Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

TffpaA schreef: di 10 jan 2023, 09:11 Zeg maar Rikus, heeft de reiziger ook nog een klap in het gezicht gehad?
Dat was wel de bedoeling, maar kwam wegens personeelgebrek te vervallen
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Volgens mij een nog betere oplossing was de trein naar Groningen gewoon te laten vertrekken, vooral als die zo lang moet wachten op de trein uit Rotterdam (waar de supporters waarschijnlijk inzaten). Die supporters (en de reizigers) hadden ook een half uur later naar Groningen kunnen reizen.
Is een stuk beter dan alle reizigers minstens 70 minuten vertraging te geven. Sowieso, sinds wanneer wordt er aansluiting gegeven op een trein die 20 minuten vertraging heeft (en niet de laatste trein is).

En sinds wanneer reizen voetbalsupporters weer op eigen gelegenheid? Of is dat alleen bij risicowedstrijden waar een verplichte combi is?
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Had men niet de treinen kunnen omwisselen zodat man de "supporters" gewoon in de trein kon laten en alleen de overige reizigers en het treinpersoneel even moesten overstappen?
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lange_Dre »

MaartenD schreef: di 10 jan 2023, 15:14 Volgens mij een nog betere oplossing was de trein naar Groningen gewoon te laten vertrekken, vooral als die zo lang moet wachten op de trein uit Rotterdam (waar de supporters waarschijnlijk inzaten). Die supporters (en de reizigers) hadden ook een half uur later naar Groningen kunnen reizen.
Is een stuk beter dan alle reizigers minstens 70 minuten vertraging te geven. Sowieso, sinds wanneer wordt er aansluiting gegeven op een trein die 20 minuten vertraging heeft (en niet de laatste trein is).
Lijkt mij geen betere optie. 200 hooligans die te veel op hadden en al een trein gesloopt hebben op een perron laten wachten waar ook gewone reizigers staan te wachten. Volgens mij kan NS in dit soort gevallen beter de hele trein (in dit geval naar Groningen) leeg halen zodat de reizigers met een volgende trein kunnen reizen. En de hooligans in een eigen trein. Hierdoor zouden alle reizigers gewoon zoals gewoonlijk op hun station laten uitstappen en waarschijnlijk de grote vertraging laten besparen. En voor de politie had dit op het eind station ook handiger geweest zodat ze zonder reizigers op het zelfde uitstap perron konden opwachten.

MaartenD schreef: di 10 jan 2023, 15:14 En sinds wanneer reizen voetbalsupporters weer op eigen gelegenheid? Of is dat alleen bij risicowedstrijden waar een verplichte combi is?

Wanneer het geen risico wedstrijd is mag het bij veel clubs wel. Of het ook wenselijk is? Wanneer er genoeg personeel is, zou ik zeggen laat clubs een eigen trein bij NS afhuren en laat de supporters alleen met die trein reizen. Maar goed voorlopig heeft NS natuurlijk al een personeels tekort voor de regulieren dienstregeling.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lange_Dre »

Bemined schreef: di 10 jan 2023, 15:34 Had men niet de treinen kunnen omwisselen zodat man de "supporters" gewoon in de trein kon laten en alleen de overige reizigers en het treinpersoneel even moesten overstappen?
En wat had dat opgelost? Dan had NS reizigers in twee treinen moeten laten overstappen. in de ruim 2.minuten waarin de trein naar Groningen op Zwolle op de trein met hooligans stond te wachten hadden ze met gemak ook het voorste treinstel leeg kunnen halen. Dan hadden de reizigers geen +70 minuten vertraging gehad. Daarnaast had ns dan wellicht einde van de avond de treinen op de verkeerde locatie staan, geen idee in hoeverre NS daar last gehad van zou hebben.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Die overige reizigers hebben geen politiebegeleiding nodig om over te stappen waardoor de overstap waarschijnlijk veel sneller geregeld zou zijn. Of had men het treinstel inmiddels dusdanig gesloopt dat dit niet meer verder kon/mocht?
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Ach ja ik ben vandaag in Deventer de trein uitgestuurd vanwege personeelstekort. De omroep was letterlijk als volgt: "Goedemiddag maar voor jullie is het geen goede middag meer want jullie moeten de trein uit vanwege geen conducteur". En dan ook niet op een vriendelijke toon of vorm van excuses. De manier waarop viel bij veel verkeerd. Gelukkig pastte de inhoud van de oorspronkelijke SNG4 bij de losse SNG3 in.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lange_Dre »

Bemined schreef: di 10 jan 2023, 16:45 Die overige reizigers hebben geen politiebegeleiding nodig om over te stappen waardoor de overstap waarschijnlijk veel sneller geregeld zou zijn. Of had men het treinstel inmiddels dusdanig gesloopt dat dit niet meer verder kon/mocht?

Dat laatste weet ik niet. Maar ook wanneer alleen de gewone treinreizigers moesten overstappen had er waarschijnlijk politiebegeleiding nodig geweest. Je wilt natuurlijk niet dat die hooligans toch proberen uit te stappen. Daarnaast had men waarschijnlijk ook het eerste treinstel uit rotterdam hooligan vrij willen maken. In het voorste treinsel van Zwolle naar Groningen moest namelijk ook politie mee, opzoek naar mogelijke hooligans. Dat had waarschijnlijk ook gebeurd wanneer de reizigers van trein moesten ruilen ipv de hooligans die van trein moesten ruilen.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

jelmerrr schreef: di 10 jan 2023, 16:48 Ach ja ik ben vandaag in Deventer de trein uitgestuurd vanwege personeelstekort. De omroep was letterlijk als volgt: "Goedemiddag maar voor jullie is het geen goede middag meer want jullie moeten de trein uit vanwege geen conducteur". En dan ook niet op een vriendelijke toon of vorm van excuses. De manier waarop viel bij veel verkeerd. Gelukkig pastte de inhoud van de oorspronkelijke SNG4 bij de losse SNG3 in.
Overigens wilde ik een GTBV indienen maar de trein later kwam een minuut eerder aan op Wierden en ik kwam bij paaltje uit dus checkte minuut eerdee uit. Note to myself: volgende keer in zo'n geval als laatstw uitchecken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Volgens mij telt de geplande aankomsttijd (en dan dus 30 minuten vertraging of meer) en niet de tijd waarop jij aankwam (een minuut te vroeg).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het lijkt me dat de geregistreerde aankomsttijd van de trein bepalend is voor het al dan niet uitkeren van GtBV.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Dat zeg ik. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Milco schreef: do 12 jan 2023, 08:38 Volgens mij telt de geplande aankomsttijd (en dan dus 30 minuten vertraging of meer) en niet de tijd waarop jij aankwam (een minuut te vroeg).
Maar de geplande aankomsttijd was 16u01 en ik heb 16u30 uitgecheckt. Omdat de trein later overal ruim op tijd aankwam.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Zoals ik al zei geldt volgens mij de daadwerkelijk getoonde aankomsttijd en niet het feit dat de trein toevallig een minuutje te vroeg was. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Er is een storing door koperdiefstal tussen Geldermalsen en Den Bosch. Opvallend is dat de treinen tot ongeveer half 11 normaal reden, dus dat impliceert dat de dieven het overdag hebben gedaan. Als dat zo is is het wel dapper om dat op een traject met 8 treinen per uur per richting te doen.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef: do 12 jan 2023, 06:36 Overigens wilde ik een GTBV indienen maar de trein later kwam een minuut eerder aan op Wierden en ik kwam bij paaltje uit dus checkte minuut eerdee uit. Note to myself: volgende keer in zo'n geval als laatstw uitchecken.
Die ervaring had ik ook een keer. Had 29 minuten vertraging ondanks dat ik een trein later was. Claim wel ingediend, maar afgewezen. Wist toen niet dat je ook op die mails van GTBV kon reageren, dacht dat dit een no-replayadres was.
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

April064 schreef: do 12 jan 2023, 11:09 Er is een storing door koperdiefstal tussen Geldermalsen en Den Bosch. Opvallend is dat de treinen tot ongeveer half 11 normaal reden, dus dat impliceert dat de dieven het overdag hebben gedaan. Als dat zo is is het wel dapper om dat op een traject met 8 treinen per uur per richting te doen.
Tweede dag deze week dan, dinsdag (meen ik) sloegen ze ook al toe bij Hedel.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Er was vanavond een storing tussen Den Haag Centraal en Gouda. Reizigers in een gestrande trein zaten meer dan vier uur vast voordat zij werden geëvacueerd. NOS. :X
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Milco schreef: do 12 jan 2023, 10:39 Zoals ik al zei geldt volgens mij de daadwerkelijk getoonde aankomsttijd en niet het feit dat de trein toevallig een minuutje te vroeg was. ;)
dat minuutje te vroeg (dus 16:00 uur aankomsttijd, of wellicht 15:59:30) is toch de, in jouw woorden; daadwerkelijk getoonde (in de ritsystemen bedoel je dan?) aankomsttijd. :?:

GTBV geldt toch voor de werkelijkheid t.o.v. de planning en niet sec. de planning van de rit(tijde). Zoals waldo79 ook schrijft. Lijkt mij logisch.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

PHS schreef: do 12 jan 2023, 22:32 Er was vanavond een storing tussen Den Haag Centraal en Gouda. Reizigers in een gestrande trein zaten meer dan vier uur vast voordat zij werden geëvacueerd. NOS. :X
Evacuatie is nog altijd niet volledig afgerond. Van de achterste twee stellen is deze wel rond 23:00 afgerond en zijn die reizigers vertrokken. Van het voorstel stel moeten nog naar Gouda gebracht worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Lange_Dre »

PHS schreef: do 12 jan 2023, 22:32 Er was vanavond een storing tussen Den Haag Centraal en Gouda. Reizigers in een gestrande trein zaten meer dan vier uur vast voordat zij werden geëvacueerd. NOS. :X
In het eerste uur kregen de reizigers nog informatie de laatste drie uur (van de vier uur dat reizigers vast zaten) heeft de NS helemaal niets meer van zich laten horen. Zoals ik zondag al vermelde, informatie vertrekken aan reizigers blijft na al die jaren nog steeds lastig voor de NS. Drie uur geen info of ander contact met de NS tot aan dat reizigers eindelijk uit de trein gehaald konden worden, vind ik wel belachelijk eigenlijk.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Dat is al de zoveelste keer dat reizigers urenlang vastzitten zonder dat duidelijk is hoe en wat.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Als de noodstroom op is, is ook informatievoorziening via de omroep niet meer mogelijk dat is ook het geval geweest.

Men had eerst de hoop te kunnen slepen. Maar na dat combineren ging dat ook fout.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IIVQ
Berichten: 856
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Vriend van me zat in de trein. 17:55 vertrokken uit Gvc. Vast komen staan zonder lucht op de flyover van Moordrecht. Vanaf 20:00 geen licht, ventilatie en toilet meer in de ICM, dieselloc kon de trein niet in beweging krijgen*, om 22:00 naar evacuatietrein gelopen, die ging 22:45 rijden, moest nog omrijden en was 23:05 in Gouda, alwaar geen kopje koffie.
Volgens NS Twitter had 'ie recht op GTBV. Maar dat leek hem na bijna 6 uur vertraging wat schraal.

*"Kon niet genoeg luchtdruk opbouwen voor zo'n lange trein". Dat lijkt me onzin in een normale situatie, dus zal er wel een lek in het remsysteem hebben gezeten.
Heeft ICM eigenlijk permanente magneetremmen die pneumatisch omhooggaan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Was er één stel defect of waren alle stellen defect?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten