Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanaf morgen is Utrecht - Amersfoort gestremd door werkzaamheden. Omreisadvies is via Hilversum, en in de planner zie ik voor morgenmiddag het nodige solo ICM gepland staan. Dat zal wel gezellig worden
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Treinserie 5700 pendelt tijdens deze werkzaamheden, ook 's avonds, tussen Utrecht en Hilversum. Tussen Hilversum en Hoofddorp rijdt de vanuit Amersfoort verlengde 5600 (die overigens niet in Baarn stopt), zodat er op de trajecten Amersfoort - Hilversum en Utrecht - Hilversum de hele dag door meer treinen rijden dan normaal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En de 14900 is ook door de 4900 vervangen, waardoor er de hele dag 4x/uur een reismogelijkheid via Hilversum is.
Die toegevoegde Sprinters zorgen daarnaast ook voor een stukken snellere reis via Hilversum: de omgelegde 5600 bekort de overstap in Hilversum van 13 naar 4 minuten. Voor de reizigers uit Amersfoort (en Schothorst / Vathorst) is het dus aantrekkelijker om met de Sprinter om te reizen. In de losse ICM-stellen zitten dus alleen de reizigers die al vanaf Enschede komen. Vanuit Zwolle zijn andere routes waarschijnlijk aantrekkelijker.
Wat wel weer voor drukte in die losse stellen zorgt is de snelste omreisroute naar Den Haag, want daar rijden de ICs vanuit Amersfoort via Schiphol naartoe door.
Die toegevoegde Sprinters zorgen daarnaast ook voor een stukken snellere reis via Hilversum: de omgelegde 5600 bekort de overstap in Hilversum van 13 naar 4 minuten. Voor de reizigers uit Amersfoort (en Schothorst / Vathorst) is het dus aantrekkelijker om met de Sprinter om te reizen. In de losse ICM-stellen zitten dus alleen de reizigers die al vanaf Enschede komen. Vanuit Zwolle zijn andere routes waarschijnlijk aantrekkelijker.
Wat wel weer voor drukte in die losse stellen zorgt is de snelste omreisroute naar Den Haag, want daar rijden de ICs vanuit Amersfoort via Schiphol naartoe door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Doordat de 500 en 600 vanuit het noorden bij Amersfoort doorgaan als 1500 naar Amsterdam waar de 700 en 1800 al naartoe rijden, kun je vanaf Zwolle nagenoeg tegelijkertijd via twee verschillende routes naar Amsterdam Centraal reizen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Of een rechtstreeks rondje maken: https://treinposities.nl/omloop/LAM2/20220727
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het kostte de 1118 moeite om vanaf Delft te vertrekken, waardoor de 5018 en 3718 ook ongeveer 5 minuten vertraging opliepen.
Overigens waren er gisteren ook al werkzaamheden op dat traject, want ik zag dat de 1700 en 11700 (overdag) niet reden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet op het traject, maar op station Amersfoort
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vindt NS waarschijnlijk te veel moeite voor 2 treinstellen (traject van 15 minuten, waarbij altijd gekruisd moet worden te Soest).
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het is het toelaten plaatje. Bij het intekenen van verlof zijn de werkzaamheden al bekend. Op zulke dagen kan meer verlof verleend worden. Als dan kort van te voren blijkt dat die werkzaamheden niet doorgaan is het verlof al verleend en vaak gegarandeerd. Daarnaast is het met de daarbij komende huidige tekorten lastig om in de bijstuingsfase dan als nog wel te gaan rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe kan toegekend verlof niet gegarandeerd zijn?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Als een bepaalde lijn gepasseerd is kan je verlof niet gegarandeerd worden of als je binnen x aantal weken vooraf verlof aanvraagd. Dan hoor je het pas op de donderdag voor de desbetreffende week of het definitief mogelijk is.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ah ik snap het. Maar dan zou het toch “makkelijker” zijn om niks toe te kennen iedereen die het niet toegekend heeft gekregen in de wachtrij te plaatsen?
(Niet dat jij hierover gaat natuurlijk )
(Niet dat jij hierover gaat natuurlijk )
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dan heb je heel snel heel weinig rijdend personeel denk ik.
Kom niet aan de mogelijkheid tot verlof nemen van het rijdend personeel. Bovendien heeft dat vaak nog een bak oud verlof door de coronajaren, bij ons is er al personeel dat moeite heeft verlof toegekend te krijgen voor het vervalt. Aan de "garantiestreep" (minimaal verplicht toegekend verlof) zitten is zelfmoord voor een rayonmanager.
Kom niet aan de mogelijkheid tot verlof nemen van het rijdend personeel. Bovendien heeft dat vaak nog een bak oud verlof door de coronajaren, bij ons is er al personeel dat moeite heeft verlof toegekend te krijgen voor het vervalt. Aan de "garantiestreep" (minimaal verplicht toegekend verlof) zitten is zelfmoord voor een rayonmanager.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zitten er veel regeltjes in de CAO NS waardoor je al snel een berg verlof opbouwt ten opzichte van wettelijk minimum?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Het gaat toch niet over 'een berg verlof?' Het gaat over of verlof al dan niet wordt gegarandeerd. De garantiestreep is niet alleen bij NS, maar bij alle OV-bedrijven heilig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Morgen is de 6900 opgeheven tussen Woerden en Den Haag Centraal vanwege personeelsproblemen. Ik kan alleen niet vinden hoe je dan morgen op de stations tussen Gouda en Den Haag Centraal komt, want daar lijkt niets meer te stoppen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens die planning is het de 206900
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Omdat de NS in de tussentijd de planning opnieuw aangepast heeft ja, toen het bericht geplaatst werd stond er 106900
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En toen ik keek was er van beide series nog geen sprake... Ik vraag me ook af hoeveel personeel je er uiteindelijk mee bespaart, maar goed.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Hoe lang duurt tegenwoordig de afwerking van vertragingsclaims? Ik heb er nu in totaal al 4 staan Waarvan de oudste al van 20 juni, dus zo'n week of 6 geleden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
NS heeft ook nog steeds geen inhoudelijke reactie gegeven op mijn vraag over mijn afgewezen claim van twee maanden geleden.
De claim was (waarschijnlijk) afgewezen omdat de betreffende trein wel gereden heeft, maar de trein was zó vol dat ik (en 30 anderen) oprecht niet meer mee konden.
De claim was (waarschijnlijk) afgewezen omdat de betreffende trein wel gereden heeft, maar de trein was zó vol dat ik (en 30 anderen) oprecht niet meer mee konden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Volgens de computer had je op tijd je bestemming kunnen bereiken. Het lijkt erop alsof de backoffice die claims opnieuw beoordeelt ook onderbezetting is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Zo één heb ik er ook nog staan. Ik had ''vertraging aan de voorkant'', d.w.z. dat ik - door het op tijd zien van de storing - een half uur eerder heb moeten vertrekken om op tijd op bestemming te zijn.Meltrain schreef: ↑zo 31 jul 2022, 16:29 NS heeft ook nog steeds geen inhoudelijke reactie gegeven op mijn vraag over mijn afgewezen claim van twee maanden geleden.
De claim was (waarschijnlijk) afgewezen omdat de betreffende trein wel gereden heeft, maar de trein was zó vol dat ik (en 30 anderen) oprecht niet meer mee konden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten