Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De t5927 bleef na Dordrecht Zuid traag rijden, kwam na het viaduct van de N3 tot stilstand voor een rood sein, volgens de machinist vanwege een vertraagde goederentrein. Daarna vertrokken we weer, maar het ging via een wissel naar links, de Moerdijkbrug werd ook links overgestoken en pas vlak voor het perron van Lage Zwaluwe ging het weer naar rechts. Een goederentrein is mij echter niet direct opgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

De 7300 rijdt al de hele dag in een uursdienst, volgens de NS-app door een tekort aan personeel, en rijdt richting Rhenen standaard met +7 tussen Breukelen en Utrecht en +10 tussen Utrecht en Rhenen.
zij/haar/hen/hun
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Zal dat misschien gedaan zijn om personeel vrij te spelen voor de extra treinen en langere treinen die in Brabant rijden vanwege carnaval?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: vr 17 feb 2023, 08:45 De 5927 bleef na Dordrecht Zuid traag rijden, kwam na het viaduct van de N3 tot stilstand voor een rood sein, volgens de machinist vanwege een vertraagde goederentrein. Daarna vertrokken we weer, maar het ging via een wissel naar links, de Moerdijkbrug werd ook links overgestoken en pas vlak voor het perron van Lage Zwaluwe ging het weer naar rechts. Een goederentrein is mij echter niet direct opgevallen.
Was dit niet gewoon een geval van roest rijden?

Gisterenochtend werd dit namelijk ook gedaan door een trein tussen Gouda en Nieuwerkerk aan den IJssel. Alleen had deze trein vertraging, waardoor mijn trein vlak na station Nieuwerkerk aan den IJssel (richting Gouda) werd stilgezet en een vertraging opliep van ruim vijf minuten. Van de achteropkomende treinen was er zelfs een met een vertraging van ruim een kwartier.
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Met roestrijden ga je meestal direct weer terug en blijf je niet linkerspoor over de vrije baan verder rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik snap dat je dat denkt, maar dan zou ik dat niet zo doen. Je kan namelijk bij de wissels ten zuiden van Dordrecht Zuid meteen weer terug naar rechts, direct ten zuiden van de Moerdijkbrug ligt ook nog een wissel naar rechts. Dat pas het wissel op het emplacement van Lage Zwaluwe werd gebruikt om terug naar rechts te gaan doet vermoeden dat er een goederentrein op de fly-over richting Breda stond.

Deze hele exercitie leverde namelijk 8 minuten vertraging op, en dat is de normale tijd tussen de 5900 en 2200 bij aankomst vanuit Dordrecht in Roosendaal, dus ik verwacht eigenlijk dat de 2216 vrijdagochtend ook vertraging heeft opgelopen, en dat is een snelle intercity, dus die heeft een korte stilstand in Roosendaal.

Check, vermoeden klopte: https://treinposities.nl/ritinfo/20230217/2216
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... zo ging een paar weken geleden (ook op zaterdag trouwens) mijn trein van Gouda naar Utrecht roest rijden over het wachtspoor bij Oudewater. Nu maar hopen dat ik ooit een keertje in een trein zit die ook over het andere wachtspoor roest rijdt.
IIVQ
Berichten: 853
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Ik zit in de stop-ic 3064, die op Ed, Klp, Db, Asb én Asa stopt.
Bovendien heet de éénnalaatste stop volgens de HC "Anna Paulá" met accent op de laatste a. (Hdrz werd niet genoemd).
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Ed, Db en Asa zijn gebruikelijk.
Klp is extra vanwege het gebrek aan de 3100.
Asb is extra vanwege Ajax-Sparta.
IIVQ
Berichten: 853
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door IIVQ »

Thx, en ik lieg. Deze trein stopt niet te Asa, daar stopt zo te zien tot 20:28 alleen de 800 en de "binnendoor" 4000.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Vanochtend een hele sympathieke conducteur gezien, not. Intercity naar Rotterdam Centraal komt een ruime minuut te laat aan op Utrecht Centraal, de aansluitende intercity naar Den Haag Centraal aan de overzijde staat er nog. Op het moment dat de deuren opengaan en de eerste reizigers naar de andere kant van het perron hollen, fluit de conducteur van de IC naar Den Haag en sluit de deuren :N
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Dat is wel heel alledaags; helemaal conform de regels van NS. Het verbaast me dat je ervan opkijkt.
F.k.a. Bollenstad
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb dat wel vaker gezien. Op tijd vertrekken is voor NS belangrijk en gaat voor alles. Is al vele jaren zo.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Het is dat of boze reaguursels in de media dat de treinen weer eens te weinig punctueel rijden. Je kunt het toch nooit goed doen voor de machinisten en HC's aan wal.
🗣
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ja hoor, je kunt gewoon gebruikmaken van de ruim 3 minuten aan rijtijdspeling tussen Utrecht en Den Haag en dus zowel wachten op overstappers als op tijd aankomen op je eindbestemming.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

en-es schreef: di 21 feb 2023, 09:33 Heb dat wel vaker gezien. Op tijd vertrekken is voor NS belangrijk en gaat voor alles. Is al vele jaren zo.
Dat ben ik niet met je eens. In de praktijk wordt in Utrecht vrijwel altijd gewacht op de aansluiting van/naar Den Haag als vertraging slechts enkele minuten bedraagt, vandaar ook mijn irritatie. Deze overstap van slechts twee minuten staat bovendien in de Reisplanner. Ik kan mij zo voorstellen dat deze overstap ook bij het personeel bekend is zodat, als het even kan, er wordt gewacht.

En ook overigens kan er bereidheid zijn om te wachten hoor. Gisteren zat ik in een vertraagde intercity uit Roosendaal richting Zwolle. Voor Zwolle riep de conducteur om dat hij had gebeld met collega's van de intercity naar Groningen en dat die trein enkele minuten op ons zou wachten. En dat was ook het geval.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door RobertT »

Ik zie in Eindhoven ook regelmatig de aansluiting tussen de 1100 en de 3500 mis gaan,zelfs als de trein net binnenkomt en de aansluitende trein er nog staat.Een oproep via de portofoon van de betreffende HC wil dan nog wel eens helpen
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Groeten uit Gvc, waar ik zojuist uit de 11769 geschopt ben. Waarom werd niet vermeld, maar de omroep kort nadat ik uitstapte zei dat er een aanrijding was tussen Utrecht en Woerden. Ik ben nu in de 769 gestapt op hoop dat de 8800 minstens tot Woerden rijdt
zij/haar/hen/hun
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Leiden was mogelijk een verkeerde gok, ondanks dat er veel mensen in zitten, staat de 8871 als vervallen op de infoschermen en reisplanners. Ik hoop dat we wel kunnen rijden, de beperkingen zijn voorbij volgens de ns app.

Edit: hij reed dus niet.
zij/haar/hen/hun
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door omaylie »

We blijven nog even in de buurt, want een sprinter die eigenlijk richting Den Haag Centraal zou gaan, nam na Woerden de verkeerde afslag en ging dus richting Bodegraven: https://www.ad.nl/binnenland/trein-neem ... ~a4b714c5/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

De treinen van Keolis (Kampen - Zwolle en Zwolle - Enschede) rijden vandaag niet vanwege een storting met een 'nog onbekende oorzaak'. Ben benieuwd wat daar aan de hand is...
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Staking moet het zijn lijkt me
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Staking was gisteren en morgen, niet vandaag, toch?
Jelle
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 12:29
Locatie: Twente

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Jelle »

Bij Keolis op Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede wordt er ook vandaag gestaakt.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Rond 07:00 was het wat rommelig in Gouda; de 2014 moest wachten op een voorlangs kruisende trein (geen idee wat!), de 614 zat daar weer achter. Onderwijl waren richting Alphen a/d Rijn ook de 8712 en 8614 opgeheven en zou de 8714 midden in de ochtendspits van spoor 10 gaan vertrekken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten