Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Aking schreef: ma 05 jul 2021, 14:21:Y #kudtns
Kom eens met wat nieuws...
Beul van de blindegeleidelijn
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Wat een waardeloze aansluiting in Ht van de 2900 op de 3600 (Ehv -> Nm). De 3600 staat op 3, maar de 2900 komt over 4b binnen op 4a zodat de achterste deur tegenover de voorste deur van de 3600 staat. Als die 2900 nou gewoon op 4 gepland zou worden, zou het leven een stuk makkelijker zijn. 4b wordt verder niet gebruikt namelijk.
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Zaterdagochtend vroeg, perron 3-4 van Deventer, wachtend op de 3600. Er staat niemand in een straal van 10 meter om me heen, dus ik doe mijn mondkapje af om frisse lucht te scheppen.

Er verschijnt een NS'er op het (nog altijd vrijwel uitgestorven) perron, die marcheert recht op me af en vermaant mij op 1 meter afstand dat ik echt mijn mondkapje op moet doen.

Ondertussen draagt 'ie het kapje zelf onder de neus, en stapt daarmee ook mijn trein in. Als ik hem daarop wijs, geeft 'ie een duim omhoog maar doet er verder niks mee.

:')
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Stefan »

Daar kunnen ze hier in Duitsland ook een houtje van... Afgelopen winter, sta in Dortmund op het perron, bijna op het puntje, niemand in de buurt. Ik drink mijn koffie rustig op (zodat ik dat in de trein niet hoef te doen), komt er zo'n Gerda van in de 40 (met kort pittig kapsel) op me af dat ik per direct mijn mondkapje op moet doen, omdat ze anders beveiliging ging halen. Toen ik zei dat ze het ook normaal kan vragen en dat ik niet met haar geknikkerd had, ging ze nog verder uit haar dak. :')

Heb het maar verder genegeerd en ik wacht nog steeds op de beveiliging die ze zou gaan halen. -0-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Jemig, het is DRUK in de Pimpel :shock: Allemaal Doitsjers die nach Holland fahren müssen. Als ze dachten dat ze lekker in Amsterdam hele nachten konden doorfeesten...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Vinny »

Genoeg drinken in de trein dus :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

Bier kopen en op straat opzuipen.. bushokjes zijn nog wel vrij toegankelijk, denk ik...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Vinny schreef: za 10 jul 2021, 15:50 Genoeg drinken in de trein dus :mrgreen:
Naar echt Duits gebruik gebeurde dat ook wel waarschijnlijk al vanaf de ochtend :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

De reizigers van Veenendaal-De Klomp zijn in mijn gedachten, maar wat ben ik blij met de 2900 in plaats van de 800 overdag. *O*
DDietzen
Berichten: 1300
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De treinspotters hebben zich weer eens van hun beste kant laten zien. Vandaag reed Plan U 151 een rondje door Zuid-Nederland met enkele bezoekjes aan spoorlijnen waar normaal geen reizigerstreinen komen. In Born Limbricht stond een heel aantal spotters met laddertjes midden op een begraafplaats -0- :N
Laatst gewijzigd door DDietzen op za 10 jul 2021, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ik was vandaag in de nieuwe stationstunnel van Geldermalsen. Lekker breed en een mooi houten plafond. Ben wel benieuwd naar de afwerking van de wanden, want die zijn nog met gaas ingepakt. De bouwers hebben er trouwens er ook geen gras over laten groeien, de trap naar de loopbrug bij spoor 1 is alweer weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Ik woon daar sinds kort ongeveer naast, en de afgelopen twee weken ging het daar inderdaad heel hard.
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

DDietzen schreef: za 10 jul 2021, 18:07 De treinspotters hebben zich weer eens van hun beste kant laten zien. Vandaag reed Plan U 151 een rondje door Zuid-Nederland met enkele bezoekjes aan spoorlijnen waar normaal geen reizigerstreinen komen. In Born stond een heel aantal spotters met laddertjes midden op een begraafplaats -0- :N
Sorry, hoor, maar treinen spotten vanaf een kerkhof vind ik met recht het toppunt van disrespect. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Mja, laten we het er op houden dat sommige treinspotters sociale normen niet helemaal goed aan kunnen voelen zeg maar. -0-
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag in de oostertunnel van Amsterdam Centraal verhinderde ik bij het inchecken dat iemand kon meelopen achter mij aan, door halverwege het poortje te blokkeren. Vervolgens werd ik in niet mis te verstane bewoordingen voor alles en nog wat uitgescholden.... -0-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

ArrivaBas schreef: za 10 jul 2021, 20:26 Sorry, hoor, maar treinen spotten vanaf een kerkhof vind ik met recht het toppunt van disrespect. :X
De enige plek waar de lokale bevolking niet klaagt. Waar maak je je druk over. :')
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Post »

Ik vind het schandalig dat ze die arme mensen naast een spoorlijn hebben begraven. Dat is zo slecht voor je rust :N
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Ik slaap prima hoor. :Y
🍉
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

umbusko schreef: za 10 jul 2021, 17:40 De reizigers van Veenendaal-De Klomp zijn in mijn gedachten, maar wat ben ik blij met de 2900 in plaats van de 800 overdag. *O*
Tja. Donderdagavond had ik vanaf Zaandam een 800 naar Amsterdam Centraal, die na tien minuten stilstaan zou doorrijden als 2900 naar Maastricht, waardoor de reisinfo aangaf dat de 800 alleen maar tot en met Amsterdam Centraal zou rijden. En gisteravond van Amsterdam Centraal naar Zaandam een 2900 die Maastricht naar Alkmaar reed.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2450 stond best wel ver richting de brug op spoor 2 in Dordrecht, en de 5952 kwam iets te laat op spoor 3b aan in Dordrecht. Dus toen ik uit die laatste trein kwam had de conductrice haar elektrische fluit al laten klinken. Gelukkig hield ze haar deur open terwijl ik aan kwam rennen, heb ik haar vriendelijk voor bedankt :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

"Fluiten = niet meer instappen" was het toch? Of is dat niet meer? *O*
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Op station Deventer is dat zeker nog de regel (daar hangt nog een behoorlijk verkleurde poster van die campagne).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De 2851 rijdt met maar liefst twee stellen ICM. Wat een comfort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

2800 is geheel verdubbeld ivm omreisadvies Rtd-Gd-Gvc.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Waarna de omreizigers zo te zien wel regelmatig plaats mogen nemen in een solo ICM in de (1)1700.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten