel aangepast naar een staking.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

VIRM schreef: do 23 feb 2023, 08:43
Jelle schreef: do 23 feb 2023, 07:57 Bij Keolis op Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede wordt er ook vandaag gestaakt.
Keolis gaf zelf gisteren en morgen als stakingsdagen aan in hun berichtgeving. Lekker handig.
Volgens mij is deze staking van vandaag er direct bij gecommuniceerd hoor.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Als je op de website van Keolis komt of van Keolis Blauwnet krijg je meteen 2 pushmeldingen vol in beeld waar beide stakingen onder elkaar worden aangekondigd. Die van vandaag staat alleen onder het bericht over de staking van gisteren en morgen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Zijn er vandaag veel ziekmeldingen bij NS?
Naast de normale afschalingen rijden ook de 5600, 6000 en 7300 maar 1x/uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat is wel precies wat NS communiceert ja. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Er hebben zich inderdaad veel mensen ziek gemeld waardoor er flink wat minder treinen rijden.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Vandaag ontdekt dat de afgeschalde dienstregeling van de sprinters in Brabant ook positieve effecten heeft: tot DRGL 2021 vertrok de eerste trein in O op zondag om 08.10 richting Den Bosch. Vorig jaar was dit al een halfuur vervroegd en nu zelfs nóg een halfuur vroeger, de eerste sprinter vertrekt al om 07.10. Dat is voor een zondag toch behoorlijk bijtijds. :pos:
Joey
Berichten: 82
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Joey »

Interessant, zonet in de intercity naar Leeuwarden vanaf Zwolle stapte iemand in die dacht dat alleen de onderste verdieping van de dubbeldekker naar Leeuwarden zou rijden en de bovenste verdieping naar Groningen. De medereiziger moest diegene eerst behoorlijk overtuigen dat met boven zitten de juiste bestemming ook bereikt zou worden (Leeuwarden dus).
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

:|
🗣
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Hoeveel alcohol had die persoon gedronken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

NOS bericht over een aanrijding scooter-trein met dodelijke afloop in Maastricht, net ten noorden van station Randwyck:
NOS schreef:Het ongeluk gebeurde rond 20.25 uur op de overweg aan de Alfons Ariënsstraat in Maastricht, vlak bij congrescentrum MECC. De trein van Arriva was onderweg naar Eijsden met als eindbestemming Luik.

Als gevolg van het ongeval rijden tussen Maastricht en Luik-Guillemins geen treinen. De stremming duurt zeker tot middernacht.
Gaat het om een NMBS-trein die foutief aan Arriva is toegeschreven, gaat het om een Arrivatrein naar Randwyck waar foutief een Belgische bestemming aan is toegewezen, of was het een testrit voor de drielandentrein? U mag nu uw gokje wagen...
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Op beelden lijkt het te gaan om een tweedelig Arriva stel op spoor 3. Dit is een riskante overweg omdat hier twee treinen vrijwel gelijktijdig in dezelfde richting kunnen passeren (de 32000 en 32400 vertrekken tegelijk van Mt naar Mtr, de een links en de ander rechts).
Joey
Berichten: 82
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Joey »

Suus schreef: za 25 feb 2023, 23:17 Hoeveel alcohol had die persoon gedronken?
Dat was het vreemdste. Diegene kwam volledig nuchter en ook niet verward over.
AnderzamNL
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

Joey schreef: za 25 feb 2023, 21:55 Interessant, zonet in de intercity naar Leeuwarden vanaf Zwolle stapte iemand in die dacht dat alleen de onderste verdieping van de dubbeldekker naar Leeuwarden zou rijden en de bovenste verdieping naar Groningen. De medereiziger moest diegene eerst behoorlijk overtuigen dat met boven zitten de juiste bestemming ook bereikt zou worden (Leeuwarden dus).
Er gaat niets boven Groningen _O-
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Volgens de storingsmelding is er een wisselstoring tussen Weesp en Amsterdam Muiderpoort. Deze wisselstoring heeft wel invloed op de Zuidtak (inclusief een uitgevallen trein, dus geen idee waarom dit niet in de melding is opgenomen): mijn 722 mocht net aansluiten in een treinenfile, en kwam met +5 aan op Amsterdam Zuid.
Beul van de blindegeleidelijn
April064
Berichten: 696
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Groeten uit de 1131. Die vanwege de werkzaamheden bij Blaak langzaam reed en dus 5 minuten te laat is. Waardoor ik mijn aansluiting naar Antwerpen ga missen tenzij er een wonder gebeurt.

Ik hoop dat de compensatieclaim goed gaat als ik hem inderdaad mis.
zij/haar/hen/hun
April064
Berichten: 696
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Groeten uit Breda, waar ik en een paar andere internationale reizigers een uur mogen doorbrengen door de inderdaad mislukte overstap van de 1131 op de 9220
zij/haar/hen/hun
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

April064 schreef: ma 27 feb 2023, 09:30 Groeten uit de 1131. Die vanwege de werkzaamheden bij Blaak langzaam reed en dus 5 minuten te laat is. Waardoor ik mijn aansluiting naar Antwerpen ga missen tenzij er een wonder gebeurt.

Ik hoop dat de compensatieclaim goed gaat als ik hem inderdaad mis.
Als je hem bij NS International moet indienen, reken op een afhandeltijd van tussen de 7 en 9 maanden.
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Trein 1145 opgeheven in Den Haag. De 1147 zou maar tot Rotterdam Centraal rijden ivm inzet ander materieel (aankomst spoor 4 en vertrek spoor 3). Via de omroep werden we in Rotterdam ook de trein uitgejaagd, maar hetzelfde materieel ging toch door richting Eindhoven Centraal. Verder ook niets meer gehoord van een omroepbericht...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Vanuit Eurostar 9126 zag ik dat men tegenwoordig bord C02 op de CTA gebruikt om aan te geven dat je niet mag instappen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Op Lage Zwaluwe zijn alle sprinters van Roosendaal naar Dordrecht van spoor 2 naar 1 gespoorwijzigd. Dit doet vermoeden dat er een technisch probleem is.

Vanochtend werden tussen Dordrecht en Rotterdam Centraal op alle stations uitsluitend spoor 3 en 4 gebruikt. Inmiddels zie ik dat op Barendrecht en Lombardijen alle treinen van spoor 4 naar spoor 3 en van spoor 3 naar 2 zijn gewijzigd (zijn namelijk rood in de reisplanner, en vanochtend waren 3 en 4 dat niet), waarbij dus wat trage wissels gebruikt moeten worden. Ook hiervan snap ik niet helemaal wat er aan de hand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 696
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

VIRM schreef: ma 27 feb 2023, 12:04
Als je hem bij NS International moet indienen, reken op een afhandeltijd van tussen de 7 en 9 maanden.
Is inderdaad bij NS International, dus dat wordt wachten. Ach, ik heb de reis kunnen maken uiteindelijk dus zo'n ramp is het ook weer niet. Alleen in het moment wel behoorlijk frustrerend.
zij/haar/hen/hun
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Suus schreef: ma 27 feb 2023, 16:37 Op Lage Zwaluwe zijn alle sprinters van Roosendaal naar Dordrecht van spoor 2 naar 1 gespoorwijzigd. Dit doet vermoeden dat er een technisch probleem is.
met een beetje terugzoeken blij dat dit al een week het geval is maar er zit geen regelmaat in. Soms is ie ook van spoor 3 vertrokken. En de ene keer wel gewoon van spoor 2. Gisteren is bijvoorbeeld tussen 6:30 en 14:00 en na 22:30 spoor 2 wel gebruikt
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Gelukkig een oplettende treindienstleider vanochtend; de 4021 werd in Gouda binnengenomen op spoor 10, zodat de 2816 gewoon op tijd richting Rotterdam kon rijden. Jammer genoeg kwam deze in Rotterdam dan weer voor een rood sein te staan, omdat de 907 voor langs mocht vertrekken van spoor 15.

Wat was b.t.w. het probleem tussen Utrecht en Gouda vaniddag? Ik moest nu met een 4000 reizen naar huis en deze reed slechts met een solo SLT6, echt geen succesnummer dus....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten