Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
katvis
Berichten: 793
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door katvis »

Ik vind het echt toch altijd bijzonder als er op de HSL een aanrijding is.
PSA: Links gaan, rechts staan
Chrysa
Berichten: 8009
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Hoezo? Zo lastig is dat spoor niet op te komen.
Lijkt mij dat het tussen Prinsenbeek en Breda gebeurd is, want treinen naar Lage Zwaluwe rijden ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ben net heel vintage met trein 9697 naar Amsterdam Centraal gestopt op Roosendaal. Eerste bericht was dat we niet zouden stoppen op Breda, pas tijdens de stop op Antwerpen-Centraal werd gecommuniceerd dat ook Noorderkempen werd overgeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Het blijft toch even opletten op de actuele vertrektijden dat je naar de juiste trein kijkt tegenwoordig... vooral met de overstap van de Sprinter naar Dordrecht op de Intercity naar Dordrecht die ik vandaag in 's-Hertogenbosch maakte al omreizend vanuit Nijmegen. (Ook toevallig dat het dan precies die treinen zijn die op elkaar aansluiten :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Oh, daar kijk ik niet van op. Ze vertrekken ook nog eens na elkaar wat bijdraagt aan de verwarring.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Op Rotterdam Centraal stond de IC van 22:05 naar Leeuwarden van afgelopen vrijdag als 'rustig' in de app, en aan de achterkant stond een donker treinstel dat kennelijk was afgekoppeld. De losse ICM3 was dan ook wel wat drukjes, al waren er geen staplaatsen. Een extra treinstel op de vrijdagavond kan toch geen kwaad?
Beul van de blindegeleidelijn
DDietzen
Berichten: 1329
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Helaas zijn het losse stellen wat de klok slaat in de Noord-Oost 's avonds. Ikzelf heb me bijvoorbeeld vaak genoeg rond elf uur 's avonds in een waar sardienenblik moeten persen van Utrecht naar Amersfoort, soms stonden er in de 1700 (en 1600) zelfs mensen tot Apeldoorn.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ook voor corona waren enkele treinstellen op de NoordOost de norm 's avonds, ook met wisselend succes. Alleen vinden we door corona nu een trein sneller 'druk' en worden staanplaatsen als onacceptabel gezien, terwijl dat vroeger heel normaal was.
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Staan van Utrecht tot Apeldoorn is nog wel een stukje. En volgens mij is al met verbazing op dit forum gekeken naar korte treinen, terwijl er gewoon stellen uit hun neus staan te peuteren op opstelterreinen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

PHS schreef: ma 16 aug 2021, 11:13 Ook voor corona waren enkele treinstellen op de NoordOost de norm 's avonds, ook met wisselend succes. Alleen vinden we door corona nu een trein sneller 'druk' en worden staanplaatsen als onacceptabel gezien, terwijl dat vroeger heel normaal was.
Qua drukte in die losse stellen is het verschil met voor Corona helemaal zo groot niet. Da's dus net zo onacceptabel als het toen al was en niet echt een promotie van de daluren.
Je ziet duidelijk welk type reiziger er nu terug is, want in de spits is het werkelijk uitgestorven in de trein. NS faciliteert echter nog de omgekeerde situatie waarin de spits druk was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 746
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Ik denk dat die drukte in de ochtendspits binnen nu en 2 weken gaat beginnen als scholen en universiteiten weer beginnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Maar dat heeft een minder grote impact in de middagspits, waarin de treinen ook uitgestorven zijn. Op de pieken in net voor 16.00 uur vertrokken treinen en die net na 18.30 uur na dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Jongens, TWEE controles vanavond. Bij NS én bij Arriva. :shock: Wat is er aan de hand met de wereld?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik lees met elders dat een webzijde z'n coronablog heeft gesloten, ik zie een verbandt :Y
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Van de laatste weken zie ik weer meer controles op vervoerbewijzen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50935
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Het zal sowieso wel aan mij liggen, maar ik zit nog steeds in lege treinen en ben dit jaar toch al richting 1 op de 3 treinen controle aan het gaan :s

Misschien moeten jullie eens allemaal niet van/naar/via Utrecht reizen :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik reisde net van Zwolle richting Groningen in, surprise surprise, een los drietje met staanplaatsen. Ik heb de druktemelder maar weer gebruikt, in hoeverre dat dat zin heeft.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: ma 16 aug 2021, 16:43 Maar dat heeft een minder grote impact in de middagspits, waarin de treinen ook uitgestorven zijn. Op de pieken in net voor 16.00 uur vertrokken treinen en die net na 18.30 uur na dan.
Tot aan het meest recente thuiswerk-advies (half juli) heb ik geregeld in de (middag)spits gereisd en waren de treinen allesbehalve uitgestorven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Mijn IC van Zwolle naar Amersfoort is gestrand in Putten. Er is een bijna-aanrijding geweest verderop waarbij een overweg is beschadigd. De HC wist ook niet zo goed wat nu de beste optie was, je mocht uitstappen en wachten, of je mocht mee terug naar Zwolle en het via Flevoland proberen. Ik koos voor uitstappen om een lijnbus te nemen (had niet echt een bepaald reisdoel) maar bij de bushalte kwamen twee dames mopperend aanlopen.
"Typisch weer zo'n overheidsbedrijf met die kutservice, ze gooien je er maar uit en je mag het zelf uitzoeken".

Ik kon zo veel domheid niet aanhoren en ben maar een eind verderop gaan staan.

Edit: ik hoor hier in Putten de nieuwe omroepstem Karin. Klinkt prima, maar het is wel even wennen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: di 17 aug 2021, 14:08 Tot aan het meest recente thuiswerk-advies (half juli) heb ik geregeld in de (middag)spits gereisd en waren de treinen allesbehalve uitgestorven.
Ik heb juist sinds dat moment diverse keren in de middagspits gereisd (met check-in voor vieren dan wel) en waar je pré-Corona dan het ontbreken van forensen ruimschoots gecompenseerd zag door dagjesmensen is dat dit jaar allesbehalve het geval. En dat terwijl het vooral die dagjesmensen zijn die al goed de trein weer weten te vinden.
Scheelt natuurlijk ook wel dat je met de dal e-tickets überhaupt niet meer in de spits in de trein mag zitten tegenwoordig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21396
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het viel me gisteren ineens op dat deze stoelverdeling in SNG helemaal niet logisch is:
Afbeelding

Zittend op de middelste stoelen heb je praktisch geen uitzicht en beenruimte, terwijl je op de achterste rij een oceaan aan beenruimte hebt.
Spoiler: show
Met mijn 1,90 meter kom ik net bij de stang onder de stoelen voor me:
Afbeelding
Waarom is die middelste rij niet een centimeter of 20 naar achteren geplaatst?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5551
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Ik zie dat die achterste rij een zitplaats is voor mensen met een grote buik. Misschien daarom?
cassie127
Berichten: 6594
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Let inderdaad maar eens goed op die sticker. Bij Arriva (op de vechtdallijnen) heb je dan meestal ook meer ruimte bij die plekken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Maar is zo'n aanzienlijk verschil echt nodig? In de FLIRT is het verschil tussen normale stoelen en de priority seats in mijn optiek nagenoeg verwaarloosbaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7653
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef: di 17 aug 2021, 12:55 Van de laatste weken zie ik weer meer controles op vervoerbewijzen.
Ik vandaag voor het laatst, en daarvoor zelfs afgelopen vrijdag!
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten