Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hendrik »

@Reiziger Delft: Je kunt het vervelend vinden, maar inmiddels is het toch allang duidelijk dat het NS voorlopig niet lukt om een 'vaste' dienstregeling te rijden. Er zit inmiddels weer meer regel in, maar uitzonderingen zijn er nog steeds. Dat betekent dat je dus, meer dan 'vroeger', van tevoren je reis moet plannen. Op goed geluk naar het station gaan omdat je toch wel weet wanneer je trein gaat, zit er voorlopig niet in.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stadsbus »

April064 schreef: vr 18 nov 2022, 12:45 Er was zojuist chaos op Gouda, een rit van de 11700 werd tot Gouda ingekort en stond daardoor voor zo'n 40 minuten op spoor 8 om te keren. Hierdoor werd elke trein richting Rotterdam/Den Haag via spoor 10 omgeleid.
Was ook rond die tijd een persoon op het spoor tussen gd en gdg in. Alles had rond 12:45 vertraging helaas
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

Het persoon op het spoor heb ik niet meegemaakt omdat ik rond 12:20 al weg was. Maar ook rond 12:15 had alles richting Den Haag/Rotterdam vertraging.
zij/haar/hen/hun
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In de IC tussen Den Haag Laan van NOI en Hilversum die slechts 4 bakken heeft en best wel goed bezet is. De conducteur riep nog om dat we vanwege werkzaamheden op de NS app moesten kijken.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Mudjevol na Amsterdam Centraal. Conducteur verontschuldigt zich daarover en zegt dat de beslissing om een korte treinstel in te zetten dankzij de directie is genomen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Jouw 11655 inderdaad met DDZ4, terwijl de 1645 met DDZ12 rondreed.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Ook goederentreinen ontkomen niet meer aan het korte treinen probleem, vanmiddag kwam er een goederentrein met één ketelwagen achter de loc door Rotterdam Alexander richting Gouda :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

en-es schreef: vr 18 nov 2022, 14:39 In de IC tussen Den Haag Laan van NOI en Hilversum die slechts 4 bakken heeft en best wel goed bezet is. De conducteur riep nog om dat we vanwege werkzaamheden op de NS app moesten kijken.
MetroRET schreef: vr 18 nov 2022, 15:28 Jouw 11655 inderdaad met DDZ4, terwijl de 1645 met DDZ12 rondreed.
Ja, ik merkte gisteren ook al op dat de materieelinzet in deze treinserie(s) erg wispelturig is:
Meltrain schreef: do 17 nov 2022, 18:33 Zowel dinsdag als vandaag reis ik met trein 1660. (Expres geen link naar Somda, omdat de tijden deze week toch compleet anders zijn.)
Afgelopen dinsdag reed die trein nog met 10 bakken DDZ en vandaag zijn het 4 bakken ICM. Enige variatie is altijd mogelijk, maar dit verschil is wel erg groot. :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Bemined schreef: vr 18 nov 2022, 15:44 Ook goederentreinen ontkomen niet meer aan het korte treinen probleem, vanmiddag kwam er een goederentrein met één ketelwagen achter de loc door Rotterdam Alexander richting Gouda :D
Dat was vast de VrijMiBo-rit.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik zit nu in de 2286 die met 8 bakken VIRM rijdt, maar waarin alle toiletten defect zijn. :s Hoe kan dit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door isadora »

Personeelstekort.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Treinen net alle toiletten kapot kan bijna alleen maar op de dag zelf gebeurt zijn. Dan maken ze de dienst nog af en moeten in de daarop volgende nacht dan herstelt worden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Nu in de 527 die in Zl al met een kwartier vertraging aankwam en nu tot Gn achter een sprinter mag aanhobbelen. Zeg maar dag tegen de overstap richting Duitsland en dagje uit. -0-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Je kan wel hallo zeggen tegen Suus volgens mij, die zit aldus haar Blauwe Vogel-tijdlijn in diezelfde trein. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 527 had idd bij vertrek te Utrecht Centraal een storing. Er werd eerst gedacht aan een noodrem, maar het bleek bij de tweede vertrekpoging iets anders en dat kon gerepareerd worden. In Amersfoort stonden we naast de sprinter naar Zwolle, maar die mocht eerst weg en pas bij Putten gingen we eraan voorbij. In Zwolle miste ik mijn aansluiting dus nu in een koud Assen met de trein terug naar Beilen.

Blijkbaar hebben Kiosk en Stationshuiskamer wel dezelfde zegels maar niet dezelfde spaarkaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Ondergetekende ziet vanuit stel 4040 ter hoogte van Gerp zometeen nog mooi de eigenlijk aansluitende trein naar Weener voorbijkomen. :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 4040 was gedurende de gehele reis van Rotterdam Centraal naar Assen wel lekker warm! :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Zijn jullie nou met zijn tweeën een minimeet aan het houden? :|
🗣
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Suus schreef: zo 20 nov 2022, 11:24 De 4040 was gedurende de gehele reis van Rotterdam Centraal naar Assen wel lekker warm! :D
Een uurtje later valt dat zeker niet mee met de 7504 in de 531, waar gezellig de airco staat te blazen. Ook zijn dat de 37435 ook is opgeheven, het is al een uursdienst op zondag en nóg krijgt Arriva het (niet) voor elkaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Afbeelding

Hoi MetroRET!

En nee, er was geen minimeet. Maar ik ga vanmiddag wel iemand van de Blauwe Vogel ontmoeten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Dat zou ik maar snel doen, ja.
🗣
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Suus schreef: zo 20 nov 2022, 10:51 De 527 had idd bij vertrek te Utrecht Centraal een storing. Er werd eerst gedacht aan een noodrem, maar het bleek bij de tweede vertrekpoging iets anders en dat kon gerepareerd worden. In Amersfoort stonden we naast de sprinter naar Zwolle, maar die mocht eerst weg en pas bij Putten gingen we eraan voorbij. In Zwolle miste ik mijn aansluiting dus nu in een koud Assen met de trein terug naar Beilen.

Blijkbaar hebben Kiosk en Stationshuiskamer wel dezelfde zegels maar niet dezelfde spaarkaart.
Onbegrijpelijk toch dat de IC niet vanaf Amersfoort al voor de Sprinter mocht?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag hetzelfde, maar dan in omgekeerde richting. De 5654 had +6 opgelopen en wij kwamen met de 2054 daarnaast te staan. Jammer genoeg mocht de Sprinter dan als eerste naar Utrecht toe en konden wij daar dus tot Blauwkapel achteraan hobbelen.

Op de heenweg naar Apeldoorn ging trouwens ook mooi de overstap van de 1600 op de 11700 wederom mis. -0-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door gpvos »

Op Asd zag ik rond 20 uur de 243 staan met +70 (normale vertrektijd volgens het scherm 19:04). Maar wat me meer verbaasde dan de vertraging was dat de bestemming volgens de schermen Berlin Ostbahnhof zou zijn. Dat lijkt me nogal ongebruikelijk, dan zou die trein rond half twee 's nachts daar aankomen. (Zou wel handig zijn als die verbinding normaal zo laat zou doorgaan.) Nu ik thuis de DB-site en Rijdendetreinen check, lijkt het er ook op dat de trein niet verder gaat dan Bentheim, zoals normaal.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 3178 leek nogal last te hebben van gladde sporen tussen tenminste Ah en Db, want het optrekken en afremmen ging allemaal uiterst voorzichtig. Dat deed ook de vertraging steeds verder oplopen, waardoor ik - en met mij een tiental anderen - uiteindelijk de benen uit m'n lijf moest rennen om de overstap op de 1778 (oorspronkelijk 6 minuten) nog te halen. Gelukkig was de HC van die laatste trein wel zo lief om ons nog binnen te laten door de laatste open deur; natuurlijk wel de deur aan het andere eind van de trein dan waar ik het perron op kwam stuiven, waardoor ik nog eens het hele ICM-viertje mocht afrennen.

Vervolgens had het bagagerek boven mijn stoel lekkage :lol: Niet eens het raam, nee, er druppelde water door de rand van het bagagerek heen. En afhankelijk van de regenintensiteit was dat niet zo'n klein beetje ook. De stoel en wand eronder zijn behoorlijk nat geworden, en mijn jas ook alvorens ik het gedruppel opmerkte.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten