Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Gisteren stapte ik met mijn dochter in echt in de trein naar Maastricht. Ook stapte een reiziger met een fiets in. In de trein bevond zich echter een controleploeg van Arriva. De vrouwelijke controleur stapt direct op die reiziger af en vraagt of hij een kaartje voor de fiets had. Zijn antwoord: " ik heb ov". "Dat is mooi" is haar antwoord, " maar heb je ook een kaartje voor de fiets?". Zijn antwoord opnieuw: " ik heb ov". Zij geeft daarna duidelijk aan dat voor de fiets toch een fietskaart nodig is. " Kan ik die dan bij u kopen?" Vraagt hij dan. Haar antwoord: " jazeker maar dan kost het je 57,50". Dus vraagt hij maar wat het kaartje kost als hij het uit de automaat het kaartje haalt. "7,50". En dus stapte hij maar weer uit. Bij onze controle maar duidelijk aangegeven dat wij geen fietsen bij ons hebben
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik ben positief verrast: de 2827 rijdt met 9 bakken ICM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is zo te zien niet de eerste keer.
https://treinposities.nl/rit_per_station/rtd/2827
https://treinposities.nl/rit_per_station/rtd/2827
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik heb de indruk dat de treinen van de NS weer op normale lengte beginnen te rijden, wat heel positief is nu het aantal reizigers weer toeneemt
Naar Groningen had ik gisteren zowel heen als terug een ICM-10, dat is heel prettig.
Naar Groningen had ik gisteren zowel heen als terug een ICM-10, dat is heel prettig.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Lijkt me nu ook weer een mooi moment voor de NS (of de OV-branche) om de verloren reizigers terug de trein in te krijgen met een campagne of een promotie. De pandemie lijkt op zn einde en er kan weer echt vooruit gekeken worden.
Ik hoop de treinen ook weer voller te zien binnenkort. Afgelopen maanden vanuit Rotterdam zelfs in zulke lege treinen gezeten.
Ik hoop de treinen ook weer voller te zien binnenkort. Afgelopen maanden vanuit Rotterdam zelfs in zulke lege treinen gezeten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik denk dat men daar beter nog heel even mee kan wachten, aangezien er nog een afschaling van de dienstregeling gaat komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Goedkope aanbiedingen zullen er voorlopig niet komen denk ik. Lijkt me ook wel het beste.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Eerlijk gezegd heb ik niet echt de indruk gehad dat de treinen in de lockdownperiode nu echt veel korter zijn geweest. Wel is er een duidelijke dip geweest in de bezetting van de treinen (met als dieptepunt de dag voor kerst alleen in een trein tussen Tiel en Kesteren). Maar qua reizigers zat het voor mijn gevoel vorige week al terug op het niveau van toen de “avondlockdown” begon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Met de laatste lockdown is er gevoelsmatig niet afgeschaald qua treinlengte. Ik had meestal gewoon 7 of 8 bakken FLIRT als treinen naar kantoor en thuis. Ben benieuwd of het na het weekend weer drukker is in de treinen naar Breda en Tilburg. Bij Avans zijn de tentamenweken, in elk geval voor mijn academie, na vrijdag weer afgelopen. Buiten die weken houdt 8 bakken meestal niet over en pre-corona was het zelfs enige tijd een trein met drie stellen binnen West-Brabant (meestal 10 bakken).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar alleen in de trein zitten is niet echt iets corona-gerelateerds. Dat is me al eens gelukt tussen Elst en Tiel, ergens rond 1990.Suus schreef: ↑wo 26 jan 2022, 15:56 Eerlijk gezegd heb ik niet echt de indruk gehad dat de treinen in de lockdownperiode nu echt veel korter zijn geweest. Wel is er een duidelijke dip geweest in de bezetting van de treinen (met als dieptepunt de dag voor kerst alleen in een trein tussen Tiel en Kesteren). Maar qua reizigers zat het voor mijn gevoel vorige week al terug op het niveau van toen de “avondlockdown” begon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Je vergeet dat er in die dertig jaar een explosieve groei van het aantal reizigerskilometer heeft plaatsgevonden, zodat je tussen Tiel en Kesteren zomaar met wel drie man in de trein kon zitten — vóór corona dus.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen in de trein zitten gaat toch echt alleen de machinist lukken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Alleen in de trein zitten lukt ook best zonder machinist. Of bedoelde je een rijdende trein?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wanneer wordt daar meer over bekend?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik zie net dat er via rijden de treinen een bericht uit is gegaan en het nu ook openbaar staat op de NS website https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... ingen.html
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Opvallende volgorde. De tienminutendiensten als eerste omzetten naar kwartiersdiensten had logischer geleken, daar merken reizigers immers minder van dan teruggaan van een kwartiers- naar een halfuursdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik kan het bericht op RdT niet vinden?
Vind het altijd veel fijner want dan zie ik precies welke serie aangepast wordt.
Vind het altijd veel fijner want dan zie ik precies welke serie aangepast wordt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Minder Intercity’s vanaf 7 februari:
- 4500 Amsterdam Centraal – Enkhuizen
- 2100 Amsterdam Centraal – Den Haag Centraal
- 1000 Amsterdam Centraal – Rotterdam Centraal (Intercity direct)
- 2800 Rotterdam Centraal – Utrecht Centraal
Minder Sprinters vanaf 7 februari:
- 5200 Rotterdam Centraal – Dordrecht
Minder Intercity’s vanaf 14 februari:
- 2400 Lelystad Centrum - Dordrecht
Minder Intercity’s vanaf 21 februari:
- 3900 Amsterdam Centraal – Sittard
- 2000 Den Haag Centraal – Amersfoort Centraal/Deventer
- 3400 Haarlem – Alkmaar (spits)
- 3100 Schiphol Airport – Nijmegen
Minder Sprinters vanaf 21 februari:
- 15600 Amersfoort Centraal – Harderwijk (spits)
- 6800 Den Haag Centraal – Gouda Goverwelle
- 5700 Hoofddorp – Utrecht Centraal
- 8900 Leiden Centraal – Houten Castellum (spits)
- 4400 Oss – ’s Hertogenbosch (spits)
- 4500 Amsterdam Centraal – Enkhuizen
- 2100 Amsterdam Centraal – Den Haag Centraal
- 1000 Amsterdam Centraal – Rotterdam Centraal (Intercity direct)
- 2800 Rotterdam Centraal – Utrecht Centraal
Minder Sprinters vanaf 7 februari:
- 5200 Rotterdam Centraal – Dordrecht
Minder Intercity’s vanaf 14 februari:
- 2400 Lelystad Centrum - Dordrecht
Minder Intercity’s vanaf 21 februari:
- 3900 Amsterdam Centraal – Sittard
- 2000 Den Haag Centraal – Amersfoort Centraal/Deventer
- 3400 Haarlem – Alkmaar (spits)
- 3100 Schiphol Airport – Nijmegen
Minder Sprinters vanaf 21 februari:
- 15600 Amersfoort Centraal – Harderwijk (spits)
- 6800 Den Haag Centraal – Gouda Goverwelle
- 5700 Hoofddorp – Utrecht Centraal
- 8900 Leiden Centraal – Houten Castellum (spits)
- 4400 Oss – ’s Hertogenbosch (spits)
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarom stapsgewijs?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Waarschijnlijk aangepast naar de geanticipeerde golf aan coronabesmettingen.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En wat ik hieruit zou moeten begrijpen is dat deze treinseries helemaal niet gaan rijden? Of dat ze bijv in het weekend niet rijden of een gedeelte van de route niet wordt gereden?
Die 5700 kon trouwens niet achterblijven. Minste of geringste en hij rijdt niet.
Die 5700 kon trouwens niet achterblijven. Minste of geringste en hij rijdt niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Kunnen de inperkingen ook verlicht worden mocht het ziekteverzuim meevallen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten