Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

In VIRM 8666 werkt in de voorste vier bakken de binnenverlichting niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Nu het Doorgeefluik gesloten is, ga je hier maar defecten melden? Smiecht.

:p
🗣
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^ en (weer) niet in de gevraagde opmaakvorm. :|

Maar goed, laat dat luik lekker dicht / in de sop gaar koken, wat mij betreft.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Eerder vandaag op weg van Steenwijk naar Zaandam riep de HC van de 1860 om dat er een verstoring was tussen Almere/Amersfoort en Amsterdam, en dat reizigers voor Amsterdam Centraal beter in Zwolle konden overstappen op de 560 en overstappen in Utrecht. Zo gezegd, zo gedaan. Achteraf was dat niet nodig geweest, omdat de storing al snel opgelost was.

Overigens riep Karin op Amsterdam Centraal om dat de IC Berlijn overvol was, en dat binnenlandse reizigers andere treinen moesten nemen. Tja, voor diverse bestemmingen zou dat een overstap betekenen, omdat er geen voortrein rijdt. Misschien die trein in de schoolvakanties alleen beschikbaar stellen voor reizigers die reserveren?
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

De 143 was vanaf Amersfoort een best drukke trein vandaag; in Amersfoort en Deventer moest er ook flink geschoven worden metbde stoelen vanwege reserveringen.

Met vertrek van +15 uit Amersfoort zaten we daardoor precies achter een IC naar Enschede aan te hangen, mocht er 2x een Sprinter voor en daardoor met +25 in Bad Bemtheim aangekomen. Locwissel verliep gelukkig vrij soepeltjes, maar door de vertraging moesten we overal tussengeplaatst worden, waardoor uiteindelijke aankomst in Berlin +32 was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Hmm, de 1827 is nu helemaal opgeheven. :( Eerder zou hij nog (met een losse ICM-III :X) tussen Den Haag Centraal en Almere Centrum rijden.
Nou ja, dan blijf ik wel in de 302227 zitten en reis ik via Amsterdam Centraal naar mijn werk.
(De 2400 rijdt immers ook niet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Vanwege de staking rijdt de 3300 morgen uitsluitend tussen Hoorn Kersenboogerd en Amsterdam Sloterdijk. Op Sloterdijk is geen spoorwijziging aangekondigd; treinen uit Hoorn komen aan op spoor 10 en vertrekken richting Hoorn van spoor 9. Wat gaat de NS doen? Keren op de Westtak lijkt mij niet handig, ook al rijdt de 900 maar 1x/u en de 1000 helemaal niet.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dat zal ongetwijfeld nog veranderd worden.
VIRM
Berichten: 7627
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteravond wilde ik in Almere overstappen van de 2600 naar de 1867. Die stond in de AV aangegeven met +11. Ergens rond Schiphol was er een defecte bovenleiding en gestrande trein. Dit liep op tot +21, +23 en vertrek was uiteindelijk met +29. Omdat er nog een vertraagde 2400 voor zat, was aankomst in Lelystad met +32 en Zwolle met +30.

De reisinformatie was bagger. De nieuwe reisbegeleiding in de app vond ik niet heel pro-actief. NS Perronwijzer, de app voor blinden en slechtzienden die de inhoud van de TBP's toont, klopte van geen meter. Die bleef een half uur lang de 1867 aangeven, terwijl er ondertussen twee keer SNG's op het perronspoor stopten. Die app kun je dus niet blindelings vertrouwen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Dit bericht stond eerder in "Mag ik even kwijt". Ik wist dat er nog een ander topic voor dit soort zaken was, maar kon er even niet meer op komen. Nu gecorrigeerd natuurlijk.

Vandaag met moeders op pad naar Amsterdam & Zandvoort. Alles gaat volgens plan alleen de locomotief van de 958 had kuren met de pantograaf en kreeg dikke vertraging. Conducteur raadde ons aan om de 1171 te nemen. Ik twijfelde even want de 9260 zou naast de 958 komen te stoppen. Maar op de CTA van spoor 3 stond "Niet instappen", dus toch maar naar spoor 2 gelopen voor de 1171.

We rijden goed en wel langs het Feyenoord stadion en ineens moeten we stoppen. Blijkt dus dat de locomotief van de 9260 een storing had. Die moest dus ook even gereset worden. Nou dat duurde vijf minuten en toen reden we weer.

Ik denk dat we koud een kilometer gereden hadden en toen stonden we wéér stil. Nu heeft onze locomotief een storing en moet er een batterijreset uitgevoerd worden. Op precies dezelfde plek als de 9260. :')

Edit: inmiddels hebben we +39 aan onze broek. Dikke GtbV-claim, want HSL. *O*

Edit 2: Heuj, we rijden weer. *O*

Edit 3: En we hebben +61, dus dat is een maandje gratis reizen in het weekend. *O*
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Het academisch jaar heeft bij mij qua kaartcontrole een vliegende start met 100% score. Ik ben benieuwd hoe snel dat minstens twee keer is gehalveerd. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Morgen de hele dag geen NS-treinen in verband met de stakingen. In heel het land met uitzondering van Amsterdam Centraal - Schiphol. Bron: app van RTL Nieuws.

Gaat morgen nou ineens iedereen het werk neerleggen of is dit gewoon een gevolg van de stakingen die morgen in Midden gepland zijn?
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

En waarom Amsterdam C - Schiphol dan wel?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Te belangrijk voor de toeristen? :')

Sorry, ik zie net ineens dat er al een stakingentopic is.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door fogeltje »

Wat een droeftoeterorganisatie :') Je zou verwachten dat niet-getroffen regio's kunnen blijven functioneren. Dus als er een atoombom op midden-Nederland valt dan kunnen ook nergens meer treinen rijden? Handig :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef: ma 29 aug 2022, 17:26 Je zou verwachten dat niet-getroffen regio's kunnen blijven functioneren. Dus als er een atoombom op midden-Nederland valt dan kunnen ook nergens meer treinen rijden?
Zolang de atoombom niet op het kantoor van de bijsturing valt, zouden er treinen kunnen blijven rijden. :Y
Maar het lijkt me dat er dan wel andere, grotere, problemen zijn. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ardan schreef: ma 29 aug 2022, 16:33 Gaat morgen nou ineens iedereen het werk neerleggen of is dit gewoon een gevolg van de stakingen die morgen in Midden gepland zijn?
Tja. Aangezien de landelijk aansturing van het personeel in Utrecht zit, en daardoor ook onder midden valt zit er nauwelijks personele Bijsturing. Maar ook andere afdelingen die van belang zijn voor een goede landelijke treindienst, zoals de afdelingen die over de omroep, schermen op het perron en helpen bij storingen aan materieel (op de vrije baan) mogen staken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Zal het treinvervangend vervoer tussen Driebergen-Zeist / Barneveld en Arnhem CS morgen wel gewoon doorgaan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Volgens een tweet van NS rijdt het vervangend busvervoer bij werkzaamheden normaal ja. (Barneveld - Ede sowieso natuurlijk, da's een andere vervoerder)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door fogeltje »

Als dat niet in het stakingsgebied valt, dan lijkt me dat van wel? Tenzij ze natuurlijk, net zoals bij andere werkzaamheden recentelijk, veel te laat waren met bussen bestellen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ter bevestiging: de bussen op Arnhem - Driebergen-Zeist rijden, kwam er meerdere tegen bij De Klomp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3269
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door marvinkok »

Morgen (31 augustus) zullen er vanaf 19:30 geen treinen meer stoppen op Enschede Kennispark. Door de staking van NS in het Oosten, elke keer ongeregeldheden/vernielingen tijdens wedstrijden van FC Twente en het niet nakomen van afspraken door de convenantpartners is er geen andere mogelijkheid om de veiligheid van personeel en reizigers te garanderen. Het station zal ook afgesloten worden om zo spoorlopen te voorkomen.

Zie hier het officiele bericht.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Het viel me gisteren pas op, maar is er nu ook een reguliere omroep voor het spoor waarop een trein vertrekt? Te Ahp hoorde ik omgeroepen worden dat de tegentrein en mijn trein op spoor 2, respectievelijk spoor 1 vertrekken (waar ze dus normaal ook binnenkomen). Ook worden er wat meer bestemmingen dan alleen het eindpunt opgesomd.

Ik was al voorbereid op een ergere mededeling, vandaar...
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door April064 »

rikthoff schreef: di 30 aug 2022, 19:31 Het viel me gisteren pas op, maar is er nu ook een reguliere omroep voor het spoor waarop een trein vertrekt? Te Ahp hoorde ik omgeroepen worden dat de tegentrein en mijn trein op spoor 2, respectievelijk spoor 1 vertrekken (waar ze dus normaal ook binnenkomen). Ook worden er wat meer bestemmingen dan alleen het eindpunt opgesomd.

Ik was al voorbereid op een ergere mededeling, vandaar...
Ik heb zover ik weet nog nooit een omroep gehoord voor een niet-vertraagde of trein zonder spoorwijziging, en als het spoor niet is gewijzigd dan hoor ik zelden het spoornummer. Wel hoor ik regelmatig dat als er omgeroepen wordt dat er dan ook tussenstops worden genoemd en niet alleen de eindbestemming. Dus er is mogelijk een nieuw systeem van omroepen.
zij/haar/hen/hun
Etienne
Donateur
Berichten: 7946
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Ondanks de staking in Zudoost-Nederland viel me op dat in de Randstad bijvoorbeeld ook de 2000 en 2800 niet rijden (in elk geval niet tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam). Was dat niet mogelijk?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten