Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisteren op het toilet van een SNG drukte ik op een verkeerd knopje. Het bleek niet de doorspoelknop te zijn, maar de noodknop. , want de deur ging meteen van het slot, een alarm ging af en binnen een seconde hing het treinpersoneel aan de lijn. Gelukkig heb ik voor dit soort dingen altijd wel een goede reden, maar was wel een oeps-moment....
Beul van de blindegeleidelijn
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Je moet de "hoge nood" niet te letterlijk nemen ;) :lol:
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Die poortjes in Breda zijn inderdaad een drama met het scannen van codes. Het is vaak echt zoeken naar eentje die mee wil werken.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik heb er echt nog nooit last mee gehad, en maak toch vrij veel internationale reizen vanaf Breda.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ligt er net aan welk poortje je gebruikt merkte ik gisteren. De eerste waar ik op afliep had een flink gekrast glaasje en deed niks met een e-ticket, maar het naastgelegen poortje ging probleemloos direct open (daar was het glas van de QR-lezer onbeschadigd).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: ma 15 aug 2022, 23:14 Gauw wat laat avondeten weten te halen, weer ingecheckt (had ik toch al de trein voor uit gemoeten) en vervolgens op dezelfde Benelux kunnen stappen naar Rotterdam. Ideaal die lange keringen :mrgreen:
Is het nodig om met een internationaal ticket alsnog in te checken met een OV-chipkaart?
En zo ja, staan er dan geen paaltjes op het perron?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Ja, Breda heeft paaltjes op het perron maar ik moest de stationshal in om wat te eten te halen.

En in dit geval moest ik inchecken ja: 1e klas Interrail tot Hazeldonk-grens i.c.m. een e-ticket 1e klas Noorderkempen - Breda met 100% korting België en 40% korting Nederland om de grens over te steken zonder rijtuigwissel op de grens. En daarna ingecheckt verder op klassewissel 40% korting in de 2e klas naar Amersfoort.
(Op m'n chipkaart staat een 1e klas WeekendVrij, maar ik reis buiten het weekend op saldo doorgaans 2e klas)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Het lijkt me wel verstandig als ze alle poortjes daar eens nalopen en eventueel de glaasjes vervangen. Als je haast hebt is dit namelijk niet handig.

(Ik heb op dit forum weleens gelezen dat het beter werkt als je je smartphone direct tegen het glaasje houdt, maar dat zou niet nodig moeten zijn en is ook nog eens een hele goede manier om krassen op je scherm te krijgen.)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Daarnet zat ik in het TVV tussen Boxtel en Eindhoven in een bus van Hebben. Chauffeur Leon liet even zijn eigen lied horen in de bus en hield de stemming er goed in: https://youtu.be/B-V38Qvhebc. Daarna klonk ook nog "Heb je even voor mij" door de bus :lol: :lol: _O- _O-
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TomSteyl »

Afschuwelijk :mrgreen: :mrgreen:
Prima dat je dat doet met een bus vol kinderen (alhoewel in de video de kinderen ook niet allemaal erg enthousiast lijken :') ), maar in TVV...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Marc »

Nou, na het lied klonk er een applaus door de bus :mrgreen:, de reizigers konden het waarderen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Het hangt geheel van de situatie en stemming in de bus af wat je kunt voorschotelen als entertainment :Y
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Om exact 6u reed er een passagierstrein over de Betuweroute ter hoogte van Tiel richting Meteren. Leek op rijtuigen van Euro Express. Green City Trip?
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Rob357 »

Sziget-Express, met een loc van TXL volgens Somda.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Ik had vanavond de laatste trein uit Twente waarmee ik nog Gv kon bereiken. Bij Bnn werd mijn 1786 via het goederenzijspoor geleid, waardoor 2 minuten vertraging. De cross-platformoverstap van 2 minuten in Ut op de 8886 vertrouwde ik daarmee al niet echt meer, dus ben ik in Amf geswitcht naar de 11686 om zo via Asdz om te reizen. Dat was maar goed ook, want volgens de ritinfo in de NS-app en op Treinposities heeft de 8886 de aansluiting niet afgewacht en is 1 minuut voor aankomst van de 1786 vertrokken. Fijn :|
Met de 11686 werd het alsnog spannend, want vanaf Hvs werd er flink geboemeld waardoor we +5 opliepen. Niet erg bevorderlijk voor mijn cross-platformoverstap van 3 minuten te Asdz op de 786. Weliswaar mochten wij nog voor bij Wp, maar na de splitsing tot vier sporen rond Rai begonnen wij opnieuw te boemelen en haalde de 786 op volle snelheid ons in. Gelukkig werd die overstap wél afgewacht op Asdz, maar ik schrok me toch even wild toen de 786 ons voorbijschoot.
De 786 had door de vertraagde 11686 zelf ook een lichte plus opgelopen, waardoor ik nu weer voor mijn overstap van 3 minuten in Ledn (van 5a naar 5b) op de 2286 begon te vrezen, zeker toen we bij Hfd nog vaart minderden. Maar uiteindelijk kwamen we met slechts +1,5 aan en kon ik in een drafje nog de overstap halen.

In Gv was er dan nog verwarring onder veel reizigers omdat de 2286 leek over te lopen in de 11401. In de reisplanner stond dat echter als overstap aangegeven. Er waren nogal wat mensen die richting Rtd moesten, dus die stonden wel even raar te kijken toen hun aansluiting werd aangekondigd als de trein waar ze net uitstapten (terwijl de trein nog Gv als eindbestemming aangaf). Ik heb het einde van de situatie niet afgewacht, ik wilde naar mijn bedje toe :)
Het was ook erg druk op het perron omdat de 1406 daar was opgeheven en leeg richting noorden vertrok. Ben benieuwd of al die nachtnetreizigers een uur hebben mogen wachten op de volgende... :s
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Gelukkig is er de hele nacht ieder uur een verbinding van Shl naar Gv :)
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

Ik heb bingo, denk ik.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Laat je kaart maar even zien, dan kunnen we het controleren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Chrysa schreef: do 18 aug 2022, 09:12 Ik heb bingo, denk ik.
Je kunt maar een hobby hebben, nietwaar?
🗣
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Cas »

Ik weet niet waar Chrysa bingo heeft, maar in de 105 kom ik momenteel best in de buurt volgens mij :')
請勿靠近車門
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Tom024 »

Bij een valse bingo wel een liedje zingen!
Gamma
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Gamma »

Cas schreef: do 18 aug 2022, 11:29 Ik weet niet waar Chrysa bingo heeft, maar in de 105 kom ik momenteel best in de buurt volgens mij :')
+35, valt mee toch? Ben benieuwd of Basel SBB gehaald gaat worden vandaag.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ik heb nu op dag 3 van mijn rondreis alleen nog Überholung Fernverkehr 3x kunnen afstrepen en verder niets. Maar ik ga nu verkassen naar Leipzig via Dessau dus maar zien wat er onderweg gebeurt.
Ik doe ook maar wat
Commendatore
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Commendatore »

Net vertrokken vanuit Leiden met de intercity richting Groningen. Trein remt stevig af. Omroep: we moeten even wat rustiger aan doen vanwege loslopende geiten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Kleine geitjes natuurlijk, maar toch...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten