Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat wordt nog leuk voor ICE en NJ, want die zouden eigenlijk in april vrijwel dagelijks via Venlo moeten rijden. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ben benieuwd of er een nooddienstregeling wordt opgetuigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Het zou mooi zijn als dat zou gebeuren op dit drukke traject..
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Dennenboom »

Een paarse krokodil heb je sneller terug:
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) moet een besluit over de vergunning nemen. Omdat de aanvraag heel urgent is, komt die volgens een woordvoerder boven op de stapel te liggen.

"Maar dat betekent niet dat het in een week gedaan is. Normaal staan er dertien weken voor. Het is een ingewikkeld proces. Er is uitgebreide informatie nodig, voordat de aanvraag beoordeeld kan worden". Maar volgens RVO zijn nu meerdere medewerkers met de aanvraag bezig.
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Wat is er ingewikkeld aan ‘haal die beesten maar weg, het liefst levend’?

Klinkt alsof er even iemand belangrijk wil gaan zitten doen over andermans rug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Tenzij NSI en DB Fernverkehr per se niet willen dat de treinstellen op een deel van de route in omgekeerde rijtuigvolgorde rijden, zouden ze de ICE International met behulp van kopmaken vanaf Utrecht Centraal via Rotterdam en Breda kunnen omleiden (even los van de afhankelijkheid van de HSL-Zuid). Dit is af en toe al voorgekomen bij calamiteiten tussen Utrecht en Eindhoven op momenten dat de ICE door werkzaamheden via Venlo reed. Zonder kopmaken zou je ook Utrecht Centraal over moeten slaan, doordat je na Breukelen niet meer rechtsaf kan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dan kan je beter gelijk in Tb kopmaken :s
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Commendatore schreef: wo 22 mar 2023, 14:53 Wat is er ingewikkeld aan ‘haal die beesten maar weg, het liefst levend’?
Daar is niks ingewikkelds aan inderdaad. Dus zal het wel iets minder simpel zijn. Kan ik me ook best voorstellen, want het gaat om een uitzondering op een terecht erg restrictieve wet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

MetroRET schreef: wo 22 mar 2023, 14:55 Dan kan je beter gelijk in Tb kopmaken :s
Kopmaken in Tilburg zou ik gezien de opvolgtijden en de aanwezigheid van goederentreinen juist vermijden. Keren op de doorgaande sporen 1 en 2 is met de aanwezige goederentreinen te krap, en op spoor 3 is het gat tussen de 6600 en 3600 te klein. Achter de 3600 kan wel, maar dan moet je voor lief nemen dat je tot Boxtel achter de 6400 aan sjokt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

trolly schreef: wo 22 mar 2023, 14:58
Commendatore schreef: wo 22 mar 2023, 14:53 Wat is er ingewikkeld aan ‘haal die beesten maar weg, het liefst levend’?
Daar is niks ingewikkelds aan inderdaad. Dus zal het wel iets minder simpel zijn. Kan ik me ook best voorstellen, want het gaat om een uitzondering op een terecht erg restrictieve wet.
Ik kan me niet voorstellen dat er hier dagen tot weken nodig zijn voor overleg en papierwerk. En, zo ja, dan hebben ze echt hun prioriteiten verkeerd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Die reactie van RVO was dan ook vrij algemeen. Het zou mij dan ook niet verbazen als men achter de schermen druk bezig is...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Als een wet met een pennenstreek omzeild kan worden is het een papieren tijger, maar het lijkt er dus op dat er niks mis is met die prioriteit. Dat zou je als burger van dit land juist gerust moeten stellen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Dieren hebben ook rechten. Maargoed, mijn voorspelling dat het voor Pasen niets meer wordt is dus nog voorzichtig geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

trolly schreef: wo 22 mar 2023, 15:28 Als een wet met een pennenstreek omzeild kan worden is het een papieren tijger, maar het lijkt er dus op dat er niks mis is met die prioriteit. Dat zou je als burger van dit land juist gerust moeten stellen.
Ik denk dat ze gewoon de reguliere procedure voor dit soort gevallen gaan voeren, maar dan op turbosnelheid?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Zou kunnen. Heb alleen geen idee wat de reguliere procedure precies is :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik vraag me eigenlijk vooral af: als ProRail die dassen al in het vizier had, hoe heeft het dan toch tot deze situatie kunnen komen? Is het pure pech, graven die dassen zo snel dat je er zelfs met in de gaten houden niets aan kunt doen? Of is het in de gaten houden lovenswaardig, maar deugt dat proces toch nog niet helemaal?

En: is het toeval dat die dassen net dit jaar zo actief zijn, op twee verschillende plaatsen? Of is er wellicht iets in de procedure aangepast? Ik kan me niet herinneren dat dit in eerdere jaren ooit speelde. Althans, niet op zo'n manier dat de reiziger er iets van merkte.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Zie het eerder gelinkte bericht:
ProRail schreef:De dassenburchten waren bij ProRail al langer bekend en er was al een vereiste procedure gestart voor herstel. De laatste dagen bleek uit inspectie dat dassen opeens veel actiever waren gaan graven met directe gevolgen voor de veiligheid van het spoor.
Met in de gaten houden hou je die beesten natuurlijk niet tegen. Wat ProRail wel kon doen is op tijd het treinverkeer stilleggen voor er ongelukken gebeuren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chauf21 »

Commendatore schreef: wo 22 mar 2023, 15:04 Ik kan me niet voorstellen dat er hier dagen tot weken nodig zijn voor overleg en papierwerk. En, zo ja, dan hebben ze echt hun prioriteiten verkeerd.
Het gaat niet alleen om het akkoord en papierwerk. Die dassen hebben tunnels gegraven, waardoor niet zeker is dat het spoor voldoende stevig ligt. Dat moet men controleren. En er moet een hekwerk komen, zodat de dassen niet terugkeren. Dus als de dieren straks weg zijn, dan zit er nog heel wat werk achter.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

reisthijs schreef: wo 22 mar 2023, 17:29 Zie het eerder gelinkte bericht:
ProRail schreef:De dassenburchten waren bij ProRail al langer bekend en er was al een vereiste procedure gestart voor herstel. De laatste dagen bleek uit inspectie dat dassen opeens veel actiever waren gaan graven met directe gevolgen voor de veiligheid van het spoor.
Met in de gaten houden hou je die beesten natuurlijk niet tegen. Wat ProRail wel kon doen is op tijd het treinverkeer stilleggen voor er ongelukken gebeuren.
Ja, dat begrijp ik, dat is de directe aanleiding. En nu ook de uiterste oplossing.

Maar bij het "in de gaten houden" zal toch ook een criterium horen om te bepalen wanneer ingrijpen nodig is. En idealiter is dat nog voordat de dassen de kans krijgen om het treinverkeer stop te graven, lijkt mij. Ik lees dat er al een procedure was gestart door ProRail, maar blijkbaar niet op tijd genoeg. Vandaar mijn vraag: kan dat beter?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Problemen met dassen speelt op tientallen plekken in het land.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Op meer plekken dan redelijkerwijs door ProRail valt te beheersen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

't Is lente *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

En we hebben ook nog bevers in Groningen *O*

Vandaag bij controle in een trein van de 5100 ook nog wat mensen die er niet meer bepaald 18 uitzagen maar wel in de spits met de Jongeren Dagkaart Dal aan het reizen waren. Die zijn er in Lombardijen uitgemikt door de conducteurs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ZO6176 »

ArrivaBas schreef: wo 22 mar 2023, 14:59
MetroRET schreef: wo 22 mar 2023, 14:55 Dan kan je beter gelijk in Tb kopmaken :s
Kopmaken in Tilburg zou ik gezien de opvolgtijden en de aanwezigheid van goederentreinen juist vermijden. Keren op de doorgaande sporen 1 en 2 is met de aanwezige goederentreinen te krap, en op spoor 3 is het gat tussen de 6600 en 3600 te klein. Achter de 3600 kan wel, maar dan moet je voor lief nemen dat je tot Boxtel achter de 6400 aan sjokt.
Kan er niet gekeerd worden op het goederenemplacement tussen Tilburg en Tilburg West
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

NS is niet zo'n fan van machinisten die moeten uitstappen op een plek waar geen perron is, en met een solo VIRM zit zo'n trein waarschijnlijk dusdanig vol dat de machinist een kwartier nodig heeft om zich door de trein naar de andere kant te begeven. Maar volgens mij moet spoor 2 met wat kleine aanpassingen wel vrij te maken zijn als men accepteert dat de 1100 en 6400 even voor de inrijder blijven wachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten