Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

In Almere rijdt straks trein 1883 naar Zwolle niet. Nu blijkt men de daarvoor rijdende 14683 exact 7 minuten in Almere Centrum te laten wachten zodat overstappers vanuit de 2683 met de sprinter alsnog meekunnen richting Lelystad en Zwolle. Netjes! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Zo, daar heeft iemand nagedacht :pos:

Met de lange stops in Almo en Lls is ie later ook gewoon weer op tijd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Inderdaad, dat mag wel vaker gebeuren. :pos:

En in Almere Oostvaarders vertrekt ie ook vanaf doorgaand spoor 4 in plaats van spoor 3, dat scheelt weer langzaam rijden door de wissels.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Straks maar even extra uitchecken op Rotterdam Centraal. Mijn sprinter van 21:56 naar Utrecht vanaf Den Dolder is op het laatste moment uitgevallen door "personeelsgebrek" (incompetentie). Daardoor kom ik 27 minuten later aan op station Blaak door een iets gunstigere overstap tov een halfuur eerder.

Als ik op Centraal echter uitcheck kom ik precies een halfuur te laat aan en mag ik geld terugvragen :D
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^^ dan hoop ik dat jouw restitutie aanvraag in de controle valt.
henrivanderweijden
Berichten: 732
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Ferdinand schreef: zo 19 jun 2022, 22:39 Straks maar even extra uitchecken op Rotterdam Centraal. Mijn sprinter van 21:56 naar Utrecht vanaf Den Dolder is op het laatste moment uitgevallen door "personeelsgebrek" (incompetentie). Daardoor kom ik 27 minuten later aan op station Blaak door een iets gunstigere overstap tov een halfuur eerder.

Als ik op Centraal echter uitcheck kom ik precies een halfuur te laat aan en mag ik geld terugvragen :D
En ga je dan lopen naar Blaak?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Op spoor 14 staat een in- en uitcheckpaaltje voor internationale reizigers. Daar gebruik van gemaakt en vervolgens alsnog met 27 minuten vertraging aangekomen op Blaak.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

En hoe kom je dan in Blaak door de poortjes?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ferdinand »

Door een minuut later weer in te checken op CS. Nu zie ik in mijn reisgeschiedenis dat mijn reis beëindigd is op CS en een minuut later weer gestart is op CS naar Blaak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ferdinand schreef:Straks maar even extra uitchecken op Rotterdam Centraal. Mijn sprinter van 21:56 naar Utrecht vanaf Den Dolder is op het laatste moment uitgevallen door "personeelsgebrek" (incompetentie). Daardoor kom ik 27 minuten later aan op station Blaak door een iets gunstigere overstap tov een halfuur eerder.

Als ik op Centraal echter uitcheck kom ik precies een halfuur te laat aan en mag ik geld terugvragen :D
Incompetentie of zat het personeel wat jouw trein had moeten rijden vast op Hilversum waar gisteren een conducteur is overleden na een handgemeen!?

https://nos.nl/l/2433351

Dat je ook nog open en bloot je fraude toegeeft vind ik nog wel het meest intrigerend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

^^
Dat dus. Dank Chrysa, ik ben het helemaal met je eens.

Mijn eigen bevindingen van afgelopen weekend:

Ik reisde zaterdagmiddag van Geldermalsen naar Dalfsen, via Vleuten.
Het doel was om eerst met 6942 naar Vleuten te reizen. Daarvan werd van tevoren aangekondigd dat deze maar tot Utrecht Centraal zou rijden; op de CTA stond vanwege een tekort aan treindienstleiders, maar in de trein zelf werd omgeroepen dat de trein een technische storing had en in Utrecht werd opgeheven. In Utrecht werd de trein echter gekoppeld aan een op spoor 20 gereedstaande SLT. Gecombineerd vertrokken ze om 13:55 als 8844 naar Leiden. Dat was wel bijzonder. Mijn aankomst in Vleuten werd daardoor een half uur vertraagd.

Vervolgens om 15:10 weer uit Vleuten weg. Met een overstap op Utrecht Centraal en een mooie omleidingsroute via Hilversum, Almere en Lelystad kwam ik keurig om 17:09 in Zwolle aan, om daar te ontdekken dat de Arriva-trein 3855 niet zou rijden. Geen reden opgegeven; heel bijzonder. Uiteindelijk kwam ik ook in Dalfsen met een half uur vertraging aan.

Voor beide vertragingen van een half uur heb ik een GTBV aangemaakt; bij Arriva via WhatsApp met de klantenservice, want hun contactformulier ligt eruit vanwege onderhoud aan de website. Ben heel benieuwd wat je daarvoor terugkrijgt, bij een NS Flex Weekend Vrij 1e klas...

En in tegenstelling tot Ferdinand pas ik ervoor om daar fraude mee te plegen; in beide gevallen had ik exact 30 minuten vertraging door het uitvallen van de trein die mij op mijn tussenstop c.q. eindbestemming zou brengen. Per saldo dus een uur op de hele reis.
F.k.a. Bollenstad
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Inderdaad, een gebrek aan inzetbaar personeel incompetentie noemen is getuigt nogal van lef en dan ook nog met een frauduleuze actie proberen 2 euro nog wat los te peuteren van de NS. Tjonge jonge :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het ook uiterst respectloos dat Ferdinand fraude met GTbV pleegt bij een situatie die mogelijk in verband staat met een geweldsincident. Het bedrag waarvoor maakt mij daarbij niet eens uit. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Wat een walgelijke reacties zeg, alsof een reiziger moet weten wat de oorzaak van een vertraging is en af moet zien van gtbv als het een geweldsincident is? En dan iemand nog publiekelijk voor schut proberen te zetten voor iets wat toen nog niet bekend was? Walgelijk en respectloos, bah.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Mikos »

Dat roept hij volledig over zichzelf af; een trein die wordt opgeheven staat niet gelijk aan incompetentie. Daar is een reden voor. Dat het niet leuk is snapt iedereen, maar dat maakt het nog geen incompetentie. Als hij dat er niet bij had gezet, was het een heel ander bericht geweest en waren de reacties ook heel anders geweest.

Maar dat is helaas de teneur in de berichten van Ferdinand: hij schijnt het altijd beter te weten. Gelukkig hebben we voor dat soort mensen momenteel vacatures, zodat ze kunnen bewijzen dat ze het beter kunnen. :Y Maar vanuit emotie gevoede berichtjes plaatsen op een forum is natuurlijk gemakkelijker dan dat. Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je reactie krijgt.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Bemined schreef: ma 20 jun 2022, 12:14 Wat een walgelijke reacties zeg, alsof een reiziger moet weten wat de oorzaak van een vertraging is en af moet zien van gtbv als het een geweldsincident is? En dan iemand nog publiekelijk voor schut proberen te zetten voor iets wat toen nog niet bekend was? Walgelijk en respectloos, bah.
Nee, hij moet afzien van een FRAUDULEUZE gtbv-claim! Daar gaat het om! Nog los van de reden van de vertraging.

Overigens roept de betreffende post van Ferdinand walging bij mij op; de reacties die hij kreeg heeft hij over zichzelf afgeroepen...
F.k.a. Bollenstad
Bemined
Berichten: 5922
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Deze reactie zegt meer over jou dan over degene waar je op reageert. Mensen publiekelijk afbranden hoort niet thuis op dit forum, ook als iemand een opmerking maakt die misschien ongepast is geeft het jou geen recht nog respectlozer te zijn.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door T-hijs »

Vertel mij even waar ik respectloos ben geweest? Dan pas ik het direct aan.
F.k.a. Bollenstad
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Suus schreef: ma 20 jun 2022, 10:36 Incompetentie of zat het personeel wat jouw trein had moeten rijden vast op Hilversum waar gisteren een conducteur is overleden na een handgemeen!?
Dit is heel triest nieuws, sterke aan de nabestaanden en ook de collega's van deze conducteur -0-
Het staat overigens nog niet vast of er een verband is tussen het geweldsincident en het overlijden. NOS.
Ferdinand schreef: ma 20 jun 2022, 09:20 Door een minuut later weer in te checken op CS. Nu zie ik in mijn reisgeschiedenis dat mijn reis beëindigd is op CS en een minuut later weer gestart is op CS naar Blaak.
Je weet dat de NS daar niet om gaat lachen als ze erachter komen? Kijk maar eens op deze pagina op hun website. En ja, daar staat ook een e-mailadres vermeld waar derden fraude kunnen melden bij de NS, dus ik zou jouw handigheid niet onder eigen naam op het internet zetten ;)
DDietzen
Berichten: 1317
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Gaat die GTBV-claim überhaupt werken zo? Volgens het principe 'van rit naar reis' zou Ferdinand immers enkel een reis Dld-Rtb hebben gemaakt waarop 'ie dan niet genoeg vertraging heeft opgelopen voor compensatie.

Het zou niet fraai zijn als de GTBV-teller afrondt en reset telkens dat je ergens langs een poortje komt tijdens je reis, voor reizen met overstap op bv Ass, Asdz of Hvs zouden claims dan vaak stuklopen op een poortjespassage tijdens de overstap, lijkt me.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ArrivaBas »

Bemined schreef: ma 20 jun 2022, 12:14 Wat een walgelijke reacties zeg, alsof een reiziger moet weten wat de oorzaak van een vertraging is en af moet zien van gtbv als het een geweldsincident is? En dan iemand nog publiekelijk voor schut proberen te zetten voor iets wat toen nog niet bekend was? Walgelijk en respectloos, bah.
Aangezien Ferdinand een student is, ga ik ervan uit dat hij op zijn Studentenreisproduct reist. Als zijn studentenreisproduct de weekendvariant is, heeft hij deze reis gratis (op kosten van de Staat) kunnen maken. Dat maakt het mislopen van welgeteld € 2,32 in mijn ogen overkomelijk.
Ik geef je gelijk dat Ferdinand op dat moment niet kon weten dat de logistieke beperkingen het gevolg zijn van een dodelijk geweldsincident, maar aangezien claimen pas 24 uur na het afsluiten van de reis kan, willen wij hem met deze reacties ervan overtuigen af te zien van een claim, al is het maar uit respect naar het slachtoffer. Daarnaast is de handeling van Ferdinand wel degelijk frauduleus, aangezien hij een minuut na zijn eerste uitcheckmoment doorreist met NS, waarna zijn uiteindelijke vertraging op de daadwerkelijke eindbestemming weer onder de ondergrens voor het recht op GTbV duikt door een gunstiger overstap ten opzichte van zijn oorspronkelijke reisplan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Treintje1989
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Treintje1989 »

.
Laatst gewijzigd door Treintje1989 op ma 01 aug 2022, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6582
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Ferdinand schreef: zo 19 jun 2022, 22:39 Straks maar even extra uitchecken op Rotterdam Centraal. Mijn sprinter van 21:56 naar Utrecht vanaf Den Dolder is op het laatste moment uitgevallen door "personeelsgebrek" (incompetentie). Daardoor kom ik 27 minuten later aan op station Blaak door een iets gunstigere overstap tov een halfuur eerder.
Deze trein heeft geen verband met het incident in Hilversum. Gisteren zijn er op verzoek van hogerhand meerder terreinen van de 5500 uit de dienstregeling gehaald wegens personeelstekorten. Ook rondom Arnhem zijn veel treinen gisteren vervallen wegens gebrek aan personeel.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Chrysa »

T-hijs schreef: ma 20 jun 2022, 11:25 ^^
Dat dus. Dank Chrysa, ik ben het helemaal met je eens.
Ik ga 1 keer naar Rotterdam en word meteen verward met Suus. :shock:
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3143
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Jullie namen en avatars lijken dan ook ontzettend op elkaar, dat zal het wezen.

Ferdinand gaat zich straks trouwens rot schrikken als 'ie weer inlogt en ziet hoe 'ie hier door de meute is gelyncht.
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten