Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is ook een niet heel praktisch spoor, het ligt zo vlak voor de klim naar de brug dat goederentreinen niet het hele spoor kunnen gebruiken, dan halen ze de klim niet meer. Dus om er een nuttig wachtspoor van te maken zal je de boel eigenlijk compleet opnieuw aan moeten leggen en daar is geen geld voor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Door werkzaamheden aan het emplacement van Hoofddorp is spoor 1 het enige beschikbare perronspoor. De 4600 stopt daarom niet in Hoofddorp.
Reizigers van Hoofddorp richting Leiden vv. moeten omreizen via Schiphol.
Reizigers van Hoofddorp richting Leiden vv. moeten omreizen via Schiphol.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Groeten uit een IC naar Maastricht/Heerlen die om 9.39 uit Utrecht Centraal vertrok en momenteel met 40km/u tussen Culemborg en Geldermalsen rijdt. We gaan niet op tijd rijden denk ik.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
In Sittard overgestapt op het treindeel naar Heerlen van 11.26 die dankzij de lange stop in Eindhoven niet erg vertraagd is. Erg proper is die trein trouwens niet. Overal rommel en vieze ramen. Geen reclame voor NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Nou, gisteren een aantal SLT gezien die in roestbruine kleuren rondrijden. Das niet zoals het bedoeld is
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar zit al behoorlijk lang een TSB. Geen idee wanneer ze dat gaan oplossen, maar vermoedelijk reed je trein daarna weer op normale snelheid.
F.k.a. Bollenstad
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De snelheidsbeperking zie ik niet verdwijnen voor het volgende groot onderhoud.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op Rotterdam Centraal had een fietser een originele manier gevonden om treinstam 16235 als trein 9235 het rijden onmogelijk te maken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ja
Er staat niet voor niks zo'n sticker op die deur.
Er staat niet voor niks zo'n sticker op die deur.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens mij geeft die sticker op de deur alleen aan dat je er een rolstoel met inzittende mag stallen (wat me overigens niet zo comfortabel lijkt voor de inzittende), maar dat kan aan mij liggen...
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Na een wandeling van Bocholtz naar Aken nam ik uit Aachen Hbf de tweelandentrein van 17.17 naar Heerlen, die vertrok om 17.20 omdat die met vertraging uit Nederland was aangekomen. Het was best wel druk en in Herzogenrath stapten ook veel mensen in. Door iets langere stilstanden in Aachen West en Herzogenrath met 7 minuten vertraging aangekomen in Heerlen. Na een maaltijdstop aldaar gaat het verder met de IC van 18.49 naar Eindhoven waarvan de WC nogal vies is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stoptrein Utrecht Centraal naar Baarn van 21.07 loopt helemaal vol. Volgens mij heeft dat te maken met de stoptrein naar Zwolle die zo te zien niet vertrokken is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Mijn 1628 is Baarn nog niet uit en de conductrice begint al met de omroep voor Hilversum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Op de Argos-borden te Zp staat
Zutphen - Oldenzaal
Beperkingen materieel t/m 20:30
De trein van 19:06 staat op dat kleine scherm in de hal met de volgende paar treinen* aangekondigd als "Rijdt niet wegens gewijzigde drgl" en wordt door Truus** aangekondigd als "Rijdt vandaag niet" en algemeen "Door beperkingen in de amterieelinzet rijden er minser treinen tussen Zp en Odz"
* en **: of hoe ze ook heten, ik ben gaar na 7 uur autorijden met meer dan 2 uur bonustijd door STAU en BAUSTELLE EN VOLLSPERRUNG in het Ruhrgebiet.
Zutphen - Oldenzaal
Beperkingen materieel t/m 20:30
De trein van 19:06 staat op dat kleine scherm in de hal met de volgende paar treinen* aangekondigd als "Rijdt niet wegens gewijzigde drgl" en wordt door Truus** aangekondigd als "Rijdt vandaag niet" en algemeen "Door beperkingen in de amterieelinzet rijden er minser treinen tussen Zp en Odz"
* en **: of hoe ze ook heten, ik ben gaar na 7 uur autorijden met meer dan 2 uur bonustijd door STAU en BAUSTELLE EN VOLLSPERRUNG in het Ruhrgebiet.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is het overigens nog mogelijk om eventueel met elektrische treinen te pendelen tussen Hengelo en Oldenzaal?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als Arriva een elektrisch die kant op haalt met een bevoegde machinist uiteraard.
Bij Keolis was dat minder eenvoudig (hoe gek het ook klinkt...) ivm de contracten met de leasemaatschappij mbt de inzet. Het is wel eens geopperd om bij werkzaamheden en carnaval een Flirt te pakken ipv te dieselen onder de draad, maar dat was ten eerste niks goedkoper (hoe raar dat ook klinkt) en mocht niet van de leasemaatschappij.
Bij Keolis was dat minder eenvoudig (hoe gek het ook klinkt...) ivm de contracten met de leasemaatschappij mbt de inzet. Het is wel eens geopperd om bij werkzaamheden en carnaval een Flirt te pakken ipv te dieselen onder de draad, maar dat was ten eerste niks goedkoper (hoe raar dat ook klinkt) en mocht niet van de leasemaatschappij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Spoor 1b in Oldenzaal heeft geen bovenleiding, dus je staat eens in de 2 uur in de weg voor de IC Berlijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Lekker toekomstgerichte nieuwbouw.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is dan ook een tijdelijke maatregel, op later moment zou Oldenzaal grondiger verbouwd moeten worden maar de versnelling van de IC Berlijn kon daar niet op wachten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ohja, dat gedrocht is er ook nog, al kan je natuurlijk ook keren op 2 en de paar minuutjes voor de ICB voor lief nemen die via 3 passeert. Punctueel is dat ding toch amper, dus bijsturen moet de trdl toch al
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat moet er dan nog gebeuren? Dat station is vorig jaar toch al vrij grondig op de schop gegaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Sowieso moeten de goederenwachtsporen naar 740 meter (slechts 1 van de 3 wachtsporen in Oldenzaal voldoet nu aan de TEN-T norm) maar men wilde ook de baanvaksnelheid verhogen geloof ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten