Om even een idee te geven van de wachttijden: op 8 april diende ik een claim in die op 11 mei is afgewezen; direct gereageerd op de afwijzing en 25 juli bericht gehad dat de claim alsnog is goedgekeurd.
Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Van naar en via het gebied van Post Rotterdam door een technische storing momenteel geen treinverkeer.
Oftewel geen treinverkeer meer mogelijk op de volgende trajecten;
Delft - Rotterdam C. - Dordrecht
Dordrecht - Geldermalsen
Dordrecht - Lage Zwaluwe
Rotterdam C. - Gouda
Breda/Antwerpen C. - Rotterdam C. - Schiphol Airport (HSL)
Edit: internationale treinen gaan toch weer rijden.
Oftewel geen treinverkeer meer mogelijk op de volgende trajecten;
Delft - Rotterdam C. - Dordrecht
Dordrecht - Geldermalsen
Dordrecht - Lage Zwaluwe
Rotterdam C. - Gouda
Breda/Antwerpen C. - Rotterdam C. - Schiphol Airport (HSL)
Edit: internationale treinen gaan toch weer rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tsja NS .......
Op 10 juli een claim bij DB ingediend en op 15 juli een enveloppe (!) In de bus met de bevestiging dat mijn claim klopte en een code om het toegekende bedrag weer in te zetten.
Ongeveer een maand eerder zo'n zelfde snelle reactie.
Een claim bij NS in maart mbt een vertraagde Nightjet duurde echter 9 weken.
Vraag ik mij af: Waarom kan DB het wel en NS niet ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb er ook nog 2 openstaan die wel goedgekeurd zijn maar het bedrag wat ik teruggekregen heb op 2e klas gebaseerd is terwijl ik dus NS Flex weekend vrij 1e klas heb. Bij beide heb ik dus een mail daarover gestuurd. De ene op 31 mei en de andere op 9 juni. Op beide mails heb ik op de mail dat het niet gelukt is om binnen 5 werkdagen te reageren na nog altijd geen reactie gehad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat laatste heb ik dus ook gehad.
De "normale" claims worden relatief snel afgehandeld, maar als er iets aangepast moet worden omdat de claim onterecht afgewezen is of omdat het bedrag niet klopt, dan duurt het weken.
De "normale" claims worden relatief snel afgehandeld, maar als er iets aangepast moet worden omdat de claim onterecht afgewezen is of omdat het bedrag niet klopt, dan duurt het weken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
ICE 105 sloeg vanmorgen Arnhem Centraal over omdat hij te vol zou zijn. Wel werd de reizigers in Arnhem nog even valse hoop gegeven, want de trein kwam er bijna (maar niet helemaal) tot stilstand.
Overigens bleven in mijn rijtuig hierdoor juist meerdere plekken leeg, je zou er maar voor gereserveerd hebben. Stond nog genoeg op het perron te wachten.
Overigens bleven in mijn rijtuig hierdoor juist meerdere plekken leeg, je zou er maar voor gereserveerd hebben. Stond nog genoeg op het perron te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat een bus een halte overslaat als hij vol zit, en er niemand gedrukt heeft, dat snap ik. Maar een trein heeft toch geen stopknoppen (of wel?) Dus dan weet de treinbestuurder toch ook niet of er iemand uit wil? Dus dan kan je het toch met een trein niet maken om een station over te slaan of zie ik dat nou verkeerd?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Reizigers werden in Utrecht al hierover geïnformeerd via de omroep, met het advies uit te stappen als het niet hun bedoeling was in Duitsland te belanden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Nederland niet. Op zijlijntjes in onder meer Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland zijn verzoekstops gemeengoed.Tom98 schreef: ↑ma 01 aug 2022, 14:10 Dat een bus een halte overslaat als hij vol zit, en er niemand gedrukt heeft, dat snap ik. Maar een trein heeft toch geen stopknoppen (of wel?) Dus dan weet de treinbestuurder toch ook niet of er iemand uit wil? Dus dan kan je het toch met een trein niet maken om een station over te slaan of zie ik dat nou verkeerd?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou moet ik de eerste ICE met stop op verzoek nog meemaken hoor, die hebben ze nergens volgens mij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eigenlijk ook vreemd dat een trein dat niet heeft. In de late avond zal het op regionale lijnen vast wel eens voorkomen dat er niemand op het perron staat te wachten en als er dan ook niemand uit wil dan is het flauwekul om daar te gaan stoppen in mijn ogen. Is er misschien een speciale reden waarom treinen dat niet hebben? Lijkt me best wel nuttig om toe te voegen eigenlijk.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je zou maar net met je cameraatje op de 89775 staan we wachten bij SprlZ met verwachte aankomsttijd 19:13:51.3 - komt die trein opeens om 19:13:50.9 door omdat 'ie niet op het vorige station is hebben gestopt hoeven te worden gedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stoppen op verzoek heeft alleen zin op lijnen waarbij het zelden tot nooit voorkomt dat op alle stations gestopt hoeft te worden. Je moet immers wel genoeg tijd in de dienstregeling hebben om op tijd op je eindbestemming aan te komen zodat reizigers kun aansluiting niet missen. Daarnaast werkt het ook alleen bij stations zonder overweg direct na het perron en het moet ook geen enkelsporige lijn zijn waar op tegenliggers gewacht moet worden. Ik denk dat er maar weinig stations in aanmerking voor komen in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Inderdaad, hooguit Soest of Klarenbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Enschede De Eschmarke, Daarlerveen, Deinum... Wat mij betreft hoeven kruisingen verderop geen bezwaar te zijn om af te zien van verzoekhaltes. Soest en Klarenbeek zijn dan weer niet geschikt voor een verzoekstop, omdat dit juist de kruisingsstations zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
is de claim nu wel erdoor? Denk dat je wel met 8 week rekening moet houden.
De lange verwerkingstijd komt vast door het massaal claimen. Bedoel ik sarcastisch want het zou immers automatisch moeten worden beoordeeld. Ik zeg het sarcastisch omdat ik iemand ken die meer dan 10 claims heeft openstaan, puur omdat hij de verstoringen loopt te zoeken en zijn hele dagtrip erop baseert (uitlopen op stations met een uurdienst, gebruik maken van de last minute vervallen treinen door personeelstekort etc). Met 1e klas flex en de hoge uitbetalingen is dat een lucratieve business. Hij heeft me alle in en outs erover verteld. Ik zal mijn mening hierover maar niet verder delen..
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het lijkt me een fantastische oplossing, maar ik snap nog altijd niet wat het probleem nou eigenlijk is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik had recent een claim die na 18 dagen is goedgekeurd. Was wel rechttoe-rechtaan.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Er is niet echt een probleem maar ik als nooit-treinreiziger vroeg mij af of er logica zat achter het feit dat treinen geen stopknop hebben. Dat lijkt mij zinvol zodat op de late avond als er niemand op een perron staat en niemand gedrukt heeft tijd bespaard kan worden door daar niet te halteren. Dan ben je mooi eerder op het eindstation of eerstvolgende knooppunt waar tijd afgewacht moet worden/overstap gegeven wordt. En toen ging de discussie erover op welke stations dat eventueel zou kunnen.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou ja, binnenkort hoef je daar niet meer zoveel moeite voor te doen. Zaterdag 13 augustus rijden op 33 (!) trajecten minder treinen. Ik moet overstappen van een uurdienst op een uurdienst en dan nog op een bus die sowieso maar eens per uur rijdt. Met een beetje pech zit ik dus twee keer een half uur extra op een bankje te koekeloeren. En dan fiets ik toch echt een half uur eerder even langs het station om vast in te checken.Treintje1989 schreef: ↑ma 01 aug 2022, 19:03is de claim nu wel erdoor? Denk dat je wel met 8 week rekening moet houden.
De lange verwerkingstijd komt vast door het massaal claimen. Bedoel ik sarcastisch want het zou immers automatisch moeten worden beoordeeld. Ik zeg het sarcastisch omdat ik iemand ken die meer dan 10 claims heeft openstaan, puur omdat hij de verstoringen loopt te zoeken en zijn hele dagtrip erop baseert (uitlopen op stations met een uurdienst, gebruik maken van de last minute vervallen treinen door personeelstekort etc). Met 1e klas flex en de hoge uitbetalingen is dat een lucratieve business. Hij heeft me alle in en outs erover verteld. Ik zal mijn mening hierover maar niet verder delen..
Dat er tekorten zijn vooruit, maar op 33 trajecten de helft rijden is echt achterlijk.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja, er zijn onderhand meer treinen opgeheven dan dat er treinen rijden . Denk dat voor een meerendeel van de treinen die jij noemt 13 augustus dat het niet op zal gaan.
Alles wat eerder van tevoren is aangekondigd en dus al uit de reisplanner is gehaald zal namelijk niet tellen. Maar besluit men last minute bijv een dag van tevoren alsnog extra op te heffen dan komen die treinen als niet rijdend in de planner te staan en dat telt dan wel weer. Zoals ik al zei, ben helemaal van top tot teen geinformeerd.
Alles wat eerder van tevoren is aangekondigd en dus al uit de reisplanner is gehaald zal namelijk niet tellen. Maar besluit men last minute bijv een dag van tevoren alsnog extra op te heffen dan komen die treinen als niet rijdend in de planner te staan en dat telt dan wel weer. Zoals ik al zei, ben helemaal van top tot teen geinformeerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vind dit allemaal lang duren? Ik had laatst een HSL-claim van een half uur en het geld voor deze claim al ontvangen voordat ik een week later terug kwam van vakantie.gpvos schreef:Ik had recent een claim die na 18 dagen is goedgekeurd. Was wel rechttoe-rechtaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De claims worden op zich snel goedgekeurd. Ik heb bijvoorbeeld op 8 juni om 19:38 een claim ingediend en op 9 juni om 3:00 een mail gehad dat hij is goedgekeurd. Alleen als je dan erop reageert omdat het terug te krijgen bedrag in niet klopt of omdat ie onterecht is afgewezen kun je dus heel lang wachten op een reactie. Ik heb er op die manier dus nog 2 waarvan ik nu 2 maanden later nog altijd geen reactie heb ontvangen.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat is inderdaad heel rap. Afgelopen twee jaar heb ik 2x een claim gehad en beiden pas na 6 weken goedgekeurd. Waarschijnlijk heb ik gewoon pech, wel opvallend zo n groot verschil in verwerkingstijd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De losse DDZ4 van de 563 vanmiddag werd opgeheven, omdat condenswater van de airco was gaan lekken en grote delen van de trein daardoor blank stonden. Daardoor moest deze trein vervolgens bij het normale aantal reizigers van de 2863 gepropt worden, het hielp daarom niet dat deze slechts met een losse VIRM4 reed.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten