Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39254
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: zo 07 mei 2023, 18:20 Je kunt toch alleen GtbV aanvragen als je tijdens je reis met NS minimaal 30 minuten vertraging hebt?
Bij een reis met meerdere vervoerders krijg je ook gewoon een vergoeding (maar alleen voor het NS-aandeel van je kaartje, al maakt dat nu bij mij met WeekendVrij niet zoveel verschil). Het enige vereiste is dat je vertraging aan NS toe te rekenen is en dat was 'ie nu met de +20 van een NS-trein.

Het handmatige formulier (want vanuit de reishistorie werkt natuurlijk niet zonder flex) had alleen de complicatie dat het Weener niet kent, dus dan maar Bad Nieuweschans ingevuld want die zat wel in de database en voor de vertraging maakt dat geen verschil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JothamvW
Berichten: 1231
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Ik heb vrijdag nog GTBV aangevraagd omdat de 944 via Ledn en Gv reed in plaats van via de HSL, waarmee ik voor de vertraging én de toeslag geld terug kon vragen.

Moest alleen wel zonder mijn account te gebruiken, want volgens mijn account heb ik alleen Ah - Rtd v.v. gereisd.
Was door vertraging van de 3546 niet in staat om te checken.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
AnderzamNL
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

Serie 1100 wordt op de informatieborden op Den Haag HS nu ook aangegeven als Intercity direct, waar dat voorheen een standaard Intercity was.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39254
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dan worden er tenminste überhaupt weer treinsoorten aangegeven. Ik zag gisteren op diverse plekken alleen een NS-logo op de TBPs staan met daarnaast vooral lege ruimte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5562
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

waldo79 schreef: zo 07 mei 2023, 15:00 Ik zu net in de bomvolle 149 (IC Berlijn) te Asd waarbij het zelfs druk is bij de bar.
Gistermorgen (v 11:28 Bentheim) was het ook weer goed druk ja. Zitten er twee naast elkaar waarvan ik één zitplaats gereserveerd heb, staan ze vervolgens allebei op en staan de hele weg tot Hannover op het balkon, terwijl de stoel naast mij leeg blijft :roll:
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

AnderzamNL schreef: ma 08 mei 2023, 07:24 Serie 1100 wordt op de informatieborden op Den Haag HS nu ook aangegeven als Intercity direct, waar dat voorheen een standaard Intercity was.
Dat gebeurde een tijdje terug ook een keer (weet niet exact wanneer, mogelijk afgelopen oktober). Echter werd dat na een week weer teruggedraaid. Misschien dat het nu permanenter wordt.
zij/haar/hen/hun
MetroRET
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Is gewoon een vinkje wat men na afgelopen weekend niet heeft teruggezet.
Commendatore
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Dit viel mij in Tilburg ook al op.
Etienne
Donateur
Berichten: 7974
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag was in Rotterdam de 563 opgeheven, omdat deze al met een te grote vertraging binnengekomen was. Daar zaten echter wel flink wat passagiers in, die naar de 4060 gestuurd waren en omdat de 2865 al weg was. Dat zorgde tot Gouda voor een flink volle SLT8.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50970
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Door een defecte trein van Arriva en een aanrijding tussen Breda en Tilburg 2 uur en 40 minuten later thuis dan gepland. Morgen een klacht sturen naar NS. Ik wil nu alleen maar slapen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Vervelend voor je, maar wat heeft de NS dan misdaan dat je een klacht gaat indienen? Aan een aanrijding kunnen ze niet zoveel doen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8891
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

De 6622 rijdt door een vertraagde goederentrein met +10, maar klaarblijkelijk is die inmiddels een eindje vooruit gereden. We reden net even 145 tussen Breda en Gilze-Rijen. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50970
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

PHS schreef:Vervelend voor je, maar wat heeft de NS dan misdaan dat je een klacht gaat indienen? Aan een aanrijding kunnen ze niet zoveel doen.
NS zou in Eindhoven taxi’s regelen. Uiteindelijk kwam de taxi om 02:30, terwijl al voor middernacht duidelijk was dat er taxi’s nodig waren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7700
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Je weet dat er bij NS geen inhoudelijke terugkoppeling op klachten komt, behalve als je als reiziger gevaar hebt gelopen of als je ze om d eoren slaat met de EU-richtlijn en/of hun eigen algemene voorwaarden?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Suus schreef: di 09 mei 2023, 08:26
PHS schreef:Vervelend voor je, maar wat heeft de NS dan misdaan dat je een klacht gaat indienen? Aan een aanrijding kunnen ze niet zoveel doen.
NS zou in Eindhoven taxi’s regelen. Uiteindelijk kwam de taxi om 02:30, terwijl al voor middernacht duidelijk was dat er taxi’s nodig waren.
Dat is dan inderdaad niet zo'n beste beurt van de NS.
cassie127
Berichten: 6608
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Tja probeer rond na 23:00 uur maar eens voldoende taxi's of bussen te krijgen voor alle reizigers.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50970
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik heb iets na middernacht een bevestiging per SMS gekregen dat er een taxi zou komen, een opdrachtnummer, tijdstip en het bedrijf dat zou gaan rijden. Op dat moment stond er een taxibusje achter het station. Op het in de bevestiging genoemde tijdstip (00:34) was er inderdaad ook een taxi van dat bedrijf. Deze taxi bleek voor het personeel van NS te zijn dat naar Rotterdam moest. Personeel en reizigers mogen klaarblijkelijk niet in dezelfde taxi, maar om 01:30 kreeg ik van V&S te horen dat de taxi die op het in de bevestiging genoemde tijdstip eigenlijk wel voor mij was geweest. Dat taxibusje waarmee ik dit verhaal begon, reed om 01:00 weg met één medewerker van NS. Om 01:45 kreeg ik van V&S te horen dat die medewerker dusdanig had lopen pushen om een taxi, dat hij dat busje voor zichzelf alleen had gekregen. Om 02:15 was het taxibusje weer terug uit ‘s-Hertogenbosch. Na wat administratief gedoe, mijn opdrachtnummer en dat van twee andere personen moesten telefonisch naar een ander bedrijf worden omgeboekt, reden we in Eindhoven dan met 7 personen voor Rotterdam en Den Haag weg met het taxibusje wat om middernacht al op het station stond. Sprakeloos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6608
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Tja, dan heb je in dit geval gemerkt hoe hardnekkig het persineelstekort is bij de personele Bijsturing en het MCC. Alleen daar kan men taxi's boeken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
gpvos
Berichten: 603
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Ik heb eerder ook vergelijkbare problemen gehad met vervangende taxi's op Eindhoven.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
April064
Berichten: 719
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 2067 rijdt met een losse SLT-4. Wat een rampzalige drukte daarin. Ik neem gelukkig normaal nooit de 2000 vanwege de korte overstap vanaf die trein op de 107 in Gouda.

Edit: 5 minuten voor vertrek van de 1757 staan er ook al mensen in de gangpaden. Ik ben echt blij dat ik niet vaak op dit tijdstip hoef te reizen.
zij/haar/hen/hun
Bemined
Berichten: 6006
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het eerste weekend van juni gaat de 9200 weer eens ouderwets via Roosendaal rijden :trein:
Commendatore
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Ook tegen de oude tarieven?
cassie127
Berichten: 6608
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Inprincipe volstaat het op dat moment om een kaartje Elk station in NL/Roosendaal - Essen te kopen met eventuele korting en vanaf daar verder te reizen op het Belgische tarief systeem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Commendatore
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Ah, mooi. Via de aloude methode dus.
AnderzamNL
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

AnderzamNL schreef: ma 08 mei 2023, 07:24 Serie 1100 wordt op de informatieborden op Den Haag HS nu ook aangegeven als Intercity direct, waar dat voorheen een standaard Intercity was.
En vandaag weer als normale Intercity. ??!
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten